Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zastąpienie impulsatora - Yamaha XT 350

lati2008 08 Maj 2017 23:03 723 21
  • #1 08 Maj 2017 23:03
    lati2008
    Poziom 3  

    Witam, mam problem z impulsatorem w motocyklu Yamaha XT 350, otóż został roztrzaskany o koło magnesowe, gdyż poprzedni właściciel odwalił fuszerkę i przykleił impulsator klejem do uchwytu i ten odpadł, nie da się go uratować, do tego modelu niemal niedostępny i pytanie czy mogę go zastąpić np. innym impulsatorem 4t o takiej oporności lub zbliżonej jaką podaje serwisówka? W jakiej odleglości powinien znajdować się od powierzchni dwóch małych magnesów na kole magnesowym, gdzieś czytałem ze 0,3mm. Z góry dziękuję za odpowiedzi. ;)

  • Pomocny post
    #2 09 Maj 2017 07:04
    web69
    Poziom 26  

    Zastosuj o podobnej oporności, jeśli nie zadziała, zamień miejscami kable od impulsatora. Wielokrotnie sprawdzone...

  • #4 09 Maj 2017 19:47
    lati2008
    Poziom 3  

    Wielkie dzięki za odpowiedzi, tak myślałem, że można podłączyć, ale chciałem się upewnić

  • #5 15 Maj 2017 09:09
    lati2008
    Poziom 3  

    Panowie jeszcze pytanie, zamówiony impulsator ma oporność 150ohm, a powinien być 220 +- 10% według serwisówki ma to prawo zadziałać?

  • #6 15 Maj 2017 18:00
    web69
    Poziom 26  

    Ciężko tak na odległość... Ja zawsze porównywałem oscyloskopem oryginał z zamiennikiem. Teraz oryginału nie ma, a zamiennik ma mniejszą rezystancję. Jeśli ten zamówiony przyjdzie, zamontuj, jest duże prawdopodobieństwo że będzie działać.

  • #7 15 Maj 2017 19:49
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Rezystancja nie ma znaczenia.

  • #8 15 Maj 2017 19:58
    Staszek49
    Poziom 33  

    Moim zdaniem zakupiony impulsator zda egzamin. Odległość taka jak podałeś , ale uważaj, aby koło magnesowe nie ocierało o impulsator. Możesz mieć problem z zamocowaniem impulsatora.

  • #9 17 Maj 2017 19:55
    lati2008
    Poziom 3  

    Zamontowałem, iskra jest, odległość zgadza się, miejsce mocowania też, moto nie pali i odbija w nogę

  • #11 18 Maj 2017 09:45
    lati2008
    Poziom 3  

    Klin jest bez luzow, bez uszkodzen, koło magnesowe też, moto normalnie odpalalo przed zniszczeniem impulsatora

  • #13 18 Maj 2017 18:27
    lati2008
    Poziom 3  

    Sa tak jak powinny, odwrotnie nie ma iskry

  • #14 18 Maj 2017 18:58
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika.
    Zapłon CDI musi mieć znacznik na kole magnesowym, gdzie początek oznacza maksymalny kąt wyprzedzenia, a koniec minimalny kąt wyprzedzenia zapłonu. Wszystko jest do sprawdzenia przy pomocy lampy stroboskopowej do zapłonu.

  • #15 18 Maj 2017 21:25
    lati2008
    Poziom 3  

    Moduł wykluczam, motocykl działał normalnie jeździł do momentu oderwania się impulsatora od uchwytu, parę razy stuknął i zgasł, po ściągnięciu pokrywy magneta od impulsatora były oderwane kable

    Dodano po 2 [minuty]:

    Będę szukał oryginału i wtedy się okaże

  • #16 19 Maj 2017 17:15
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    W module wystarczy pęknięcie jednego lutu aby przestał działać prawidłowo, szczególnie gdy moduł jest narażony na wibracje. Takie usterki są dość częste.
    Z tego co widzę, to jak to bywa w Yamahach, moduł zrobiony tylko do jednego modelu. Ja tam cudów nie widzę, kupić lepszy moduł od skutera 4T (tajwański ok. 50 zł), dosztukować przewody i podłączyć.

  • #17 19 Maj 2017 17:48
    web69
    Poziom 26  

    Potwierdzam, moduł z kymco agility DC CDI działa w klr 650, xt600, majesty250 i wielu innych motocyklach których nie pamiętam... Moduły zakładałem, jak ciężko było znaleźć oryginał, lub był drogi.

  • #18 19 Maj 2017 19:30
    lati2008
    Poziom 3  

    Czyli wystarczy dokupić moduł 4t i do tego impulsator i to wszystko, czy trzeba przeklejać blaszki na kole magnesowym, albo inną rzeźbę drobić?

  • #19 19 Maj 2017 19:45
    web69
    Poziom 26  

    Musisz zdawać sobie sprawę z tego że: kąt wyprzedzenia zapłonu może być inny niż w oryginalnym module i trzeba przeprowadzić kontrolę lampą stroboskopową i ewentualną korektę położenia impulsatora.

  • #20 20 Maj 2017 10:13
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym i w praktyce nie ma co go ruszać ani kombinować z przestawianiem zapłonu. Jedyna różnica w modułach to charakterystyka przyśpieszacza (przy jakich obrotach jest min i max kąt wyprzedzenia) oraz obroty odcięcia zapłonu. Też dużego znaczenia nie ma, ponieważ w 4T przy 5000 RPM musi być już pełne wyprzedzenie zapłonu.
    Na DC-CDI bym tam nie przerabiał, bo generalnie zapłon to archaiczna konstrukcja (osobne cewki) oraz układ światła/ładowanie jak w skuterach.

  • #21 20 Maj 2017 11:42
    robokop
    Moderator Samochody

    BANANvanDYK napisał:
    Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym

    No nie do końca - to znacznik początku odliczania - bo tak naprawdę to moduł nie przyspiesza, tylko opóźnia zapłon - max. opóźniony jest na wolnych obrotach, im wyższe, tym zgodnie z zaprogramowaną krzywą opóźnienie iskry po minięciu czujnika przez znacznik jest mniejsze. Podejrzewam że albo faktycznie moduł zapłonowy jest uszkodzony, albo zgoła przyczyna jest najzupełniej mechaniczna - czujnik zastępczy jest przesunięty na obudowie magneta względem oryginalnego. Odległość czujnika od znacznika również jest ważna - nie wiem jak tutaj, ale z reguły powinna wynosić 0,4-1mm.

  • #22 07 Cze 2017 17:52
    lati2008
    Poziom 3  

    Zakupiony zamiennik oryginału, wstawiony i wszystko działa jak należy, poprzedni impulsator był w dokładnie tym samym miejscu jak oryginał i silnik nie miał zamiaru odpalić, nie zawsze da się zastąpić innym. Na zamienniku pali od kopa. Temat do zamknięcia.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme