Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy przesuwnej Erreka Lince nie działa automatyczne zamykanie

AZUKS 09 Maj 2017 12:33 1263 21
  • #1 09 Maj 2017 12:33
    AZUKS
    Poziom 16  

    Mam napęd do bramy przesuwnej Erreka Lince, chcę ustawić automatyczne zamykanie się bramy po pewnym czasie i nic z tego . Próbowałem już chyba wszystkich kombinacji ustawień i nic. Zgodnie z bardzo ogólnikową instrukcją jest opcja "OCZEKIWANIE W TRYBIE AUTOMATYCZNYM" ustawiłem 15 s i nic. Może ktoś spotkał się z tym napędem i może mi pomóc?

  • #2 09 Maj 2017 14:50
    sosarek
    Poziom 43  

    Fotokomórki podłączone?

  • #3 09 Maj 2017 16:47
    AZUKS
    Poziom 16  

    Tak są podłączone i jak przetnę ich światło to brama się otwiera.
    Patrząc na załączony schemat , zasilanie fotokomórki podpięte jest z ścisku 6i7, a fotokomórka pod zaciski 3i4, zacisk 5 jest niewykorzystany.

  • #4 09 Maj 2017 17:14
    sosarek
    Poziom 43  

    Opcję A7 sprawdzałeś?

  • Pomocny post
    #5 09 Maj 2017 17:22
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    Nie ustawiłeś trybu automatycznego w tym samym parametrze (F ) co czas tylko o jeden krok wcześniej (1 - operation mode masz ustawione D4=2, a powinno być D4=1).

    Jak już ustawisz tryb automatyczny, to masz jeszcze możliwość zmiany opcji fotek w parametrze A7. Fabrycznie ustawienie jest takie, że ich "przecięcie" powoduje odliczanie czasu pauzy od nowa (D4=2). Możesz zmienić na natychmiastowe zamknięcie (D4=1) lub bez reakcji (czyli odliczanie czasu jest kontynuowane od otwarcia D4=3).

  • #6 10 Maj 2017 14:04
    AZUKS
    Poziom 16  

    Marek J. napisał:
    Nie ustawiłeś trybu automatycznego w tym samym parametrze (F ) co czas tylko o jeden krok wcześniej (1 - operation mode masz ustawione D4=2, a powinno być D4=1).

    Nie wiem jak to się stało, byłem pewien że zmieniałem na automatyczne a jednak było na krokowym- brama zamyka się po odliczeniu 15s.
    Trzeba było złożyć post aby zobaczyć ,że źle ustawiłem. Dzięki .
    Dodano po 9 [minuty]:
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy aby otworzyć furtkę dla pieszych (P2) muszę do tego celu wykorzystać drugi przycisk, czy można to zrobić na tym samym przycisku ? (Np nacisnąć go podczas programowania 2 razy)
    Dodano po 16 [godziny] 46 [minuty]:
    Wczoraj byłem zadowolony bo brama sama się zamyka po 15s. Dzisiaj jednak zauważyłem, że nie mogę zamknąć bramy po jej otwarciu za pomocą pilota , brama zamyka się dopiero po odliczeniu czasu. Wcześniej każdorazowe naciśnięcie pilota powodowało na przemian OTWARCIE,STOP,ZAMKNIĘCIE.

  • #7 26 Maj 2017 10:47
    AZUKS
    Poziom 16  

    Z zamykaniem czasowym już doszedłem i w końcu zostałem przy starych ustawieniach, czyli zamykam i otwieram kiedy chcę, wyłączyłem automatyczne zamykanie, ale wiem że jest i działa.
    Teraz chcę założyć akumulator do napędu bo jest taka opcja, ale nie wiem co oznacza skrót CHG w górnym lewym rodu na rysunku.
    Oznacza to że nie mogę podpiąć akumulatorów do zacisków +i - tylko muszę to zrobić przez to urządzenie? Co to w ogóle jest? Napęd bramy przesuwnej Erreka Lince nie działa automatyczne zamykanie

  • #8 26 Maj 2017 18:55
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    CHG to skrót (z ang. charger).
    ADO 01 to pewnie jakaś ładowarka buforowa do akumulatorów...
    Czy można podłączyć same akumulatory? Myślę że nie, ale można pomierzyć, sprawdzić dokąd prowadzą ścieżki zacisków i coś wymyślić...

    Tak w oryginale wygląda ADO 01:
    Napęd bramy przesuwnej Erreka Lince nie działa automatyczne zamykanie

  • #9 29 Maj 2017 20:46
    AZUKS
    Poziom 16  

    Pomierzyłem na pięcie na zaciskach gdzie można podpiąć akumulatory i jest napięcie 31,5 V. Zgodnie z opisem akumulatory powinny mieć 24 V, .Co o tym sądzicie?

  • #10 29 Maj 2017 22:37
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    Nie napisałeś czy te 31,5V to AC czy DC.
    W większości napędów teoretyczne 24V (czy to AC czy DC) jest dużo zawyżone. Nic w tym dziwnego...
    Akumulatory 2x12=24V, ale w teorii. W praktyce, w zależności od zastosowania są ładowane prądem o napięciu prawie 30V (dla 2xAku szereg). Potem niskoprądowe podtrzymanie to ok 27V.
    Jeżeli rozładujesz akumulatory poniżej 18V, to możesz je już tylko zutylizować.
    Wobec powyższego stosowany jest prawdopodobnie ten moduł.

  • #11 29 Maj 2017 22:58
    AZUKS
    Poziom 16  

    Jest to napięcie stałe DC.

  • #12 12 Cze 2017 11:31
    AZUKS
    Poziom 16  

    Kupiłem i założyłem dwa akumulatory 1,2 Ah, oczywiście połączyłem w szereg. Zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatorów i wynosi 31 V . Po wyłączeniu zasilania 230 V spada do 26V DC i brama działa z akumulatora. Czyli wychodzi na to że ładowanie w tym napędzie jest.

  • #13 12 Cze 2017 13:14
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    AZUKS napisał:
    Czyli wychodzi na to że ładowanie w tym napędzie jest

    Nie do końca tak musi być... Po prostu może być to tylko wyjście zasilające do ładowarki. Jak akumulatory cały czas będą dostawały po 15,5V niezależnie od stanu naładowania, to ich żywot będzie bardzo krótki...Ponadto jak już pisałem wcześniej , ich rozładowanie poniżej 9V też gwałtownie skróci ich żywot. Możesz zrobić (lub kupić) prosty układ do ładowania , najlepiej z kontrolą rozładowania Aku.

  • #14 13 Cze 2017 12:10
    AZUKS
    Poziom 16  

    To jakie napięcie powinno być aby było dobrze? 27V?

  • #15 13 Cze 2017 17:51
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    To nie jest kwestia samego napięcia ale i prądu w poszczególnych fazach ładowania, a później podtrzymania. Poczytaj trochę na temat ładowania i ładowarek do akumulatorów żelowych i AGM...

  • #16 15 Cze 2017 12:38
    AZUKS
    Poziom 16  

    Marek J. napisał:
    To nie jest kwestia samego napięcia ale i prądu w poszczególnych fazach ładowania, a później podtrzymania. Poczytaj trochę na temat ładowania i ładowarek do akumulatorów żelowych i AGM...

    Dokonałem wczoraj kilku pomiarów i oto wyniki.
    Prąd ładowania przy napięciu 30 V to 20 mA
    Gdy otwierałem bramę na akumulatorach to pobierała prąd ok 2A , otworzyłem i zamknąłem 6 razy.
    Po podłączeniu zasilania 230 V akumulatory były ładowne prądem ok 200 mA a napięcie wachałoo się od 30 do 32 V. Po 2 h było 30 V do 30,5 V a prąd spadł do 20mA i tak się utrzymuje cały czas.

  • #17 16 Cze 2017 22:03
    AZUKS
    Poziom 16  

    Marek J. napisał:
    AZUKS napisał:
    Czyli wychodzi na to że ładowanie w tym napędzie jest

    Nie do końca tak musi być... Po prostu może być to tylko wyjście zasilające do ładowarki. Jak akumulatory cały czas będą dostawały po 15,5V niezależnie od stanu naładowania, to ich żywot będzie bardzo krótki...Ponadto jak już pisałem wcześniej , ich rozładowanie poniżej 9V też gwałtownie skróci ich żywot. Możesz zrobić (lub kupić) prosty układ do ładowania , najlepiej z kontrolą rozładowania Aku.

    Wychodzi kolego że masz rację. Sprawdzałem jeszcze dzisiaj kilkanaście razy o różnych porach i napięcie nie spada poniżej 30,5 V, akumulatory są ciepłe.Nie wróżę im długiego życia.
    Mam do Ciebie pytanie, czy masz możliwość wstawienia schematu takiego układu do ładowania z 31V DC na 24V? Jeśli nie będzie skomplikowany to może sam zrobię. Szukałem coś do kupienia ale niestety nic nie znalazłem.
    Czy takie urządzenie zda egzamin?
    https://botland.com.pl/przetwornice-step-down...przetwornica-step-down-lm2596-15v-35v-3a.html

  • #18 21 Cze 2017 11:45
    AZUKS
    Poziom 16  

    Znalazłem urządzenie na układzie LM 317, można nim reguloeać napięcie z 32V na np. 27V. Wiem, że jsk będzie zasilanie 230V to akumulatory będą ładowane, a co jeśli trzeba będzie zasilić napęd z akumulatora? Patrz schemat. Czy przepływ prądu 2A nie uszkodzi tego układu?

  • Pomocny post
    #19 21 Cze 2017 21:04
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    Zamiast regulatora napięcia zastosuj ładowarkę do akumulatorów żelowych/AGM bez transformatora i prostownika. A odnośnie pytania to myślę, że to powinno rozwiązać problem:

    Napęd bramy przesuwnej Erreka Lince nie działa automatyczne zamykanie

  • #21 23 Cze 2017 21:11
    AZUKS
    Poziom 16  

    Kupiłem diodę, ale niestety gdy ja podłączę to nie mogę wyregulować napięcia na tym układzie , cały czas jest ponad 30 V , tak jakby regulacja nie działała. Bez diody ustawiłem 27V i chyba jest ok, z napędu wychodzi 32,5 V a na akumulatorach jest 27,3V a prąd przy ładowaniu 0,04 A.
    Odłączyłem zasilanie 230V , napęd automatycznie przełączył się na zasilanie z akumulatorów, uruchomiłem bramę i działa. Radiator na lm317 jest lekko ciepły po dwóch otwarciach i zamknięciach.
    Podłączyłem zasilanie i sprawdziłem po 3 h i napięcie na akumulatorach jest 27,3 V a radiator na układzie zrobił się chłodny.

  • #22 02 Lip 2017 14:42
    AZUKS
    Poziom 16  

    Po tygodniu pracy z układem napięcie na akumulatorach jest 27,1V, nic się nie nagrzewa, przy braku zasilania można bez problemu otworzyć bramę. Dzięki wszystkim za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME