Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parowanie pilota BFT z bramą garażową STIR LF1 i bramą wjazdową MIZAR 6

Jestem Słaby 15 Maj 2017 14:10 432 4
  • #1 15 Maj 2017 14:10
    Jestem Słaby
    Poziom 2  

    Witam serdecznie,

    Panowie jesteście ogarnięci więc proszę was o pomoc. Kupiłem jakiś czas temu dom z bramą garażową BFT STRIL LF1 i wjazdową MIZAR 6. Dom stał 7 lat bez używania... (trudna sprawa :))

    Mam do was takie pytanie

    Co do garażowej:
    Brama generalnie działa od A do Z z guzika na płycie głównej. Przycisk się nazywa SW1. Ciężko znaleźć coś do tych bram na internecie (jakiekolwiek materiały), żeby zrozumieć. Czy ktoś wie w jaki sposób sparować go z pilotem?
    Czy pilot BFT B RCB podejdzie i załapie sygnał?

    Co do wjazdowej:
    Brama otwiera się jak połączy się we wtyczce zasilającej drucikiem chyba 2 i 4.
    Daję link do schematu:
    bft.cz/privat/navody/ridici_jedn/en/MIZAR%206.pdf
    W takim przypadku silnik rusza mocno przy otwieraniu i otwiera bez problemu, natomiast przy zamykaniu musi się "rozkręcić" i nie ma siły jej pchać.
    Problem mam z pilotem. De facto pilot działa - wysyła sygnał, ponieważ przy naciśnięciu guzika od pilota słychać kliknięcie w elektryce bramy. Nie podaje ona sygnału do silnika, aby ten ruszył i otworzył bądź też zamknął bramę. I tu moje pomysły na ogarnięcie tematu się kończą...
    Pytanie brzmi : czemu z pilota nie rusza brama, a ze 'zwarcia' tak. Czy silnik jest sprawny i czy ma się rozruszać czy to oznaki że jednak do wymiany (do nawinięcia?)?

    Mogę wrzucić zdjęcia z puszki jeśli to coś da, może ktoś coś podpowie. Dzięki serdeczne za pomoc z góry!

  • #2 15 Maj 2017 14:55
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam
    Zwierając 7-8 brama powinna ruszyć.Możesz ją rozblokować i ustawić uchyloną i zablokować ponownie,i wówczas zrobić próbę.
    Pozdrawiam.

  • #3 16 Maj 2017 14:36
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Do garażu podpasuje to :
    https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct...fjttHz_5V_uUEbw9g&sig2=lN1X3o0-BGa-RCkoTeT-ZA

    Co do bramy - czy LED LD3 mruga po naciśnięciu pilota i "pstryknięciu"? Jeśli nie to coś z radiem i coby nie wykopywać 10 letnich leciwych sprzętów radziłbym podpiąć na kabelkach jakieś współczesne radio (podobnie z garażem).

    Bramę odpalisz poprawnie tak jak radzi przedmówca. Jeśli chcesz przetestować sam silnik - odepnij go od napędu , środkowy przewód do N sieci, skrajne połączyć oryginalnym kondensatorem i na zmianę do L sieci.
    Jeśli dalej w jedną stronę słabszy, na początek wymień kondensator, jeśli i to nie - nowy stojan lub przewinięcie.
    Jeśli bezpośrednio pod prądem napęd ma siłę, sugeruję wizytę u kumatego lutowacza - naprawa przy odrobinie szczęścia zamknie się w 50 zł
    PS. Zdjęcia zawsze się przydają.

  • #4 18 Maj 2017 09:55
    Jestem Słaby
    Poziom 2  

    kotbury napisał:


    tzn to znalazłem, ale nie mówi mi to nic o kodowaniu pilota :(

    kotbury napisał:

    Co do bramy - czy LED LD3 mruga po naciśnięciu pilota i "pstryknięciu"? Jeśli nie to coś z radiem i coby nie wykopywać 10 letnich leciwych sprzętów radziłbym podpiąć na kabelkach jakieś współczesne radio (podobnie z garażem).

    Bramę odpalisz poprawnie tak jak radzi przedmówca. Jeśli chcesz przetestować sam silnik - odepnij go od napędu , środkowy przewód do N sieci, skrajne połączyć oryginalnym kondensatorem i na zmianę do L sieci.
    Jeśli dalej w jedną stronę słabszy, na początek wymień kondensator, jeśli i to nie - nowy stojan lub przewinięcie.
    Jeśli bezpośrednio pod prądem napęd ma siłę, sugeruję wizytę u kumatego lutowacza - naprawa przy odrobinie szczęścia zamknie się w 50 zł
    PS. Zdjęcia zawsze się przydają.


    teść przyjedzie, jest elektrykiem, on trochę temat ogarnia, pokażę mu Twojego posta.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME