Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Xsara Picasso 2.0hdi 2002r - Dziwna praca uk豉du ch這dzenia.

emswisnia 19 Maj 2017 18:17 399 15
  • #1 19 Maj 2017 18:17
    emswisnia
    Poziom 15  

    Witam,
    Mam problem z uk豉dem ch這dzenia w XP 2.0hdi 2002r.
    Auto jest po wymianie ch這dnicy klimatyzacji oraz ch這dnicy wody.

    Dodatkowo wymieniony zosta termostat na nowy.

    Zala貫m nowy p造n ch這dz帷y i odpali貫m auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciep貫 powietrze. Po otwarciu si termostatu dola貫m brakuj帷y p造n, ale przez ponad godzin pracy nie za陰czy si ani razu wentylator od ch這dnicy. Na wska幡iku pokazuje ca造 czas dwie kreski temperatury.
    Podczas pracy silnika mia貫m odkr璚ony odpowietrznik przy termostacie. Na pocz徠ku wylatywa豉 para ciep豉 a p騧niej co jaki czas krople p造nu ch這dz帷ego.

    W zbiorniczek wyr闚nawczy mia貫m wkr璚ony korek z lejka w celu lepszego nalewania p造nu. Czyli zbiornik by ca造 czas odkr璚ony.
    Podczas gdy dodawa貫m wi璚ej gazu stan p造nu ch這dz帷ego w zbiorniczku si zwi瘯sza do takiego stopnia ze pojawia si nawet w lejku.

    Gdy zakr璚i貫m korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik by nagrzany przewody za termostatem i przed by造 twarde i stan p造nu ch這dz帷ego si zmniejszy nawet do stanu poni瞠j kreski minimum. Poziom by wcze郾iej przed kresk maksimum.

    Spr鏏owa貫m r闚nie odkr璚i korek upustowy od termostatu to od razu wylatywa p造n ch這dz帷y. Natomiast gdy odkr璚i貫m korek od zbiorniczka to poziom p造nu gwa速ownie si podni鏀 a zacz掖 wylatywa przez korek.

    Testowa貫m uk豉d pod k徠em uszczelki pod g這wic metod sprzedawan na Allegro, czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmieni si podczas pracy na biegu ja這wym jak i po dodawaniu gazu.

    Co mo瞠 by nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak d逝gi czas nie za陰czy si wentylator.

    Od陰czaj帷 wtyczk od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakuj wszystkie kreski na wska幡iku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekr璚eniu stacyjki na zap這n momentalnie za陰czany jest wentylator na drugi bieg.

    W陰czaj帷 klimatyzacje za陰cza si wentylator na pierwszym biegu.

    Sprawdzi貫m bia造 opornik montowany w obudow wentylatora w spos鏏 dotykaj帷 omomierzem z dw鏂h stron ko鎍闚 termika. Pokazywa przep造w. Tak samo gdy dotyka貫m spr篹yn.

    Czy s jakie bezpieczniki lub przeka幡iki od wentylatora?

  • #2 19 Maj 2017 19:02
    766630
    Usuni皻y  
  • #3 19 Maj 2017 23:13
    emswisnia
    Poziom 15  

    To jak proponujesz nape軟i uk豉d i nast瘼nie odpowietrzy?
    Dobrze wiedzie 瞠 ci篹ko nagrza ten silnik. Tak mi si wydawa這 瞠 jest on bardzo wydajny.

  • #4 20 Maj 2017 11:05
    766630
    Usuni皻y  
  • #5 20 Maj 2017 12:47
    emswisnia
    Poziom 15  

    Je郵i nape軟ie uk豉d na zimno to jedynie jak si nie myle pojawi si p造n na odpowietrzniku od nagrzewnicy poniewa ale ju na termostacie nie bo jest za zamkni璚iem.
    Czyli nape軟ie poziom w zbiorniczku na maks gdy zimny silnik zakr璚 korek od zbiorniczka i uruchomi mam silnik. Tylko czy nawiew mam ustawi aby dzia豉 i jakie powietrze ma dmucha ciep貫 i zimne?
    Nast瘼nie czekam a nagrzeje si do 2 kresek i sprawdz czy przez odpowietrznik przy termostacie zacznie lecie p造n ch這dz帷y. Gdy zacznie lecie zakr璚am odpowietrznik i gasz silnik.
    Czekam na ostygni璚ie silnika i zweryfikuje poziom p造nu jak b璠zie poni瞠j to mam dola przez korek od zbiorniczka do poziomu maks.

    Rozumiem 瞠 ci篹ko jest doprowadzi do za陰czenia si wentylatora ch這dnicy na postoju?

    Mo瞠 by tak 瞠 czujnik od temperatury silnika 幢e pokazuje warto嗆? Niby na desce rozdzielczej poka瞠 2 kreski ale w rzeczywisto軼i b璠zie przek豉mywa? Czujnik jest oryginalny.

  • #6 20 Maj 2017 13:38
    766630
    Usuni皻y  
  • #7 20 Maj 2017 16:25
    emswisnia
    Poziom 15  

    Aby wiedzie czy jest ju 90'C czy te nie musze pod陰czy najlepiej pod kompa (lexia). Tym bardziej nie wiem czy silnik w XP ma prac w 90'C czy nie mniej.

    W takim razie jak mam odpowietrzy uk豉d? Skoro naleje p造nu ch這dz帷ego do zbiorniczka i zakr璚 wszystkie odpowietrzniki i korek od wlewu?

    Jak pr鏏owa貫m odpowietrzy uk豉d na pracuj帷ym silniku (korek od wlewu p造nu otwarty) to taki mia貫m efekt:
    Gdy powoli zaczyna wylatywa p造n z odpowietrznika termostatu:

    Link

    Nast瘼nie po pewnym czasie by這 tak:

    Link


    Na pocz徠ku jak odkr璚i貫m odpowietrznik to wylatywa豉 para.
    Niestety nie mam specjalnego zbiornika tak jak zaleca to konstruktor.

  • #8 20 Maj 2017 18:26
    766630
    Usuni皻y  
  • #9 20 Maj 2017 20:57
    emswisnia
    Poziom 15  

    My郵a貫m 瞠 uk豉d trzeba odpowietrzy podczas pracy silnika najpierw przy nagrzewnicy i gdy pojawia si p造n zakr璚i i tak samo przy termostacie.
    Z tego co piszesz to odpowietrzanie jest wtedy gdy po opr騜nieniu uk豉du nalewa si nowy p造n i trzeba patrze na odpowietrznik od nagrzewnicy gdy si pojawi zakr璚amy i tak samo z odpowietrznikiem przy termostacie. Po wykonaniu tego mam odpali silnik aby si zagrza i nast瘼nie ostyg. Po tym zobaczy ile jest p造n i w razie czego dola do poziomu maksimum.

    Czy to normalne jest 瞠 gdy silnik jest nagrzany to przewody te grube czyli dolny i g鏎ny od ch這dnicy s twarde 瞠 ci篹ko jest je nacisn望?

    Dzisiaj zabra貫m auto na kr鏒ki przejazd i tak poziom p造nu na zimnym by ponad kresk minimum. Zrobi貫m oko這 20km drogi gdzie auto si zagrza這. Po przyje寮zie na miejsce i odczekaniu jakiej godziny sprawdzi貫m poziom p造nu i by on prawie na r闚ni z gwintem od korka zbiorniczka wyr闚nawczego. Zastanawia mnie sk康 nagle zwi瘯szy si poziom p造nu?

    Nie wiem jak by這 wcze郾iej bo nie u篡tkuje XP na co dzien ale podczas drogi z pr璠ko軼i 80km/h pierwsza kreska na wy鈍ietlaczu pojawi豉 si po 5km a druga kreska po przejechanych 9km.

    Jeszcze jak by m鏬 mi wyja郾i jak pojawi si p造n w odpowietrzniku w termostacie skoro na zimnym silniku jest on zamkni皻y.

  • #10 20 Maj 2017 21:40
    766630
    Usuni皻y  
  • #11 20 Maj 2017 23:50
    emswisnia
    Poziom 15  

    Najpro軼iej m闚i帷 mam spu軼i p造n przez dolny przew鏚 od ch這dnicy, wsadzi go na miejsce. Odkr璚i odpowietrzniki od nagrzewnicy i przy termostacie. Nalewa p造n i obserwowa gdy pojawi si on w odpowietrznikach, gdy tak b璠zie mam zakr璚i odpowietrzniki i zakr璚i zbiornik wyr闚nawczy - odpali silnik. Ustawi nawiew na minimaln temperatur (ze 鈔ednim nadmuchem) gdy silnik si nagrzeje do 90'C - jak pisa貫 pewnie nie za陰czy si wentylator od ch這dnicy (ciekawi mnie co trzeba zrobi aby si on za陰czy) zgasi i poczeka a ostygnie.
    Po tym zabiegu sprawdzi jak przedstawia si poziom p造nu ch這dz帷ego i w razie niskiego poziomu odkr璚i korek od zbiorniczka i wla p造n do poziomu maksimum i zakr璚i korek.

    Xsara Picasso 2.0hdi 2002r - Dziwna praca uk豉du ch這dzenia.

    Zastanawia mnie bardzo czemu podni鏀 mi si poziom p造nu po "kr鏒kiej" je寮zie.

    Nurtuje mnie te opornik/rezystor montowany do obudowy wentylatora kt鏎y zawiera termik i spr篹yne czy s one sprawne ze wzgl璠u na ten nie za陰czaj帷y si wentylator. Silnik pracowa prawie godzine w temperaturze 33 stopni i ani razu nie w陰czy si wentylator.

  • #12 21 Maj 2017 07:35
    766630
    Usuni皻y  
  • #13 21 Maj 2017 09:14
    ALIBABA I
    Poziom 20  

    Witajcie kol. pozwol sobie wtr帷i si do dyskusji

    emswisnia napisa:
    Zastanawia mnie bardzo czemu podni鏀 mi si poziom p造nu po "kr鏒kiej" je寮zie.
    zr鏏 tak jak kol [quote="georgesgr"] pisze a mo瞠 te tak. nagrzewnica kabiny jest wy瞠j jak uk豉d ch這dzenia silnika, wi璚 p造n pod g鏎k nie p鎩dzie przy nape軟ianu uk豉du i na wolnych obrotach jej raczej nie uzupe軟i, pozostaje dobrze go przegoni lub alternatywa na jecha na jaki najazd 瞠by prz鏚 samochodu by wysoko i wtedy uzupe軟ia, podobny przypadek mia貫m w BM-ce pomog這 od strza豉 to s uk豉dy ci郾ieniowe jak georges ci napisa wi璚 na otwartym obwodzie gdy nie jest odpowietrzony b璠 cyrki.

  • #14 21 Maj 2017 10:21
    766630
    Usuni皻y  
  • #15 22 Maj 2017 12:58
    emswisnia
    Poziom 15  

    Wczoraj na noc zostawi貫m odkr璚ony korek od zbiorniczka gdzie poziom p造nu by na wysoko軼i gwintu (tak 瞠 p造n m鏬 wej嗆 przez w篹yk g鏎ny od ch這dnicy - powrotny).
    Dzisiaj pod陰czy貫m pod komputer i tak:
    Przy 77-78'C pojawia si druga kreska na wy鈍ietlaczu.
    Przy 82-83'C otwiera si termostat i wida jak pompowany jest p造n przez cienki w篹yk od ch這dnicy.
    Przy 98'C za陰cza si wentylator na pierwszym biegu i sch豉dza silnik do 91'C
    Wentylator za陰cza si przy ka盥ym razem gdy temperatura osi庵a 98'C.

    Przetestowa貫m Lexia wentylator na pierwszym i drugim biegu.
    Podczas test闚 temperatura paliwa by豉 40'C
    Temperatura na dworze 30'C
    Temperatura p造nu ch這dzenia przewa積ie pokazywa豉 0,5'C r騜nicy od temperatury wody (np. ch這dzenia 91,5'C, wody 92'C)

    W篹e przez ten ca造 czas udawa這 si nagnie嗆 bez wi瘯szego oporu - na pewno l瞠j ni wcze郾iej.
    https://youtu.be/nc2EJENsjJc

    Jedyna rzecz jaka zauwa篡貫m to 瞠 s造cha syczenia z korka od zbiorniczka i po ostygni璚iu czasami jaka kropla pojawi si na zbiorniku.

    Przy testowaniu na zimnym silniku poziom p造nu by mi璠zy kresk maks a minimum. Po odpaleniu auta poziom spad poni瞠j kreski minimum ale tak 瞠 czujnik nie wykrywa 瞠 jest za ma這 p造nu.
    Gdy termostat si otworzy poziom p造nu si zwi瘯szy do stanu takiego jak przed testowaniem.

    Je郵i otworzy si termostat i b璠zie pompowany p造n przez cienki w篹yk od ch這dnicy to czy w zbiorniczku b璠 pojawia si jakby b帳le albo spieniony p造n?

  • #16 25 Maj 2017 19:19
    emswisnia
    Poziom 15  

    Uk豉d uda這 si odpowietrzy.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME