X

regeneracja przeplywomierzy w TDI

28 Jul 2005 15:45 COcordoba_2004
  • #1 28 Jul 2005 15:45
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (+3)
    Witam bardzo podoba mi sie to forum i bardzo szanuje ludzi ktorzy tu pissza a poniewaz wydaje mi sie ze cos moge dac od siebie wiec pisze
    cos co wyprobowalem juz w sumie na 3 samochodach i dziala wszystkie tdi ale dziala .

    Otoz czesto przyczyna awarii samochodow tdi jest przeplywomierz znajdujacy sie przy filtrze powietrza i przewaznie jego awaria konczy sie kilusetzlotowym wydatkiem a ja nie chcialem placic i znalazlem sposobik na niego pisalem juz o tym na innym forum ale moze i tu sie przyda
    wiem ze moze wielcy experci mnie wysmieja ale coz taki juz los

    w kazdym razie po 4 wymianach przeplywek postanowilem je czyscic i udalo sie otoz tam w przeplywce jest taki fajny platynowy drucik ktory w czasie pracy silnika jest dosc goracy i na nim lubia sie osadzac rozne zanieczyszczenia a ja ten drucik
    wzialem i malutkim pilniczkiem podrapalem ( i teraz mnie smiesza wyznania niektorych fachmanow ktorzy mowili ze tego nawet pedzelkiem nie wolno dotykac hehe ) do innego to lustereczko ktore tam jest tego sie niedotyka a tylko kapie a igle sie pilniczkiem czysci
    a potem kapiel i tu juz dowolnosc albo woda krolewska ( hcl + HNo3) konsultowalem sie z chemikami albo chlorek amonu tyle ze stezony chodzi o to by rozpuscic te zanieczyszczenia

    Panowie cokolwiek ktos powie wszystkie opinie o tym sa warte wyrzucenia do smieci oczywiscie negatywne a przekonalem sie o tym
    kiedy po takim czyszczeniu zasiaglem za kierownice i gaz do dechy
    nie to auto normalnie jak z salonu wziete
    potem oczywiscie laptopik vag messeblock i bajka

    Moze nie pisal bym o tym wcale bo moze to krotki efekt balem sie ze to tylko na chwile bedzie dobrze ale coz 6 miesiac jezdze
    i na razie jezdze dluzej niz na wczesniejszym nowym
    tak czy owak polecam ale od razu ucianajac komentarze chce powiedziec ze to tylko moja opinia nie robie tego klientom a jedynie sobie samemu
  • #2 29 Jul 2005 00:31
    psit
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    tak jak dokladnie napisane,zabrudzenie robi cala robote,ja akurat czyszcze ale nie az tak,sprobuje ,moje czyszczenie tez pomagalo,wyprobuje twojego sposobu podziele sie efektem,juz widze ze poskutkuje.Dzieki wielkie za sposob
  • #3 29 Jul 2005 00:36
    cordoba_2004
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    no tak
    ja przed tem czyscilem a to benzyna ekstraktyczna
    rozpuszczalnikami
    nawet stezonym solnym
    niestety nie dalo efektu
    bo klopop polega na tym wlasnie ze sa to tlenki platyny
    a one nie sa rozpuszczalne w nafcie benzynie itd
  • #4 29 Jul 2005 13:23
    bajan
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Cordoba już to czytałem o Tobie na innym forum przepływomierz z gorącym drutem jest to bardzo proste urządzenie wbrew pozorom i muszę się z tobą zgodzić chociaż nie praktykowałem tego.To tak jak kiedyś pamiętam 85r jak chodziłem do tech. elektronicznego i mówiono mi ze głowicy w magnetowidzie nie można dotknąć palcami bo się ją uszkodzi co jest zupełną bzdurą.Są rzeczy proste na których fachowcy czeszą kaskę za wiedzę i tak ma być. Pzdr. Daro
  • #5 01 Aug 2005 23:29
    dunqa
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    cordoba_2004 podaj prosze nr gg.chcialbym o tym pogadac.pozdro
  • #6 02 Aug 2005 22:28
    hacckker
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    jak mozna wiedziec co to znaczy messeblock i prosze sie nie smiac
  • #7 02 Aug 2005 22:58
    cordoba_2004
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    a to sie wzielo z tlumaczenia nimieckik tekstow o tdi bo sobie tlumaczy
    chodzi o bloki wartosci mierzonych w vagu
    o ktorych to blokach szukam informacji
    i nie umiem znajsc ale to mniejsza o to
    pozdrowka
  • #8 29 Aug 2005 21:12
    KWilbik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ,odnośnie tematu pokazywał mi kiedyś jeden serwisant z VW,że istnieje możliwość regeneracji przepływomierza poprzez wstawienie pomiędzy 2 wystające styki (tylko teraz nie wiem czy to był opornik czy coś w tym rodzaju). Niestety mechanik przeniósł się już do innego salonu .
    Jeśli ktoś wie o czym piszę proszę o posta lub odpowiedź na tym forum.
  • #9 06 Oct 2005 22:47
    Mario.M
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Ja osobiście słyszałem od jednego klienta że padł mu przepływomierz w VW Passacie. Pojechał do bardzo znanego warsztatu w Czeladzi i tam go naprawili za 50zł. Dowiedział się tylko tyle że mają swoje sposoby na naprawe ale to jest już ich tajemnica.
  • #10 07 Oct 2005 13:18
    bajan
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zregenerowałem ostatnio pierburga.Trzeba na gorąco nagrzewnica najlepej rozgrzac siateczkę tą od wlotu zeby się do dziada dobrać wtedy łatwo ją zerwać.Następnie należy go umyć np bbenzyną ekstrakcyjną z nagaru.Potem trzeba się zająć dokładnym oczyszczeniem czujnikami temperatury i przepływu.Można je przemyć rozpuszczalnikiem lub nawet zeskrobać nagar porośnięty na nich gdy jest dużo.Płytki mają być białe.Od wlotu pierwsza jest temperatura potem flow przepływ.Trzeba zwrócić uwagę czy w ich obrębie nie jest podtopiony plastik który je doprowadza i podtrzymuje bo on może przewodzić i wprowadzać błąd pomiaru.NAto też jest sposób a po tym zabiegu przepływka śmiga jak nowa.
  • #11 07 Oct 2005 18:42
    mmzajcu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    może ktoś ma jakies zdjęcia rysunki jak sie wogóle do takich przepływomirzy dobrać.
  • #12 07 Oct 2005 19:24
    krzys_j
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    W Pierburgu jest drucik i można go sobie czyścić ale co zrobić z Boschem - tylko śmietnik.
  • #13 07 Oct 2005 20:59
    Irons
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    Niezupełnie smietnik , przeczytaj jescze raz dokładnie pierwszego posta u samej góry ...:D
  • #14 08 Oct 2005 10:56
    mmzajcu
    Level 25  
    Helpful post? (-1)
    Ja mam boscha i nie wim jak go rozebrac zeby nie popsuć.
    Może ktos pomoze
  • #15 08 Oct 2005 15:53
    krzys_j
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Irons wrote:
    Niezupełnie smietnik , przeczytaj jescze raz dokładnie pierwszego posta u samej góry ...:D

    Z pierwszego nic nie wynika, a z któregoś nastepnego - że trzeba wstawić (cos tam)- w niektorych przepływomierzach jest jakas dioda półprzewodnikowa ale czy ona jest dodana w celu regeneracji?- sprawdzę na regenerowanych. Powierzchnia pomiarowa w nich ma około 4mm2 więc jest bardzo niewielka i jak sie ogląda ja pod mikroskopem to widać tam naniesione cienkie nitki drucików które są "odparowane" w jakiejś części co powoduje zmniejszenie czynnej powierzchni pomiarowej czyli można zapomniec o regeneracji.
  • #16 08 Oct 2005 18:44
    mmzajcu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Ja mam boscha i nie wim jak go rozebrac zeby nie popsuć.
    Może ktos pomoze
  • #17 12 Oct 2005 22:34
    Irons
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    krzys_j wrote:
    Irons wrote:
    Niezupełnie smietnik , przeczytaj jescze raz dokładnie pierwszego posta u samej góry ...:D

    Z pierwszego nic nie wynika, a z któregoś nastepnego - że trzeba wstawić (cos tam)- w niektorych przepływomierzach jest jakas dioda półprzewodnikowa ale czy ona jest dodana w celu regeneracji?- sprawdzę na regenerowanych. Powierzchnia pomiarowa w nich ma około 4mm2 więc jest bardzo niewielka i jak sie ogląda ja pod mikroskopem to widać tam naniesione cienkie nitki drucików które są "odparowane" w jakiejś części co powoduje zmniejszenie czynnej powierzchni pomiarowej czyli można zapomniec o regeneracji.


    Racja , jeśli zżarło część powierzchni czujnika to szmelc , ale sporo przepływek pokrywa się jakimiś tlenkami i te jest szansa ożywić .
    Dioda w przepływce raczej służy do pomiaru temperatury powietrza zasysanego .
    Aha , pisze o przepływce Boscha od Fiata Brava JTD .
  • #18 12 Oct 2005 22:59
    krzys_j
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    W "regenerowanych "przepływomierzach nie ma diody na zewnątrz, jest ona tylko w niektórych (w zależności od nr kat.). Przepływomierze oferowane przez ASO tzw. po regeneracji przez producenta nie są regenerowane a pochodzą z programu części na wymianę (za granicą są przepisy które mobilizują producentów do odzysku zużytych swych produktów i dlatego cena oferowanych nastepnych jest niższa). Na przepływomierzach i nowych i starych jest odlana data produkcji i nacięta (data jest w dwóch miejscach na samej wkładce mierzącej) i nie sądzę by producent rozkładał stare, zmieniał jeden element na którym jest data odlana a na drugim co jest nacięta zeszlifowywał i nabijał drugą (były by po tym ślady a naprawdę nie ma żadnych). Następną sprawą jest fakt, że elementy te wykonują maszyny (szybka i tania produkcja) wiec szkoda czasu na naprawę starych (jak silnik w fabryce po zmontowaniu sprawdzany jest na hamowni i nie wytrzymuje parametrów to idzie na złom i nikt sie nad nim nie rozczula - masowa produkcja).
    Jak sie komus uda zregenerowac taki przepływomierz to gratuluję. Nie wiem czy we wszystkich samochodach ale na pewno w niektórych po zgaszeniu podawane jest napiecie które wypala osadzone na elemencie pomiarowym zanieczyszczenia i raczej jest to fakt gdyż te samochody które robią trasy uzyskują bardzo duże przebiegi na jednym przepływomierzu - nawet ponad 250000km- a te co jeżdżą tylko po mieście to lepiej nie mówić (mozna sie załamać).
  • #19 14 Oct 2005 12:09
    gulinski
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Temat jest intensywnie wałkowany przez kolegów z zagranicy o choćby TU
  • #20 12 Nov 2005 17:04
    cordoba_2004
    Level 27  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak czy owak temat mozna zamknac

    Moze tylko dodam iz mija juz 5 miesiac od czasu jak zregenerowalem w sposob opisany wyzej przeplywomierz i chodzi super polecam
    bo chyba warto
  Search 4 million + Products
Browse Products