Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternatywna metoda wykonania

tomnies 11 Lip 2017 07:35 390 5
  • #1 11 Lip 2017 07:35
    tomnies
    Poziom 2  

    Witajcie!

    Potrzebuję wykonać element jak zamieszczony na rysunku.
    Jego przeznaczenie, to filtr do regulowania zawartości tłuszczu w mleku.

    Potrzebuję zwiększyć jego produkcję. Na ten moment kupujemy płaskowniki i siatki, a cały proces otrzymywania elementu jest czasochłonny.
    Nie jest to element, którego wytrzymałość mechaniczna musi być duża.
    Powinien być odporny chemicznie, a także mieć możliwość pracy w temperaturze około 70st.

    Zastanawiam się nad wykonaniem całości na drukarkach 3d. Czy może to być na dziś opłacalne ekonomicznie?

    Kolejnym pomysłem jest łączenie technik - aby zastąpić stalowe obręcze z kwasówki obręczami uformowanymi wtryskowo z PE bądź PP.
    Macie jakieś rady? :)



    Alternatywna metoda wykonania

  • #2 11 Lip 2017 09:09
    fuutro
    Poziom 43  

    Bardziej nad opłacalnością zastanów się nad własciwościami materiału, bo nie wiem, czy stosowane w drukarkach mają atesty spożywcze i to w takich temperaturach. Stal KO tu jest bezcenna. Pierścienie są mocno obciążane? Jakimś pomysłem może być wykonanie jakichś praktycznych próy, nawet wybrać klienta i we współpracy za niemal frajer wykonać testy.

  • #4 11 Lip 2017 11:04
    tomnies
    Poziom 2  

    Proces technologiczny na ten moment wygląda następująco:
    Najpierw z 6m płaskownika wycinane są kawałki, zwijane na prasie, spawane.
    Następnie sprawdza się okrągłość i jeśli pierścienie nie są idealnie okrągłe, są wciskane na walec.
    Tu odpada kilka procent pierścieni ze względu na małą stabilność procesu spawania.
    Kolejnym etapem jest pocięcie siatki na kawałki, podgięcie jednego z boków i zwinięcie jej na zakładkę.
    Na tak przygotowaną siatkę zakłada się wcześniej przygotowane pierścienie
    i zgrzewa punktowo. Tu również zdarzają się błędy.
    Na koniec zostało przeszlifować ostre krawędzie i spawy na obręczach.

    Od kilku dni kombinuję nad usprawnieniem, chociaż częściową automatyzacją procesu, lecz nie mogę na nic wpaść.
    Moje dywagacje o tworzywie sztucznym są błędne, bo odbiorcy zależy na tym, by była to jednak kwasówka.

  • #5 11 Lip 2017 11:14
    fuutro
    Poziom 43  

    Nie ma możliwości spawania na jakimś wzorcowym walcu aby zminimalizować odsetek odpadów? Może metoda spawania też nie jest jeszcze idealna? Jak to wygląda?

  • #6 11 Lip 2017 11:23
    tomnies
    Poziom 2  

    Spawanie odbywa się metodą tig.

    Tak na prawdę nie chodzi o sam odpad, tylko o tempo. Przenoszenie tego z jednego stanowiska na drugie jest problemem, czasochłonność procesów wykonywanych ręcznie.

    Dobrym pomysłem byłaby zwijarka ze spawarką w zestawie. Istnieją takie rzeczy na rynku?

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme