Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sekundowy sygnał w gnieździe RJ45

Zbigniewpl 16 Lip 2017 15:27 165 5
  • #1 16 Lip 2017 15:27
    Zbigniewpl
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam problem z jednym gniazdem RJ45 (w ścianie). W skrzynce wychodzi 6 kabli internetowych RJ45. Posiadam kablówkę, do modemu podłączone jest chyba kabel światłowodowy, zasilający i rj45, który idzie do routera. Do routera podłączony jest kabel zasilający, ten od modemu oraz 3 kable internetowe, które wychodzą tak jakby z jednej "rury". Z tej samej "rury" wychodzi jeszcze jeden kabel internetowy, a z drugiej dwa kolejne. Wszystkie 3 kable, które są podłączone odpowiadają za pokój i wszędzie dochodzi internet. Ostatni kabel który wychodzi z tej "rury" co pozostałe nie odbiera. Problem jest tylko w tym jednym gniazdku. Wszystkie gniazda w pokojach sprawdzałem na tym samym kablu i urządzeniu. Zawsze od razu pojawiało się zielone światełko na routerze, które sugerowało, że jest przepływ internetu. Żadne gniazdo w routerze nie jest zepsute. Próbowałem testować każdy z trzech pozostałych kabli i żaden nie łapie sygnału. Po podłączeniu tego ostatniego kabla z "rury" do urządzenia 2-3 razy w ciągu minuty na sekundę pojawia się internet i znika i tak co parenaście sekund. Podłączając ten sam kabel od razu do modemu kabel podłączony do laptopa świeci cały czas, gdy pokazuje, że jest połączenie z internetem to gaśnie. Zapala się po chwili ponownie i wyświetla się komunikat "trwa identyfikowanie" oraz "Połączone". Ciągle nie ma internetu. Po około minucie status zmienia się na "Nie zidentyfikowano" oraz "Brak internetu" i tak już do końca. Proszę o pomoc

  • #2 16 Lip 2017 17:24
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Najprościej będzie zmierzyć ciągłość przewodu jakimś multimetrem lub jak masz dostęp to użyć specjalnego miernika do sieci LAN.

  • #3 16 Lip 2017 18:22
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    W przypadku, gdy połączenie zestawia się i ginie warto też sprawdzić, czy kable są zaciśnięte zgodnie z obowiązującym schematem. Czy kabel to skrętka co najmniej kategorii 5? Można spróbować wymusić na komputerze prędkość karty sieciowej 10Mbps/Full Duplex - jeśli wtedy się połączy, może to oznaczać problem z jakością okablowania lub nieprawidłowym zaciśnięciem.

  • #4 16 Lip 2017 19:04
    Zbigniewpl
    Poziom 9  

    Nie posiadam multimetra ani takiego miernika. W jaki sposób wymusić taką prędkość? Wszystkie kable są takie same i pozostałe działają, więc wątpię, że to może pomóc. Podejrzewam, że problem jest w gnieździe lub w kablu ze skrzynki, który jest doprowadzony do tego gniazda.

    Edit.
    Podłączyłem teraz długim kablem od routera do tego wadliwego gniazda i dioda na routerze wskazuje, że jest dopływ internetu, więc najprawdopodobniej wina leży po stronie tego kabla, który idzie ze skrzynki. Chyba, że źle to interpretuje

  • #5 16 Lip 2017 19:41
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    To, że reszta kabli jest taka sama niewiele zmienia. Czy jest to skrętka, czy nie - to bardzo proste pytanie i warto na nie odpowiedzieć, bo to jest przydatna informacja. Znacznie przydatniejsza, niż "inne kable są takie same". Ta informacja niczego nie wnosi.

    Zmiana na dychę odbywa się mniej więcej tak: https://toya.net.pl/pomoc/29 - w późniejszych Windowsach jest to podobnie rozwiązane.

  • #6 16 Lip 2017 19:59
    Zbigniewpl
    Poziom 9  

    Skrętka jest taka sama

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME