Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet Captiva 2.0 vcdi - Nowy DPF wypalanie co 60 km

lukasz2094 16 Lip 2017 19:08 474 16
  • #1 16 Lip 2017 19:08
    lukasz2094
    Poziom 5  

    Witam Wszystkich Forumowiczów!

    A więc ! :-)

    Mam problem z częstym wypalaniem DPF temat już był przerabiany tutaj na forum , ale !
    Rok temu kupiłem Captivę z 2007 roku 2.0 Vcdi , po jakimś czasie zauważyłem że silnik wchodzi na obroty 1000 włączają się wentylatory i śmierdzi jak z grila :-) Poczytałem trochę tutaj na forum , podłączyłem do kompa no i z czytało że wypala go co 150 km . a więc postanowiłem go wyczyścić kupiłem na ebay środek do czyszczenia dpf i wyczyściłem problem w sumie zniknął wypalanie po czyszczeniu dopiero po przejechaniu 900 km ! zajebiście! Jakieś 6 miesięcy później problem wrócił przebieg jakieś 10 tys km więcej! i wypalanie co 200 km tak ok , a więc zamówiłem nowego dpfa pojechałem na kanał wymieniłem no i zaświeciła się kontrolka kluczyk z olejem pomarańczowy , podłączyłem do kompa wskazało błąd niska jakość oleju , ok , zamówiłem olej castrol magnatec 5 w 40 wymieniłem ! No i teraz problem w sumie się zaczął wypalanie DPF następuje dokładnie co 60 km regularnie :-) Wie ktoś może gdzie leży problem ? czy trzeba w kompie go zresetować czy coś ??
    Aha auto ma przejechane 217 tys serwis robiony od nowości co 15 - 20 tys ! po drodze wymieniony rozrząd 2 razy !
    Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc bo zgłupiałem już o co kaman !1

    Pozdrawiam !!

    w załączniku screen z opcom !
    zrobiony przy obrotach 2500

    Chevrolet Captiva 2.0 vcdi - Nowy DPF wypalanie co 60 km

  • #2 17 Lip 2017 20:59
    sulof1601
    Poziom 22  

    Witaj.Jest taka funkcja jak reset pamięci po wymianie DPF.można by było spróbować.

  • #3 18 Lip 2017 01:52
    prosty_01
    Poziom 15  

    Wykonaj adaptację filtra po wymianie, będzie go przeliczał od zera, przy okazji adaptacja czujnika różnicy ciśnień.

  • #4 18 Lip 2017 07:37
    lukasz2094
    Poziom 5  

    Dzięki Panowie za odpowiedź :-)!

    A nie wiecie może jakim programem można wykonać tą adaptacje ? Czy tylko serwis pozostaje? Pytam bo mieszkam w Niemczech a magicy tutaj na warsztacie zgarną mnie znając życie kilkaset euro ! (za DPF nowego zapłaciłem 270 euro) Także jakoś sobie tu sam próbuje radzić :-)
    Pozdrawiam ! :-) :spoko:

  • #6 18 Lip 2017 08:03
    lukasz2094
    Poziom 5  

    sebap napisał:
    Op-Com nie da rady?


    Wiesz może w jaki sposób ? Nie znam się na tym programie nie chciałbym czegoś popier..... :-) Nie jestem mechanikiem rozumiesz ? :-)

  • #7 18 Lip 2017 08:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Po pierwsze sprawdził bym wtryski i turbinę czy nie dymi popuszczając olej.
    Bo ci w mgnieniu oka zapełni filtr.

  • #8 18 Lip 2017 08:18
    sebap
    Poziom 39  

    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.

  • #9 18 Lip 2017 09:11
    prosty_01
    Poziom 15  

    Op-com da radę, powinna być opcja nastawy podstawowe, lub adaptacja,
    potem reset diesel particualte filter

  • #10 18 Lip 2017 09:45
    lukasz2094
    Poziom 5  

    sebap napisał:
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.


    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?

  • #11 18 Lip 2017 10:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    lukasz2094 napisał:
    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?


    A widzisz.
    lukasz2094 napisał:
    Nie jestem mechanikiem rozumiesz ?


    Zwykli kierowcy nie powinni grzebać w autach tak od 2000r , bo nic mądrego nie podzieją.

  • #12 18 Lip 2017 10:32
    adam7009
    Poziom 37  

    wg.parametrów to u Ciebie jak by filtra nie było wcale ,dlatego takie cyrki.

  • #13 18 Lip 2017 11:10
    sebap
    Poziom 39  

    lukasz2094 napisał:
    sebap napisał:
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.


    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?

    Skoro piszesz, że nie jesteś mechanikiem to mógłbyś choć sprawdzić a nie zadawać niemądre pytania..
    Nie pisałem o intercoolerze tylko o wężu do niego prowadzącym.

  • #14 18 Lip 2017 15:37
    prosty_01
    Poziom 15  

    zrób dla porównania różnicę ciśnień na biegu jałowym;
    powinno pokazać 0kPa; przy 3000 około 4kPa;

    Problem stanowi wartość masy osadów;
    Po wymianie na nowy filtr sterownik nadal porównuje wartość różnicy ciśnień filtra który miałeś; wartość którą teraz otrzymuje od czujnika różnicy ciśnień jest dla niego nieprawdopodobna i bierze poprawkę na wiarygodność wskazań; błędu czujnika nie wyrzuci ponieważ sygnał jest w zakresie prawidłowej jego pracy;
    Zaczyna coraz częstsze procesy regeneracji filtra aby nie uszkodzić silnika;
    Kontrola drożności filtra to nie tylko czujnik różnicy ciśnień ale też czujniki temperatury przed i za filtrem; różnica temperatur przed i za filtrem jest inna dla filtra zatkanego inna dla drożnego.

    Ale jak już wspomniałem sterownik ma zapisaną masę osadów, czyli popiołu który pozostaje w filtrze i zmniejsza jego objętość roboczą.

    Więc adaptacja musi zostać wykonana; inaczej nie da rady; nie ma co szukać i kopać w aucie dopóki nie zostanie wykonane zerowanie masy.

  • #15 18 Lip 2017 18:39
    lukasz2094
    Poziom 5  

    sebap napisał:
    lukasz2094 napisał:
    sebap napisał:
    Sprawdź szczelność węża do intercoolera, tego pod pokrywą. Często się przecierał.


    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?

    Skoro piszesz, że nie jesteś mechanikiem to mógłbyś choć sprawdzić a nie zadawać niemądre pytania..
    Nie pisałem o intercoolerze tylko o wężu do niego prowadzącym.


    Skoro jesteś mechanikiem to możesz mi napisać co wąż prowadzący do intercoolera ma wspólnego z wypalaniem DPF ?Ale proszę o merytoryczną wypowiedź jak możesz . Dlaczego piszesz że to nie mądre pytanie ? Czy to nie od tego jest to forum ? może pomyliłem FOra?
    Dzięki i czekam na odpowiedź
    Pozdrawiam!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    lukasz2094 napisał:
    Co intercooler ma wspólnego z wypalaniem DPf ?


    A widzisz.
    lukasz2094 napisał:
    Nie jestem mechanikiem rozumiesz ?


    Zwykli kierowcy nie powinni grzebać w autach tak od 2000r , bo nic mądrego nie podzieją.


    No i co z tym intercolerem co ma wspólnego z wypalaniem DPF ?
    Dlaczego akurat po 2000 ?

    Pozdrawiam!

    Dodano po 51 [sekundy]:

    prosty_01 napisał:
    Op-com da radę, powinna być opcja nastawy podstawowe, lub adaptacja,
    potem reset diesel particualte filter


    Dzięki za podpowiedź!! :-)
    Tak zrobię!

    Dodano po 9 [minuty]:

    prosty_01 napisał:
    zrób dla porównania różnicę ciśnień na biegu jałowym;
    powinno pokazać 0kPa; przy 3000 około 4kPa;

    Problem stanowi wartość masy osadów;
    Po wymianie na nowy filtr sterownik nadal porównuje wartość różnicy ciśnień filtra który miałeś; wartość którą teraz otrzymuje od czujnika różnicy ciśnień jest dla niego nieprawdopodobna i bierze poprawkę na wiarygodność wskazań; błędu czujnika nie wyrzuci ponieważ sygnał jest w zakresie prawidłowej jego pracy;
    Zaczyna coraz częstsze procesy regeneracji filtra aby nie uszkodzić silnika;
    Kontrola drożności filtra to nie tylko czujnik różnicy ciśnień ale też czujniki temperatury przed i za filtrem; różnica temperatur przed i za filtrem jest inna dla filtra zatkanego inna dla drożnego.

    Ale jak już wspomniałem sterownik ma zapisaną masę osadów, czyli popiołu który pozostaje w filtrze i zmniejsza jego objętość roboczą.

    Więc adaptacja musi zostać wykonana; inaczej nie da rady; nie ma co szukać i kopać w aucie dopóki nie zostanie wykonane zerowanie masy.


    To się nazywa konkretna odpowiedź oby więcej takich ludzi na tym forum :-)

    Na biegu jałowym jest 1 Kpa

    Chevrolet Captiva 2.0 vcdi - Nowy DPF wypalanie co 60 km

    Zrobię Adaptację i pojeżdżę trochę zobaczymy czy problem zniknie ! Jeszcze raz dzięki
    Pozdrawiam!

  • #16 18 Lip 2017 18:54
    prosty_01
    Poziom 15  

    Pewnie chodzi o to że w starszych autkach sprawdzało się czy podawane jest paliwo do gaźnika czy to przez pompkę elektryczną, czy iskrę na świecy; ciśnienie sprężania i prąd akumulatora;
    W pojazdach w których skład mieszanki jest kontrolowany przez sterownik, gdzie powiązane jest to ściśle z normami emisji spalin, prawidłowe postawienie diagnozy wymaga dość dużej wiedzy o czynnikach które biorą udział w kontroli składu mieszanki i analizie danych które otrzymuje sterownik z różnych czujników i szukaniu nieprawidłowości.

    Jak kolega Sebap napisał, chodzi o wąż intecoolera, gdzie już z doświadczenia wie, że z powodu konstrukcji dochodziło do uszkodzenia. A skoro układ dolotowy nie pracuje poprawnie, przez nieszczelność w każdym jego punkcie powoduje że jest źle wyliczona dawka paliwa w stosunku do powietrza które trafia do cylindra; z reguły paliwo z braku tlenu się nie dopala i pozostałość trafia do filtra, co powoduje jego szybkie przepełnienie i częstsze próby regeneracji ze strony sterownika.

  • #17 18 Lip 2017 19:19
    sebap
    Poziom 39  

    Jest dokładnie tak, jak napisał kolega prosty_01.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme