Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 1.8 F3P - Szarpanie po wilgotnym postoju (w emerycie)

bill 16 Lip 2017 21:45 243 9
  • #1 16 Lip 2017 21:45
    bill
    Poziom 9  

    Opisujac skrótowo

    Układ wtryskowo elektryczny monowtrysk Bosch.
    Czujnik temperatury wody (ssania) ,silnik krokowy ,czujnik halla ,i kilka innych jedna cewka siemens -prosty układ.
    Od niedawna mam przypadłość jak na emeryta przystało mnie i ten samochód :)
    Jak postoii na działce i bedzie deszcz to potem ok 10 km szarpie przy zmianie biegów szczególne 4-5 i przy dodawaniu gazu.
    Leciutko szarpnie (robi się zbyt czuły.) bezpieczniej jechać lekko na sprzegle ponadto na biegu jałowym spadają mi obroty wtedy na no ok 700 set ale nie gaśnie)
    Pracuje na wszystkie cylindry.

    Podejrzewałem przewody kopułkę i palec(które w zeszłym roku wymieniałem) -kupiłem Boscha.
    Dziś podlałem go mocno po cewce przewodach i kopułce wodą (ale nie mogę sztucznie tego wywołać)
    Przebić tez nie ma nie widze ogników.
    Zastanawiam się nad cewką.czujnikiem halla ,czujnikim temperatury wody (ssania)?
    Ale skoro nie ma ogników to może kopułka palec ? teraz wszystko w chinach robione moze rok nie wytrzymało?
    Krokowy chyba nic do tego nie ma on dostaje sygnały z ecu i tak sie ustawia .
    Czy przewody nie iskrząc moga miec feller?

    A może ktoś mnie naprowadzi zanim to wszystko wymienię na prózno
    Ps gazu nie ma

    Dziękuje za podpowiedzi

    (19 Lip 2017 07:10) Polecenie moderatora: ociz

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html Tam nie ma żadnego silnika krokowego ani "ssania"!

  • #2 16 Lip 2017 22:17
    17mmarek
    Poziom 2  

    Witam

    Sprawdzenie jeszcze raz układu zapłonowego będzie zasadne

  • #3 16 Lip 2017 22:33
    prosty_01
    Poziom 10  

    Krokowy do czyszczenia; pewnie jest zabrudzony od par oleju z odmy i przy wilgotnym powietrzu klei się do ścianki, nagłe odklejenie się czopu od ścianek przy kolejnych krokach powoduje szarpanie silnikiem.

  • #4 18 Lip 2017 07:50
    genek1000
    Poziom 26  

    prosty_01 napisał:
    Krokowy do czyszczenia; pewnie jest zabrudzony od par oleju z odmy i przy wilgotnym powietrzu klei się do ścianki, nagłe odklejenie się czopu od ścianek przy kolejnych krokach powoduje szarpanie silnikiem.

    Czy ty wiesz o czym piszesz . :?: :?: :?:
    Od kiedy krokowy pracuje przy pracującym pedale gazu :?:
    Klient jedzie i zmienia biegi . Nie pisze że szarpie na biegu jałowym. Poza tym jakie by musiał wykonywać "kroki" silniczek aby to było odczuwalne na silniku w taki sposób ( szarpnięcia) .
    Dodatkowo silniczek musiał by być w jakiś czarodziejski sposób spięty na stałe z wałem korbowym ponieważ dochodzi dochodzi bezwładność całego silnika ( powietrza, czasu odpowiedzi wtryskiwaczy, elementów wirujących silnika itp. ) .


    Jak napisał kolega " 17mmarek" jeszcze raz kontrola układu zapłonowego , a świece kiedy wymieniałeś ? Czy samochód posiada LPG ? Dobrze by było spojrzeć jak zachowuje się sonda Lambda i jakie są składy mieszanki.
    Emerycki sposób jazdy też może mieć swój skutek.

  • #5 18 Lip 2017 08:53
    prosty_01
    Poziom 10  

    genek1000 napisał:
    Od kiedy krokowy pracuje przy pracującym pedale gazu

    A jak zmieniasz biegi to chyba silnik po wysprzęgleniu pracuje na biegu jałowym, Wciskasz sprzęgło wg ciebie obroty to podtrzymuje murzyn pod maską...

    genek1000 napisał:
    Nie pisze że szarpie na biegu jałowym.

    bill napisał:
    ponadto na biegu jałowym spadają mi obroty wtedy na no ok 700 set ale nie gaśnie
    [quote="bill"]
    Wg mnie pisze. Jak wyżej "przeliteruję Ci "to p o n a d to n a b i e g u j a ł o w y m".

    A ty wiesz o czym piszesz???

  • #6 18 Lip 2017 22:22
    bill
    Poziom 9  

    1.Lpg nie ma

    2.Silniczek krokowy i 700 obrotów to jedna choroba i kolega może miec rację (wymyje benzyną jutro) (tam jest zaolejone od oparów)

    3.Natomiast szarpanie to moze być sprawa wysokiego lub sondy lambda obaj koledzy mają rację.!!! i nie ma się co kłocić.

    Byłem u elektryka który podpiął Clipa i sonda pokazała zero v kazał mi odpiać sonde na tydzien i czekać.
    Powiedział że clip czasami nie widzi sondy i ciezko ustalić czy ona bzdur nie sieje (na razie nie kazał mi kupowac nowej.
    Ale i tak kupiłem :) (oryginał) na wszelki wypadek

    Najgorsze jest to że na razie ma nie być deszczu jakoś i ciezko mi zasymulować znowu to szarpanie albo się jego doczekać.
    Ale trudno bedę czekał.
    Jeżdze bez sondy mam tez druga cewkę na wzelki wypadek i jutro prewencyjnie zajrze do kopułki
    Pozdrawiam

  • #7 18 Lip 2017 22:40
    prosty_01
    Poziom 10  

    A ten elektryk sprawdził multimetrem działanie sondy???
    Może Clip wskazuje prawidłowo, bo interpretuje odczyty sterownika z czujników, nie bezpośrednio sondy. Więc może sterownik też nie widzi sondy.
    Te 0V to przyjmę że to sygnał z sondy, sprawdził oporność grzałki czy napięcie?
    W przypadku uszkodzenia ceramiki sondy nie pokaże napięcia sygnałowego.
    Przy uszkodzonej instalacji też może być problem.

  • #8 19 Lip 2017 00:07
    genek1000
    Poziom 26  

    prosty_01 napisał:
    Krokowy do czyszczenia; pewnie jest zabrudzony od par oleju z odmy i przy wilgotnym powietrzu klei się do ścianki, nagłe odklejenie się czopu od ścianek przy kolejnych krokach powoduje szarpanie silnikiem.

    genek1000 napisał:
    Czy ty wiesz o czym piszesz .
    Od kiedy krokowy pracuje przy pracującym pedale gazu

    Widzisz "prosty_01" Tak mnie intrygujesz swoimi wiadomościami że sam popełniłem gafę. :|
    W Lagunie 1 z silnikiem F3P z system Bosch Mono-Motronic ( chyba że to jakiś inny wynalazek bo autor tematu nie okreslił) nie ma silnika krokowego tylko najzwyklejszy silniczek która działa na przepustnicę. Można przyjąć że taki prekursor silniczka krokowego bo działa na zasadzie impulsów w lewo i prawo ale nie jest tak dokładny.
    Jesteś "młody i gniewny" więc możesz nie wiedzieć .
    Tutaj http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/wykonaw/nast_p.htm możesz o tym poczytać.

    A jego praca wygląda tak https://youtu.be/cWmB51oX58E

    Tam nie ma się co kleić od oparów oleju, Chyba że przepustnica. :cry:

    "bill" W nastawniku przepustnicy często tracił się styk na styczniku pozycji" pedał gazu puszczony" ale wtedy skutkowało to nierówna praca ( falowanie obrotów) na biegu jałowym. Można go rozebrać i wyczyścić te styki. Ale raczej nie przypominam sobie aby były z jego powodu niskie obroty na biegu jałowym.
    Jeśli mnie pamięć mnie myli to obroty biegu jałowego dla tego silnika to 750 obr/min +/- 50 obr/min. Więc te twoje 700 obr/min to też nie jest jakiś problem .

  • #9 19 Lip 2017 00:09
    kujtek1
    Poziom 1  

    O matko, dobry majster skoro clipa podpina... Albo walizka, albo multimetr do tego auta...
    Ja bym radził sprawdzić jak kostki tps oraz przewody do mapsensora...
    Oraz sprawdzić jak się ma czujnik temperatury cieczy (w głowicy, przy 1 cylindrze, kremowy).

    Sprawdź czy wartości TPS zmieniają się płynnie, bez "wyskoków"
    Multimetr do 9 i 17 pinu w kostce sterownika, zapłon włączony i powinno przechodzić płynnie od 0.2V (zamknięta przepustnica) do 5V (pełne otwarcie)

    Sprawdź czy czujnik temperatury cieczy poprawnie sygnalizuje wartości:
    Renault 1.8 F3P - Szarpanie po wilgotnym postoju (w emerycie)

    Do tego tak jak genek1000 zasugerował czyszczenie, a jak nie pomoże to podmianka na jakiś inny, dobrze że jest wtrysk boscha - łatwo znaleźć dawcę.

  • #10 19 Lip 2017 09:30
    prosty_01
    Poziom 10  

    genek1000 napisał:
    Widzisz "prosty_01" Tak mnie intrygujesz swoimi wiadomościami że sam popełniłem gafę

    No widzisz i znowu nauczyłem się czegoś nowego, dzięki za sprostowanie; młody jestem i narwany, nie przeanalizowałem konstrukcji.
    bill napisał:
    Czujnik temperatury wody (ssania) ,silnik krokowy ,czujnik halla ,i kilka innych jedna cewka siemens -prosty układ.

    Sugeruję się opisem posiadacza pojazdu, jak z resztą przyznałeś też wziąłeś pod uwagę wbudowany silniczek krokowy.

    Autor tematu ograniczył się do bardzo skąpego opisu, występowania usterki.
    bill napisał:
    przy zmianie biegów szczególne 4-5 i
    mogę to zinterpretować jako wysprzęglenie zmianę biegu i gdzieś w tym momencie szarpie;
    lub też
    bill napisał:
    przy zmianie biegów szczególne 4-5 i przy dodawaniu gazu.
    tu nie wiem czy to dwa osobne przypadki czy "po zmianie szarpie przy dodaniu gazu";

    Może wszystko jest ok, a problem stanowi instalacja elektryczna, wystarczy przetarta izolacja przewodu, przy wilgoci zwiera gdzieś do masy,
    Autko jak stoi na działce może stoi na trawce i wystarczy przejechać i przeszorować podwozie mokrą trawą, a z trawy unosi się kondensat( ale to tylko moje przypuszczenie, bo może stać na utwardzonej nawierzchni)

    kujtek1 napisał:
    Ja bym radził sprawdzić jak kostki tps oraz przewody do mapsensora...

    Można cały dzień spędzić i badać pomiary we wszystkich czujnikach i sprawdzać kopułkę i kable i do niczego nie dojść.
    Jak autor sam napisał problem występuje po deszczu.
    Sprawdzenie jak kolega napisał wiązki oraz przyłączeń jest jak najbardziej zasadne;
    Ewentualnie autko na myjnie i próbować odtworzyć warunki po deszczu.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME