Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Power Banki 300Ah już w sprzedaży

gulson 22 Lip 2017 12:29 8064 36
  • #1 22 Lip 2017 12:29
    gulson

    Administrator Systemowy

    Power Banki 300Ah już w sprzedaży
    Przedstawiam Wam jedyne w swoim rodzaju power banki o pojemności 300Ah (300000mAh). Dodam, że średnia pojemność akumulatora w aucie miejskim to z 50Ah. Ale już teraz możesz wziąć power bank 300Ah do kieszeni za jedyne 70zł ;) Może trzeba zacząć montować te innowacyjne power banki w naszych polskich samochodach elektrycznych? :)

    Źródło:
    https://www.reddit.com/r/electronics/comments...00_amp_hour_power_bank_something_doesnt_seem/

  • #2 22 Lip 2017 13:51
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Komentarze jak zawsze dają radę :D
    Zielone wskaźniki laserowe o mocy rzędu 10-50W też już są!
    Zasilane ogniwem 1.4Ah oczywiście. Hehe.

  • #3 22 Lip 2017 17:23
    TechEkspert
    Redaktor

    Ciekawe czy to fizycznie możliwe aby kiedyś takie powerbanki 300Ah były dostępne.
    Pomijając literówkę (celową lub nie), to całkiem fajny powerbank, wskaźnik naładowania, cztery wyjścia USB, prąd wyjściowy 2.1A, latarka, akumulator 3Ah, mógłby jeszcze mieć np. ładowanie solarne.

  • #4 22 Lip 2017 17:30
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    TechEkspert napisał:
    Ciekawe czy to fizycznie możliwe aby kiedyś takie powerbanki 300Ah były dostępne.


    Możliwe. Przecie możesz połaczyć 5 akumulatorów 60Ah ;)
    Oczywiście mobilnosć to będzie miało porównywalną do taczki (jeśli dodasz kółko...) ;)

  • #5 22 Lip 2017 17:51
    TechEkspert
    Redaktor

    Hehe, no tak, jeżeli nie weźmiemy pod uwagę wymiarów i masy typowego power banku to faktycznie można zastosować nawet akumulatory kwasowe od ciężarówki 12V/100Ah (nawet więcej Wh niż przy Li-ion 3.6V) i wtedy wystarczą tylko trzy sztuki a i nawet ich wymiary ułatwią budowę czegoś na kształt taczki :)
    Jeżeli kiedyś taki PB o parametrach jak na zdjęciu pojawi się w sklepie to będzie to dzień gdy skończą się problemy z akumulatorami w samochodach elektrycznych ;)

  • #6 22 Lip 2017 18:16
    gulson

    Administrator Systemowy

    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.
    Czyli mamy akumulator 403V i 230Ah + system monitoringu. W zasadzie nic specjalnego, i nic czego samemu nie można zrobić lub kupić, zdjęcia:
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/

    W ogóle wbrew pozorom samochody elektryczne to dość proste i mało awaryjne konstrukcje. Dlatego być może w naszej rodzimej motoryzacji, która została całkowicie wyprzedana i okradziona z technologii, będzie łatwiej wystartować z samochodami elektrycznymi niż kupować patenty i technologie silników spalinowych.

  • #8 23 Lip 2017 09:47
    vodiczka
    Poziom 42  

    gulson napisał:
    Dlatego być może w naszej rodzimej motoryzacji, która została całkowicie wyprzedana i okradziona z technologii, będzie łatwiej wystartować z samochodami elektrycznymi niż kupować patenty i technologie silników spalinowych.
    Wyrazy uznania od wicepremiera Morawieckiego :)
    W praktyce nie będzie tak jak sądzisz bo patenty na silniki elektryczne, sterowniki i akumulatory też istnieją. Co innego gdy opracujemy i opatentujemy powerbank o wymiarach tego ze zdjęcia i o pojemności przynajmniej 30 Ah.

  • #9 23 Lip 2017 11:32
    tytka
    Poziom 14  

    A mnie ciekawi inna sprawa.
    Powiedzmy ze ten powerbank ma te 300Ah pojemnosci, to ile dni należałoby go ładować, ładowarką micro USB (bo jak widać na zdjęciu z takiej jest ładowany), która dostarcza pradu około 2A?

  • #10 23 Lip 2017 11:43
    wodzu12240
    Poziom 12  

    Witaj skoro ten power bank miałby te 300Ah pojemności to aby go naładować do pełna ładowarka o prądzie 2 A to czysto teoretycznie potrzeba 300Ah/ 2A = 150h . Czyli jakieś prawie tydzień. Jeżeli uwzględnić sprawność akumulatora to jeszcze dłużej.

  • #12 23 Lip 2017 11:57
    vodiczka
    Poziom 42  

    tytka napisał:
    Powiedzmy ze ten powerbank ma te 300Ah pojemnosci, to ile dni należałoby go lądować
    Zakładając 100 % sprawność ładowania potrzebujesz 150h czyli ponad 6 dni.
    W weekend pracujesz, tydzień ładujesz :)
    Gdy wymyślą super ładowarkę z super złączem USB, naładujesz w 150 minut.

    Dodano po 7 [minuty]:

    tytka napisał:
    Nie pamiętam jak to jest z litowymi, ale akumulatory zwykle ładuje sie do 1,5C
    skąd wziąłeś taką zależność? Ładuje się do stanu pełnego naładowania czyli do 1C. Wirtualnych akumulatorów jeszcze nie wynaleziono.
    Czym innym jest sprawność ładowania, czyli ile trzeba włożyć energii by naładować do pełna.

  • #13 23 Lip 2017 12:13
    banda.amatorów
    Poziom 13  

    jdubowski napisał:
    Możliwe. Przecie możesz połaczyć 5 akumulatorów 60Ah
    Typowy brak zrozumienia i odróżnienia pojęcia pojemności ogniw, a ilości przechowywanej w nich energii...
    Ten hipotetyczny power bank z ogniw litowych zawierał by w przybliżeniu 3.6 V × 300 Ah = 1080 Wh = 3.88 MJ, 6 akumulatorów trakcyjnych 60 Ah w przybliżeniu 12 V x 60 Ah × 6 = 4320 Wh = 15.55 MJ.
    Wniosek jest taki, że nie potrzebujesz 6 akumulatorów 60 Ah tylko wystarczy Ci jeden 90 Ah żeby zasilić ten sam odbiornik przez ten sam czas...

    vodiczka napisał:
    Co innego gdy opracujemy i opatentujemy powerbank o wymiarach tego ze zdjęcia i o pojemności przynajmniej 30 Ah.
    10 równoległych 18650 tych wyżej wymienionych Panasonica i masz swoje gwarantowane minimum 32 Ah... Gabaryt samych ogniw 180 mm × 18 mm × 65 mm Sądząc po zdjęciu jest wystarczająco dużo miejsca...

    Widzicie panowie żonglowanie pojęciem pojemności bez uwzględnienia napięcia i rozumienia tej potrzeby prowadzi jedynie do dezinformacji.

    wodzu12240 napisał:
    zysto teoretycznie potrzeba 300Ah/ 2A = 150h
    Absoultnie nie. Czysto teoretycznie potrzeba około 108 godzin. Zgadnij dlaczego...
    vodiczka napisał:
    Zakładając 100 % sprawność ładowania potrzebujesz 150h czyli ponad 6 dni.
    Kolega jak wyżej się wyedukuje i nie wprowadza w błąd...

    gulson napisał:
    Dlatego być może w naszej rodzimej motoryzacji, która została całkowicie wyprzedana i okradziona z technologii, będzie łatwiej wystartować z samochodami elektrycznymi niż kupować patenty i technologie silników spalinowych.
    Patrz na powyższe.

  • #14 23 Lip 2017 12:24
    tytka
    Poziom 14  

    vodiczka napisał:
    skąd wziąłeś taką zależność? Ładuje się do stanu pełnego naładowania czyli do 1C.

    Chodziło mi o to że w wielu akumulatorach, aby osiągnąć pełne naładowanie czyli 1C, podaje się przykładowy sposób ładowania: 15h prądem 0,1C (dlatego napisałem do 1,5C).

    Przypomniałem sobie jak to jest z litowymi; trzeba dwufazowo. Najpierw stałym prądem do osiągnięcia odpowiedniego napięcia ładowania (nie mylić ze znamionowy), później stałym napięciem do osiągnięcia prądu odcięcia.

  • #15 23 Lip 2017 14:39
    vodiczka
    Poziom 42  

    banda.amatorów napisał:
    10 równoległych 18650 tych wyżej wymienionych Panasonica i masz swoje gwarantowane minimum 32 Ah... Gabaryt samych ogniw 180 mm × 18 mm × 65 mm Sądząc po zdjęciu jest wystarczająco dużo miejsca...
    Nie chodziło mi o upchanie 10 szt w obudowie a wykonanie 1 szt (celi) o takich samych gabarytach i pojemności jako innowacyjne rozwiązanie, posiadające zdolność patentową.
    gulson napisał:
    w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    Wtedy zamiast 7104 indywidualnych cel, mielibyśmy ich 'nieco" mniej :) a własne opatentowane rozwiązanie nie zmuszałoby nas do kupowania akumulatorów lub licencji na ich produkcję.

  • #16 23 Lip 2017 18:42
    Erbit
    Poziom 24  

    Tu przypomina się stara anegdota, którą słyszałem jak do polski weszły pierwsze elektroniczne zegarki. Uprzedzam, że aktualna jest po dziś dzień.

    Mija facet na ulicy jakiegoś podróżnika, z ciężkimi tobołami i zaczepia go pytając o godzinę. Tamten odstawia dwie ciężkie walizki, prostuje kręgosłup, odsłania mankiet i pstrykając po zegarku mówi:
    - jest godzina "taka i i taka"... słońce dziś zajdzie o godzinie ... księżyc wzejdzie o.... jutro będzie słonecznie a w Japonii będzie lało ...
    - Panie, panie.. skąd Pan masz taki zegarek ?
    - a kupiłem go za rogiem na bazarze za 20 zł.
    - za 20 ? Panie.. dam 30, sprzedaj mi go pan.
    - za 30 no w sumie... niech będzie.

    Odpina zegarek, podaje do ręki, w zamian przyjmuje 30zł. Nowy nabywca szczęśliwy odchodzi a "stary" właściciel pochylając się do dwóch ciężkich walizek woła:
    - Panie, panie... a akumulatorów Pan nie bierzesz ?

  • #17 23 Lip 2017 19:02
    vodiczka
    Poziom 42  

    Erbit napisał:
    Uprzedzam, że aktualna jest po dziś dzień.
    Nie wyczułem puenty :cry:
    Najstarszy zegarek elektroniczny (na rękę) jaki pamiętam był potwornie gruby, właśnie ze względu na baterie (miał dwie) ale mieścił je w środku.
    Najbardziej ta anegdota pasuje mi do pewnego inżyniera z Gdańska, który jedną ze swoich przeróbek samochodu spalinowego na elektryczny napędzał akumulatorami wożonym w przyczepce. :)

  • #18 23 Lip 2017 19:34
    Erbit
    Poziom 24  

    vodiczka napisał:
    ...Nie wyczułem puenty :cry:


    Raczej ogólnie odnosi się do problemów z zasilaniem dla urządzeń przenośnych. Możliwe jest wszystko ale jest to kwestia wagi / rozmiaru baterii.

  • #19 23 Lip 2017 21:29
    Jawi_P
    Poziom 27  

    gulson napisał:
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.

    Taki szczegół, ale chyba max. naładowanego pakietu nie przekroczy 393V
    Ogniwa 3,6V ładują się do 4,1V na ogniwo ;)

  • #20 23 Lip 2017 22:01
    pawelr98
    Poziom 34  

    vodiczka napisał:
    Erbit napisał:
    Uprzedzam, że aktualna jest po dziś dzień.
    Nie wyczułem puenty :cry:
    Najstarszy zegarek elektroniczny (na rękę) jaki pamiętam był potwornie gruby, właśnie ze względu na baterie (miał dwie) ale mieścił je w środku.
    Najbardziej ta anegdota pasuje mi do pewnego inżyniera z Gdańska, który jedną ze swoich przeróbek samochodu spalinowego na elektryczny napędzał akumulatorami wożonym w przyczepce. :)


    Czasami też stosuje się takie "przyczepki" w celu wydłużenia zasięgu samochodu elektrycznego.
    Jawi_P napisał:
    gulson napisał:
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.

    Taki szczegół, ale chyba max. naładowanego pakietu nie przekroczy 393V
    Ogniwa 3,6V ładują się do 4,1V na ogniwo ;)

    Zależy od typu ogniwa.

    Typowe ogniwo Lion 18650 ładuje się do 4.2V.

  • #21 23 Lip 2017 22:50
    sanfran
    Poziom 32  

    Papier wszystko zniesie.
    Kupiłem (w Aldi'ku) Power Bamk 5Ah. Po pełnym naładowaniu wyszło z niego 2.3Ah, aby go naładować do pełna potrzeba było 3.5Ah.

  • #22 24 Lip 2017 09:43
    tytka
    Poziom 14  

    pawelr98 napisał:
    Jawi_P napisał:
    gulson napisał:
    gulson napisał:
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.

    Taki szczegół, ale chyba max. naładowanego pakietu nie przekroczy 393V
    Ogniwa 3,6V ładują się do 4,1V na ogniwo


    Zależy od typu ogniwa.

    Typowe ogniwo Lion 18650 ładuje się do 4.2V.


    Fakt, wszystko zależy od ogniwa.
    Wspomniane typowe 18650 ładuje się do 4,2V, ale jego napięcie znamionowe to 3,7V.
    Według danych, te ogniwa które mają napięcie znamionowe 3,6V, to ładuje się je do 4,1V; a te ze znamionowym 3,7V ładujemy do 4,2V.

    Tak jeszcze mała uwaga co do czasów ładowania. Np Panasonic w karcie do swojego ogniwa NCR18650 2750mAh, podaje czas standardowego ładowania CC-CV prądem (0.7C) 1950mA do 4.2V i do uzyskania prądu odcięcia 55mA równy 3.0h.

  • #23 24 Lip 2017 12:44
    Pokrentz
    Poziom 21  

    sanfran napisał:
    Papier wszystko zniesie.
    Kupiłem (w Aldi'ku) Power Bamk 5Ah. Po pełnym naładowaniu wyszło z niego 2.3Ah, aby go naładować do pełna potrzeba było 3.5Ah.


    Czyli miał w sobie 2 ogniwka 18650 nominalnie po 2.5 Ah, a naprawdę - po maks 1,25 Ah. Tanie, marki "Chiński Krzak" 18650 tak mają, na ich obudowie na naklejce pisze 6200 mAh a naprawdę, to chyba pochodzą z jakiegoś demontażu i mają w porywach 1 Ah.

  • #24 24 Lip 2017 15:01
    dominos96
    Poziom 12  

    Power Banki 300Ah już w sprzedaży
    A ja sobie zrobiłem takie dziadostwo, 10 akumulatorow tabletowych z odzysku (właściwie to nówki nieużywane), w sumie 32Ah.

  • #25 24 Lip 2017 19:18
    TechEkspert
    Redaktor

    @dominos96 może chciałbyś zaprezentować swoją konstrukcję w DIY?
    Jakie zabezpieczenia zastosowałeś?

  • #26 24 Lip 2017 19:23
    dominos96
    Poziom 12  

    @TechEkspert
    Nie ma czego prezentować :D Gotowy moduł z Aliexpress, wpakowane do obudowy lutowanej z laminatu, oklejone carbonem, ot tyle.

  • #27 24 Lip 2017 19:25
    TechEkspert
    Redaktor

    OK, a zabezpieczenie przed zwarciem, rozładowaniem, przeładowaniem, balansowanie?
    Oraz obwody wyjściowe to step up czy step down?
    To wszystko robi pojedynczy moduł?

  • #28 24 Lip 2017 19:51
    dominos96
    Poziom 12  

    Gotowy moduł powerbanku (bodajże z xiaomi). Jeden scalak będący przetwornicą step-up i ładowarką. Dodatkowo jakiś bliżej niezidentyfikowany chiński mikrokontroler, sterujący tym poprzednim, pokazujący poziom naładowania(4 LEDy), sprawdzający czy zostało podłączone urządzenie(tak, powerbank sam się włącza i wyłącza, nie trzeba nic klikać).
    Wszystkie cele połączone równolegle jak to w każdym powerbanku, nie ma sensu komplikować sobie życia.

  • #30 25 Lip 2017 10:12
    sanfran
    Poziom 32  

    A czy ktoś podłaczył takie dwa gadżety szeregowo i sprawdził różnicę w poborze prądu pomiędzy jednym a drugim?
    Niby nic, ale warto dodać energię pobraną przez miernik do bilansu Power Bank'a.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME