Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podczas spawania - powstaje zgorzel

szejker1988 04 Sie 2017 15:05 531 2
  • #1 04 Sie 2017 15:05
    szejker1988
    Poziom 7  

    Witam, spawam płaskowniki migomatem, spoina ładnie się nakłada ale prawie za każdym razem powstaje na samym końcu zgorzel, co jest tego przyczyną?

  • #2 04 Sie 2017 15:14
    barteksmrek
    Poziom 22  

    Powinieneś mieć opóźnione wyłączenie podawania gazu i po puszczeniu przycisku jeszcze kilka sekund powinien lecieć gaz a łuska palnika powinna być cały czas skierowana na spaw.

  • #3 13 Sie 2017 00:51
    mariusz999
    Poziom 10  

    Szejker co to za plamy na płaskowniku? Jeśli to pozostałość po emulsji do cięcia lub inna ciecz pozostawiona w miejscu do pospawania to nie dziwę się. Miejsca spawane mają być czyste i suche. Nawet tzw. antyspawy (płyny przeciw odpryskowe) w nadmiarze będą przyczyną porowania spoiny. Do otrzymania dobrej jakości spoiny potrzeba kilku czynników.
    Odpowiedniej ilości gazu osłonowego (nadmiar również jest niedobry). Wydatek gazu najprościej obliczyć mnożąc średnicę drutu razy 10, wynik jest ilością litrów na minutę. Czysta wewnątrz dysza gazowa oraz odległość duszy od spawanego metalu mają również znaczenie. Najlepiej nie przekraczać odległości 10 do 15 mm.
    @barteksmrek z tym opóźnieniem to nie do końca pomoże.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME