Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Clio II PH2] Ogrzewanie włącza się bez potrzeby

speedy9 09 Sie 2017 16:23 606 3
  • #1 09 Sie 2017 16:23
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    Mam Clio II z 2002 r (1.4 Pb, 98KM) z automatyczną klimatyzacją. Problemem jest losowe włączanie się ogrzewania na maksymalne grzanie. Nie ma znaczenia czy jest to zima czy jest ciepło, ogrzewanie potrafi się włączyć i grzać na maksimum. Jak auto postoi to wszystko wraca do normy i problem wraca losowo. Autem zwykle jeździ żona, więc problem znam głównie z relacji. Ale sam go doświadczyłem przy temperaturze otoczenia rzędu 20℃. Temperatura wewnętrzna ustawiona powiedzmy na 21℃ i nagle ogrzewanie się załącza w trybie auto. Obniżanie temperatury na sterowniku nic nie daje. Wyłączenie trybu auto też. Tak, jakby jakaś "klapka" się przełączała i doprowadzała ciepłe powietrze. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Gdzie zacząć szukać usterki? Auto oddać do elektryka czy mechanika? :)

    [EDIT]
    Jechałem Clio. Ogrzewanie działa "na całego" od uruchomienia, leci gorące powietrze. Sterownik włącza klimatyzację i steruje nawiewem, ale cały czas leci gorące powietrze. Czujnik temperatury wewnętrznej, ten w podsufitce, wygląda na sprawny (termistor reaguje na zmiany temperatury). W około 26℃ ma rezystancję około 8,5kΩ. Wygląda na to, że już nie pomaga zostawienie auta "w spokoju". Grzanie jest cały czas. Zaczynam myśleć, ze to silniczek sterujący klapami nawiewu. Da się do niego łatwo dostać by sprawdzić?

  • #2 12 Sie 2017 16:27
    andrzej20001
    Poziom 41  

    Podglad parametrów czujników pomoglby jesli w clip jest.

  • #4 15 Sie 2017 15:32
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    Naprawiłem. Zajęło mi to znacznie więcej czasu niż przypuszczałem. Instrukcja jest dobra, jest tylko jedno "ale". Dostęp do tych silniczków jest fatalny w Clio 2 Ph2 (FL). Instrukcja może jest z Ph1, gdzie schowek był inny. I zdaje się łatwiej go było wymontować. W moim Ph2 nie udało mi się wymontować schowka. Nie wiem jak to zrobić, ale chyba trzeba ściągnąć całą górę kokpitu. Bez jego demontażu trzeba się nieźle nagimnastykować by odkręcić te śrubki i wymontować moduł.
    Przy składaniu całości napotkałem też jeszcze inny problem. Okazało się bowiem, że zębatka na silniczku była obrócona o jakieś 120 stopni. Nie wiem jak to możliwe, skoro silniczek porusza się tylko o niewielki kąt w te i z powrotem. Nie dałem rady obrócić tej zębatki. Na szczęście silniczek można wyjąć z modułu z zębatkami (jest na trzech zatrzaskach) i wtedy bez oporu obrócić zewnętrzną zębatkę. Ustawiłem wszystko jak należy i poskładałem. Działa prawidłowo.

    Bardzo dziękuję za pomoc i załączenie instrukcji.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME