Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Programowanie Atmega8 lub Atmega328 diody led

DJ_Zientek 12 Sie 2017 10:57 573 25
  • #1 12 Sie 2017 10:57
    DJ_Zientek
    Poziom 10  

Witam

Na wstępie napiszę że jestem zielony w programowaniu procesorów AVR dla tego proszę o pomoc

W posiadaniu mam programator USBASP, płytkę stykową, kabelki itd no i program BASCOM AVR

Potrzebuję program do koguta led na 8 diod

Takowy program testowałem na Arduino UNO i działał, kod poniżej:

Kod: Bascom
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Proszę o pomoc w napisaniu i uruchomieniu takiego programu bezpośrednio na atmedze w programie bascom avr, próbowałem już przenosić projekt, wgrywać botloadery itd ale żaden nie wypalił pozdrawiam i czekam na pomoc

• #2 12 Sie 2017 11:40
    R-MIK
    Poziom 36  

Skoro masz działający program w C to po co cofać się "do tyłu" i pisać w Bascom? Skoro jednak jesteś masochistą to

Kod: c

zatąp przez:
    Kod: vbnet

Oczywiście zamieniając pind1 itp na odpowiednie.

Wyłączanie led z:
    Kod: c

na:

Po prostu ręczna robótka cię czeka. Można by ułatwić sobie życie #define. Bascom jakkolwiek nie jest godzin polecenia to ma bardzo dobry help. Poczytaj go.

PS
    Naucz się używać syntax dla kodu.

• #4 12 Sie 2017 12:34
    R-MIK
    Poziom 36  

DJ_Zientek napisał:
    tak to ma wyglądać: ?

Config Pind.1 = Output ' pinMode(1, OUTPUT);
    Config Pind.2 = Output ' pinMode(2, OUTPUT);
    Config Pind.3 = Output ' pinMode(3, OUTPUT);
    Config Pind.4 = Output ' pinMode(4, OUTPUT);
    Config Pind.5 = Output ' pinMode(5, OUTPUT);
    Config Pind.6 = Output ' pinMode(6, OUTPUT);
    Config Pind.7 = Output ' pinMode(7, OUTPUT);
    Config Pind.8 = Output ' pinMode(8, OUTPUT);

Reset Portd.1 'digitalWrite(1, LOW)