Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDU A3 8L - Silnik nie odpala, uszkodzony z ECU

l1715s 12 Sie 2017 15:52 420 14
  • #1 12 Sie 2017 15:52
    l1715s
    Poziom 7  

    Witam, mam AUDI A3 8L, 1.6 benzyna + LPG.
    Proszę Was o pomoc, nie mogę odpalić silnika.
    Zaczęło się od tego, że od kilku miesięcy co kilka(naście) dni miałem problemy z odpaleniem auta. Wystarczyło wtedy, że poczekałem chwilę, ok 10 do 30 min i auto zapalało.

    Teraz nie mogę odpalić w ogóle.

    Rzeczy, które sprawdziłem:
    -pompka paliwa nie uruchamia się ani po włączeniu zapłonu, ani w momencie kręcenia rozrusznikiem.
    -przekaźnik pompy (167) działa, po podaniu napięcia przekaźnik 'pyka', styki wewnątrz przekaźnika przeczyszczone.
    -po włożeniu przekaźnika na swoje miejsce, pod ręką czuć, w momencie próby uruchomienia silnika, że się włącza.
    -po podaniu napięcia z akumulatora bezpośrednio na pompę, silnik również nie startuje.
    -nie mogę uruchomić silnika, awaryjnie na lpg
    -chyba nie ma iskry na kablu idącym do świecy (nie do końca wiem czy dobrze sprawdziłem, proszę o podpowiedź jak to sprawdzić dokładnie).
    -nie mogę połączyć się z modułem silnika przez VCDS'a, z innym modułem, np. ABS program łączy się bez problemu, stąd wnioskuję, że interfejs i sam kabel są OK.
    - i oczywiście sprawdziłem bezpieczniki - są OK.

    Z tego co wyczytałem na forum, to najprawdopodobniej padł sterownik ECU.
    Proszę, podpowiedzcie, co mogę jeszcze sprawdzić - w poniedziałek chcę jeszcze sprawdzić, czy jest napięcie na wtyczce idącej do ECU.
    Tylko teraz pytanie do was - znalazłem schemat wtyczki (w prawdzie do A2, ale chyba to to samo Link ), czy schemat z posta z linka jest dobry i ma zastosowanie w A3? Co oznacza "zasilanie po przekaźniku"
    Czy jak okaże się, że zasilanie we wtyczce jest dobre, czy na pewno oznacza to, że sterownik jest uwalony?
    Czy schemat (z linka) jest wystarczający, żeby spróbować podpiąć ECU przez kabel do komputera?

    Proszę o radę, co mogę jeszcze sprawdzić?
    Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.

  • #2 12 Sie 2017 15:59
    sulof1601
    Poziom 21  

    Witam podaj kod silnika.

  • #3 12 Sie 2017 16:09
    l1715s
    Poziom 7  

    sulof1601 napisał:
    Witam podaj kod silnika.


    Kod silnika: APF

  • #4 12 Sie 2017 16:18
    sulof1601
    Poziom 21  

    APF ma sterownik Simos 33 (Multi Point) a w linku masz opis sterownika Bosch.Wejdź w google i wpisz Simos 33 pin out.

  • #5 12 Sie 2017 16:34
    jareckim
    Poziom 12  

    A podawałeś napięcie na pompę paliwa? Można to zrobić wyjmując przekaźnik i zwierając odpowiednie styki. Pompa powinna wtedy zadziałać, jeśli nie będzie jej słychać, to obstawiałbym uszkodzenie pompy (spalony, zatarty silnik pompki).

    Dodano po 13 [minuty]:

    Silnik 1,6 APF ma motronic Boscha.

  • #6 12 Sie 2017 19:40
    l1715s
    Poziom 7  

    jareckim napisał:
    A podawałeś napięcie na pompę paliwa? Można to zrobić wyjmując przekaźnik i zwierając odpowiednie styki. Pompa powinna wtedy zadziałać, jeśli nie będzie jej słychać, to obstawiałbym uszkodzenie pompy (spalony, zatarty silnik pompki).
    Dodano po 13 [minuty]:
    Silnik 1,6 APF ma motronic Boscha.


    Jak pisałem na początku, pompka działa. Podłączyłem pompkę bezpośrednio z akumulatora i pracowała.

    Sterownik jest SIEMENSA. Kod 06A 906 033 A.
    Może ktoś podesłać opis pinów. Próbowałem, ale bez skutku.

  • #7 12 Sie 2017 20:53
    kanar2306
    Poziom 15  

    Tu masz schemat....
    AUDU A3 8L - Silnik nie odpala, uszkodzony z ECU

  • #8 12 Sie 2017 22:15
    l1715s
    Poziom 7  

    Dzięki za schemat.

    Jeśli dobrze kombinuję i rozumiem schemat, to na pewno masę powinienem mieć na pinach 1 i 2.

    Poprawcie mnie, jeśli się mylę - numery w lewym górnym (30 i 15) oraz w lewym dolnym rogu schematu ( 31 ) oznaczają numery pinów w sterowniku, czy są to numery z nim niezwiązane.

    Bo jeśli tak to znaczy, że na pinie 31 powinienem mieć masę, na 30 napięcie prosto z aku, a na 15 napięcie po włączeniu zapłonu?

    Dodatkowo napięcie powinno pojawić się na pinie nr 3 po włączeniu przekaźnika.
    Przekaźnik włączany jest z kolei z pinu 23 lub 62. Więc pewnie na samej wtyczce na pinie 3 nie będzie napięcia?

    I ostatnie co widzę to to, że na pinie 62 pojawi się napięcie po włączeniu zapłonu.

    Dajcie proszę znać, czy to co napisałem ma sens. Jeśli nie, to napiszcie, które piny mam sprawdzić.

    Z góry jeszcze raz wielkie dzięki.

  • #9 13 Sie 2017 09:48
    jareckim
    Poziom 12  

    To dziwne, że jest simensa, bo według AutoComa powinien być w silniku APF boscha.
    Oznaczenia 15, 30, 31 nie dotyczą sterownika, są to oznaczenia instalacji według normy DIN 72552

    Akumulator
    15 zasilanie plusem z akumulatora po włączeniu stacyjki
    30 zasilanie plusem bezpośrednio z akumulatora
    30a zasilanie plusem bezpośrednio z drugiego akumulatora przez przekaźnik 12/24 V
    31 minus akumulatora lub masa
    31a minus akumulatora bezpośrednio lub masa przez przekaźnik 12/24 V
    31b minus akumulatora lub masa przez przełącznik
    31c minus akumulatora przez przekaźnik 12/24 V

    Na 62 jest podawany plus po stacyjce, a sterowanie przekaźnika jest z 23 i jest to przekaźnik do sterowania wentylatora i nie ma nic wspólnego z brakiem odpalania.

  • #10 13 Sie 2017 11:12
    l1715s
    Poziom 7  

    Sterownik jest siemensa, jak wrócę do domu to podeślę zdjęcie.

    Więc podsumowując - na wtyku do sterownika na pinach 1 i 2 powinienem mieć masę, a na pinie 62 napięcie po włączeniu zapłonu.
    A co z pinem nr 3, czy tam nie powinno być napięcia po włączeniu przekaźnika (sterowanego z pinu nr 23)? Kiedy ten przekaźnik jest włączany?

    Z drugiej strony na pin 3 nie pójdzie napięcie jak sterownik będzie odłączony, jak będę sprawdzał piny :/

    Czyli 1,2 - masa, 62 - napięcie?

  • #11 13 Sie 2017 11:37
    jareckim
    Poziom 12  

    l1715s napisał:
    Sterownik jest siemensa, jak wrócę do domu to podeślę zdjęcie.

    Nie ma to znaczenia, ważne jest, to co jest w rzeczywistości, a nie w opisach. AutoCom podaje, że w silnikach audi APF jest motronic, ale ważne jest co jest, a nie co powinno być.

    l1715s napisał:
    Czyli 1,2 - masa, 62 - napięcie?

    Tak

  • #12 14 Sie 2017 09:57
    l1715s
    Poziom 7  

    Sprawdzilem i masa jest na pinach 1,2. Napiecie na pinie 62 tez jest. Auto nadal nie pali. Wczesniej jak postało chwilę to odpalało. Chyba padło na dobre. Co jeszcze mógłbym sprawdzic?

    Sprawdziłem jescze raz przekaznik 167, po zwarciu styków amperomierz pokazuje ponad 5A, pompa się włącza.

    W poniedzialek chyba oddam go do kogoś mądrego jak nic nie znajdę.

    W załączniku zdjęcie sterownika.

  • #13 14 Sie 2017 10:20
    jareckim
    Poziom 12  

    Silnik benzynowy do prawidłowego działania potrzebuje ogólnie mówiąc paliwa, powietrza i iskry. Potrzebuje również prawidłowo działającego układu rozrządu. Zakładając, że z rozrządem jest wszystko ok., to należy sprawdzić, czy jest tzw. iskra i czy dostarczane jest paliwo. Iskrę można sprawdzić wykręcając jedną świecę i po założeniu na fajkę i przyłożeniu do masy ktoś musi zakręcić rozrusznikiem. Jest iskra, uszkodzenia trzeba szukać w układzie paliwowym, brak, w układzie zapłonu (cewka, cewki, przewody, komputer, immobilizer, alarm, odcięcia zapłonu itp). W układzie paliwowym należny sprawdzi, czy w ogóle podaje paliwo na listwę wtryskową. Bo to, ze słychać pompkę nie oznacza jeszcze, że coś pompuje. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć przewód paliwowy przy listwie, podstawić naczynko i zakręcić rozrusznikiem.

  • #14 14 Sie 2017 10:30
    l1715s
    Poziom 7  

    Tak mnie naszło żeby sprawdzić iskrę dokladnie, bo poprzedniego sprawdzania nie jestem pewny. Pózniej to zrobię.

    Czy mozliwe jest, że jeśli po włączeniu zapłonu napięcie jest gdzie powinno, to może być uszkodzona kostka stacyjki?

  • #15 14 Sie 2017 11:39
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zasil w końcu ten sterownik i zobacz czy jest komunikacja
    Co masz na trzecim pinie?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME