Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnico-rozrusznik bosch jak podłączyć?

Piszczalka 12 Sie 2017 23:34 561 19
  • #1 12 Sie 2017 23:34
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Witam!

    Posiadam platformę samojezdną z silnikiem Lombardii la490. Jest w nim prądnico-rozrusznik, ale brak całej reszty jego osprzętu, samo urządzenie działa gdy podłączę aku.
    Na forum znalazłem schemat instalacji ale tam jest regulator napięcia i elektromagnes, jaki zastosować regulator oraz elektromagnes i czy jest on konieczny?
    Czymże takie urządzenie może pracować bez odbiornika prądu po uruchomieniu silnika i odpięcia aku?
    Prądnico-rozrusznik bosch jak podłączyć?

  • #2 13 Sie 2017 00:45
    Kraniec_Internetów
    Poziom 35  

    Pokaż zdjęcie rozrusznika.
    Elektromagnes to po prostu przekaźnik służący do rozruchu. Ten dopasujemy jak pokażesz prądnicę.
    Regulator napięcia ma po prostu zmniejszyć napięcie wychodzące z prądnicy do takiego poziomu, by bezpiecznie ładowało akumulator. Tutaj też potrzeba zdjęć (tabliczki znamionowej jeżeli jest) prądnicy. Jeżeli na tabliczce nie ma tych danych to należy je zmierzyć.

  • #3 13 Sie 2017 09:57
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Witam. Oto zdjęcie wybitych oznaczeń. Prądnico-rozrusznik bosch jak podłączyć?

  • #4 13 Sie 2017 10:12
    kkknc
    Poziom 40  

    Elektromagnes służy do pracy rozrusznika. Regulator do pracy prądnicy by lądowała akumulator.
    Największy problem z regulatorem. Chociaż pewnie przystosował by od malucha. Lub łatwiej od Dynastartera.

  • #5 13 Sie 2017 10:31
    Megawe
    Poziom 28  

    Regulator napięcia na schemacie pochodzi od Garbusa.
    Elektromagnes to duży przekaźnik, taki jak jest w motorach lub w silnikach zaburtowych do załączania rozrusznika.

  • #6 13 Sie 2017 11:02
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Regulator po oznaczeniach i ja znalazłem ale jego cena mnie troche poraża 190zł. Elektromagnes w normalnym rozuszniku wiem jak działa i jak go podłączyć a tu? Jaki typ? Od czego konkretnie?
    Ja bym chciał uprościć instalacje z tego schematu, palenie z przycisku jak c360, bez stacyjki tylko hebel przy aku zastosować i kontrolke ładowania.
    Pozdrawiam

  • #8 13 Sie 2017 11:59
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Dzięki, to już rozumiem ten schemat. A czy regulator musi być od garbusa czy jakiś jest tańszy zamiennik?
    Stacyjka może być od poloneza?
    Jakiej pojemności aku dobrać?
    A terazam pytanie, jak jest przełączana prądnica na roztusznik? Wiem że trzeba zamienić bieguny to pracuje jak silnik.

  • #9 13 Sie 2017 12:13
    Kraniec_Internetów
    Poziom 35  

    Piszczalka napisał:
    Dzięki, to już rozumiem ten schemat. A czy regulator musi być od garbusa czy jakiś jest tańszy zamiennik?

    Wiele będzie pasować. Prądnica ma znamionowo 14V 11A i do tego musisz się głównie dopasować.
    Piszczalka napisał:
    Stacyjka może być od poloneza?

    Może być nawet przełącznik :)
    Piszczalka napisał:
    A terazam pytanie, jak jest przełączana prądnica na roztusznik? Wiem że trzeba zamienić bieguny to pracuje jak silnik.

    Jeżeli załączy się elektromagnes (przekaźnik) to popłynie prąd do rozrusznika. Silnik się odpali. Musisz pamiętać, że gdy silnik już pracuje przekaźnik trzeba wyłączyć, żeby rozrusznika szlag nie trafił, gdyż może on pracować tylko chwilkę. Dalej gdy już silnik pracuje, to prądnica wytwarza napięcie i tyle.

  • #11 13 Sie 2017 13:12
    Megawe
    Poziom 28  

    Regulatory napięcia do prądnic są dwa rodzaje: jedne zwierają wzbudzanie z wyjsciem prądowym z prądnicy a drugi rodzaj zwiera wzbudzanie do masy. Spowodowane to było różną polaryzacją masy prądnicy. Prądnice robiono z plusem lub minusem na masie i na napięcie 6V lub 12V.
    Regulator od prądnicy C360 i regulator od malucha powinny działać prawidłowo z tą prądnicą.
    Jaki opór ma cewka wzbudzania w tej prądnicy ?

  • #12 13 Sie 2017 13:38
    kkknc
    Poziom 40  

    Dla pradnicy i regulatora mechanicznego to bez różnicy jak zamontujesz. Działa tak i tak bez znaczenia czy + czy - na masie.. Mylisz prądnicę że stratnymi regulatorami w motocyklach i motorowerach. Gdzie magnesy trwałe i nie ma możliwości sterowania wzbudzaniem. A tu masz przecież styk DF.

  • #13 13 Sie 2017 15:10
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Mam regulato rg15c nowy ale on inne oznaczenia i ma o jedno wyjście mniej jak ten ze schematu.
    A jaki aku zastosować o jakiej pojemności?

  • #14 13 Sie 2017 15:23
    abart64
    Poziom 25  

    Plus czy minus na masie nie ma znaczenia ale ma znaczenie czy DF sterowany masą czy prądem. O ile mnie pamięć nie myli Niemcy sterowali DF masą i od 126p i żuka nie będzie pasował ale od ciągnika powinien pasować .Ale jak oznaczany to już nie pamiętam.

  • #15 13 Sie 2017 15:53
    polmar
    Poziom 19  

    RG15c stosowano w c330 z plusem na masie

  • #16 13 Sie 2017 19:18
    kkknc
    Poziom 40  

    W regulatorze 2 kabelki przelutowujesz między sobą i zmieniasz jeden w drugi. Bo tym się nasze polskie różniły.
    Schematy regulatorów dostępne. Piszę oczywiście o mechanicznych.

  • #18 13 Sie 2017 20:18
    kkknc
    Poziom 40  

    Prądnico-rozrusznik bosch jak podłączyć?
    Dwa kabelki w regulatorze.
    Co więcej jeden i drugi układ ( ale kompletny prądnicą i regulator) działa po zmianie zarówno z plusem jak i minusem na masie.

  • #19 13 Sie 2017 21:06
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Czyli rozumiem ten mój regulator który mam będzie się nadawał. A teraz które kable mam połączyć?

    Przepraszam ale ja o o elektryce wiem że ma plus i minus i bez masy nieda rady.

    A może jakiś regulator już elektroniczny a nie mechaniczny?
    Mam zdjęcie regulatora które kable zamienić?

  • #20 15 Sie 2017 21:20
    Piszczalka
    Poziom 1  

    Mam też nowy regulator rg15k, stacyjke też już mam od żuka

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME