Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"lampki rowerowe 3V" w instalacji 12 V - jak podłączyć ?

bambosz86 13 Sie 2017 10:46 240 14
  • #1 13 Sie 2017 10:46
    bambosz86
    Poziom 11  

Witam,

elektronikiem nie jestem - bardziej mechanika - ale pytanie dla obeznanych pewnie banalne - dla mnie temat ciężki ;)

Dobra, do rzeczy.
    Mam motocykl, z którego chcę zrobić "choinkę". Jako że u nas niestety fajnych częścii bajerów jak na lekarstwo postanowiłem że będe sam kombinował - i wykombinowałem.

Z tyłu pod kuframi chcę dorobic listwę z pozycyjnymi (później stopy) na zasadzie połączenia szeregowego 4 lampek rowerowych po dkażdym z 2 kufrów.

Tu moje pytanie.
    Jak to mądrze połączyć, żeby działało i sie nie spaliło ?
    Z tego co się orintuję jeśli mam lampkę 3V a instalację 12 V to muszę połączyć 4 lampki szeregowo czyli +___ [+ -] [+ -] [+ -] [+ -]____-
    i wtedy mam na każdej po 3V a w sumie biorą 12 tak ?

Tylko problem wygląda tak, że wczoraj akurat łączyłem w ten sposób lampki 6V każda. Połączyłem obie szeregowo i obie szag trafił (w sumie tak naprzemiennie, raz jedna raz 2gą). No dobra, alternator daje około 14V więc dostały po 7 (może 6,5), ale wątpie aby aby taka minimalna różnica była przyczyną przepalenia. A może ?

Ktoś się orientuje jak to połączyć, żeby działało i się nie paliło ?
    Jakieś zabezpieczenie możn dać ?

Pozdrawiam.

• #3 13 Sie 2017 11:02
    bambosz86
    Poziom 11  

Hej,

taka zwykła chińszczyzna za 4 zł (cos pi razy drzwi link) ;D
    z opcją 5 róznych migadełek (z tego co widzę po zwarciu nadruku na płytce - tu gdzie przycisk - włącza się zawsze 1 pocja czyli świecenie ciągłe).