Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Słaba iskra skuter Gilera 50.

Tom2602 13 Sie 2017 17:20 321 13
  • #1 13 Sie 2017 17:20
    Tom2602
    Poziom 3  

    Mam problem ze skuterem Gilera typhon. Skuter nie odpala a problem polega na słabej iskrze podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Im dłużej się kręci iskra na świecy jest coraz mniejsza aż całkowicie zanika. Po chwili przerwy jest dalej tak samo.
    Proszę o jakieś konkretne porady I mam pytanie czy cewko moduł może być odpowiedzialny za takie objawy?

  • #2 14 Sie 2017 04:14
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie.
    Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem.
    Czerwony idzie na impulsator.
    Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".

  • #3 14 Sie 2017 08:01
    Tom2602
    Poziom 3  

    Rano to sprawdze I napisze jak sprawa wygląda.
    A wiecie może jakie napięcie powinno być na zielonym kablu który idzie z cewki zapłonowej do modułu?
    Jedni piszą że powinno być 40-50V a w internecie na jednym filmie gość podawał wartość 80-100V.
    Które wartości są poprawne?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeśli piszesz że cewka ,,umiera'' chodzi o tą w iskrowniku?

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    Kable sprawdzone miernikiem i na zielonym kablu zwarcia do masy nie ma, podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje w granicach 38-43V.
    Ma kablu białym podczas kręcenia też jakąś wartość pokazuje. Jeśli przestaje kręcić spada do zera.
    Więc w czym tkwi mój problem?
    W cewce przy iskrowniku czy cewko module?

  • #4 14 Sie 2017 09:39
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy.
    Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.

  • #5 14 Sie 2017 10:11
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Przepraszam za błąd (nocne zmęczenie wyszło) napięcie ma być na zielonym przy włączonym zapłonie. Wartość od - do jest różna w zależności od wielu czynników i nie powinna przekraczać 350V prądu przemiennego.

    - Słaba iskra skuter Gilera 50.

    Sprawdź jeszcze opór na impulsatorze (czerwony przewód względem masy) tam powinno być około 130Ω.

    Jaki masz model cewki zapłonowej CDI (cewka z kablem wysokiego napięcia do świecy zapłonowej)?

  • #6 15 Sie 2017 01:00
    Tom2602
    Poziom 3  

    Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów.
    A moduł mam z dodatkowym kablem na mase.

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie.
    Potem znowu problem z odpaleniem...
    Świeca mokra....
    Jaki może być powód nie odpalania skutera?
    Tydzień temu robiłem piaggio typhona to odpalał po dotknięciu startera...
    Prosze o porady...

  • #7 15 Sie 2017 01:31
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Tom2602 napisał:
    Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów.
    Opór prawidłowy.
    Tom2602 napisał:
    A moduł mam z dodatkowym kablem na mase.
    To bez znaczenia w tym wypadku.
    Tom2602 napisał:
    Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie
    Podtrzymuję moje pierwsze podejrzenia. Uszkodzona cewka zapłonowa - moduł CDI.

  • #8 15 Sie 2017 18:26
    Tom2602
    Poziom 3  

    Jutro zamawiam moduł I będe działał.
    Dam znać czy pomogło.

    Dodano po 8 [godziny] 9 [minuty]:

    Dzisiaj byłem w garażu I skuter odpalił z problemem ale odpalił.
    Zauważyłem że ssanie jest bardzo gorące I skuter po około minucie zgasł I nie chciał odpalić.
    Po odłączeniu ssanie I ostygnięciu silnika skuter odpalił I chodził około pół godziny.
    Po podpięciu wtyczki pochodził normalnie pół minuty I zaczął się mulić I zgasł.
    Czy problemem może być ssanie automatyczne?

  • #9 16 Sie 2017 20:10
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Gaźnik czyszczony? Skoro pracuje tylko na ssaniu, to dysza główna przytkana. Ewentualnie dysza biegu jałowego i regulacja powietrza biegu jałowego.
    Filtr powietrza oryginalny, nieuszkodzony?

  • #10 17 Sie 2017 23:39
    Tom2602
    Poziom 3  

    Gaźnik był czyszczony ze 2 razy ale dysze nie były zapchane.
    Jak już uda się go odpalić to chodzi na wolnych obrotach tylko ja śrubka od mieszanki wykręcona jest tylko pół obrotu.
    Nawet jak zgaśnie to świeca jest zalana.
    Już zamówiłem nowe uszczelniacze na wał bo wydaje mi się że lapie lewe powietrze.
    A czy może to być wina że ktoś wcześniej założył zwykły kranik paliwa nie podciśnieniowy I z niego wlewa się za dużo paliwa I przelewa przez dysze?
    Wiem że zaworek igliciwy powinien zamykać paliwo ale z kranika podciśnieniowego nie leci tak mocno paliwo jak z tego bo z tego to jak by z dobrego węża lał.

  • #11 18 Sie 2017 19:13
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Wydech nie jest zapchany? Wydech seryjny czy tuningowy?
    Króciec podciśnieniowy na gaźniku został zatkany po wymianie kranika podciśnieniowego na kranik ręczny?
    - Słaba iskra skuter Gilera 50.
    To są ogólne dane regulacyjne dla gaźników silnika HiPer2 chłodzonego powietrzem, pomiędzy modelami skuterów mogą wystąpić drobne różnice. Żeby ten gaźnik pracował poprawnie, musi posiadać blokadę na króćcu wlotowym (żółta blaszka z otworami).

  • #14 19 Sie 2017 22:04
    Tom2602
    Poziom 3  

    A czy przyczyną zalewania może być brak podkładki pod dyszą główną?
    Dzisiaj zauważyłem że dysza nie dochodzi do końca. To znaczy jak dokręce ją do oporu to łepek dyszy nie styka się z krawędzią korpusa gaźnika.
    Czy tamtędy może zasysać paliwo?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME