X

Opel Corsa B 97 1.4 3-drzwi Wskaźnik paliwa

03 Aug 2005 18:25 KAkasprzyk
  • #1 03 Aug 2005 18:25
    kasprzyk
    Specjalista elektryk
    Helpful post? (0)
    Witam

    Wyjechałem w trasę, na miejscu odpaliłem samochód, było wszystko ok (wskaźnik pokazywał ponad połowę baku) po kilku minutach zauważyłem, że wskazuje na "0"

    Podczas przekręcania kluczyka nie ma żadnej reakcji - wykluczam brak paliwa - auto nadal jeźdźi

    Co może być powodem ?

    Proszę o pomoc, nie jestem na swoim terenie, a informacja o paliwie jest dość istotna - tymbardziej, że czeka mnie jeszcze klikaset kilometrów.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2 03 Aug 2005 19:09
    Radeon 24
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Witam!! Po zdjeciu (podniesieniu) tylnego siedziska i podniesieniu dywanika bedziesz mial plastikowe kolko (klapke). Pod nia znajduje sie dostep do zbiornika paliwa. Po zdjeciu plastika masz metalowe kolko w zbiorniku. Przed rozbieraniem tego zobacz czy cos nie jest z zlaczka, ktora jest widoczna (mam na mysli zasniedziale styki, wypiecie sie). Jesli tam nic nie znajdziesz, to po obkreceniu metalowym "krazkiem" rozbierasz zbiornik paliwa aby miec dostep do plywaka i pompy paliwa. W srodku jest (dokladnie nie pamietam) nastepna zlaczka. Reszte sam musisz dojrzec, poogladac czy sie cos w srodku nie urwalo (bieznia od potencjometru itd.). Powodzenia!!!!
  • Helpful post
    #3 04 Aug 2005 18:39
    janusz kaczor
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Sprawdż czy nie jest wciągnięty zbiornik od spodu (zassany) bywa zapchane odpowietrzenie zbiornika efektem tego jest wciągnięcie dolnej części zbiornika.Wskażnik wtedy pokazuje głupoty i daje sie zatankować mniej paliwa.
  • #4 05 Aug 2005 09:14
    kasprzyk
    Specjalista elektryk
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam

    Dziękuje za pomoc.

    Szczęśliwie dojechałem do siebie - jednak usterki jeszcze nie usunąłem.

    W czasie drogi (jakieś 3,5h) wskaźnik dwa razy się podniósł - ale do wartości - moim zdaniem - błędnej - powinien wskazywać więcej (ale oczywiście nie jestem pewny ile paliwa zostało w baku)

    Mam pytanie:

    po wyciągnięciu tej plastykowej uszczelki, odkręcam ten pierścień (coś w stylu dużej nakrętki) - co dalej?? - czy muszę odłączać przewody - tzn rurki paliwowe???
    jak mogę sparwdzić - które kolory - przewodów odpowiadają za pomiar - chciałbym przed odkręceniem całości sparawdzić czy droga - wskaźnik - bak jest ok. czyli co zewrzeć na tej kostce lub pomierzyć miernikiem, żeby nastapił wychył na wskazówce

    Co do tego zapowietrzonego baku - zatankowałem jakieś 40 litrów i było wszystko ok - dopiero po spaleniu jakiś 10 - 15 litrów wskazówka "padła" - czy mogę to wykluczyć??

    i nastepna sprawa - zawsze mam problemy z "laniem" paliwa do tego baku - odbija rączka podczas tankowania - czy może to mieć związek z zapowietrzonym bakiem???


    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #5 05 Aug 2005 09:51
    czapajew
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Jeśli chodzi o odbijanie rączki to są dwie możliwości albo tak jak sądzisz zapowietrzony bak lub kiepska stacja na której tankujesz.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #6 05 Aug 2005 15:47
    Radeon 24
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Co do tych przewodow to masz ich 4 sztuki. Dwa sa do pompy paliwa i sa grubsze, a pozostale dwa sa do wskaznika paliwa i sa ciensze. Jak dostaniesz sie do srodka zreszta bedziesz widzial ktore sa do czego.
    Z rurkami- jak rozlaczysz sobie rurki to bedzie Ci latwiej manewrowac i grzebac tym co jest w srodku (jak bedziesz je sciagal to zaopatrz sie w dwie opaski do rurek rozmiarow ok.1,5cm - bo oryginalne oplowskie ciezko jest z powrotem zalozyc) Pozdrawiam!!
  • #7 07 Aug 2005 15:40
    kasprzyk
    Specjalista elektryk
    Topic author Helpful post? (0)
    WItam

    Dziękuje za pomoc

    Po otwarciu okazało się, że cała pompa wraz z pływakiem - była luźna - nie trzymała się w swoich zatrzaskach na dnie zbiornika - pływak przeskoczył o pewien palstykowy wypust i był zablokowany na stałe w pozycji na "0". Nie wykluczam, że mogło się tak stać w chwili wyciągania tej całej pompy, ale po wyciągnięciu i pomiarach wszystko chodziło dobrze. Na dno spadła mi uszczelka, zastanawiałem się skąd mogła być, ponieważ już jedna uszczelka była na kołnieżu. Założyłem obydwie, jednak próby zamknięcia zbiornika były bez powodzenia, dlatego skończyłem na jednej, która także b. ciężko wchodziła. Będę kontrolował to miejsce, ale myslę, że jest szczelne. Jeżeli według Was popełniłem duży błąd - proszę o rady.
    Co do tankowania - robię to w różnych miejscach i efekt ten sam - odbija rączka, muszę lać b. powoli - jak mogę to stwierdzić czy jest zapowietrzony zbiornik - co mam sprawdzić ??? Czy przyczyną mogła być ta pompa?? Od tego czasu jeszcze nie tankowałem.

    Pozdrawiam
  • #8 09 Aug 2005 09:06
    kasprzyk
    Specjalista elektryk
    Topic author Helpful post? (0)
    czapajew wrote:
    Jeśli chodzi o odbijanie rączki to są dwie możliwości albo tak jak sądzisz zapowietrzony bak lub kiepska stacja na której tankujesz.
    Pozdrawiam


    Witam

    Po tankowaniu dzisiejszym jest jeszcze gorzej - jak odpowietrzyć bak???
    Czy może byc jeszcze inna przyczyna?
  • #9 07 Apr 2006 22:32
    rykoszet77
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam taki sma problem i dalej niewiem co mam zrobić już wszystko wybrubowałem.
    Umnie w baku wszystko w porządku . może rozwiązałeś już problem z tym odpowietrzeniem zbiornika chociasz u mnie nic na to wygląda.
  • #10 07 Apr 2006 22:42
    kasprzyk
    Specjalista elektryk
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam

    :) ale zbieg okoliczności i zmartwię Cię - niestety po próbach - "przedmuchiwaniu" rurek bez zmian - a nawet gorzej... i pocieszę Cię - dzisiaj właśnie rozmawiałem z mechanikiem na ten temat i mam odstawić auto do niego w przyszłym tygodniu. Twierdzi, że gdzieś jest jakaś kulka - która została źle zainstalowana - w złym kierunku lub przy demontażu i montażu baku (aczkolwiek tego nie wiedziałem - ale chyba było coś robione) gdzieś została przyduszona rurka.

    Napiszę, jak tylko mi to naprawi.....

    Pozdrawiam
  • #11 07 Apr 2006 23:33
    rykoszet77
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam taki sma problem i dalej niewiem co mam zrobić już wszystko wybrubowałem.
    Umnie w baku wszystko w porządku . może rozwiązałeś już problem z tym odpowietrzeniem zbiornika chociasz u mnie nic na to niewygląda aby był zpowietrzony.
  • #12 27 Jan 2009 16:42
    maniek0609
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    To chyba choroba tych opli mam problem z wskaznikem paliwa.Jak tankuje to maksymalnie pokazuje 35l a ze zbiornika się przelewa.Poza tym to często wskazuje błędnie bo jak otworzyłem zbiornik to paliwa było prawie pełno a pokazywał wskaznik ok 10l.Niewiem co może być przyczyną.Prosze pomóżcie
  Search 4 million + Products
Browse Products