Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy piec cieknie po napaleniu

kosonik 11 Wrz 2017 19:50 1038 27
  • #1 11 Wrz 2017 19:50
    kosonik
    Poziom 4  

    Witam,

    Na wiosnę zamówiłem u Pana "specjalisty" nowy kocioł CO na paliwo stałe.
    Niestety w momencie montażu okazało się że kocioł cieknie :/ Pan specjalista przyjechał i na miejscu pospawał piec, okazało się że był nieszczelny przy połączeniu z miarkownikiem ciągu. Zaspawał, woda przestała lecieć.

    W ubiegłym tygodniu postanowiłem napalić w kotle, noce coraz zimniejsze a w domu małe dziecko. Po napaleniu kocioł znowu cieknie :/, zadzwoniłem do specjalisty który kocioł budował, powiedział że musi z niego zejść woda która się nagromadziła wcześniej więc przepaliłem go 3 razy. Niestety woda cały czas leci. Paliłem sosną którą została zwieziona zimą, po rozmowie ze specjalistą napaliłem liściastym (grab) - bez zmian, dalej cieknie. W starym kotle palone było świeżo ściętym drzewem (zabrakło nam w zimie) i nie ciekł. Aby wyczerpać temat przywiozłem brzozę która była sezonowana 3 lata. Po napaleniu kocioł cieknie.

    Woda zbiera się w "podłodze" kotła pod ścianami wodnymi, kiedy jest nagrzany to słychać jak woda kapie, kropla spada co 2-3 sekundy, dodatkowo kocioł mocno hałasuje - "stuka i bulgocze", kiedy temperatura się ustabilizuje to to cichnie. Czy może to być kwestia tego że jest nowy?

    Jutro jeszcze raz napalę sezonowanym drewnem dla pewności ale zakładam że raczej nic się nie zmieni.

    Specjalista twierdzi że to niemożliwe bo robił próbę wodną na 3 atmosferach. Z drugiej strony konsultowałem to z hydraulikiem który montował kocioł. Powiedział że jest to możliwe bo materiał po nagrzaniu i woda rozpręża się i może być jakaś dziura która uwidacznia się dopiero po nagrzaniu.

    Czy spotkaliście się z takim przypadkiem że kocioł po nagrzaniu cieknie, gdzie według Was może być problem, będę wdzięczny za każdą opinię.

  • #2 11 Wrz 2017 21:31
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Zły spaw lub pęknięcia spawu.
    Reklamować u sprzedawcy/producenta.

  • #3 11 Wrz 2017 21:32
    Nowak Stanisław
    Poziom 11  

    Opisz więcej o kotle czy kocioł jest owinięty watą czy nie. Kocioł nie jest fabryczny tylko spawany przez spawacza. We wszystkich kotłach występuje tak zwany punkt rosy. Przy niskich temperaturach każdy kocioł się poci do uzyskania pewnej temperatury i wysycha. Tak samo jak naczynie postawione na kuchni z zimną wodą. Najpierw garnek się poci i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wody wysycha. Jeżeli jest ocieplony i w miarę szybko uzyskamy pewną temperaturę nie zauważamy tego zjawiska. Po przekroczeniu około 50 stopni zjawisko nie występuje kocioł po prostu wysycha. Co do odgłosów powstają jakieś naprężenia i strzela. Napisz jaką temperaturę osiągasz na kotle. Jak 30 stopni i nie ocieplony to będzie lał cały czas.

  • #4 12 Wrz 2017 09:04
    gersik
    Poziom 29  

    Napalić w kotle, dobre światło i głowa pod kocioł lub kamerka i nagrać. Kocioł będzie na pewno pęknięty. Próby żadnej nie robił skoro lało koło miarkownika ciągu.

  • #5 12 Wrz 2017 09:15
    bearq
    Poziom 34  

    Rada dla autora, oddać piec i zabrać pieniążki. Partacz pospawa Ci go znowu, za pół roku będzie to samo tylko w innym miejscu i tak się będziesz męczył dopóki go nie wyrzucisz.

  • #6 12 Wrz 2017 09:46
    Nowak Stanisław
    Poziom 11  

    Nie napisałeś więcej o kotle. Kocioł jak ma wełnę na sobie trzeba to zdemontować i obserwować najpierw na zimnym kotle czy nie łzawi, jak jest mokry to wytrzeć ma być suchy jeżeli nigdzie nie łzawi tak to się nazywa. Zacząć palić w kotle i ciągle obserwować kocioł skąd wyjdzie pierwsza kropla. To powinien był zrobić spawacz napompować powietrzem i zostawić na dwa dni z dobrym manometrem. Jak nie spada ciśnienie to jest dobry. Pod temperaturą inne zasady bo kocioł nie nagrzewa się jednakowo w jednym miejscu bardziej w innym mniej dlatego strzela podczas palenia. Jak palisz na 30 stopni to kocioł mimo to, że będzie dobry będzie lał nie wodą z wewnątrz tylko skraplać się będzie para wodna na nim. Jak palisz na 60 i leje zawołać spawacza pokazać i niech poprawia bo innego wyjścia nie ma. Jak palisz mokrym to nie doczyścisz się kotła w środku i komin pokaże gdzie jest w mieszkaniu w którym miejscu ściana będzie czarna.

  • #8 12 Wrz 2017 12:12
    kosonik
    Poziom 4  

    Filmiki pod linkami, jeden jest przyrozpalaniu - mniej wody, drugi po napaleniu, nadal cieknie.

    https://drive.google.com/open?id=0B60DDdC03dOAQm1NamZ6NkUzNlE
    https://drive.google.com/open?id=1PZ-IB43Lful17k6cr7-hoNy7TfxEnBRAbw

    Czy możliwe że przy próbie wodnej piec nie ciekł ? Czy w tym przypadku może to być kwestia temperatury ?

    I jeszcze jedna rzecz którą zaobserwowałem.
    Spawacz poprosił aby napalić na 80 C aby piec przepalić, gdy teperatura na piecu doszła do 80C to na górze, w łączeniach ocieplenia zaczęła się skraplać woda i spłwać w dół pieca po obudowie, czy to normalne, w poprzednim piecu nie miałem czegoś takiego, jak temperatura spadła to przestało lecieć.

  • #9 12 Wrz 2017 12:58
    Nowak Stanisław
    Poziom 11  

    Możliwe że nie ciekł przy próbie wodnej bo tej próby nie było albo za dużym ciśnieniem i popękały spinki bo były za słabe. Kocioł cieknie bardzo. Najlepiej napisał benq kocioł oddać pieniądze odebrać. Będą z nim problemy. Jeżeli się nie uda odzyskać pieniędzy to niech rozbiera i spawa i próba bez montażu ocieplenia, będzie widać gdzie cieknie. Popraw drugi link do filmu bo nie mogę otworzyć. Niech przyjdzie zdemontuje ocieplenie i zobaczycie gdzie cieknie na zewnątrz bo cieknie jak woda pokazuje się na obudowie, nie wiem, ale myślę że powstają naprężenia i pękają spawy to co pisałeś że stuka to pękają spawy bo są naprężenia, może popękały spinki spinające płaszcz środkowy z płaszczem zewnętrznym. Jak nie widać wody w środku na zimnym kotle to może tylko z zewnątrz, zewnątrz lepiej bo jest dostęp do spawania. Nie napisałeś nic o ciśnieniu w instalacji, czy jest to obieg otwarty czy zamknięty.

  • #11 12 Wrz 2017 15:59
    kosonik
    Poziom 4  

    Obieg jest zamknięty.

    Czy ponowne pospawanie pieca nie pogorszy jego stanu technicznego?

  • #12 12 Wrz 2017 16:12
    kortyleski
    Poziom 40  

    Stanu tego kotła już raczej nic nie pogorszy. Dla mnie tylko zwrot kasy. Teraz pospawasz, za rok pospawasz, aż w końcu nie będzie czego.

  • #13 12 Wrz 2017 19:14
    gersik
    Poziom 29  

    Czy "pan" spawacz dał Ci na papierku że kocioł nadaje się do układu zamkniętego? Popieram kol. wyżej. Zwróć kocioł i kup oryginalny w sklepie do układu zamkniętego. Oczywiście jeszcze trzeba go prawidłowo zabezpieczyć.

  • #14 12 Wrz 2017 19:23
    bearq
    Poziom 34  

    Nic to nie da, piec po nagrzaniu zaczyna pracować i pęka, nie było próby szczelności nawet na zimnej wodzie więc nawet szkoda to komentować. Partacz ma nadzieję że piec "zajdzie" syfem dlatego opowiada jakieś głupoty że trzeba go przepalić itp... Każde ponowne spawanie wywołuje naprężenia, piec będzie pękał ciągle jak nie za tydzień to za miesiąc, dwa trzy i tak w koło.
    Walcz o pieniądze, w żadne spawania dalej się nie baw.

  • #15 12 Wrz 2017 19:31
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    kosonik napisał:
    Obieg jest zamknięty.

    Czy ponowne pospawanie pieca nie pogorszy jego stanu technicznego?


    Obieg to zawsze jest zamknięty, bo woda, który wypływa z kotła płynie poprzez grzejniki i do kotła wraca. :)
    Tylko czy układ jest zamknięty czy otwarty?
    Masz naczynie wzbiorcze z przelewem czy też naczynie przeponowe.
    Dla podpowiedzi:
    Naczynie wzbiorcze z przelewem montuje się w najwyższym miejscu instalacji np. na strychu. Naczynie przeponowe może być w dowolnym miejscu instalacji.
    Zrób zdjęcie manometrów, które masz zamontowane w instalacji i naczynia.
    Zobacz także czy masz zawór bezpieczeństwa. To taki zawór przeważnie z czerwonym pokrętłem, którym jak pokręcisz delikatnie to zacznie się z lać z tego zaworu, a jak puścisz pokrętło to przestanie.

    Układ zamknięty z takim kotłem to proszenie się o problemy i nieszczęście. Ponadto kocioł aby mógł pracować w układzie zamkniętym, musi być odpowiednio wzmocniony i przystosowany. Wbrew pozorom przy ciśnieniach rzędu 1-2 barów na ścianki kotła działają ogromne siły rozrywające ten kocioł.

    Twój przypadek może mieć związek z paleniem mokrym drewnem i niską temperaturą kotła, bo wewnątrz tego kotła widać maź przypominającą smołę.

    Jednak sytuacja, którą opisałeś, że kocioł zaczął się pocić na zewnątrz świadczy o tym, że wełna ocieplająca kocioł jest mokra. Mokra może być ponieważ mogła zostać zalana wodą podczas odłączania i podłączania do instalacji z której leciała woda na kocioł. Ale może też świadczyć o nieszczelności spawów.

    Zanim zaczniesz robić próby grzania to upewnij się czy masz układ otwarty czy też zamknięty i czy przy kotle jest zamontowany zawór bezpieczeństwa i na jakie ciśnienie. Porób zdjęcia.

  • #16 12 Wrz 2017 20:47
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Dokładnie, na filmiku wygląda to jakbyś źle palił i następuje kondensacja wody na wymienniku. Jest to wymiennik pionowy więc jest bardziej wrażliwy na kondensację - ważna jest tutaj temperatura powrotu z instalacji.
    Na szczęście i nieszczęście już za niedługo oficjalna produkcja takich bezklasowych ulepów się skończy, choć pewnie szara strefa robiących dla siebie pozostanie.

  • #17 12 Wrz 2017 21:38
    Nowak Stanisław
    Poziom 11  

    Spawacz pieniędzy nie odda bo robił na zamówienie zresztą o to nie chodzi chodzi o to aby naprawił swój błąd najlepiej jak się da. Pospawał aby nie ciekło i nie pękało. Ważne jest też to kto wspawał kocioł do instalacji domowej czy jest odpowiedni zawór bezpieczeństwa i naczynie przeponowe o odpowiedniej wielkości oraz w nim ciśnienie bo jeżeli te warunki nie spełnione najlepszy kocioł fabryczny pęknie. A czy wiecie kto naprawia nowe kotły które ciekną.
    Znana firma renomowana produkująca kotły nie piszę jaka to firma na gwarancji spawa cieknące kotły po miesiącu palenia. Nie wymienia się na nowy tylko spawa u klienta i to na jego koszt za prąd. Nic się nie skończy do czasu kiedy nie skończy się sprzedawania odbiorcom indywidualnym najgorszego węgla bo na nim jest największy zysk dla sprzedawcy,klient kupuje węgiel i dopiero w zimie wie jaki kupił czy dobry czy zły.Nad kupką z węglem powinien być napis o kaloryczności węgla i kontrole jak na stacjach benzynowych. Nie skończy się produkcja tego typu kotłów bo i dlaczego miała by się skończyć .Smog nie z takiego kotła się robi smog robi się z najgorszego węgla sprzedawanego jako dobry. Napisałem to dla kolegi BANANvanDYK aby nie obrażał ludzi którzy potrafią wiele zrobić choćby pospawać kocioł. Ja podziwiam tych ludzi . Kolego BANANvanDYK Napisz jak to się źle pali bo ja nie rozumie i to nie wymiennik to kocioł co.

  • #18 13 Wrz 2017 15:46
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    A co jest trudnego w spawaniu kotłów? U mnie w okolicy jest dwóch takich producentów (firmy), lecz czy można mówić o doświadczeniu czy produktach dobrej jakości (w sensie wykonania czy sprawności energetycznej)? Skąd moja uwaga w ostatnim zdaniu? Proszę przeczytać: http://czysteogrzewanie.pl/2017/09/rzad-wprowadzil-normy-emisyjne-dla-kotlow-weglowych/ .
    Dobry kocioł na drewno powinien być wyposażony w tzw. "palnik ceramiczny" czyli wlot kanału dolnego spalania powinien być wyłożony szamotem. Drewno przed spaleniem musi się nagrzać, a płomienie nie mogą dotykać "zimnej" blachy kotła bo to jest źródło tworzenia się sadzy. Obowiązkowo musi być wykonany układ dostarczający powietrze wtórne, a z tym jest zawsze problem w wykonaniach fabrycznych. Kocioł musi pracować na mocy nominalnej (dlatego bufor ciepła jest wskazany), drewno pali się w wysokiej temperaturze aż zachodzi proces zagazowywania, a z komina nie widać żadnego dymku. Czy uważasz że spawacz ma doświadczenie w budowaniu takich palników?
    Taki słynny Pleszew, gdzie każdy w garażu klepie kotły, producenci reklamują się kolorowymi ulotkami, reklamami w radiu i telewizji. A widziałem kotły mające tylko przegrodę i zaraz za nią wylot do komina.
    W instrukcji każdego producent jest zapisane, że roszenie się ścianek podczas pierwszego uruchomienia jest rzeczą naturalną.

  • #19 13 Wrz 2017 22:15
    kosonik
    Poziom 4  

    Jeszcze w odpowiedzi na pytania zamieszcza zdjęcia instalacji, zaworu bezpieczeństwa i manometru (nienapalone)

    W instalacji mam naczynie wzbiorcze z przelewem.

    Maź która jest w kotle została po pierwszym paleniu, paliłem sosną przywiezioną w lutym, aby się lepiej rozpaliło wrzuciłem spory kawałek smoliny który zapaskudził wszyskow środku.
    Ostatnie dwa palenia były 3 letnia brzozą.

  • #20 13 Wrz 2017 23:22
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Wygląda, że jest układ otwarty i raczej nie było problemu ze zbyt dużym ciśnieniem, które mogłoby uszkodzić kocioł. Choć zawór bezpieczeństwa powinien być mniejszy i powinien się znajdować w innym miejscu. Zawór nie 3 bary tylko 1,5 bara i powinien być zamontowany bliżej kotła tak, aby po drodze od kotła do zaworu nie było żadnego zaworu. U Ciebie zawór bezpieczeństwa jest zamontowany za zaworem różnicowym (obejściem pompy CO). Powinien on być wkręcony albo bezpośrednio do kotła (jeżeli jest w nim odpowiednia mufa/króciec) lub też przed zaworem różnicowym.
    Pozostaje jeszcze kwestia, gdzie jest podłączone naczynie wzbiorcze i czy czasami któryś z zaworów nie odcina tego naczynia powodując, że układ po zamknięciu tego zaworu staje się układem zamkniętym (bombą).

  • #21 14 Wrz 2017 11:44
    kosonik
    Poziom 4  

    Panowie i Panie (jeżeli jakieś są)

    Bardzo dziękuję za dotychczasowe uwagi.
    Wydaje mi się odbbiegliśmy trochę od tematu, są zdjęci i filmiki, chciałbym to podsumować.
    Czy Waszym zdaniem na podstawie przesłanych materiałów cieknięcie pieca jest wadą fabryczną. Piec cieknie tylko po napaleniu, czy w wyniku palenia piec może się rozszczelniać ?

  • #22 14 Wrz 2017 12:24
    H3nry
    Poziom 26  

    kosonik napisał:

    Czy Waszym zdaniem na podstawie przesłanych materiałów cieknięcie pieca jest wadą fabryczną. Piec cieknie tylko po napaleniu, czy w wyniku palenia piec może się rozszczelniać ?

    Tak to wada fabryczna i podczas palenia się rozszczelnia .

  • #23 14 Wrz 2017 12:47
    Magister_123
    Poziom 31  

    Z czystej ciekawości zapytaj wykonawcę kotła jaką metodą spawał?
    Podczas palenia (wykonaj kilka pomiarów) podaj jakie masz temperatury na wyjściu i powrocie kotła.
    Masz zawory przy grzejnikach żeby je zamknąć?

  • #24 14 Wrz 2017 13:26
    sp3ots
    Poziom 35  

    Czy ciśnienie w instalacji wzrasta w czasie palenia ?

  • #25 14 Wrz 2017 14:01
    kosonik
    Poziom 4  

    Dziękuję,

    Czy jeżeli teraz zrobimy próbę wodną na zimnym piecu to będzieto miało sens ?

    Pod wieczór napale jeszcze raz i sprawdzę co siędzieje z ciśnieniem.

  • #27 14 Wrz 2017 14:22
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Raczej nie jest możliwe, żeby kocioł przy nieszczelności ciekł tylko i wyłącznie po rozpaleniu. Oczywiście jest możliwa sytuacja, że może ciec bardziej jak się nagrzeje, kiedy metal zacznie się rozszerzać. Jednak jest to mniej prawdopodobne niż zanik cieknięcia po nagrzaniu kotła i cieknięcie na zimnym, bo przy bardzo małym wycieku po rozgrzaniu kotła to co wycieknie będzie szybko odparowywało.
    Kluczowym więc jest temperatura kotła w trakcie palenia. Jeżeli utrzymujesz temperaturę na poziomie 50'C na wylocie to w kotle będzie się wykraplała para wodna, która będzie ściekała na dno kotła. Tym bardziej, że palisz drewnem, które chłonie wilgoć nawet z powietrza i podczas jego spalania będzie się w kotle pojawiała większa ilość pary wodnej niż przy spalaniu węgla.
    Myślę, że jest to na 99% przyczyna tego "cieknięcia", ponieważ przy kotle nie masz zaworu mieszającego i zmuszony jesteś do utrzymywania bardzo niskiej temperatury w kotle.
    Zrób próbę. Kup jakiś termometr przylgowy i zamontuj na powrocie. Następnie rozpal kocioł i rozgrzej tak, abyś na powrocie uzyskał temperaturę ok. 60'C. Jeżeli kocioł będzie suchy w środku to znaczy, że kocioł jest dobrze pospawany, a przyczyna leży w zbyt niskiej temperaturze kotła i mokrym drewnie. Jeżeli się okaże, że kocioł dalej cieknie to będzie oznaczało, że jest źle pospawany.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme