Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2,3 2005 kombi - Silnik padł

czaarodziej 11 Wrz 2017 22:37 261 4
  • #1 11 Wrz 2017 22:37
    czaarodziej
    Poziom 8  

    Witam
    Jak w temacie. Posiadam Mazde 6 kombi z silnikiem 2,3 benzyna +LPG. Problem jest taki że kończy się silnik. Jakiś czas silnik zaczął delikatnie "tykać".
    Jednoznacznej diagnozy mechaników nie było czy to zawory , czy coś innego. Jednak zgodnie stwierdzili że zbliża się koniec.
    Od tego czasu sprawdzałem na bieżąco poziom oleju i dolewałem gdy schodził, tak aby zawsze był w normie.
    Nie zaryzykowałem remontu silnika, bo z tego co nikt nie chciał mi dać gwarancji powodzenia. Wolałem więc nie ryzykować i dojeździć do końca silnika, który nastąpił teraz.
    Objawy są takie że chodzi głośno jak traktor i nie ma pełnej mocy. Najprawdopodobniej poszedł cylinder.
    Aktualnie poszukuje silnika i zastanawiam się jaki włożyć .
    Opinie o pojemności 2,3 są bardzo krytyczne. Silniki dwulitrowe cieszą się lepszą opinią, stąd moje pytanie czy da się założyć taki motor i czy to będzie działać. Co z komputerem? Czy trzeba go w jakiś sposób przeprogramować?
    Proszę o odpowiedzi ludzi , którzy przerabiali już taki .
    Chętnie też pozyskam kody silników, aby wiedzieć jakiego dokładnie szukać.
    Jakby co to jestem z Poznania .
    Pozdrawiam

  • #2 12 Wrz 2017 20:29
    Ireneo
    Poziom 39  

    Komp pewnie musi byc inny,pytanie jak skrzynia,półosie,i reezta elektroniki typu abs.

  • #3 12 Wrz 2017 20:40
    waski821
    Poziom 14  

    Najpierw trzeba postawić diagnozę co padło, bo jak tylko podparty zawór to tragedii nie ma, a zmiana silnika na inny może skończyć się katastrofą finansową.

  • #4 13 Wrz 2017 07:37
    czaarodziej
    Poziom 8  

    Ireneo napisał:
    Komp pewnie musi byc inny,pytanie jak skrzynia,półosie,i reezta elektroniki typu abs.

    Interesują mnie konkrety. Z tego co gdzieś przeczytałem to kompa chyba nie trzeba wymieniać, bo silnik 2.0 i 2.3 to ten sam motor, tylko rozwiercony.
    Szukam ludzi z konkretną wiedzą w tym temacie. Potrzebuje poznać kody silnika.
    Nie chcę zgadywać.

    Dodano po 1 [minuty]:

    waski821 napisał:
    Najpierw trzeba postawić diagnozę co padło, bo jak tylko podparty zawór to tragedii nie ma, a zmiana silnika na inny może skończyć się katastrofą finansową.

    Nie chcę się bawić w remonty silnika. Zdecydowałem się na wymianę i jestem świadomy kosztów.

  • #5 17 Wrz 2017 21:38
    piotrek gti_abf
    Poziom 11  

    czaarodziej napisał:
    Z tego co gdzieś przeczytałem to kompa chyba nie trzeba wymieniać, bo silnik 2.0 i 2.3 to ten sam motor, tylko rozwiercony.

    Silnik 2.3 ma zmienne fazy rozrzadu, a 2.0 nie ma, wiec czy aby napewno sa te same sterowniki.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme