X

Jak zbudować z silnika elekt. 3 faz 7KW agregat prądotwórczy

AndrzejMucka 07 Aug 2005 14:15
  • #1 07 Aug 2005 14:15
    AndrzejMucka
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Chciałbym zbudować agregat prądotwórczy 3 fazowy na bazie silnika elektrycznego 3 fazowego 7KW, do napędu tego silnika chcę używać traktor URSUS C-360 o mocy 52 KM, obroty będę przekazywał z wałka przekaźnika mocy 540 obr/min i dodatkowo przez przekładnię pasową.
    Czy silnik sam będzie się wzbódzał?
    Czy jeszcze coś muszę dodatkowo stosować? (kondesatory, przetwornicę?)
    Myślę, że mogę uzyskać z ciągnika stabilne obroty, tylko jakie 1500 czy inne?
    Może jakaś instrukcja jak zbudować taki agregat lub podstawy wiedzy na ten temat byłbym wdzięczny.
  • #2 07 Aug 2005 14:29
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Wszystko się da, tyle że koszt takiej przeróbki będzie większy niż byś kupił taką prądnicę trójfazową.
    Jak sobie wyobrażasz wykonanie magneśnicy itd, itp.
    Całkowicie odradzam.
    Pozdrawiam
  • #3 07 Aug 2005 14:34
    Apollo
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Przejdż na "Budowa małej elektroni wiatrowej domowym sposobem"
    strona 8,9
    Pozdrawiam
  • #4 07 Aug 2005 15:04
    karol3
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Przejdź do tematu wskazanego przez Apollo . Potrzebujesz 3 szt. kondensatorów . Potrzebne obroty dla silnika 1400 obr/min to 1500 obr.
    , a dla silnika 2800obr/min. 3000obr/min. Przy takich obrotach uzyskasz częstotliwość 50Hz. Aby taki agregat się wzbudził należy na jedną z faz podać na moment napięcie z akumulatora lub prostownika . Wyczerpujące informacje znajdziesz w temacie wskazanym przez kol. Apollo w innych postach na elektrodzie .
    Pozdrawiam .
  • #5 07 Aug 2005 15:25
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    karol3 wrote:
    Witam.
    Przejdź do tematu wskazanego przez Apollo . Potrzebujesz 3 szt. kondensatorów . Potrzebne obroty dla silnika 1400 obr/min to 1500 obr.
    , a dla silnika 2800obr/min. 3000obr/min. Przy takich obrotach uzyskasz częstotliwość 50Hz. Aby taki agregat się wzbudził należy na jedną z faz podać na moment napięcie z akumulatora lub prostownika . Wyczerpujące informacje znajdziesz w temacie wskazanym przez kol. Apollo w innych postach na elektrodzie .
    Pozdrawiam .

    Witam.
    LUDZIE NIE PISZCIE TAKICH BREDNI.
    I co z tego że poda stałe napięcie na stojan, a skąd "będzie zbierał" prąd.
    Przecież ten silnik ma zwarty wirnik.
    Mógłbym dalej pisać dlaczego to poroniony pomysł.
    Jak się czegoś nie wie to lepiej się nie oddzywać .
    RADZĘ SIĘ DOKSZTAŁCIĆ .
    Przecież Ty Kolego nie masz najmniejszego pojęcia o silnikach.
    SORKI. Ale Twoja wypowiedź dosłownie wyprowadziła mnie z równowagi.
    Pozdrawiam
  • #6 07 Aug 2005 16:34
    karol3
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam .
    Oberwało mi się od kol. Aleksander . Sam do niedawna niewierzyłem w taką możliwoś , a jednak proponuje sprawdzić , najprościej na silniku jednofazowym z pojemnościową fazą pomocniczą . Proszę go wprowadzić na obroty i podłączyć pod tabliczkę woltomierz i jakieśkolwiek obciążenie , np. żarówkę . A akumulator podłączmy na ułamek sek. poto aby wytworzyć w rdzeniu magnetyzm szczątkowy . Można nawet nabyć małe agregaty wykorzystujące silnik asynchroniczny Klatkowy . Co prawda są to wschodnie wynalazki , ale działają .
    Pozdrawiam .
  • #7 07 Aug 2005 23:06
    krzychz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Co prawda nie próbowałem wzbudzić silnika krótkozwartego z np. akumulatora, ale wykonywałem automatykę do elektrowni wodnej w której trójfazowy silnik asynchroniczny pracował jako prądnica. Odbywało się to tak: silnik był napędzany wodą poprzez turbinę, gdy osiągnął prędkość nieco większą niż prędkość synchroniczna wówczas automatyka załączała go do sieci i silnik pracował jako prądnica oddając energię do sieci. Warunkiem tekiego stanu pracy było utrzymywanie prędkości wirowania silnika większej niż prędkość synchronicza. Zaletą takiego rozwiązania jest mała awaryjność prądnicy ponieważ nie występują szczotki, komutator, pierścienie ślizgowe itp. pozdrawiam.
  • #8 07 Aug 2005 23:24
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    krzychz wrote:
    Witam.
    Co prawda nie próbowałem wzbudzić silnika krótkozwartego z np. akumulatora, ale wykonywałem automatykę do elektrowni wodnej w której trójfazowy silnik asynchroniczny pracował jako prądnica. Odbywało się to tak: silnik był napędzany wodą poprzez turbinę, gdy osiągnął prędkość nieco większą niż prędkość synchroniczna wówczas automatyka załączała go do sieci i silnik pracował jako prądnica oddając energię do sieci. Warunkiem tekiego stanu pracy było utrzymywanie prędkości wirowania silnika większej niż prędkość synchronicza. Zaletą takiego rozwiązania jest mała awaryjność prądnicy ponieważ nie występują szczotki, komutator, pierścienie ślizgowe itp. pozdrawiam.


    Witam
    Nic nowego, każdy silnik asynchroniczny przy prędkości większej od synchroniczej pracuje jako generator.
    Wiedziałeś że dzwonią tylko nie wiedziałeś w którym kościele.
    PRZECZYTAJ UWAŻNIE SWÓJ POST.
    Pozdrawiam
  • #9 08 Aug 2005 12:39
    AndrzejMucka
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie,
    lekko mi teraz zamieszaliście czy można użyć takiego silnika czy nia jako generatora prądu.
    Z lektury "Budowa małej elektroni wiatrowej domowym sposobem" wynika, że powinno się dać zastosować taki silnik jako generator.
    Aleksander wypowiada się bardzo zdecydowanie że to bzdura więc nie wiem jaka jest prawda.
    Czy podczas wzbudzania np. z akumulatora musi być podłączony jakiś odbiornik, czy bez obciążenia wzbudzać?
  • #10 08 Aug 2005 14:10
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    AndrzejMucka wrote:
    Panowie,
    lekko mi teraz zamieszaliście czy można użyć takiego silnika czy nia jako generatora prądu.
    Z lektury "Budowa małej elektroni wiatrowej domowym sposobem" wynika, że powinno się dać zastosować taki silnik jako generator.
    ?

    Witam.
    OCZYWIŚCIE ŻE SIĘ DA.
    A robi się to bardzo prosto i bez żadnych przeróbek, a mianowicie :
    oś silnika sprzęgarz mechanicznie z napędem (pisałeś że to ma być bodajże traktor). "Zapuszczasz" traktor i mierzysz (sprawdzasz) obroty silnika. Jeżeli na tabliczce znamionowej masz podane obroty nominalne np. 1480 , tzn. że masz silnik z dwiema parami biegunów i jego prędkość synchroniczna wynosi 1500 rpm.
    Gdy silnik osiągnie obroty 1500 rpm to włączasz go do sieci energetycznej.
    Zwiększasz obroty do np. 1550, i w ten prosty sposób otrzymaliśmy generator.
    Teraz pomyśl co się stanie z tą nadwyżką energii ?

    Tak, tak zostanie "wpompowana" w sieć energetyczną.
    Pomyśl ! Sobie robisz dobrze ? Nie. Robisz dobrze ZE.

    Przeczytaj uważnie te posty odnośnie tych elektrowni wiatrowych,
    nigdzie tam nie jest napisane, że zwykły asynchron bez przeróbek może być generatorem. Owszem jeżeli wstawisz silne magnesy w wirnik to uzyskasz generator, tylko policz dokładnie koszt takich przeróbek.
    Jeżeli masz tanie źródło energii to kup oryginalny generator.

    Odnośnie magnetyzmu szczątkowego - skoro jest szczątkowy to i prąd będzie szczątkowy. Perpetum mobile jeszcze nikt nie wymyślił i nie wymyśli, to wbrew fizyce Newtona.

    Pomyśl . Są przebogate firmy z przebogatymi laboratoriami, które to zatrudniają najlepszych fachowców (profesorów, doktorów i inżynierów) i oni nic takiego nie mogą wymyśleć, a tu paru "CHŁOPOKÓW" sie wzieło do roboty i tamtych zagieli.
    LUDZIE TO XXI wiek, myślmy trochę.
    Pozdrawiam
  • #11 08 Aug 2005 14:31
    AndrzejMucka
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aleksander,
    chyba trochę się nie zrozumieliśmy, chcę zbudować agregat na wypadek braku zasilania w moim gospodarstwie rolnym.
    Będzie pracował sporadycznie na wydzielonej sieci, powykręcam bezpieczniki przy liczniku ja będę chciał go włączyć. Mogę go wzbudzić tylko prądem z akumulatora 12V (czy się da?)
    Zapalam traktor i napędzam 1550 obr/min., podłączam odbiornik np. silnik 1,5 KW i kilka żarówek oświtleniowych.
    Czy to ma szansę działać? Nie chcę w silniku nic przerabiać.
    To ma być coś czego będę używał w razie braku zasilania z sieci,
    Są takie generatory w sprzedaży ale kosztują ok 1450 EURO i dlatego myślę o zrobieniu tego samemu.
    Więc jeszcze raz pytania podstawowe:
    1. Czy można coś takiego zbudować
    2. Jak wzbudzić taki silnik
    3. co jest krytyczne dla parametrów prądu (obroty?)
    4. czy to bez sensu i trzeba kupić oryginalny generator, gdzie ewentualnie taki można kupić
  • #12 08 Aug 2005 14:54
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Kolego Andrzeju, odpowiadam jeszcze raz : bez przeróbek silnik trójfazowy asynchroniczny ze zwartym wirnikiem nie będzie generatorem.
    Gdybyś miał silnik pierścieniowy (uzwojenia wirnika wyprowadzone na zewnątrz) to można kombinować.

    Załóżmy że podałeś 12 V DC na stojan i napędzasz wirnik przez traktor.
    Pomyśl gdzie podłączysz przewody aby pobrać tę "energię".

    Aby wyindukować napięcie (prąd) potrzebne jest pole magnetyczne i przewód który będzie się w nim poruszał albo przewód nieruchomy a zmienne pole magnetyczne. Dla uproszczenia pomijam wzory.

    Gdy podasz 12 V DC na stojan wytworzysz pole magnetyczne.
    W tym polu mag. poruszają się pręty wirnika a w nich indukuje się napięcie a wraz z nim prąd.
    PROBLEMEM staje się "ściągnięcie" tego prądu dla Ciebie.
    Czy teraz już rozumiesz dlaczego w tym konkretnym przypadku bez przeróbek nic nie zrobisz.

    Pozdrawiam
  • #13 08 Aug 2005 15:18
    sp5wcx
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Agregaty prądotwórcze za stosunkowo niewielkie pieniądze można nabyć w Agencji Mienia Wojskowego na przetargach lub z wolnej ręki. Moce od 1kW do 250kW. Zerknij na ich stronę z przykładowymi agregatami: http://www.amw.com.pl/rsm_catalog.php?cRsmPath=16 .
    Czasami można w na prawdę niezłym stanie kupić. Jako przenośne źródła prądu to one nie bardzo robią (ważą ze trzy razy tyle co współczesne o zbliżonej mocy) ale jako stacjonarne to jeszcze parę lat Ci by posłużyły. Wykaz aktualnych przetargów znajduje się tu: http://www.amw.com.pl/rsm_tenders.php
    Sporo agregatów znajdziesz też tu:
    http://www.allegro.pl/search.php?string=agregat
    Swojego czasu widziałem agregat przystosowany do współpracy z traktorem, produkcji jakiejś Agromy z lat 80-tych ubiegłego wieku. Prądnica w nim była typowa synchroniczna, miała mocowanie umożliwiające podczepienie do tego czegoś z tyłu traktora (nie wiem jak to się nazywa) do czego podczepia się wszystkie maszyny ronicze, oraz do wałka odbioru mocy. Prądnica połączona była z wejściem mocy od traktora za pomocą przekładni zwiększającej obroty. Nie wiem do dzisiaj w jaki sposób zrealizowana była automatyczna regulacja prędkości obrotowej silnika. Być może cały czas trzeba było "ręcznie" dodawać lub ujmować "gazu" w zależności od obciążenia generatora, patrząc na wskazania obrotomierza w ciągniku. Prądnica ta miała tylko woltomierz i trzy amperomierze - nie miała częstościomierza.
    A tu przykładowe współczesne konstrukcje przystawek do traktorów:
    http://www.sumtech.pl/html/sumera,polecamy.html


    Dodano po 21 [minuty]:

    karol3 wrote:
    Witam.
    Przejdź do tematu wskazanego przez Apollo . Potrzebujesz 3 szt. kondensatorów . Potrzebne obroty dla silnika 1400 obr/min to 1500 obr.
    , a dla silnika 2800obr/min. 3000obr/min. Przy takich obrotach uzyskasz częstotliwość 50Hz. Aby taki agregat się wzbudził należy na jedną z faz podać na moment napięcie z akumulatora lub prostownika . Wyczerpujące informacje znajdziesz w temacie wskazanym przez kol. Apollo w innych postach na elektrodzie .
    Pozdrawiam .


    A w jaki sposób utrzymywane jest napięcie wyjściowe takiego układu na stałym poziomie w zależności od zmian obciążenia (od P=0 do P=Pmax)? Jaki wpływ na pracę takiego generatora ma cos Φ odbiornika? A co się dzieje przy znacznej asymetrii obciążenia?
  • #14 08 Aug 2005 17:47
    Apollo
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Aleksander

    Cały czas myślałem, że silnik 2800 obr/min ma dwa bieguny a 1400 obr/min - 4 bieguny :-)
  • #15 08 Aug 2005 17:55
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Apollo wrote:
    Aleksander

    Cały czas myślałem, że silnik 2800 obr/min ma dwa bieguny a 1400 obr/min - 4 bieguny :-)

    Witam.
    Przecież tam wyraźnie pisze " z dwiema parami biegunów".
    Dwie pary biegunów to : N-S-N-S.
    Widzę że u Kolegi wiedza jest ogromna, tyle że płytka.
    Pozdrawiam
  • #16 08 Aug 2005 18:39
    Apollo
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam.

    " Płytkie " przeoczenie z mojej strony
  • #17 09 Aug 2005 23:40
    euromatic
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Ja nie jestem znawcą tej materii jak kolega Aleksander, ale ostatnio rozbierałem agregat prądotwórczy 230V/ 1.4 kW
    Prądnica nic się nie różniła od silnika, wirnik był zwarty, do tego był jeszcze kondensator.
    i to wsio.
  • #18 10 Aug 2005 11:12
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    euromatic wrote:
    Ja nie jestem znawcą tej materii jak kolega Aleksander, ale ostatnio rozbierałem agregat prądotwórczy 230V/ 1.4 kW
    Prądnica nic się nie różniła od silnika, wirnik był zwarty, do tego był jeszcze kondensator.
    i to wsio.


    Witam.
    1.Skoro nie widzisz różnic to rozprzęglij go od napędu i podłącz pod 230 V,
    i obciąż go nominalnie.
    2.Kolego ja też i na razie chyba nikt nie widział pola magnetycznego, tak że pisanie że niczym się nie różni trąci amatorszczyzną.
    3.Moc potrzebna do wzbudzenia generatora przeważnie nie przekracza jednego % mocy nominalnej.

    Inaczej. Jeżeli są magnesy w wirniku (niewielkiej mocy), to jak najbardziej będzie to mogło pracować jako generator JEDNOFAZOWY.
    Prąd "ściągamy" ze stojana.
    4.Temat postu dotyczył silnika TRÓJFAZOWEGO, ASYNCHRONICZNEGO ZE ZWARTYM WIRNIKIEM.

    Pozdrawiam
  • #19 10 Aug 2005 17:18
    euromatic
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Więc jak wytłumaczysz fakt, że jego wirnik wygląda jak wirnik zwykłego silnika, nie ma magnesów ( bo łapałby wszystkie śrubki), daje to 230V i 1.4kW mocy.
    w alternatorze samochodowym także nie ma magnesów, wystarczy prąd płynący przez żarówkę o mocy 2W żeby to wzbudzić.
    Ja jak powiedziałem na wstępie nie znam się na konstrukcjach silników, i nie muszę, rozebrałem ich trochę i stwierdzam absolutne podobieństwo do zwykłego silnika. Technika idzie do przodu, to co dziś jest niemożliwe, jutro będzie rzeczą zwyczajną.
    A co ? może jeszcze powiesz że Maria Curie Skłodowska była kobietą?????
    a linie sił pola magnetycznego widziałem już jak miałem kilka lat, na opiłkach metalowych.....

    To było oczywiście dla śmiechu....
    A teraz ponowię czyjeś pytanie:

    Jeżeli rozpędzę zwykły silnik do jego nominalnych obrotów ( lub więcej) i na uzwojenie podam napięcie stałe , powiedzmy kilkanaście wolt, to czy wówczas silnik wytworzy na dołączonym obciążeniu prąd ??????.
    Czy poprzez zwarte uzwojenie nie zacznie płynąć duży prąd co spowoduje wytworzenie pola elektromagnetycznego o energi wystarczającej do generacji prądu????

    Może wkrótce zadam sobie trochę trudu i sprawdzę na żywym organiźmie bo jestem tego ciekaw.
    Mam silnik od poloneza i kilkukilowatowy silnik trójfazowy, a koledze przydałby się taki generator rądu.
    Pozdrawiam
  • #20 10 Aug 2005 18:19
    pol032
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mnie w szkole uczyli że maszyna prądu elektrycznego jest maszyną odwracalną to znaczy że z każdego silnika można zrobić prądnicę i z każdej prądnicy silnik. JA połączyłem dwa silniki 2.2 KW klatkowe paskiem klinowym jeden z silników miał większą "szajbę" tzn. koło pasowe a drugi mniejszą silnik w większym kołem podłączyłem bo sieci no i zaczęły sie kręcić tylko ten drugi szybciej od pierwszego,więc do drugiego silnika połączonego w gwiazdę między zacisk U i V podłaczyłem kondensator 125 mF/500v ( od chydrofora na 220v) silnik się wzbudził więc pod zaciski V i mostek z gwiazdy pobłączyłem Farelkę na pierwszym zakresie (750 Wat). farelka zaczęła grzać i pasek klinowy zaczął sie ślizgać. natomiast gdy włączyłem na drugi zakres 1500 Wat "generator" stracił synchronizację i farelka się wyłączyła z tego wniosek Że idzie to zrobić praw fizyki się nie zmieni.Na każde 1Kw potrzebny kondensator 60 mikroFarad
    Ps...Czy Skłodowska nie była kobietą....????
  • #21 10 Aug 2005 18:40
    euromatic
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    pol032 wrote:
    Witam
    Ps...Czy Skłodowska nie była kobietą....????

    To z seksmisji..... Jerzy Sztur fajnie to powiedział.

    Poprawiłeś mi samopoczucie swoim eksperymentem.
    Chciałbym do czegoś zaprząc silnik który służył mi 5 lat (poldek)
    jest na gazie, jest w doskonałym stanie.
    Wkrótce ruszam z budową domu w okolicy gdzie do najbliższego słupa jest 500 metrów, więc taki agregat będzie mi potrzebny.

    Zastanawiam się jednak , czy uda się uzyskać prąd trójfazowy???
    Czy kondensatory przesuwające fazę należy wtedy inaczej podłączyć?
  • #22 10 Aug 2005 18:51
    pol032
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    po podłączeniu do zacisków Niby "generatora" silnika 3-fazowego 1.1 kW chodził , z tym tylko ze dopiero po wzbudzeniu generatora był włączany wyłącznikiem 3-fazowym , dlatego że generator pod obciązeniem nie zawsze się wzbudzała gdy był za dużo obciążony zrywał synchronizację i nie dawał żadnego napięcia.
  • #23 11 Aug 2005 13:47
    sp5wcx
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Faktycznie - polecam lekturę "Poradnika Inżyniera Elektryka - Tom 2", rozdział 5.2.6 - Prądnice indukcyjne (strona 296 w wydaniu drugim). Co prawda ich parametry nie są zachwycające przy pracy na sieć wydzieloną, ale układ jest czasami wykorzystywany w praktyce.
  • #24 14 Aug 2005 09:46
    dzik6
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    witam pozwole sobie wtrącić trzy grosze do dyskusji na temat zrobienia z silnika klatkowego pradnicy nic prostrzego robłlem eksperymęty na takim silniku i to działa tylko jest maly mankamęt wzbudzenie , ale gdy chodzi taki silnik jako generator przy stałych obrotach to się nadaje AndrzejMucka podłącz ten silnik do prądu i niech pochodzi około minuty następnie wyłącz go z prądu i do zacisków na silniku podłącz kondesatory ( mogą być na początek od pralki) 1 do 2 2 do 3 3 do 1 i teraz rozpędz ten silnik do obrotów nad synchronicznych i masz prądnice u mie to działa ale ja buduje elektrownie wiatrową i taki silnik jako prądnica się nie nadaje bo niema stałych obrotów dlatego że są problemy ze wzbudzeniem pokąbinuj i możesz zrobić sobie całkiem tanio generator
    pozdrawiam i życzę powodzenia
  • #25 19 Aug 2005 00:55
    RSP
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Kolega „Aleksander_01” niestety jest w błędzie każdy silnik 3f będzie generował prąd elektryczny po dołączeniu do jego uzwojeń równolegle kondensatorów. Powstaje równoległy obwód rezonansowy z napędem mechanicznym i z takiego obwodu można podkradać trochę mocy czynnej. Niektóre tego typu rozwiązania nie lubią startu pod obciążeniem ( nawet niewielkim ). Jeśli układ się nie wzbudza to rozładować przy niepracującym „silniku” przez jedno z uzwojeń kondensator elektrolityczny 47-100uf naładowany do napięcia nawet 350V. Całość miewa jeszcze jedną wadę jeśli jest uruchamiane lub zatrzymywane pod obciążeniem wirnik traci magnetyzm szczątkowy i przestaje się wzbudzać. Że o stabilnych obrotach podczas pracy nie wspomnę.
  • #26 19 Aug 2005 17:53
    domino_16
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    A czy da sie zrobić generator jednofazowy z np. silnika od pralki z rozruchem kondensatorowym (dwubiegowy) albo z odrzutką (1450 obr/min)??

    Pozdrawiam
  • #27 20 Aug 2005 18:48
    pol032
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    silnik jednofazowy z kondensatorem rozruchowym sie też nadaje wystarczy tylko zewrzeć wyłącznik od środkowy i rozpędzić silnik do ponad 1500 obr/min wtedy z uzwojenia głównego można czerpać prąd
  • #28 20 Aug 2005 19:15
    domino_16
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    mam dwa silniki...1 z rozruchem kondensatorowym, 2 z odrzutką...
    w tym z kondensatorem czeba wypiąć kondensator?? a wtym drugim??
    Jak je wzbudzić???
  • #29 20 Aug 2005 19:33
    pol032
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    silnik jednofazowy ma dwa uzwojenia jedne rozruchowe drugie robocze
    trzeba rozłączyć uzwojenia aby nie bły połączone razem, do uzwojenia rozruchowego tego z cieńszym drutem podłączyć równolegle kondensator około 60 µF na 1Kw mocy silnika , na 0.5 kW wystarczy około 30 µF /500Volt ,rozpędzić silnik do 1500 obr/min. na drugim uzwojeniu roboczym z grubszym drutem pojawi się napięcie około 300 Volt .
  • #30 21 Aug 2005 01:00
    Removed
    Helpful post? (0)
    mysle kolego ze szkoda twojego czasu i pieniedzy na eksperymenty to nietylko problem przeróbki silnika ale rowniez budowy przekladni podwyzszajacej obroty z walka zdawczego z okolo 300-400 obrotow na np. 1500 .sa gotowe rozwiazania na traktor w mocach od 10 do 60 kw kolega to kupil na www.agregatypolska.pl
    pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products