Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 28 Sie 2005 18:43
    TomiM
    Poziom 12  

    Golf VI 98 kod silnika AGP przebieg 130000km Występują problemy z odpaleniem szczególnie na zimnym silniku. Jaki powinien być czas grzania świec zarowych .
    I czy moze ktoś podac parametry czujnika temperatury

  • #2 28 Sie 2005 18:49
    sigi
    Spec od samochodów

    Problem nie leży w grzaniu świec - musisz auto zdiagnozować. Jest jeszcze za ciepło na grzanie świec.

    Pozdrawiam.

  • #3 29 Sie 2005 10:32
    TomiM
    Poziom 12  

    Dzieki za informacje .Jest drugi taki sam Golf gosć dorobił włącznik grzania świec bo tez nie chciał palić

  • #4 03 Mar 2008 18:25
    DominikD
    Poziom 23  

    Witam. Czy problem rozwiązany ? Mam podobny przypadek zero błędów . temperatura z czujnika ok 15*C i nie załącza świec . podstawiając rezystor temperatura się zmienia ale też dziwnie oscyluje przechodząc nawet przez 0*C i ponownie wraca na dodatnie i tak nawet o 10*C oscyluje . Jest to trochę dziwne i mnie to zastanawia , wtedy świece się załączają . Po odpięciu wtyczki od czujnika , temperatura się utrzymuje na poziomie 17.1*C nie wiem dlaczego.
    Przy jakiej temperaturze powinny się włączyć ??

  • #5 03 Mar 2008 19:16
    _robert_
    Poziom 20  

    Dla slilnika AGP grzanie wstępne rozpoczyna się przy temp.mniej niż plus 9 stopni i jego czas zależy od temp. cieczy.
    Przy odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje wartości zastępcze stąd te 17.1 stopnia...
    Problem z uruchomieniem silnika, tkwi w pompie wtryskowej(zużycie wewnętrznych elementów),wtryskach,zużyciu silnika...
    Na jakiś czas sprawę załatwi przekażnik z rezystorem na rozruch około 1,5 kOhm, zmienia dawkę rozruchową paliwa...

  • #6 03 Mar 2008 22:19
    Itek
    Poziom 20  

    Ja bym się upierał że macie źle ustawiony zapłon i rozruch jest utrudniony przy zimnym silniku i wszystko . W 99% tak jest jak pokazują się z takimi usterkami u mnie

  • #7 04 Mar 2008 18:41
    darekrawa
    Poziom 12  

    zły rozruch zimnego silnika może wskazywać na uszkodzenie świec żarowych lub ich stycznika, lejące końcówki wtryskiwaczy, brak ciśnienia na cylindrach lub uszkodzenie pompy wtryskowej.

  • #8 12 Kwi 2008 17:13
    grzegorzj85
    Poziom 9  

    mam Golfa IV 19 TDI mam problem z odpalaniem jak jest ciepły A JAK jest zimny to jest dobrze co to moze btc POMóZCIE

    Dodano po 1 [minuty]:

    TO JEST 115 KM

  • #9 12 Kwi 2008 18:38
    darekrawa
    Poziom 12  

    Witam

    Napisz jaki masz układ wtryskowy BOSCH czy LUCAS, i który rok jest tego pojazdu, przyczyną może być jakieś uszkodzenie pompy wtryskowej.

  • #12 13 Kwi 2008 00:54
    klimosz
    Poziom 17  

    Popieram wypowiedzi.Mysle że winna jest pompa wtryskowa .:arrow:

  • #13 13 Kwi 2008 02:24
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    pompa do zrobienia, a chwilowy środek
    zaradczy...odłączenie czujnika temperatury.

  • #14 13 Kwi 2008 12:10
    triomax
    Poziom 13  

    witam przerabiałem juz kilka takich przypadków najczęściej wina tkwi w regulacji początku wtrysku lub czasem też w akumulatorze lub rozruszniku [zbyt duży pobór prądu w momencie rozruchu] pompa przy tym przebiegu czy też wtryski to mało prawdopodobne a świece zaczynają grzać przy temperaturze ok 5st. przy wyższej nie są potrzebne.

  • #15 13 Kwi 2008 12:43
    darekrawa
    Poziom 12  

    Przy układzie BOSCHA jest łatwo sprawdzić czy to pompa czy nie, jak jest rozgrzany silnik wystarczy polać głowice pompy zimną wodą. Jeśli zapali bez problemu to znaczy że pompa jest zużyta, jeśli nie zapali przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. KTS powinien podać przyczynę jeśli będzie uszkodzony np. nastawnik pompy tzw. sztelberg. Nie proponuje metody z polewaniem wodą w układach LUCASA może urwać sie sekcja. Pompy BOSCHA są zdecydowanie bardziej wytrzymałe pod tym względem.

  • #16 13 Kwi 2008 17:25
    grzegorzj85
    Poziom 9  

    Gdzie jest pompa wtryskowa u Golfa IV i gdzie pisze marka tej pompy ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    to jest rok99 115 KM silnik AJM

    Dodano po 1 [minuty]:

    SłABO MI ZAPALA JAK JEST CIEPłY CO TO MOZE BYC POMóZCIE ?

  • #17 13 Kwi 2008 17:37
    darekrawa
    Poziom 12  

    Pompa jest z przodu silnika, przy rozrządzie znajdziesz ją najprościej patrząc gdzie idą rurki od wtryskiwaczy. na pompie jest tabliczka znamionowa i tam jest podana marka BOSCH lub LUCAS

    Dodano po 1 [minuty]:

    grzegorz85 jak słabo zapala na ciepłym wskazuje mi to na to że padnięta może być pompa wtryskowa.

  • #18 14 Kwi 2008 21:40
    triomax
    Poziom 13  

    panowie ale o jakiej pompie tu rozmowa? silnik AJM to pompowtryski więc ja bym się upierał przy swojej wersji i sprawdził spadki napięcia przy rozruchu

  • #19 14 Kwi 2008 23:23
    klimosz
    Poziom 17  

    Jeden gość ma AGP a drugi AJM.Tu mamy dwa problemy.:D

  • #20 15 Kwi 2008 23:12
    grzegorzj85
    Poziom 9  

    panowie gdzie jest czujnik temperatury u Golfa IV to jest silnik AJM 19 TDI 115 KM BO mi słabo zapala i bym chciał odłoczyc zobaczyc czy jest jakaś róznica . Z ta wskazówka to też pokazuje . Jak stoje to mi leci wdół (tak powinno byc) POMóZCIE ZGóRY DZIEKI

  • #21 16 Kwi 2008 12:26
    klimosz
    Poziom 17  

    Czujnik temperatury powinien być z przodu silnika z prawej strony,na kolanku plastikowym (wyjście z głowicy) wodnym,czujnik górny.(4 piny)Tak znalazłem w mądrym programie.pozdrawiam Janusz

  • #22 22 Kwi 2008 22:51
    TomiM
    Poziom 12  

    PO dalszej eksplatacji silnika SDI okazało się ze wtryski dośc ze "lały " to jeszcze zapieczone

  • #23 09 Lis 2008 20:33
    P21piotrek12345
    Poziom 1  

    Witam
    Widze ze panowie macie wiele pomyslow co moglo sie stac , powiem tylko tyle zaden z kolegow niema racji i dobrze bo problem nie jest taki wielki jakim go malujecie ! A wiec problem jest tego typu iz to jest wada fabryczna VW i po przejechaniu ponad 15tys km moze sie pojawic problem lecz nie musi , moze pojawic sie tez szybciej niz 15tys km . Powiem co nalezy zrobic- wgrac jeszcze raz program do komputera i jest po problemie , smieszne i proste , ale diagnoza wielu wachowcow wskazywala by na problem z pompa ale niestety tak nie jest , spokojnie mozesz spac bo z twoja pompa jest wszystko ok! gwarantuje ci ze to typowy problem vw . Koszt takiej operacji to 600 zl za niewiedze i autko pali lepiej niz kiedy kolwiek ;-)

  • #24 09 Lis 2008 20:51
    ladamaniac
    Poziom 36  

    P21piotrek12345
    Po pierwsze to po 150tys a nie po 15 a po drugie to nie wgrać nowe oprogramowanie, tylko skorygować dawkę rozruchową. 600 zł za to, to chyba nawet w serwisie nie biorą.

  • #25 18 Gru 2008 23:48
    elektron02
    Poziom 11  

    Najczęstszą przyczyna ciężkiego odpalania w autkach w tdi z 90konnymi motorami jest padający rozrusznik. Sprawdźcie czy w waszym zbyt wolno nie kręci

  • #26 19 Gru 2008 01:42
    przemkis
    Poziom 11  

    ladamaniac napisał:
    P21piotrek12345
    Po pierwsze to po 150tys a nie po 15 a po drugie to nie wgrać nowe oprogramowanie, tylko skorygować dawkę rozruchową. 600 zł za to, to chyba nawet w serwisie nie biorą.



    ladamaniac MA RACJE :) o to wlasnie chodzi!!!

    P21piotrek12345 tobie tak wytlumaczyli skorygowanie dawki rozruchowej (wgrac nowe oprogramowanie) zeby nie smucic Cie tekstem pada Ci pompa wtryskowa! i padnie predzej czy pozniej :). Myslisz ze vw pozwolilo by sobie na TAKA wade fabryczna??? i puszczali by fury z fabryki z takim szajsem przez pare lat?? W serwisie VW powiedzieli by ze do wymiany pompa wtryskowa!!! (bo siedzi bodajze nastwanik kata wtrysku) Skad oni mogli by wiedziec jak temu tymczasowo zaradzic??? Przeciez serwis to sklep!!! tam sie nie naprawia tam sie wymienia na nowe :)

  • #27 04 Sty 2009 10:35
    jakub.artur
    Poziom 11  

    Na 99% jest to wina złego ustawienia kont wtrysku , lub zbyt słaba moc krecenia rozrusznikiem , disel jest to silnik w ktorym nie musza byc swiece żarowe ale gdy sa oczywiscie przyspieszaja odpalanie silnika lecz nie sugerujmy sie ze bez swiec żarowych nie odpalimy auta.
    Posiadam golfa IV od niedawna i mam ten sam problem slabo odpala po nocy ( juz jest zima )swiece żarowe wymienil poprzedni wlasciciel odkrecałem pokrywe zaslaniajaca silnik i widac nówki swiece żarowe.
    Rozrusznik demontowałem w którym zostaly wykonane prace konserwujace , oczyszczenie , nasmarowanie i wymiana Cewka Rozrusznika ( w starej mialem objaw po puszczeniu kluczyka rozrusznik nadal pracowal i po jakis kilku sec przestawal )
    Gdy odpalam silnik po nocy rozrusznik ma dosc wolne obroty i silnik slabo odpala musze zakrecic jakies 3-6 obrotow w zaleznosci ile jest na minus , wystarczy ze silnik popracuje 1 minuta i ponowne odpalenie jest na dotyk lecz po ponownym odpalaniu rozrusznik kreci owiele szybciej , akumulator mam 8 miecieczny i ladowanie sprawdzałem i jest w normie wiec nie jest to wina akumulatora.
    Podsumowanie: jesli twój rozrusznik kreci szybko a auto nie odpala to jest raczej wina konta wtrysku , wiekszosc mechaników podczas wymiany paska rozrzadu nie sprawdza kont wtrysku bo twierdza ze wsio jest ustawione na znaki i powinno smigac problemy czasami okazuja sie przy niskich tempereturach ( osobiscie spotkalem się z 99% przypadkow po wymienieniu paska rozrzadu brak sprawdzenia kont wtrysku)

  • #28 08 Cze 2011 08:54
    nzny
    Poziom 1  

    Witam posiadam Golfa 4 1.9 TDI 130km mam problem z odpalaniem ciepłego silnika ! zimny silnik pali bez zarzutu .

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty