Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Wrz 2005 08:38
    nomek
    Poziom 18  

    Panowie jak zmierzyć (stwierdzić) czy kable zapłonowe maja przebicie??? Nie chodzi mi tu o obserwacje w ciemnym miejscu czy tez w nocy ale jak to ZMIERZYĆ np. oscyloskopem??? Czy uzyc jakiejś sondy czy tez bezpośrednio na przewodzie zapłonowym??? Dodtakowo jak stwierdzic czy cewka zapłonowa nie jest uszkodzona???

  • #2 07 Wrz 2005 09:26
    diag
    Spec od samochodów

    Oscyloskop uszkodzisz i tak nic nie zobaczysz. Są do tego specjalne oscyloskopy sam. z sondami. Poszukaj bardzo dobrego zakladu może cos tagiego mają.

  • #3 08 Wrz 2005 14:17
    thomas__1
    Poziom 22  

    Cewkę możesz zmierzyć omomierzem. Co do przebicia jeśli masz stare przewody to je wymień. Zapewne masz też rozdzielacz - on też może gubić iskrę.

  • #4 08 Wrz 2005 17:06
    Mad Max
    Poziom 22  

    thomas__1 napisał:
    Cewkę możesz zmierzyć omomierzem. Co do przebicia jeśli masz stare przewody to je wymień. Zapewne masz też rozdzielacz - on też może gubić iskrę.


    Przewody też można. Uszkodzony zapewne bedzie miał znacząco różny opór od sprawnych.

  • #5 08 Wrz 2005 21:47
    thomas__1
    Poziom 22  

    Mad Max napisał:


    Przewody też można. Uszkodzony zapewne bedzie miał znacząco różny opór od sprawnych.


    Przebicie jest to przeskok iskry przez izolację. Opór kabla nie ma tu nic do rzeczy.

  • #6 08 Wrz 2005 21:53
    Usunięty
  • #7 08 Wrz 2005 22:55
    nomek
    Poziom 18  

    hmmm no właśnie a chodzi mi o to żeby stwierdzic czy kable maja przebicie czy nie? chodzi mi o montaz instalacji gazowych gdzie jak wiadomo kable musza byc w dobrym stanie i nie moga mie przebicia, ale jak tu klientowi udowodnic że ma kable do wymiany? moze ktos ma jakis magiczny sposób??? A moze da sie jakos "dorobic" sonde do oscyloskopu???

  • #8 11 Wrz 2005 01:37
    kwanga
    Poziom 10  

    w swoim aucie miałem przebicie n astarych kablach, łatwo jest się przekonać o nim wystarczy przesunąć rękę nad kablem albo wziąć kabelek od miernika jeden koniec przeswać nad kablem a drugi trzymać na masie iskra jest tak silna że w biały dzień ją widać a jak przebicie jest przy bloku silnika to je słuchać i widać. Po wymianie kabli przez jeden dzień miałem spokÓj ale że one miały metalowe osłony to na drugi dzień znÓw mi przebijało na blok więc zdjąłem metalowe osłony i spokj żadnych przebić an kablach

  • #9 11 Wrz 2005 16:49
    virus_lx
    Poziom 17  

    Witam.
    Ja proponuje zrobić tak:
    Weź spryskiwacz(taki jak do kwiatków) wlej wody dosyp troszke soli do wody i w ciemnym miejscu(nawet bardzo ciemnym) lekko spryskaj kable gwarantuje że zobaczysz efekt czy kabel jest dobry czy nie, klient powinien się przekonać że trzeba je wymienić jeśli dalej nie uwierzy to niech chwyci w tym miejscu kabel :) Ja tak sprawdzałem u siebie, metoda 100%pewna.
    Pozdrawiam

  • #10 14 Wrz 2005 11:17
    nomek
    Poziom 18  

    Sprawdzanie w ciemnym miejscu to jest metoda pewna i skuteczna ale jak klientowi wytłumaczysz w biały dzień że ma przebicie??? Pewnie ze jak dotknie kabla to go zdrowo kopnie i bedzie wiedział lae czasami moze zejsc z tego swiata:-). a kobieta nie dotknie kabli za zadne skarby!!! Dlatego poszukuje jakiegos rozwiazania zeby móc to zmierzyc??? a przynajmniej stwierdzic czy ma przebicie czy nie.

  • #11 14 Wrz 2005 21:26
    thomas__1
    Poziom 22  

    A jakby tak spróbować miernikiem izolacji (były takie na korbkę chyba produkcji rosyjskiej)? Mierzą opór w megaomach (jak się nie mylę) i pozwalają zmierzyć stan izolacji kabli.

  • #12 15 Wrz 2005 11:45
    marek234
    Poziom 14  

    Megaomomierzem się nie da zmierzyć przebicia na kablach WN. Napięcie pomiarowe megaomomierza wynosi w zależności od typu 250, 500, 1000, 2500 V i jest za niskie jak na kable WN gdzie napięcie wynosi kilkadziesiąt kV.

  • #13 15 Wrz 2005 22:10
    Arek1984
    Poziom 16  

    virus_lx napisał:
    Witam.
    Ja proponuje zrobić tak:
    Weź spryskiwacz(taki jak do kwiatków) wlej wody dosyp troszke soli do wody i w ciemnym miejscu(nawet bardzo ciemnym) lekko spryskaj kable gwarantuje że zobaczysz efekt czy kabel jest dobry czy nie, klient powinien się przekonać że trzeba je wymienić jeśli dalej nie uwierzy to niech chwyci w tym miejscu kabel :) Ja tak sprawdzałem u siebie, metoda 100%pewna.
    Pozdrawiam


    czasami trzeba tez zrobic przygazowke zeby zobaczyc iskrzenie, np. u mnie na jalowym nic nie iskrzylo i kabli normalnie mozna bylo dotykac reka:D

  • #14 16 Wrz 2005 10:38
    nomek
    Poziom 18  

    Ale dalej jesteśmy jakoby w polu........

  • #15 16 Wrz 2005 16:55
    Tomek665
    Poziom 28  

    nomek napisał:
    Ale dalej jesteśmy jakoby w polu........

    PRZEBICIE ? ale do czego ? do masy,do innych przewodów WN ?przewód WN suchy ? czy zakładasz że może być mokry ?
    Pytam dlatego że:
    -chodzi o jakość izolacji, a przewody WN powinny być w powietrzu (to też izolacja) i dotykać jedynie plastikowych lub gumowych przepustów-podpórek, a nie metalowych części
    - przebicie pomiędzy dwoma przewodami WN jest mało prawdopodobne bo musiałyby mieć przebicie w tym samym miejscu.
    -była mowa o pomiarze oporności izolacji tylko nie wiem pomiędzy jakimi punktami miała by ona być mierzona
    -nie wiem czy to rozważania teoretyczne na temat jakości izolacji, bo myślę że większość starych aut ma kiepską izolację na WN a mimo to normalnie jeździ.

  • #16 18 Wrz 2005 10:49
    nomek
    Poziom 18  

    Właśnie do masy kolego.... wystarczy sie przyjrzec w ciemnosciach jak iskry "biegaja" po kablach i szukaja dojscia do masy najczesciej do silnika (bo najblizej), ale znam tez przypadek ze wsokie napiecia pojawiało sie w okolicy wtrysku paliwa (monowtrysk) a nie bylo widoczne nigdzie indziej.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty