X

Matiz brak iskry.

03 Oct 2005 19:31 ELelektryk1e
  • #1 03 Oct 2005 19:31
    elektryk1e
    Level 22  
    Helpful post? (-1)
    Witam! mam problem z tym autkiem. Nie odpala. jedyne co narazie sprawdzilem, to to czy dochodzi napiecie na cewke zaplonowa. Napiecia nie ma. Z tego co wiem to samochodd odpalany byl na starterze. odpalil i starter zostal wylaczony. pochodzil chwile i tak jak zgasl tak juz nie odpalil. sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, sa ok. nie wiem co teraz sprawdzac. prosze o wskazowki.
    dysponuje oscyloskopem i miernikiem.
    Pozdrawiam
  • #2 03 Oct 2005 20:19
    KAR26
    Level 17  
    Helpful post? (-2)
    Witam - jeeli jest to zwykły układ zapłonowy(cewka i rozdzielacz) to do cewki przychodzi przewód z napięciem po właczeniu stacyjki a drugi jest impulsowy. Sprawdz czy mas po włczeniu zapłonu napięcie na jednym z przewodów podłączonych do cewki . jak nie ma to podłącz na krótko plusem od akumulatora i zobacz czy ci sie uruchomi silnik.
  • #3 03 Oct 2005 20:28
    elektryk1e
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (+1)
    no niestety to nie jest stary silniczek. tam w kopulce zamiast platynek jest optoelektroniczny ukladzik. dochodza 4 przewody, nie wiem na ktorych jest zasilanie a na ktorych impulsy,
  • Helpful post
    #4 03 Oct 2005 22:18
    Itek
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Bardzo często padają te moduły w aparacie tylko wymiana na nowy draga sprawa.
  • #5 03 Oct 2005 22:37
    elektryk1e
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    mniej wiecej jaki koszt?? a czy wiesz na jakich pinach przy aparacie jest napiecie zasialania ? chcialbym sprawdzic czy dochodzi. czytalem tez na innym forum ze to moze byc jakis przelacznik przy kolumnie kierownicy. co o tym sadzicie??
  • #6 03 Oct 2005 23:05
    KAR26
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam - popytaj ludzi na forum , moze mają schemacik od matiza , to ci uprosci sprawe
  • Helpful post
    #7 03 Oct 2005 23:17
    jaceksu25
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    masz tutaj kawalek instrukcji serwisowej do matiza w jezyku angielskim
    na ile on sie przyda to nie wiem
  • #8 05 Oct 2005 20:58
    elektryk1e
    Level 22  
    Topic author Helpful post? (0)
    wyciagnalem czjnik opto z matiza. i chcialbym go sprawdzic ale nie wiem zabardzo jak. do 1 i 2 pinu podpialem oscyloskop a do 3 i 4 plus i minus. na oscylu nie bylo nic,
    i jeszcze jedno prosilbym o lopatologiczne wytlumaczenie odczytywania kodow migowych. styki A i C trzeba zewrzec na chwile czy caly czas maja byc zwarte?
  • Helpful post
    #9 08 Oct 2005 00:28
    kamihen
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Cały czas zwarte piny do odczytu.
  • Helpful post
    #10 25 Oct 2005 02:06
    antenek
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    nie wiem czy problem został juz rowiązany ale problem kończących sie modułów występuje tylko w aparatach markowanych przez firme DAC . Wyższa kopułka po tym to poznasz . Hm a jak to sprwdzić ?? czasmi po rozebraniu aparatu i wyciągnięciu całej elektroniki w jednym miejscu widać przebrawienie na obudowie . taki lekko przegrzany ebonit . to znak ze sie skończyło . Co do przełącznika w kierownicy to sciągasz kierownice odkręcasz obudowe wkładasz kluczyk w stacyjke i mostkujesz wszystkie przewody razem poczym jednego odłączasz (rozrusznik ) i jeśli odpali to wiesz juz ze to była kostka . Faktycznie sa słabej jakości u mnie padła kostka ale złacze które sterowało radiem . Co do części to uzywane aparaty zapłonowe chodza koło 120-150 zł . Sprawdz opór uzwojeń cewki a bedziesz wiedział czy jest dobra . Przygotuj sie tez na zakup nowej kopułki bo zazwyczaj wyciaga sie je w kaprawym stanie . Po całym zabiegu musisz ustwić zapłon z tego co pamietam 10 stopni . A aparat wchodzi tylko w jedna strone bo na płetwie ma specjalne wycięcie zeby go w dobrej pozycji wsadzić . Bład komputera 1500 jest normalny i dotyczy klimy której pewno nie masz .
  • #11 25 Oct 2005 08:08
    matimon22
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Na 99% uwalony moduł. Bardzo często się tak dzieje
  • #12 29 Oct 2005 21:41
    kbys
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    elektryk1e wrote:
    Witam! mam problem z tym autkiem. Nie odpala. jedyne co narazie sprawdzilem, to to czy dochodzi napiecie na cewke zaplonowa. Napiecia nie ma. Z tego co wiem to samochodd odpalany byl na starterze. odpalil i starter zostal wylaczony. pochodzil chwile i tak jak zgasl tak juz nie odpalil. sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, sa ok. nie wiem co teraz sprawdzac. prosze o wskazowki.
    dysponuje oscyloskopem i miernikiem.
    Pozdrawiam
    Hej panowie ja mailem podobny problem i zmieniłem apart i dalej nic zmieniłem cały z kopułką swiece i dalej nic
    a potem coś mnie tchneło aby rozpiąc kondensator od cewki i udało sie uruchomic bez kondensatora poprostu dostał przebicia do masy i iskra zanikała była jak krecilem aparatem w rekach a jak rozrusznik obracał aparat iskra zanikała myśle ze możesz miec podobny problem warto sprawdzic kondensator to groszowa sprawa a dac czy kompletny aparat jest już wydatek pozdrawiam i udanej zabawy
  • #13 10 Dec 2007 20:14
    Paszczak22
    Level 16  
    Helpful post? (+2)
    Cześć! Szukam problemu w moim Matizie. Mam wysoką kopułke i też nie mam iskry. Gdzie są te kondensatory o których kolega wspominał. Najlepiej jakby mi ktoś na foto przedstałi bo ja taka złota rączka jestem ale nie znam się zbytnio na fachowych nazwach i niewiem np. gdzie jest czujnik optyczny itp.
  • #14 11 Dec 2007 00:30
    MichaelR
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    na tej stronce jest opis kodów błyskowych
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=108227&highlight=matiz&sid=ca6713e993de6f58cc35378bb6a0bfb1
    polecam zacząć od sprawdzenia kodów błędów, następnie zresetować komputer przekręcić rozrusznikiem kilka obrotów i ponownie sprawdzić kody błędów. Jeśli wyświetli 0320 lub 0340 to prawdopodobnie jest uszkodzona płytka z optyką kosztuje ona około 300-350zł w serwisie lub J.C.Auto
  • #15 11 Dec 2007 13:26
    antenek
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    na alledrogo orginał DAC jest po 155 zł .
    Z tego co wiem zamiennik całego aparatu jest prod mondo i one są już bezawaryjne .
  • #16 11 Dec 2007 20:51
    Paszczak22
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie! Wczoraj rozebrałem ten aparat ale optyka była czysta. Ze względu na to, że nie mogłem dłużej czekać bo samochud był mi niezbędny do pracy pojechałem do serwisu. Przyczyną mojej usterki był rozładowany akumulator. Wymienili i chodzi bez problemu. Faktycznie akumlator był wyczerpany bo podczas holowania nie miał ładowania ale następnego dnia był ładowany na prostowniku i kręcił ładnie więc się nie spodziewałem, że to może być jego wina. Z tego co mi tłumaczyli w serwisie podczas kręcenia rozrusznik pobiera dużo prądu i brakowało dla imobilaizera przez co nie puszczał iskry. Katastrofa... następny mój samochód będzie na gaźniku bo te całe komputery doprowadzają mnie do szału. Jakbym pojechał do innego mechanika wymienił bym niepotrzebnie części i wyrzuciłbym pieniądze w błoto. Tak było drogo ale prezynajmniej w 1.5 h.
    Pozdrawiam
  • #17 31 Dec 2007 12:48
    uk4sh
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    miałem podobny problem więc wymieniłem cały aparat zapłonowy - poprzednio miałem model DAC chciałem kupić taki sam ale gdy przyjechałem do domu okazało się, że w pudełku z napisem DAC był aparat typu Mondo. Z tego co widzę to może wcale nie gorzej.

    W tej chwili samochód już odpala normalnie jednak stał się straasznie "zamulony". Wcześniej podczas przyspieszania ładnie wchodził na obroty a obecnie trochę szarpie i ogólnie jest mniej dynamiczny. Czy to kwestia ustawienia aparatu pod odpowiednim kątem? Przyznam że starałem się ustawić podobnie do poprzedniego.
  • #18 31 Dec 2007 13:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Kwestia ustawienia zapłonu. obróć aparat delikatnie w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara :)
  • #19 14 Jan 2008 15:28
    uk4sh
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Hej dzięki za podpowiedź - niestety chyba nic się nie poprawiło a w dodatku (nie wiem czy to ma związek) w kabinie zaczęło pachnieć benzyną.

    Co prawda nie miałem jeszcze zbyt wiele czasu by to sprawdzić dokładniej - na pewno napiszę jaki efekt uzyskałem ostatecznie. mam jednak pytanie czy za każdym razem muszę odkręcać i dokręcać zapłon (trochę jest tam kiepski dostęp), czy mogę lekko poluzować sróbki tak by dało się nim obracać i uruchomić silnik??
  • #20 14 Jan 2008 20:25
    antenek
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    wykręć świece i przedmuchaj silnik . Możliwe że się poprostu zalał . Sprawdź potem czy jest iskra i czy działa pompa paliwa . Jeśli to bedzie ok to odpalić musi .
  • #21 09 Feb 2008 20:52
    Waldemar Podlaszewski
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Czy ktoś może wie gdzie znajduje się kondensator cewki zapłonowej bo nie mogę go wypatrzyć?
    Znalazłem natomiast pod przednim lewym reflektorem element przykręcony do karoserii o wyglądzie rezystora ceramicznego dużej mocy.
    Co to jest i w jakim obwodzie pracuje?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products