Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Automatyczny włącznik świateł w aucie

mpiekacz 10 Paź 2005 22:51
  • #2 10 Paź 2005 23:12
    tplewa
    Poziom 35  

    W ktoryms numerze EP (chyba z tego roku) bylo ciekawe rozwiazanie (projekty czytelnikow) uklad na mikroprocesorku zalacza swiatla w wymaganym okresie i ma pare innych bajerow.

  • Pomocny post
    #3 16 Paź 2005 18:26
    tykes
    Poziom 10  

    Witam-jezeli posiadasz centralny zamek to sprawa jest prosta bo mozesz sie do niego podlaczyc i bedziesz mial swiatla zapalane w momencie otworzenia drzwi-jak cos to pomoge bo mam tak zrobione i moge narysowac ci schemat-pozdrawiam

  • #4 16 Paź 2005 23:52
    kraz73
    Poziom 27  

    tykes a nie lepiej załączać światła po przekręceniu stacyjki? czasami nie zamykam dłuższy czas drzwi centralnym i to rozwiązanie nie za bardzo by się nadawało.

    Dziś robiłem mały układzik kontrolkę nie zapalonych świateł w Audi 100 na ledzie i rezystorze 1,2KΩ, wiadomo 1 październik!

  • #5 18 Paź 2005 20:58
    tykes
    Poziom 10  

    Witam,to co zaproponowal kraz73 to tez nie glupie rozwiazanie i tez praktyczne-kazdy robi jak uwaza:-) ps.dla mnie to nie jest niewygodne rozwiazanie a jak mam auto otwarte dluzej to poprostu wylaczam swiatla-pozdrowienia

  • #6 23 Paź 2005 20:34
    Jan Nojszewski
    Poziom 18  

    Swiatła trzeba odpalać po zapaleniu silnika. Takim sygnałem jest napięcie wzbudzenia z alternatora, np. przekaźnik o bardzo małym poborze prądu podpięty pod wzbudzenie, załączający następny większy przekaźnik uruchamiający światła.

  • #7 23 Paź 2005 20:46
    kraz73
    Poziom 27  

    Można skorzystać z przekaźnika i napięcia wzbudzenia tylko po co. Miedzy bezpiecznik światła mijania a + ze stacyjki włącza się piezaka lub ledę przez opór. W chwili niezapalenia świateł a włączenia zapłonu uaktywnia się układ i tyle. Nawet jeżeli ktoś wychodzi na dłużej z samochodu nie zamykając go to chyba nie uruchamia silnika?, a po co włączać w takim razie zapłon?. A tylko przy włączonym zapłonie "układ" pracuje. Przy okazji koszt złożenia dla LED oscyluje w granicach złotówki, a uchronić nas może przed duuużo większymi kosztami.

  • #8 23 Paź 2005 21:41
    yacek4
    Poziom 14  

    Witam.

    Kraz73 ma dobry pomysł z brzęczykiem ale w większości pojazdów światła mijania gasną przy długich i wtedy brzęczyk przeraźliwie pięknym dźwiękiem da znać o sobie.
    Najlepszym rozwiązaniem jest prąd wzbudzenia alternatora klema D+(61) można obciążyć max 1A lub czujnik ciśnienia oleju. .

  • #10 26 Paź 2006 11:56
    cyganek
    Poziom 9  

    ten schemacik jest w porządku tylko pytanie po co? jeśli coś robić to solidnie. Proponowałbym dołożyć przynajmniej układ opóźniający włączenie świateł tak by nie nadwyrężać zimą dodatkowo akumulatora podczas zapalania autka. Opóźnienie można wykonać bardzo prosto np. poprzez ładowanie kondensatora, lub lepiej za pomocą np. układu 555( timer) i wtdy ma to sens:)

  • #11 26 Paź 2006 22:41
    wiesiekr
    Poziom 12  

    A co byście powiedzieli na to:
    Automatyczny włącznik świateł w aucie

    Układ załącza światła z opóźnieniem około 4 s ale można go regulować.
    Na schemacie zapomniałem dorysować włącznik klawiszowy wpięty w minus pozwalający na wyłączenie działania układu w okresie letnim lub kiedy potrzebujemy włączyć zapłon ale bez świateł.

  • #12 01 Lip 2007 10:15
    bsolek1987
    Poziom 1  

    witam
    Wszystkie wasze pomysły mają jeden problem. Światła nie mogą się palić w momencie zapalania samochodu. W lecie nie byłoby problemu ale w zimie zbyt bardzo osłabiało by to akumulator. Najprostszym rozwiązaniem jest wpięcie się do przewodu od ładowania. tedy światła zapalą się dopiero po zapaleniu samochodu i nie ucierpi na tym akumulator.

  • #13 11 Paź 2007 19:58
    michalmiko
    Poziom 17  

    Mam pytanie, czy złącza w przekaźnikach mają być połączone? (Zaznaczone na czerwono):
    Automatyczny włącznik świateł w aucie

  • #14 11 Gru 2007 00:08
    wiesiekr
    Poziom 12  

    michalmiko napisał:
    Mam pytanie, czy złącza w przekaźnikach mają być połączone? (Zaznaczone na czerwono):
    Automatyczny włącznik świateł w aucie


    Ja połączyłem bo wykorzystałem jedno zasilanie na kilka wyprowadzeń, dlatego bo mam oddzielne wyjścia na lewą i prawą stronę lamp.

    bsolek1987
    Proponowany układ nie załącza się zaraz po załączeniu stacyjki tylko z opóźnieniem. U mnie +12V po stacyjce które dochodzi do włącznika zanika w momencie kręcenia rozrusznikiem więc układ i tak nie działa.

  • #16 12 Gru 2007 06:04
    marek-cho
    Poziom 16  

    Witam - zrobiłem i przetestowałem dwa układy - jeden zapala światła po pierwszym naciśnięciu hamulca (potrzebny jeden przekaźnik i nic więcej:D) a drugi załącza światła po przekroczeniu 2000 obrotów (jeden przekaźnik i jeden kontaktron)
    pzdr

  • #17 12 Gru 2007 17:53
    R-200
    Poziom 11  

    Jedną z możliwości sterowania światłami jest sterowanie przekażników przy pomocy napięcia zasilającego pompę benzynową. Unikamy konieczności włączania czegokolwiek, światła palą gdy silnik chodzi.

  • #18 16 Lut 2008 13:37
    wiesiekr
    Poziom 12  

    R-200 napisał:
    Jedną z możliwości sterowania światłami jest sterowanie przekażników przy pomocy napięcia zasilającego pompę benzynową. Unikamy konieczności włączania czegokolwiek, światła palą gdy silnik chodzi.


    Wszystko się zgadza ale w moim samochodzie (i chyba w większości) po włączeniu stacyjki pompa jest włączana aby uzupełnić ciśnienie w układzie zasilania więc światła zapaliły by się natychmiast. A co za tym idzie występuje duże obciążenie alternatora i baterii, a zimą nie jest zbyt dobre.

  • #19 06 Mar 2008 19:49
    Krzych0263
    Poziom 10  

    Witam....
    W swoim VW zrobiłem włącznik na przekaźnikach samochodowych, podpiętych pod kontrolkę ładowania. Działa mi to prawie dziesięć lat, bez ani jednej, podkreślam - ani jednej usterki. Założyłem paru osobom włączniki allegrowe za 25-30 zł i szlag mnie trafia. Najlepiej o tym zapomnieć. Montowałem też włączniki zakupione w firmie zajmującej się sprzedażą i produkcją elektroniki do aut (zamki cent, alarmy, blokady itp.) Koszt ok.50 zł. i od razu lepiej. Ale aby nie było zbyt pięknie to też miało swoje wady.Załączały gdy napięcie na akumulatorze wzrosło do ok.13,5V.
    W związku z tym występował problem w autach z dieslem, gdzie świece po odpaleniu jeszcze trochę grzały, bo to opóźniało zapalenie się świateł.. Reasumując- z mojego dziesięcioletniego doświadczenia w montażu automatycznych. wł.świateł, polecam wspomniane wyżej przekaźniki wpięte w kontrolkę ładowania.Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty