X

Automatyczny włącznik świateł w aucie

10 Oct 2005 22:51 MPmpiekacz
  • #1 10 Oct 2005 22:51
    mpiekacz
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ma ktoś może schemacik do automatycznego włącznika świateł na allegrojest to cos takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=67448058.. Z góry dzieki za odpowiedz
  • #2 10 Oct 2005 23:12
    tplewa
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    W ktoryms numerze EP (chyba z tego roku) bylo ciekawe rozwiazanie (projekty czytelnikow) uklad na mikroprocesorku zalacza swiatla w wymaganym okresie i ma pare innych bajerow.
  • Helpful post
    #3 16 Oct 2005 18:26
    tykes
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam-jezeli posiadasz centralny zamek to sprawa jest prosta bo mozesz sie do niego podlaczyc i bedziesz mial swiatla zapalane w momencie otworzenia drzwi-jak cos to pomoge bo mam tak zrobione i moge narysowac ci schemat-pozdrawiam
  • #4 16 Oct 2005 23:52
    kraz73
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    tykes a nie lepiej załączać światła po przekręceniu stacyjki? czasami nie zamykam dłuższy czas drzwi centralnym i to rozwiązanie nie za bardzo by się nadawało.

    Dziś robiłem mały układzik kontrolkę nie zapalonych świateł w Audi 100 na ledzie i rezystorze 1,2KΩ, wiadomo 1 październik!
  • #5 18 Oct 2005 20:58
    tykes
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,to co zaproponowal kraz73 to tez nie glupie rozwiazanie i tez praktyczne-kazdy robi jak uwaza:-) ps.dla mnie to nie jest niewygodne rozwiazanie a jak mam auto otwarte dluzej to poprostu wylaczam swiatla-pozdrowienia
  • #6 23 Oct 2005 20:34
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Swiatła trzeba odpalać po zapaleniu silnika. Takim sygnałem jest napięcie wzbudzenia z alternatora, np. przekaźnik o bardzo małym poborze prądu podpięty pod wzbudzenie, załączający następny większy przekaźnik uruchamiający światła.
  • #7 23 Oct 2005 20:46
    kraz73
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Można skorzystać z przekaźnika i napięcia wzbudzenia tylko po co. Miedzy bezpiecznik światła mijania a + ze stacyjki włącza się piezaka lub ledę przez opór. W chwili niezapalenia świateł a włączenia zapłonu uaktywnia się układ i tyle. Nawet jeżeli ktoś wychodzi na dłużej z samochodu nie zamykając go to chyba nie uruchamia silnika?, a po co włączać w takim razie zapłon?. A tylko przy włączonym zapłonie "układ" pracuje. Przy okazji koszt złożenia dla LED oscyluje w granicach złotówki, a uchronić nas może przed duuużo większymi kosztami.
  • #8 23 Oct 2005 21:41
    yacek4
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    Witam.

    Kraz73 ma dobry pomysł z brzęczykiem ale w większości pojazdów światła mijania gasną przy długich i wtedy brzęczyk przeraźliwie pięknym dźwiękiem da znać o sobie.
    Najlepszym rozwiązaniem jest prąd wzbudzenia alternatora klema D+(61) można obciążyć max 1A lub czujnik ciśnienia oleju. .
  • #9 15 Nov 2005 18:19
    markaro
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich chciałem zapytać co myślicie o tym http://www.elektroda.net/samochod/wlacznik_swiatel.html czy ktoś ma takie coś w swoim aucie, czy zdaje to egzamin. Ponadto nie bardzo wiem gdzie podłączyć o w kółku chciałbym to założyć w Ibizie pozdrawiam
  • #10 26 Oct 2006 11:56
    cyganek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ten schemacik jest w porządku tylko pytanie po co? jeśli coś robić to solidnie. Proponowałbym dołożyć przynajmniej układ opóźniający włączenie świateł tak by nie nadwyrężać zimą dodatkowo akumulatora podczas zapalania autka. Opóźnienie można wykonać bardzo prosto np. poprzez ładowanie kondensatora, lub lepiej za pomocą np. układu 555( timer) i wtdy ma to sens:)
  • #11 26 Oct 2006 22:41
    wiesiekr
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    A co byście powiedzieli na to:
    Automatyczny włącznik świateł w aucie

    Układ załącza światła z opóźnieniem około 4 s ale można go regulować.
    Na schemacie zapomniałem dorysować włącznik klawiszowy wpięty w minus pozwalający na wyłączenie działania układu w okresie letnim lub kiedy potrzebujemy włączyć zapłon ale bez świateł.
  • #12 01 Jul 2007 10:15
    bsolek1987
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam
    Wszystkie wasze pomysły mają jeden problem. Światła nie mogą się palić w momencie zapalania samochodu. W lecie nie byłoby problemu ale w zimie zbyt bardzo osłabiało by to akumulator. Najprostszym rozwiązaniem jest wpięcie się do przewodu od ładowania. tedy światła zapalą się dopiero po zapaleniu samochodu i nie ucierpi na tym akumulator.
  • #13 11 Oct 2007 19:58
    michalmiko
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanie, czy złącza w przekaźnikach mają być połączone? (Zaznaczone na czerwono):
    Automatyczny włącznik świateł w aucie
  • #14 11 Dec 2007 00:08
    wiesiekr
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    michalmiko wrote:
    Mam pytanie, czy złącza w przekaźnikach mają być połączone? (Zaznaczone na czerwono):
    Automatyczny włącznik świateł w aucie


    Ja połączyłem bo wykorzystałem jedno zasilanie na kilka wyprowadzeń, dlatego bo mam oddzielne wyjścia na lewą i prawą stronę lamp.

    bsolek1987
    Proponowany układ nie załącza się zaraz po załączeniu stacyjki tylko z opóźnieniem. U mnie +12V po stacyjce które dochodzi do włącznika zanika w momencie kręcenia rozrusznikiem więc układ i tak nie działa.
  • #15 11 Dec 2007 14:39
    Marian B
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Bardzo proste, a przede wszystkim, skuteczne i funkcjonalne rozwiązanie bez żadnej elektroniki:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=677898&highlight=
  • #16 12 Dec 2007 06:04
    marek-cho
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam - zrobiłem i przetestowałem dwa układy - jeden zapala światła po pierwszym naciśnięciu hamulca (potrzebny jeden przekaźnik i nic więcej:D) a drugi załącza światła po przekroczeniu 2000 obrotów (jeden przekaźnik i jeden kontaktron)
    pzdr
  • #17 12 Dec 2007 17:53
    R-200
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jedną z możliwości sterowania światłami jest sterowanie przekażników przy pomocy napięcia zasilającego pompę benzynową. Unikamy konieczności włączania czegokolwiek, światła palą gdy silnik chodzi.
  • #18 16 Feb 2008 13:37
    wiesiekr
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    R-200 wrote:
    Jedną z możliwości sterowania światłami jest sterowanie przekażników przy pomocy napięcia zasilającego pompę benzynową. Unikamy konieczności włączania czegokolwiek, światła palą gdy silnik chodzi.


    Wszystko się zgadza ale w moim samochodzie (i chyba w większości) po włączeniu stacyjki pompa jest włączana aby uzupełnić ciśnienie w układzie zasilania więc światła zapaliły by się natychmiast. A co za tym idzie występuje duże obciążenie alternatora i baterii, a zimą nie jest zbyt dobre.
  • #19 06 Mar 2008 19:49
    Krzych0263
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam....
    W swoim VW zrobiłem włącznik na przekaźnikach samochodowych, podpiętych pod kontrolkę ładowania. Działa mi to prawie dziesięć lat, bez ani jednej, podkreślam - ani jednej usterki. Założyłem paru osobom włączniki allegrowe za 25-30 zł i szlag mnie trafia. Najlepiej o tym zapomnieć. Montowałem też włączniki zakupione w firmie zajmującej się sprzedażą i produkcją elektroniki do aut (zamki cent, alarmy, blokady itp.) Koszt ok.50 zł. i od razu lepiej. Ale aby nie było zbyt pięknie to też miało swoje wady.Załączały gdy napięcie na akumulatorze wzrosło do ok.13,5V.
    W związku z tym występował problem w autach z dieslem, gdzie świece po odpaleniu jeszcze trochę grzały, bo to opóźniało zapalenie się świateł.. Reasumując- z mojego dziesięcioletniego doświadczenia w montażu automatycznych. wł.świateł, polecam wspomniane wyżej przekaźniki wpięte w kontrolkę ładowania.Pozdrawiam.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products