Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Tłumik przelotowy ..

morfi020 27 Paź 2005 21:15
  • #1 27 Paź 2005 21:15
    morfi020
    Poziom 20  

    Chciałbym sie dowiedziec co to znacze ze tłumik jest przelotowy czy to znacze ze zamiast tłumików jest wstawiona rura??

  • #2 27 Paź 2005 21:29
    M@tti
    Poziom 15  

    Tłumik przelotowy jest zazwyczaj tłumikiem będącym zaraz po kolektorze (i katalizatorze). Jest zbudowany mniej więcej tak : ponawiercana w wielu miejscach rura biegnie przez obudowę tłumika która wypełniona jest materiałem w stylu wełny mineralnej. W końcowym tłumiku który zazwyczaj nie jest przelotowym spaliny biegną jakgdyby w kształcie litery S - wlatują jedną rurą, pokonują przestrzeń we wnętrzu obudowy (podzielonej) i wlatuja do rury końcowej.

  • #3 28 Paź 2005 00:13
    Roli
    Poziom 26  

    Dodam tylko że tłumiki przelotowe stosuje sie głownie (ale nie jest to reguła) w samochodach z doładowaniem, ponieważ w tych układach wydech musi w jak najmniejszym stopniu ograniczać wylot spalin które mogły by ograniczać prace turbosprężarki.

  • #4 28 Paź 2005 20:44
    djbully
    Poziom 20  

    Roli napisał:
    Dodam tylko że tłumiki przelotowe stosuje sie głownie (ale nie jest to reguła) w samochodach z doładowaniem, ponieważ w tych układach wydech musi w jak najmniejszym stopniu ograniczać wylot spalin które mogły by ograniczać prace turbosprężarki.


    co ty? nawet seryjny środkowy w golfie II jest przelotowy tak samo wiekszośc sprzedawanych na allegro
    nie zawsze przelotowy oznacza więcej mocy

  • #5 29 Paź 2005 00:19
    Roli
    Poziom 26  

    Po pierwsze to na tłumiki z allegro nawet nie zwracam uwagi bo sprzedają je ludzie którzy nie mają o tym zielonego pojęcia, myslą że jak pusty (głośny) to już daje 20 HP i 30 Nm :lol: Nawet nie wiedziałem że w Golfie II był taki tłumik.

  • #6 29 Paź 2005 01:44
    djbully
    Poziom 20  

    Roli napisał:
    Po pierwsze to na tłumiki z allegro nawet nie zwracam uwagi bo sprzedają je ludzie którzy nie mają o tym zielonego pojęcia, myslą że jak pusty (głośny) to już daje 20 HP i 30 Nm :lol: Nawet nie wiedziałem że w Golfie II był taki tłumik.

    i nie tylko w golfie przelotówka jest typowa do sciszenia wyzszych dzwieków czasem jednak silnik potrzebuje komory do poprawnego działania dlatego wywalanie tłumików bez jakies tam wiedzy mioze zaskodzic w osiągach

  • #7 29 Paź 2005 01:53
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    i nie tylko w golfie przelotówka jest typowa do sciszenia wyzszych dzwieków czasem jednak silnik potrzebuje komory do poprawnego działania

    Jeżeli o tym mowa to nie jest to tłumik tylko komora rozprężna i to wiem że montuje sie je w wielu (jak nie większości) samochodach.

  • #8 29 Paź 2005 18:23
    przema72
    Poziom 19  

    ja mam golfa II zprowadzonego z niemiec i ostatnio wymieniłem tłumnik srodkowy i końcowy i obydwa stare są przelotowe tj rura nawiercona i wokuł wata szklana mam golfa 1.3 żadnych tuningów i nie ma tam żadnych komur tylko 2 tłumniki przelotowe montowane orginalnie

  • #9 29 Paź 2005 19:38
    Roli
    Poziom 26  

    Wy tylko golfy i golfy :roll: To nie jest nawet samochód, tylko nędzna przednionapędówka :!:

  • #11 31 Paź 2005 08:33
    przema72
    Poziom 19  

    kraiałem obydwa te tłumiki i wiem co mowię , przeciesz jakiś 60 letni niemiec nie postanowił kupić tłumików przelotoeych do golfa 1.3 88r
    apropo logo , to w tłumiku golfa rury są umieszczone centralnie , a raczej to nawiercona rura obspawana puszką z wata szklaną , w polsce tez sprzedają tłumki tylko i wyłącznie przelotowe i takie maja każdze golfy II , sprawdzałem też 1.8 kumpla i to ten sam układ przelotowy

  • #12 31 Paź 2005 23:19
    djbully
    Poziom 20  

    oryginalnie w mk II tylni tłumik nie jest tylko przelotem to by troszkę za głośno chodziło tłumiki komorowe tez mają przeważnie tzw tutaj "nawiercowene rury"
    typowy przelot jest taki że jak włożyć jakiś pręt do środka to przejdzie na wylot

    do Roli
    mówisz jakaś tam przednionapędówka co bys sie kiedys nie przejechał, może ustawiłbys sie z przednionapedówką (co prawda nie golfem ale też VW z "wyższej pólki")

  • #13 01 Lis 2005 00:53
    Roli
    Poziom 26  

    :lol: A od kiedy to samochód FWD ma trakcje :?: Obecnie nie dysponuje samochodem którym dało by rade sie wygrywać (nowa pasja to 126p), ale nawet na rajdzie WOŚP 2005 dałem po du*ie 15 samochodom (na 29), ja startowałem na delikatnie zmodowanym zawieszeniu i zajechanym silniku (Vmax to 90 km/h) do tego na oponach wielosezonowych. A ludzie mieli pozakładane profi zawiasy, opony zimowe i mocniejsze silniki. Jak sobie kupie jakąś sensowną bryczke RWD to sie chętnie pościgam.

  • #14 01 Lis 2005 10:04
    przema72
    Poziom 19  

    do djbully
    i własnie tak jest można włożyc pręt i przejdzie na wylot , niewiem czy widziałeś tłumik od mk II są tam centralnie umieszczone rury , oczywiście żeby zobzaczyć przeswit trzeba obciąc zakrzywione rury , oto rysunek tłumika jak przeprowadziłem jego sekcie
    dodam że to był dobry tłumik a obo tłumiki tj srodkowy i końcowy wyglądają identycznie , przydał by się ktoś kto też krajał tłumik mk II wtedy napewno by się ze mna zgodził ,
    a wogule to najleprzy napęd to 4 x 4 :D

  • #15 01 Lis 2005 10:17
    Roli
    Poziom 26  

    Chyba coś pomieszałeś z tym rysunkiem, ponieważ jak te spaliny opuszczą już głowną rurke to nie mogą już do niej wrócić - a to chyba nie dobrze :roll: Co do napedu to nie, RWD rządzi :D

  • #16 01 Lis 2005 10:50
    dziqus
    Poziom 17  

    ooo taki tlumik rozcinalem na wakacjach ale nie wiem z jakiego to bylo auta :oops: :roll: faktycznie przez srodek idzie gesto nawiercona rura a ta pucha jest wypelniona czyms co rpzypomina wate szklana, byly plany zrobienia z niego tlumika do innego auta ale przeszkoda byla wlasnie ta przelotowa rura

    jesli chodzi o naped to prawda jest taka ze na kazdym typie napedu sie jezdzi inaczej, a uzyskiwane rezultaty w baaaardzo duzym stopniu zaleza od umiejetnosci keirowcy


    ale i tak rwd rulezz :lol: :lol: :lol:

  • #17 01 Lis 2005 11:07
    przema72
    Poziom 19  

    ok poprawiłem rysunek w moim poprzednim poście , jest to cału układ wydechowy mk II , srodkowy tłumik krajałem koledze bo mu przerdzewiał i kupił nowy , a końcowy krajałem swój ale dla tego bo zrobiłem z niego tzw wiejski tuning i był on jak nowy i tak w srodku jest zbudowany na 110 % , apropo wiejskiego, auto nie chałasuje , chodzi delikatnie basowo

  • #18 01 Lis 2005 11:47
    djbully
    Poziom 20  

    do przema72
    jakbym miał taki układ jak narysowałeś to u mnie w aucie byś nie pogadał:D a to 10kilosach byś miał łeb jak sklep

    do roli chetnie bym ci pokazał moje lampki z tyłu albo smród z mojej rury
    zobaczymy ile razy sie rozpier.. zimą:D

  • #19 01 Lis 2005 12:51
    Roli
    Poziom 26  

    djbully przyjedź w styczniu na rajd WOŚP do Częstochowy wtedy sobie pogadamy (na OS-ach). A co do rozp...... sie w zime to nie wiesz co mówisz. Dwa lata temu śmigałem na łysych 12" oponach wielosezonowych z których wyłaziły już druty i sie nie rozwaliłem :lol: To Corrado z fotki jest Twoje i jaki masz tam motor ??? G60 czy VR6 ??? Ale nie zmienia to faktu że FWD :lol: :lol: :lol:
    Dziqus, prawda jest taka że w mocnej furze przednionapedowej nie ma trakcji i na starcie zawsze dostanie po dup*ku od tylnonapędowej, są jeszcze ludzie, którzy wiedzą co dobre :P. Masz racje RWD rządzi :!:

    P.S. Jeździłem kumpla BMW E30 3.0T z wydechem 2,5" zakończonym przelotowym "tłumikiem" i wcale nie było przesadnie głośno, jaki Ty masz wydech że tak mówisz ???

  • #20 01 Lis 2005 13:09
    djbully
    Poziom 20  

    g60, na rajdach nie jeżdze bo mam za niskie zawieszenie

  • #21 01 Lis 2005 13:40
    przema72
    Poziom 19  

    ok ja pozostaje przy tym co widziałem , może tai układ jest tylko montowany w mk II 1.3
    a wogule to mam może ktoś przepis jak w moim golfie wyliczyć tłumik końcowy tak aby było dobrze albo przekruj jakiegos dedykowanego tak aby ten wiejski zmnienił sie w home made :D

  • #22 01 Lis 2005 14:08
    Roli
    Poziom 26  

    Jest książka "układy wydechowe silników spalinowych" a autorami pradopodobnie na 99% są panowie C. Kordziński, T. Środulski. Ci panowie napisali również książke "układy dolotowe silników spalinowych", ale uprzedzam - zdobycie obecnie tych książek graniczy z cudem.

  • #23 01 Lis 2005 16:27
    morfi020
    Poziom 20  

    kurcze mi chodzilo oto zeby mi ktos wytłumaczyl na czym polega tłumik przelotowy a nie chodzilo mi to zebyscie sie klocili ktory naped jest lepszy według mnie przod jest dobry bo ciagnie tył jest tez dobry bo pcha 4x4 jest tez dobry bo ma te 2 funkcje proste i logiczne :D:D:D:D:D:D:D

  • #24 01 Lis 2005 18:24
    Roli
    Poziom 26  

    Tłumik przelotowy to taki tłumik ktory jest pusty w środku, nie ma flaków. Dochodzi rura z przodu i jest kawałek ozdobny rury wylotowej.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty