Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Passat b5 1.9 tdi (90ps) - brak mocy

dayv 29 Paź 2005 14:51
  • #1 29 Paź 2005 14:51
    dayv
    Poziom 24  

    siema wszystkim :) juz pare razy zadawalem tutaj pytanka i zawsze udzialano mi odpowiedzi. teraz mam pewien problem i chcialbym dowiedziec sie dlaczego:

    moj pasek 1.9 TDI (90 ps) ma kopa jak "mul" :( ?

    on poprostu nie idzie daje sie mu gazu i srednio czuc zeby szedl np. na 3 czy 4 biegu . mialem stara renowke td 90 ps i ta jak dostala 2.tys. obrotow to szla jak szalona czuc bylo ten char. zryw przy wlaczeniu turbo i auto ma to odejscie a w tym pasku niestety nie....:( nie wiem z jakiego powodu...tzn troche tu przejrzalem tych wypowiedzi ale troszke inaczej sie objawiaja te moje problemy. u mnie caly czas silnik ciagnie ale bardzo powoli sie rozpedza dostaje 2 tysiace i lipa nie idzie ( a turbinke w srodku auta nawet slychac) BARDZO PROSZE ZNAWCOW O WYPOWIEDZI !

  • #2 29 Paź 2005 15:03
    figurel
    Poziom 22  

    Na poczatek sprawdź jak będzie jeździł z odpiętą wtyczką od przepływomierza. Jak będzie lepiej lub choćby tak samo to już masz odpowiedź.

  • #3 29 Paź 2005 15:54
    dayv
    Poziom 24  

    wogule gdzie sie znajdue to cos jak mniej wiecej wyglada...jestem kompletnym laikiem...


    a wogule ktos sie orientuje czy przy tej masie (prawie poltorej tony) te 90 koni powinny sobie jako tako z nim radzic? powinno byc czuc zryw od 2 tys.? i obroty powinny szybciej rosnac wraz z predkoscia? czy wyeliminowano nagly przyrost momentu i mocy?

    a tak zeby go wyprobowac czy idzie to drzec na 3 biegu i ile powinien miec na zegarze przy dopuszczalnych obrotach tam kolo 4.5 tys.?

    Dodano po 40 [minuty]:

    acha i czy wie ktos moze ile ksoztuje ten zaworek n75 ? i czy oplaca sie regenerowac ta przepustnice co mam? czy to cos da po przeczyszczeniu czy tylko to jest krotkotrwaly efekt i szkoda na to kasy lepiej kupic nowa albo uzywke w dobrym stanie?

  • #4 29 Paź 2005 18:05
    Slawek J
    Poziom 30  

    w tych silbnikach to z reguly padaja przeplywomierze powietrza znajduje sie za filtrem powietrza. U ciebie tez mogla pasc turbina. Najlepiej podjedz do mechanika to ci sprawdzi bo wtym przypadku na odleglosc ciezko doradzic.
    Pozrawiam.

  • #5 29 Paź 2005 18:31
    dayv
    Poziom 24  

    no ale slychac swist turbiny....

  • #6 29 Paź 2005 19:50
    figurel
    Poziom 22  

    Dobrze byłoby podawać zawsze kod silnika. Przepływka jak na rys:

    Passat b5 1.9 tdi (90ps) - brak mocy

    90 koników to nie jest dużo jak na ciężkiego paska, ale jechać powinien. Sprawdź ze stoperem w ręku ile zajmuje ci pogonienie do 100. Będzie to jakaś informacja. Na N75 to nie wygląda, a kosztuje ok 150 zł. Co możesz zrobić bez VAG-a? Odpiąć wtyczkę z przepływki, sprawdzić filtry. Przyczyną też może być przytkany katalizator ale nie wiemy ile masz przejechane. Generalnie pozostaje jak zawsze w takich przypadkach diagnostyka VAG-iem.

  • #7 29 Paź 2005 20:50
    figurel
    Poziom 22  

    dayv napisał:

    .... mam tylko nadzieje ze nie bendzie turbina(nawet na pewno nie bo ja raczej slychac) .pytanie pozostaje dlaczego jej nie czuc? pozdro 4all


    No, no... Z tym też może być różnie, wg jednej z teorii, gdy zaczyna być ją słychać to jest to jej łabędzi śpiew.....

  • #8 29 Paź 2005 21:54
    dayv
    Poziom 24  

    ale jakby byla ona padnieta to ten samochod naprawde nie chcial by jechac...to by byla zawali droga jakies 65 koni na poltorej tony masy....wiec turbo laduje ale cos innego to blokuje...<= przynajmniej ja tak to walsnie kminie

  • #9 29 Paź 2005 22:44
    figurel
    Poziom 22  

    dayv napisał:
    ale jakby byla ona padnieta to ten samochod naprawde nie chcial by jechac...to by byla zawali droga jakies 65 koni na poltorej tony masy...wiec turbo laduje ale cos innego to blokuje...<= przynajmniej ja tak to walsnie kminie

    Że turbinka chodzi to wcale nie znaczy, że ładuje do wymaganych wartości. A jak kierownice, albo dźwignia zaworu podcisnieniowego sterującego kiereownicami zapieczone są w pozycji "minimum"? Tylko VAG, sprawdzić należy cisnienie doładowania, wskazania przepływki. A na twoim miejscu juz kilka razy bym się z odpietą wtyczką przejechał. Miałes kilka godzin na to. Już byśmy coś wiedzieli. Tak to my se możemy długo.....

  • #11 31 Paź 2005 18:18
    k631
    Poziom 18  

    Witam wymień przepływomierz powietrza i autko będzie śmigać :D

  • #12 31 Paź 2005 18:57
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Miernik mas powietrza (przeplywomiez) do wymiany napisz dla scislosci iel masz przejechane ale 90% przeplywomierz.
    POZDRAWIAM

  • #13 01 Lis 2005 09:34
    dayv
    Poziom 24  

    ej wy mi tutaj jezdzicie i mowicie zebym jezdzil z odpieta przeplywka... ja wogule nie znam sie na takich rzeczach i sory.... ja nie wiem nawet gdzie tego szukac w silniku... dzieki za wszelkie wypowiedzi i tez mi sie wydaje ze to bendzie przeplywomierz wlasnie...

    Dla scislosci:) auto ma na liczniku 140 tys. po wygladzie tapicerki to ja jestem sklonny uwierzyc ze ono tyle ma! jest ultra dobrze utrzymane i lakier rownierz ( nie bylo bite w 100% , przynajmniej tak wyszlo z badania) ale ile to naprawde ma przejechane to wie tylko poprzedni wlasciciel...

  • #14 01 Lis 2005 10:21
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Jak nie masz pojecia gdzie jest wtyczka od przepywomierza to poco te glupie pytania jedz do fachowca i niech ci to zrobi. Przecierz forum to nie przedszkole gdzie uczy sie male dzieci jak podlaczyc akumulator czy odpiac wtyczke od czegos.

    Znajdz dobrego fachowca i oddaj sie w jego opieke.

  • #15 16 Gru 2006 16:23
    raport
    Poziom 9  

    wiesz co.... mi tak samo odcinał przy ,5 tys obrotów.
    Przepływka była ok pomimo wskazania vaga że padła. dupa tam... mechanik wyczyścił turbinę i autko poszło jak z procy... i jeszcze jedno...podobno gdy długo jeżdzi się po mieście to turbina w tych silnikach zamula się i to jest przyczyna słabnięcia silnika. Sprawdź czy w czasie jazdy po 3,5 obrotów siada moc...poczym w czsie jaddy wyłącz silnik i włącz ponownie...jeśli turbina załączy się i znowu po 3,5 tys obrotów się odetnie to na 100% do czyszczynia. Koszt ok 500PLN. pozdro

  • #16 18 Sie 2009 01:36
    voodziak
    Poziom 9  

    podepne się pod temat mam taki sam problem mianowicie auto wlaściwie ciągnie jednostajnie nie czuć turbo wczesniej (jakies 2 dni temu :]) po osiagnieciu 2200 tys obr czuc bylo turbinke charakterystyczne kopnięcie teraz przy 2000tys czuje wręcz ze cos go blokuje chciałby chłopak ale nie może;] odpiąłem przepływke i właściwie nie ma różnicy ogolnie to przy 80 na 4 biegu mialem problem zeby wyprzedzić Fiata UNO;] w miare mozliwości proszę o pomoc, dodam tylko ze przy okolo 2200 obr slychać charakterystyczne "cykanie" ale tylko przez jakis czas pozniej jest cisza czyżby to N75?

  • #17 21 Sie 2009 15:50
    carrot
    Moderator Samochody

    niech pochodzi na wolnych 15min mi pomogło
    Te 15 min na wolnych obrotach pomaga pod warunkiem, że stoi się na jednej nodze trzymając jedną ręką klamkę a drugą antenę

  • #18 21 Sie 2009 21:26
    Sztomel
    Poziom 34  

    stawiacie na 90% przepływkę albo turbinę a nawet nie wiadomo jaki tam silnik siedzi - turbina ze zmienną geometrią w 90-cio konnnym TDI w Passacie jest tylko z silnikiem AHH a muła może również dobrze mieć z powodu zaciągania lewego paliwa przez nieszczelności przy opaskach zaciskowych wężyków paliwowych lub oringu uszczelniającym zawór zwrotny na filtrze paliwa, trzeba będzie poświęcić te 50 złoty na zdiagnozowanie samochodu wykonując logi statyczne i (zwłaszcza) dynamiczne aby na ich podstawie ocenić jakie są wartości powietrza mierzone przez przepływkę i jaka jest życzona przez kierowcę wartość dawki paliwa a jaka uzyskiwana - na tej podstawie można dopiero trafić w przyczynę a nie wymieniać na "pałę" bo przepływka wcale tania nie jest, profilaktycznie można ją wyczyścić spray'em do tego przeznaczonym - są do nabycia w sklepach motoryzacyjnych,
    przepływka znajduje się zawsze zaraz za obudową filtra powietrza w rurze powietrza :

    Passat b5 1.9 tdi (90ps) - brak mocy



    przepływka to jest właśnie ten element, który widać w przekroju wylotu z filtra powietrza a odkręca się z zewnątrz jej dwa wkręty kluczem torx z otworkiem w środu i wyjmuje jej wkład.

  • #19 23 Sie 2009 18:41
    tberent
    Poziom 9  

    najprostszy sposób sprawdzenia niedomagania przepływki to przejechać sie zs nią podpięta i bez bniej. widac wtedy różnice.
    poszukaj nieszczelnosci w dolocie.

  • #20 25 Sie 2009 13:17
    voodziak
    Poziom 9  

    u nie okazało się ze nieszczelny był wężyk miedzy N75 a suszarką ale jak pisal wcześniej Sztomel cięzko jest coś zdiagnozować bez Vaga podpinając auto pod kompa można dojść do pewnych rzeczy metodą prób i błędów

  • #21 30 Kwi 2010 00:00
    martinni282
    Poziom 1  

    witam mam passata tdi 90KM silnik AHU na autostradzie na 5 biegu pomiedzy 2-3 tys obrotow CZASAMI jak odpuszcze gazu a potam dodam auto nie ciagnie, lekko szarpie (nie zauwazam zadnego dymienia),wciskam sprzeglo,przegazuje i to pomaga nie mam zadnych problemow na innych biegach silnik jak na ta moc ciagnie super. CZASEM tez na biegu jalowym obroty podskocza do 1500/min-wystarczy zrestartowac silnik lub poczekac chwileto czesto same sie stabilizuja.Czy ktos moze wie jak zlikwidowac te problemy?

  • #22 30 Kwi 2010 07:56
    598035
    Usunięty  
  • #23 01 Maj 2010 14:54
    k631
    Poziom 18  

    kines17 napisał:
    martinni282 napisał:
    witam mam passata tdi 90KM silnik AHU na autostradzie na 5 biegu pomiedzy 2-3 tys obrotow CZASAMI jak odpuszcze gazu a potam dodam auto nie ciagnie, lekko szarpie (nie zauwazam zadnego dymienia),wciskam sprzeglo,przegazuje i to pomaga nie mam zadnych problemow na innych biegach silnik jak na ta moc ciagnie super. CZASEM tez na biegu jalowym obroty podskocza do 1500/min-wystarczy zrestartowac silnik lub poczekac chwileto czesto same sie stabilizuja.Czy ktos moze wie jak zlikwidowac te problemy?


    Podepnij pod komputer i sprawa się wyjaśni.



    Filtr paliwa kiedy wymieniałeś.

  • #24 01 Maj 2010 15:03
    Sztomel
    Poziom 34  

    k631 napisał:
    Filtr paliwa kiedy wymieniałeś.

    Ha ha, problem nie jest aż tak banalny, miałeś kiedyś silnik turbodoładowany ?
    Problem jest łatwy do ustalenia ale trzeba tylko faktycznie chęci aby podpiąć go pod interfejs VAG-COM.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty