X

Golf 1.9TDI-szarpie na wolnych obrotach.

02 Nov 2005 21:29 GOgonek
  • #1 02 Nov 2005 21:29
    gonek
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Witam.Mam taki problem i nie moge dojść czym to jest spowodowane.
    Na wolnych obrotach silnik szarpie,zdarza sie ,ze chodzi płynnie, potemznowu szarpie.Wystarczy,ze dodam minimalnie gazu i szarpanie ustaje.
    Tak samo jest przyjeździe,np. na 4 biegu,poniżej 2tys. obrotów szarpie silnikem,ale jak wdusze mocno daz przestaje.
    Pompa jest chyba dobra, chodzi super, auto nie kopci i ma super przyśpieszenie??
    Co moze być przyczyną?
  • Helpful post
    #2 03 Nov 2005 08:19
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    No niestety zmartwie Cie , bo jezeli wolne obroty tak jak opisujesz plywaja , a po dodaniu na chwile gazu sie uspokajaja , lecz po chwili zaczynaja znow plywac , to niestety jest na 100 % pompa wtryskowa ! Chyba ze bawiles sie sam w ustawianie mechaniczne dawki poprzez zmiane polozenia glowiczki pompy wzgledem jej korpusu ! Wtedy mogles ja zepsuc . Szarpanie na wyzszych biegach (szczegolnie gdy jedziesz na niskich obrrotach 2000-2500), tak jakby auto cos na chwile zatrzymywalo , moze byc powodowane przytartymi przegubami wewnetrznymi , lub przytartym ktoryms z nich i niema to raczej nic wspolnego z pompa wtryskowa . Mozesz sprobowac je rozebrac przeczyscic ze starego niekiedy zapieczonego smaru i dac nowy, powinno przestac . Jakbys czasem cos robil z ta pompa , to jesli jest to ktorys z pierwszysch rocznikow 93-95 to regeneruj tylko dol pompy , bo w glowicy neima potencjometru tylko jest taki bezstykowy czyjnik indukcyjny , ktory wogole sie nei zuzywa wiec neima go co ruszac. sprawdz tylko sprezyny powrotne od regulatora dawki bo czasem lubi ktorac peknac i tez beda takie efekty . Pozdrawiam
  • #3 03 Nov 2005 08:44
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Dzięki za odpowiedź. Jest oona profesionalna i wyczerpująca.
    Bałem się zabierac za pompę wtryskową, bo chodzi fajnie i po regeneracji mogłaby chodzić gorzej.
    Ja nic z pompą nie grzebałem, od samego oczatku ,jak kupiłem golfa tak było.
    Jest jednak nieścisłość, bo obroty nie pływają, obrotomierz wogóle nie skacze, jest tylko takie szarpanie,przerywanie, podobnie jak w starych autobusach Leiland.
    Musze jeszcze sie zastanowić, bo naprawa pompy to duze pieniądze i czasami może chodzic gorzej niż teraz.
    Mój Golf to rocznik 94. Ile mniej więcej moze kosztowac regeneracja dołu pompy?
  • Helpful post
    #4 03 Nov 2005 09:39
    autosuper
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Regeneracja dolu pompy to koszt okolo 500 zl. Takich plywajacych obrotow nie zobaczysz na obrotomierzu , bo zmiany obrotow silnika sa tak szybkie ze obrotomierz nie bedzie w stanie ich wychwycic. Jezeli opisujesz to jako szarpanie to trudno mi powiedziec co to jest , musialbym to zobaczyc i uslyszec , ale z doswiadczenia wydaje mi sie ze to bedzie pompa . A jezeli oddasz pompe do regeneracji w dobre rece to bedziesz naprawde mile zaskoczony jak to auto moze jeszcze lepiej chodzic !
  • Helpful post
    #5 03 Nov 2005 09:41
    manolo4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    witam.
    a może warto zajrzeć do filtara paliwa. Podobny efekt można uzyskać przy przycinjącym się wtrysku. Lub nieszczelnych gniazdach zaworowych.
    uważam że trzeba zebrać trochę danych a potem wyciagnąć wnioski
    1 filtr
    2 wtryski
    3 pomiar ciśnienia
    2,3 - za ten zabieg u mnie we wsi zapłaci się góra 60 pln-enów

    pozdrawiam
  • #6 03 Nov 2005 10:33
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Filtr paliwa odpada,bo jak tylko kupiłem wymieniłem go razem z paskami,itp...
    Wtryski chyba nie, bo kopciłby wtedy, ale poszukam chyba jakiś porządny warsztat i sprawdzę to.
    Najbardziej denerwuje mnie to szarpanie na wyższych biegach.
    Też mi się wydaje,że to wina przegubów wewnętrznych.
    Pojade do mechanika niech to sprawdzi.
    Dzięki za podpowiedzi.
    Pozdr:D
  • #7 14 Mar 2006 20:56
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Koledzy, znowu problem.
    kupiłem używana pompe wtryskową, mechanik zalozył i wszystko cacy:silnik przestal szarpać na wolnych obrotach i wogóle lepiej i płynniej chodzi.
    Dopóki byl rozgrzany wszystko ok, palił pięknie i chodzil super.
    Ale jak postał troche(okolo 2 godz.) i ostygł mial juz problem z odpaleniem, musiałem nieźle krecic zanim załapał. Rano juz wogóle nie chciał odpalić i musiałem go ciagac, a jak juz sie rozgrzał zapalił normalnie.
    Mechanik polecił mi wymiane swiec zarowych, wiec kupiłem oryginalne BOSCHA i wymieniłem komplet,ale dalej to samo.
    mechanik też za glowę sie złapał, bo na starej pompie palił dobrze, a na nowej, która lepiej pracuje niechce palic??
    Macie moze jakis pomysł??
  • Helpful post
    #8 14 Mar 2006 21:48
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    sprawdz szczelnośc prewodu moze "cofa" Ci sie paliwo?
  • #9 14 Mar 2006 22:18
    sq8luu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    A może ta nowa pompa to poprostu kawałek złomu ??? ( brak dawki rozruchowej ) Pozdrawiam
  • #10 15 Mar 2006 10:04
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Juz sam nie wiem:cry:
    Nie wiecie gdzie mozna tanio zregenerować pompe wysyłkowo??
  • #11 15 Mar 2006 10:11
    sq8luu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Praktycznie można by i wysyłkowo , ale później i tak trzeba dostroić na samochodzie, więc może lepiej odrazu podjechać do kumatego pompiarza ? :)
  • #12 15 Mar 2006 10:23
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak, tylko, ze w pobliżu nie mam "kumatego" pompiarza. Moja pompa jest jeszcze dobra, normalnie mozna jexdzić na niej, tylko nierówno chodzi na wolnych obrotach i szarpie na niskich obrotach przy jeździe w niskich obrotach.
    Niechciałbym, żeby pompiarz uwalił mi ta pompe calkiem...
  • Helpful post
    #13 15 Mar 2006 11:27
    lajkonic
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    witam, czesto blachy problem czyni wielki klopot, najgorszym dla pompy to ; zanieczyszczone filtry paliwa i pow., ale i zle paliwo.uwazam ,ze zamiast ruszac stara pompe trzeba bylo uzyc dobrego srodka czyszczacego /najlepsze maja japoncy/,uwazam ,ze pompa jest dobra o czym swiadcza osiagi na wysokich obrotach, ps. ten srodek czysci caly uklad paliwowy tzn i pompe i wtryski, pozdrawiam Zdzislaw
  • Helpful post
    #14 15 Mar 2006 12:21
    sq8luu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Kumaty nie uwali, a co tych środków czyszczących to można spróbować ( koszt niewielki) pamiętając o wcześniejszej wymianie filtra paliwa.
  • #15 16 Mar 2006 13:26
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystko ok chłopaki, jeden przewód był uszkodzony.
    Mechanik go wymienił i juz dobrze pali zimny, teraz smiga az miło.
    Dzieki wielkie za rady, mozemy zamknąc temat.
    Pozdro:-)
  • #16 16 Mar 2006 17:54
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Dzieki Kolego @gonek
    Kiedyś w jednym z diesli (chyba pimerze) byłem zmuszony wymienić też przewody z podstawy filtra do pompy i użyłem tam sztywne przeżroczyste - dobra sprawa.
    Szerokości z golfikiem :D
    PS
    od jutra zaczynam też kręcić golfikiem ale zwykły diesel silnik 1Y.
    Pozdrawiam.
  • #17 19 Mar 2006 12:10
    rysiek 735
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam
    kolego a może jest żle ustawiona pompa/kąt wtrysku/
    podłącz sie do vag-a i sprawdz
  • #18 19 Mar 2006 13:14
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    rysiek 735 wrote:
    witam
    kolego a może jest żle ustawiona pompa/kąt wtrysku/
    podłącz sie do vag-a i sprawdz

    chyba bede musial tak zrobic, bo znowu szajba mu odbija. Jak ciepły pali dobrze, jaktroche ostygnie nie łapie, a jak juz złapie nie moze przez chwile sie rozkrecic.
    Będe musiał chyba sobie sprawić interfejs i sam sprawdzic co jest grane.A moze jest ktos z lubuskiego kto mi pomoże?
    Bo poza tym pompa super chodzi, nie mam już takiego szarpania jak na starej pompie i na wolnych obrotach tez fajnie,równo chodzi.
    A czy ustawienie kąta wtryski ma wpływ na zapalanie zimnego silnika? Czy moze jednak z pompa moze byc cos nie tak? chociaz gosc daj mi gwarancje rozruchowa i zapewnił, ze pompa jest w 100% sprawna.
    Powymieniałem juz swiece zarowe, przewody ,filtr paliwa, wiec wyeliminowałem chyba wszystkie możliwe usterki....
    Co jeszcze mozna zrobić?:cry:
  • #19 19 Mar 2006 13:25
    sq8luu
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sam wymieniałeś pompę? Pompę powinno się ustawiać na kompie - to chyba wiesz. Pozdrawiam
  • #20 19 Mar 2006 13:32
    gonek
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie, mechanik mi ją montował, ale własnie nie ustawiał nic na kompie. Trzeba potem ustawiać cos w komputerze(sterowniku)?
    Jest ktos z lubuskiego z takim sprzetem?
  • #21 19 Mar 2006 16:23
    tajnygelo
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    ja jeszcze raz sprawdził bym zasilanie od filtra do pompy zamontował przezroczyste przewody miałem cos podobnego w pasku 1,9 tdi przyczyna było połączenie przewodów przy samym filtrze przez co zapowietrzało pompe i jak postał nie chciał załapać a jak załapał chwile nie wkrencał sie na obroty
  • #22 11 Oct 2008 06:28
    kemot111
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    To mój pierwszy post, więc witam wszyskich użytkowników.
    Muszę niestety odświeżyć temat bo coś złego dzieje się w moim golfiku.
    Mój motor to golf 2, 1992 r. TD.
    Problem jest następujący: na niskich obrotach strasznie szarpie i kopci jak smok, jak tylko włącze ssanie to wszystko ustaje, moc spadła odczuwalnie. Odpalać musze ze ssania, nawet po krótkim postoju (5h) mam problemy z odpaleniem go, jak już ruszę i wyłącze ssanie to zmieniając bieg np. na zakręcie obroty spadają i mi gaśnie. Parę dni temu wymieniłem wszystkie filtry plus olej. Czy to musi być droga pompa czy może coś innego???
    Pozdrawiam
  • #23 17 Oct 2008 01:12
    Jędrek59
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    A nie przeskoczył ci pasek napędu rozrządu
  • #24 27 Nov 2008 00:48
    SEBA253
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam jestem tu nowy wiec pozdrawiam
    posiadam golfa 2 1.6 td pwenego razu zaczoł mi dławic sie na wolnych obrotach z ororem wchodzi na wyższw ciezko pali
    pompa była sprawdzana na stole pomiarowym końcówki wtrysków były wymieniane ustawianie ciśnienie robocze 130
    a i po rozruchy zimny czy ciepły kopci ni na szaro ni na biało.
    na zapalonym silnikó gdy popuszczam po kolei przewody wtryskowe na dwa reaguje {czyli przygasa}na 1 słabo i 1 wogóle zero reakci silnika

    myśle że padły pierścienie lub głowica

    Ps pozdrawiam
  • #25 27 Nov 2008 16:38
    Staszek49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Kolego silnik potrzebuje obrotów a jeśli go"dusisz" na 4-ce poniżej 2 tyś. obrotów, czyli jeszcze w tzw. "dziurze" turbiny to nie masz co się dziwic, iż szarpie Ci silnik. Silnik tdi jest żwawy przy właściwie pracującej turbinie, a więc min. 2 tyś. obr. i to w zależności od obciążenia.
  • #26 28 Nov 2008 16:43
    agniesia1982
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ja mialam to samo , bylam za delikatna do tego samochodu, mam kolege mechanika i jak on sie nim przejechal i przepalil go porzadnie to juz nie szarpie. Powiedzial ze on potrzebuje obrotow zeby wydmuchac spaliny i dlatego szarpal, no i moj blad byl taki jak kolega Staszek49 napisal ze zmiana biegow powinna nastapic po przekroczeniu powyzej 2 tys obrotow.
  • #27 09 Dec 2008 19:37
    shinok82
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Też mam Golfa 1,9 TDI z 94 r. i miałem podobny problem z szarpaniem na niskich obrotach oraz na 4 biegu. W moim przypadku pomogła regeneracja nastawnika dawki paliwa, który znajduje się nad pompą paliwową. Nastawnik został wyczyszczony, obroty nie falują, auto przestało szarpać. Naprawdę polecam jeśli ktoś ma tego typu problemy w golfie. Koszt ok. 250zł
  • #28 14 Apr 2010 15:40
    iwcia140
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Seat Toledo 1,9 TDI 110 km problem podobny szarpało od czasu do czasu w okolicach 2000/obr. na 4 biegu do tego wszystkiego zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych pojechałem do mechanika i zczytał błąd 17654 (p1246) był to błąd nastawnika pompy czyli do regeneracji lub czyszczenia. Po ponownej wizycie u mechanika tym razem POMPIARZA okazało się że kabelek który steruje tym nastawnikiem przetarł się delikatnie i czasem nie stykał : ) Po odkręceniu pokrywy maskującej widać tą kostkę z tego co pamiętam ma ona 3 kabelki. W GDAŃSKU POLECAM CHŁOPAKÓW OD TDI NA BORA KOMOROWSKIEGO KUMAJĄ O CO CHODZI ( Regenerują także tam nastawniki koszt 550 zł na dzień 16.04.2010r.)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products