X
  • #1 04 Nov 2005 07:53
    Paschua
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Posiadam uklad Lovato Eco Pro w Renault Espace rocz.97 poj 2.0 84 kW 8V

    tu link
    To view the material on this forum you must be logged in.

    autko chodzi super ! Z tego powodu ze mieszkam przy granicy holenderskiej nikt sie nie zna na tym systemie !
    Auto za duzo bierze gazu okolo 14 l !
    chcialbym podkrecic jakas srubka na parowniku itp. zeby zmniejszyc zuzycie gasu.
    kto poradzi ktora

    A B C albo D patrz link

    dzieki wam !

    czesc
  • Helpful post
    #2 06 Nov 2005 18:58
    kruczi
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    A jest od wolnych obrotów
    B od czułości

    Żeby to dobrze ustawić przydał by się jeszcze interfejs i soft

    pozdrawiam
    kruczi
  • #3 07 Nov 2005 07:39
    Paschua
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki ci !

    chcilbym podkrecic jedna sruba zeby troche mniej bral gasu to wszystko.
    Chyba jednak nie jest to takie proste co ???
  • #4 07 Nov 2005 09:01
    jaceksu25
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Mysle, ze to moze byc norma dla tego samochodu- stawiam na to, ze nic niezmienisz..
  • #5 07 Nov 2005 10:15
    Paschua
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    no tak tylko problem w tym ze na benzynie bral mi okolo 8 litrow ( to auto jest z plastiku tzn. bardzo molo wazy ! czyli mniej bierze benzyny niz porownywalnie VW Fordy itp. na ale malo wazne )

    a teraz bieze mi 14 l gazu hm

    zrobie rachunek ( ceny w niemczech ! )

    8 l x 1.25 Euro = 10 Euro na 100km

    teraz

    14 l x 0.55 Euro = 7,7 Euro na 100 km

    zysk 2,3 Euro na 100 km

    hmmmmm

    to nie duzo NIESTETY ! :-(



    PS: wywalilem 900 Euro kasy na ten uklad Czyli spaci mi sie po hm okolo 40 000 km :-(

    moze jeszcze jedno pytanko do czegi sluzy C ??? i D ??
    dzieki wam
  • #6 21 Nov 2005 15:36
    geco
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Najpierw sprawdz filter powietrza czy niejest zapchany,bo jak bedzie syf to bedzie tak palil i zalezy jak jezdzisz moj przy 90-110 km/h pali 10-11 powyzej np 150 to 14l i niema reguly nawet jakby niewiem jak krecil i to wszystko.
  • #7 22 Nov 2005 07:57
    Paschua
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    hm rozumiem

    dzieki wam wszystkim chyba nic nie bede krecic.............
    Auto przed przerobka na gaz dostalo nowe kable wysokigo napiecia i nowy filtr powietrza tak wiec to nie to

    po prostu tyle pali hm troche jestem rozczarowany ... eee zycie leci dalej
    jeszcze raz dzieki
  • #8 23 Nov 2005 18:55
    chrobot
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    A moze ktos wie , gdzie w tym reduktorze znajduje sie czujnik temperatury ??
  • #9 29 Nov 2005 12:11
    dedeks
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie jest wkrecony zamiast jednej z wielu srub mocujacych te blachy po obu stronach do korpusu.
  • #10 04 Sep 2006 12:16
    rtv.service
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Cosz mi tam niewszysto szie podoba ( na obrazku ). Podejrzewam, reduktor jest zapowietszony i dlatego daje gorsze wyniki... Sprawdfz, czy niejest chlodny?
  • #11 17 Oct 2008 15:47
    w0nski
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    wydaje mi się że ten typ samochodu tak ma, Szfagier też ma espace i też mu pali ok. 14 l gazu. Żadna regulacja, wymiana sondy, filtra nic nie daje. A i o kręceniu parownikiem nie myśl. Co do zapowietrzenia układu też wątpię żeby to było to. U mnie jak sie zapowietrzył parownik to samochód po prostu nie chciał zapalić ani na benzynie ani na gazie.
  • #12 17 Oct 2008 16:32
    rtv.service
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Ja wlasznie jerzdze Espasem, dokladnie takim jak w temaczie, jurz 8 lat. Oczywiszczie gazem, pali 10-11l/100km. Pszejechalem 200 000 km, rzadnych problemow!
  • #13 17 Oct 2008 18:38
    marcinwozniak1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    montowałem kiedyś gaz w espace i z tego co pamiętam spalanie było około 11l no do 12l. faktycznie kręcić przy parowniku to na prawdę nie masz co. Zauważ że na przewodzie łączącym parownik z mikserem na tym grubym wężu gumowym jest zamocowany silnik krokowy, takie coś do którego dochodzi 4 kabelki. to właśnie ten typek decyduje o tym ile ci samochodzik pali. Jest on sterowany min z sondy lambda. Jeśli sonda coś tylko troszkę kopści to niestety ale spalanie będzie różne. MOJA rada to taka: wywal silnik krokowy i zamiast niego wstaw ręczne pokrętło to się nazywa register. Teraz to ty będziesz decydował ile to autko ma palić. Z regulacją tego no może być mały problem ale spróbujmy. Najpierw zakręć całkiem ten register a następnie odkręć kilka obrotów np 5 obr. Uruchom auto i jak już będzie na gazie poproś kogoś aby usiadł na miejscu kierowcy wcisnął gaz tak np ok. 4tyś obr/min i niech trzyma pedał gazu nieruchomo nie zwracając uwagi czy obroty będą w trakcie regulacji rosły czy malały. Ty zaś podejdź do registera i wsłuchując się w prace silnika powoli zakręcaj go pokrętełkiem. Gdy usłyszysz że silnik zaczyna powoli słabnąć nie kręć więcej i spróbuj odkręcić troszkę i następnie zakręcić tak aby wychwycić moment kiedy silnik osiąga pewną równowagę tz jak odkręcę troszkę w prawo to silnik zaczyna zwalniać a jak w lewo to nic się nie dzieje. Takie ustawienie powinno ci zagwarantować poprawne umiarkowane spalanie. Jeśli uważasz że silnik troszkę się jednak "muli" odkręć jeszcze pół obrotu. Powinno być dobrze. Pozdrawiam
  • #14 06 Nov 2008 01:09
    sxat
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    [quote="czy obroty będą w trakcie regulacji rosły czy malały. Ty zaś podejdź do registera i wsłuchując się w prace silnika powoli zakręcaj go pokrętełkiem. Gdy usłyszysz że silnik zaczyna powoli słabnąć nie kręć więcej i spróbuj odkręcić troszkę i następnie zakręcić tak aby wychwycić moment kiedy silnik osiąga pewną równowagę tz jak odkręcę troszkę w prawo to silnik zaczyna zwalniać a jak w lewo to nic się nie dzieje. Takie ustawienie powinno ci zagwarantować poprawne umiarkowane spalanie. Jeśli uważasz że silnik troszkę się jednak "muli" odkręć jeszcze pół obrotu. Powinno być dobrze. Pozdrawiam[/quote]


    bujda na kulkach... jasne wywal ... heheh sluchaj dalej... ten silnik krokowy gwarantuje odlot... i male spalanie szukaj dalej ale ja w ustawieniu parownika moge wycisnac +-20km na 300 km:)
  • #15 06 Jul 2011 22:29
    Adis1984
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Sxat ma racje właśnie tacy "mądrzy" gaziarze wywalili mi w Colcie V silniczek krokowy i od tej pory zaczęły się problemy z ustawieniem gazu na wolnych jak i na wysokich obrotach do tego palil jak smok 15L gazu na 100Km silnik 1.3 się wkurzyłem i sam kupiłem nowy silniczek do tego przy okazji nowy parownik bo stary już był trochę wyeksplatowany po złożeniu wszystkiego bez problemu odpalil na gazie nawet nic nie regulowalem
  • #16 28 Nov 2011 14:42
    marcinwozniak1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ludziki malutkie, czemu tak bardzo pragniecie nabijać portfelik ludziom "gazolom" za ich niewiedzę, albo za swoja naiwność i niedouczenie. Czy tak trudno zrozumieć, że jeśli sonda lambda cienko pracuje - czyli chce to podaje sygnał nie chce to nie, ew. działa tylko w wąskim przedziale itp. to nie masz po co trzymać krokowca na przewodzie i drapać się po głowie zadając sobie pytanie czemu tak dużo pali. A jeśli już coś wam rozwala, rozrywa to proszę zrobić porządek w układzie zapłonowym--- często za duża przerwa na elektrodach świec.
  Search 4 million + Products
Browse Products