X

Magnetyzer paliwa. Cudowne urządzenie?

RafalRadom 04 Nov 2005 11:52
  • #1 04 Nov 2005 11:52
    RafalRadom
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam.

    Zaciekawiła mnie oferta "Magnetyzer paliwa". Producent tego urządzenia zachwala go min. tak:

    *zmniejszenie zużycia paliwa od 8 do 20 %
    *uzyskanie efektu wysokooktanowego z tańszego paliwa
    *wzrost przyspieszenia na każdym biegu
    *wzrost mocy, dynamiki silnika od 12 do 15%
    itd.

    Szczerze mówiąc zastanawiałem się, czy w to nie zainwestować (koszt niecałę 60 zł) ale coś to zbyt pięknie wygląda. Nie wierzę w cudowne urządzenia.

    Co wy o tym myślicie? Czy ktoś to stosuje? Jakie są tego efekty?
    Proszę o opinie.

    Pozdrawiam.
  • #2 04 Nov 2005 12:10
    wicia1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam


    Magnetyzer, przy najmniej u mnie działa. Silnik prcuje ciszej, auto jest bardziej dynamiczne i elastyczne. Co do zużycia to ciężko mi się wypowiadać za mało jeszcze zrobiłem km i mam za cięzką nogę (:, Auto z silnikiem diesla 1,9 TD

    Radze zamiast kupować magnetyzer zrobić samemu wychodzi duuuzo taniej. Jak - wystarczy wpisac w przeglądarkę hasło magnetyzer.

    Moj magnetyzer kosztował: 2 x 8 PLN (magnesty neodym) + obejma do rur ~4PLN + klej ~2PLN + złaczka do przewodów - mysle ze mozna taniej
  • #3 04 Nov 2005 12:11
    piotrsta
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Przy takich cenach paliw każdy użytkownik kółek niekoniecznie czterech by to stosował jeżeli to takie cudo. Mój znajomy to założył i chyba bardziej on odczuwa tą moc niż silnik(taka autosugestia) ciut jest jakby lepiej ale w % to raczej nie aż tyle co w opisie.

    Przy montażu instalacji gazowej w samochodzie też zostałem poinformowany że autko będzie paliło więcej o 20% ale to takie zabezpieczenie ze strony producenta bo faktycznie pali tyle samo a nawet mniej, ale to zadziałało w drugą stronę i bardziej cieszy niż obiecanie że będzie palił mniej do 20% a w rzeczywistości się okaże że 5% to już sukces(lub błąd obliczeń).
    Może ktoś ma inne doświadczenia z tymi urządzeniami ale mnie odradził zakup magnetyzerów.
  • #4 04 Nov 2005 12:12
    Yanush
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    W menu głównym jest cuś takiego jak szukaj, jeśli z niego skorzystasz i wpiszesz co trzeba to uzyskasz mnóstwo interesujących (lub nie) odpowiedzi, m. in.:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/search.php?mode=results
    Nie zapomnij dodać swoje spostrzeżenia... :-)
    Pozdrawiam
    Janusz
  • #5 04 Nov 2005 13:25
    RafalRadom
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki Yanush. Z tego co przeczytałem w postach znalezionych w wyszukiwarce, to dochodzę do wniosku, że magnetyzer to raczej pic na wodę. Jeśli nawet istnieją jakieś oszczędności, to raczej niezauważalne, a są one w takich wielkościach, że można je osiągnąć poprzez oszczędniejszą technikę jazdy. Urządzenie raczej nie szkodzi, ale czy pomaga? Pozostawiam to pytanie bez odpowiedzi.

    Dzięki
  • #6 04 Nov 2005 13:39
    Yanush
    Level 18  
    Helpful post? (-3)
    RafalRadom wrote:
    Dzięki Yanush. Z tego co przeczytałem w postach znalezionych w wyszukiwarce, to dochodzę do wniosku, że magnetyzer to raczej pic na wodę. Jeśli nawet istnieją jakieś oszczędności, to raczej niezauważalne, a są one w takich wielkościach, że można je osiągnąć poprzez oszczędniejszą technikę jazdy. urządzenie raczej nie szkodzi, ale czy pomaga? Pozostawiam to pytanie bez odpowiedzi.

    Dzięki

    Dokładnie do takiego samego wniosku doszedłem, ale nie chciałem być tym, który odradza i dlatego poddałem pomysł z szukarka :D
    Ojciec mój - mechanik - zawsze powtarzał... niech woźnica spróbuje tylko konia traktować batem a nie dać mu porządnie owsa to szybko przekona się o efektach...
    Oczywiście, trzeba wziąć poprawkę bo qń qniowi nie równy, owiec też jest I i II gatunku itd. itp. ale coś w tym jest. Nic na tym świecie nie ma darmo, trzeba do baq wlać i nie ma zmiłuj się. Sądzę, że najlepszym lekiem jest lżejsza noga i ekonomiczna jazda... a i z biegiem czasu antyradar okaże się niepotrzebny :-)
    Pozdrawiam
    Janusz
  • #7 04 Nov 2005 13:52
    rychslaw
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    A z mojego doświadczenia wynika raczej że jest to cudowne urządzenie, przynosi wiele ...ale producentowi :)
  • #8 04 Nov 2005 14:37
    piotrsta
    Level 22  
    Helpful post? (-1)
    Jak miało by tak super działać to to że wszyscy by kupili tak jak pisałem to pewnie i fabryki samochodów by to montowały fabrycznie do swoich autek żeby się lepiej sprzedawały.
  • #9 04 Nov 2005 14:45
    jaceksu25
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Sa magnetyzery i pseudomagnetyzery z allegro. Magnetyzer renomowanej firmy oraz zamontowany wedlug szczegolowej instrukcji z cala pewnoscia da zawsze jakis rezultat... a mozna by pomyslec, ze to tylko zwykle magnesy neodymowe....
    Przykladem moze byc ostatnio ( moim zadniem szal) mikser z magnetyzerem, jest super...
  • #10 04 Nov 2005 15:00
    sybulek
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Znajomemu góralowi jeden frajer wcisnął komplet różnych magnesów żeby sobie pozakładał na rurkach w samochodzie, przy piecu na olej i takie też do zawieszania na szyi co miały chronić od wszelakich chorób, ale nie uchroniły przede wszystkim samego frajera przed temperamentem górala he, he, he....
  • #11 04 Nov 2005 16:20
    maciejek
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Magnetyzery maja taka samą cudowna moc jak dodatki do olejów silnikowych mające powodować zrobienie nówki z zakatowanego silnika do generalnego remontu za całe 9.99 PLN:D:D:D:D:D
  • #12 04 Nov 2005 22:20
    datatomek
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Ja sądzę że jednak magnetyzery to niezły dodatek.Pomijając pewne okoliczności w których można niedopatrzyć się dużych zmian,te małe są na pewno.A głównie chodzi o fizyczną zasadę tego zjawiska.I aby efekt był jakikolwiek wogule, to należy poddać magnetyzacji paliwo oraz powietrze,o przeciwsobnych polach.Dopiero wtedy to działa.Są urządzenia które działają identycznie ale oparte jest to zjawisko o pole elektrostatyczne.Lecz w przypadku zwykłych aut,to pierwsze jest bezpieczniejsze:) W konstrukcji urządzeń magnetycznych,tak i w tym przypadku,ważne jest rozmieszczenie tych elementów.Dowolne zakładanie magnetyzera na przewód paliwowy,prawdopodobnie niczego nie zmieni.Lecz poprawnie założone magnesy naprawdę pomagają.Myślę jednak że do starych silników taka operacja nie ma sensu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze do maciejka.Masz może i rację z tymi dodatkami,ale są i pewne wyjątki.Dopiero od niedawna w stanach zaczęli np.rozpowszechniać produkty sprzed wielu lat, chronione ścisłą tajemnicą,gdzie m.in. są to produkty w technologi miliTec. I to naprawdę działa.Używano np.środka do uszczelnień chłodnicy w warunkach bojowych,(było to akurat podczas akcji p.burza),gdzie przestrzelenie chłodnicy z kalibru 7.62,w ilości kilkunastu sztuk,nie powodowało zatrzymania pojazdu w terenie. Ale to tylko tak nawiasem,Dużo spośród tych,co u nas sprzedają to lipa.
  • #13 04 Nov 2005 23:22
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    :D:D:D Ludzie dajcie spokój.
    Magnetyzer przede wszystkim działa na kiesę sprzedającego.
    Czy ktoś z was widział w którejkolwiek gazecie motoryzacyjnej (szanującej się) test magnetyzerów?
    Jest to całkowicie 100% lipa.
    Namagnesuj powietrze i paliwo a silnik będzie lepiej chodził
    Tjaaaa. Spluń przed jazdą przez lewe drzwi to będziesz miał lepszy rezultat :|.

    Co do dodatków do paliw/olejów. W pewnym (małym) stopniu działają "leczniczo" na silnik. Zawierają składniki myjące i smarujące, rozpuszczają nagar, czyszczą układ dolotowy. Naturalnie nie regenerują zużytych części.
  • #14 05 Nov 2005 12:49
    Yanush
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    jaceksu25 wrote:
    Sa magnetyzery i pseudomagnetyzery z allegro. Magnetyzer renomowanej firmy oraz zamontowany wedlug szczegolowej instrukcji z cala pewnoscia da zawsze jakis rezultat... a mozna by pomyslec, ze to tylko zwykle magnesy neodymowe....
    Przykladem moze byc ostatnio ( moim zadniem szal) mikser z magnetyzerem, jest super...

    Hmmm... a jak odniesiesz się do tych:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=70181996
    Zobacz ile instytucji je testowało :D
    Pozdrawiam
    Yanush
  • #15 05 Nov 2005 12:51
    datatomek
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    No cóż każdy ma swoje zdanie,aczkolwiek co niektórzy mają również i pewne doświadczenia w tym temacie.Może nie tak całkiem należy wyrzucić do kosza projekty z cyklu "turbinka Kowalskiego",albo polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych.Jak też i jazda techniką EcoDrive.Dla ciężkiej nogi to i super oszczędny silnik nic nie pomoże.To tyle.Myślę że i temat został wyczerpany.
  • #16 05 Nov 2005 17:42
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Może nie tak całkiem należy wyrzucić do kosza projekty z cyklu "turbinka Kowalskiego",albo polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych.

    Byłem kiedys na wycieczce w Bielsku w OBR Fiata i pytałem o turbinke Kowalskiego, powiedzieli mi że ten wynalazek nie działa - na jednym silniku był niewielki przyrort mocy (max 5% - czyli nie ma znaczenia ponieważ dokładność przyżądów hamownianych jest tego rzedu) a na drugim spadek mocy i momentu o dość znaczną wartość. Wszystko zależy od posiadanych dyszy w gaźniku, jego regulacji oraz stopnia zużycia. Tego typu urządzenie nie dało wyników które można by było odczuć podczas eksploatacji.Sama polerka kanałów dolotowych nic nie daje i każdy tuner Wam to powie. To co Wy nazywacie polerką to w warsztacie specjalisty wygląda zupełnie inaczej. Kanały dolotowe i wydechowe mają zmieniane średnice oraz kształty - koryguje sie ja na wszelkie mozliwe sposoby i dopiero na samym końcu poleruje sie je po to aby nie osiadał nagar i nie powodował zaburzeń przepływu (kanały wydechowe) i przepływ mieszanki nie był zaburzany poprzez chropowatość ścianek (kanały dolotowe).
  • #17 05 Nov 2005 19:55
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Przeczytałem tą aukcję i nie znalazłem ani słóweczka zastrzerzenia od kupujących. To mnie trochę dziwi. Jak napisał Marianko, coś za dużo tu peanów pochwalnych.
    I te tracące sprężystość pierścienie tłokowe :D

    W takim razie można równie dobrze kupić kilka magnesów neodymowych (pastylek z otworem), założyć na przewody paliwowe i mieć to samo za 10zł.

    Szczerze mówiąc nigdy nie zakładałem magnetyzerów ze względu na brak fachowej wiedzy na ten temat, ale chyba troszkę się nakręciłem, więc może kupię sobie parę neodymów i zobaczę co to jest warte.

    Co do polerowania kanałów to zgadzam się Rolim.
  • #18 05 Nov 2005 20:20
    jaceksu25
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Yanush wrote:
    jaceksu25 wrote:
    Sa magnetyzery i pseudomagnetyzery z allegro. Magnetyzer renomowanej firmy oraz zamontowany wedlug szczegolowej instrukcji z cala pewnoscia da zawsze jakis rezultat... a mozna by pomyslec, ze to tylko zwykle magnesy neodymowe....
    Przykladem moze byc ostatnio ( moim zadniem szal) mikser z magnetyzerem, jest super...

    Hmmm... a jak odniesiesz się do tych:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=70181996
    Zobacz ile instytucji je testowało :D
    Pozdrawiam
    Yanush


    Pieknie napisane, normalnie goscia powinni wyróznic za zdolnosci marketingowe...:-)
  • #19 27 Nov 2005 23:13
    Mushashi
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    A ja podam konkretny przykład:)choc daleki jestem od stwierdzenia ze magnetyzery są skuteczne,,,ale...pracowałem kiedys w aso daewoo no i przychiodzili panowie handlujący magnetyzerkami no i zaczęlismy to montować obiecujac złote góry komentarze były rózne od takich co 20% mniej do takich co o dwa litry więcej,,,ale...Jedno daje mi do myslenia,,,po założeniu w daewoo Tico po tysiącu ,dwóch każdy z nich wracał ze ma za wysokie obroty biegu jałowego....i trzeba było skręcac Co na to sceptycy?
  • #20 28 Nov 2005 18:52
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jak już ktoś napisał używno magnetyzerów w samolotach podczas wojny. Powodowało to zmianę koloru spalin z czarnego na biały.
    Wynika z tego, że coś to jednak daje.
    Na pewno nie jest to całkowicie bezużyteczne, ale to że firmy produkujące magnetyzery nie zgadzają się na rzetelne niezależne testy świadczy o tym, że prawdopodobnie, albo nikt tego nie testuje, albo z cudów jakie owe firmy wypisują tylko ułamek jest prawdziwy, z chodzi głównie o zbicie kasy kosztem naiwnych użytkowników.

    Osobiście, jeśli ktoś chce sprawdzić czy to działa, proponuję kupić magnesy neodymowe i zrobić sobie samemu magnetyzer. Całość zamknie się w kwocie 5-10zł, a nie 50zł.

    Co do obrotów jałowych, jeśli magnetyzer powoduje wzbogacenie paliwa to do zapewnienia danych rpm potrzeba go mniej.
    I pewnie stąd wyższe obroty.
    Oczywiście zakładam, że przyczyna tkwi w magnetyzerze, a nie np: w zabrudzonym zaworze obejścia powietrza, czy innej usterce.
  • #21 28 Nov 2005 20:07
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Największą siłe działania w tym wszystkim ma "samo-sugestia" co chce się uzyskać to się ma :) Wiara czyni cuda :)
  • #22 28 Nov 2005 21:11
    kooperator
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Sady wrote:
    Największą siłe działania w tym wszystkim ma "samo-sugestia" co chce się uzyskać to się ma :) Wiara czyni cuda :)

    Właśnie w tym cały pic. :D Miałem okazje sprawdzić działanie magnetyzerów w samochodzie kolegi Opel Omega B combi 2.0 i . Oczywiscie zamontowałem je jak należy kolega pojezdił jeden dzień, po czym pożyczyłem od niego samochód pod pretekstem przywiezienia kosiarki z działki. Był to oczywiscie preteskt bo pojechałem do siebie i wymieniłem mu te magnetyzery na takie same ale bez magnesów i samochód oddałem. kolega zrobil jakieś 9500 km i stwierdził ze spadło spalanie i że samochód jest bardziej dynamiczny. Jakież wielkie było jego zdziwienie jak oddałem mu jego prawdziwe magnetyzery. A pod maską pokazałem mu tylko atrapy. Niech żyje "samo-sugestia" :D Pozdrawiam.


    Mariusz:.
  • #23 28 Nov 2005 21:21
    Tomek665
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    kooperator
    To co zrobiłeś to niezły kawał a do tego udowadnia istnienie auto-sugestji czy samo-sugestji, czego nikt nie neguje. Ale jednak nie potwierdza ani nie zaprzecza działania magnetyzera.
  • #24 28 Nov 2005 22:44
    Mushashi
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    No zgoda Panowie..mówicie tutaj o autach na wtrysku-tam elektronika skoryguje skład mieszanki paliwowo powierznej i nikt nie zauwazy namacalnych skutków zamontowania magnetyzerów-ja przytoczyłem przykład kilkudziesięciou samochodów na gaźniku,gdzie nie ma żadnych zaworów biegu jałowego czy innej elektroniki,sama analiza spalin precyzyjnym analizatorem równiez potwierdza spadek tlenków azotu,dwutlenku węgla i inych proponuje sprawdzic na sobie za te parę złotych,,,,,i przedstawić swoje obiektywne spostrzeżenia...
  • #25 28 Nov 2005 22:58
    Tomek665
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Dobra panowie może pora na jakieś wnioski?
    ja mam takie:
    1-nie kwestionowane korzyści mają producenci magnetyzerów
    2-Jeśli to tylko oddziaływanie pola mag. to wystarczy przykleić taśmą magnesy za 10 zeta do przewodów i efekt będzie identyczny
    3-nie było sygnałów żeby komuś to zaszkodziło więc może warto spróbować
    4- lepsze samopoczucie z posiadania cudownego patentu też nie jest do pogardzenia :-)
  • #26 28 Nov 2005 23:11
    djbully
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    też sobie zrobiłem takie magiczne urzondzonko rok temu i do dzisiaj z tym jezdze. powiem tak na zuzyciu -nic, na mocy - nic, ale....
    spadła zawartośc HC w spalinach tak znacząco że wygląda na to jakbym miał kata a go nie mam bo wywaliłem. mierzyłem przed i po założeniu.
    tyle z mojej strony na temat
  • #27 28 Nov 2005 23:36
    rdt
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    hmm ja mysle ze przeciez paliwo (etylina) w jakis tam nieszczególny sposób przewodzi prąd
    co sie dzieje z przewodnikiem jezeli umiescimy go w polu magnetycznym wie raczej większość z nas
    mam podobne zdanie do przedmówcy - mocy nie przybędzie , zuzycie paliwa nie spadnie, ale spaliny mogą być czystsze
    a co do stosowania na szeroką skale tego wynalazku - czy tos z was widział hamulec wirowy ????widzialem jak biały zdezelowany maluch przypitolił w sciane z niemałą predkością - efekt - zero zgniecenia i czemu tego nie wprowadzą do produkcji?????
    bo serwis tez z czegos zyc musi
  • #28 29 Nov 2005 00:30
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    a co do stosowania na szeroką skale tego wynalazku - czy tos z was widział hamulec wirowy ????widzialem jak biały zdezelowany maluch przypitolił w sciane z niemałą predkością - efekt - zero zgniecenia i czemu tego nie wprowadzą do produkcji?????

    Widziałem to, ale w telewizji, wprowadzenie takiego urządzenia równało by sie z bankructwem wielu firm zajmujących sie produkcją części samochododowych oraz firm pośredniczących oraz przewozowych. Ogólnie śmierć motoryzacji dla firm - ale przyszłość dla ludzi, ich zdrowia i pieniędzy.
  • #29 29 Nov 2005 19:01
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Widziałem ten "zderzak" z hamulcem już parę lat temu. Moim zdaniem patent kupi jakiś Bentley, Maybah, lub inna firma, która sprzedaje mało bardzo drogich samochodów. A w takich gablotach zamontowanie takiego cacka za powiedzmy 2tyś zł pozwoli zareklamować go jako superbezpieczną limuzynę i zwiększy jego cenę o 10-20tyś zł :D
  • #30 29 Nov 2005 20:06
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    A mnie sie wydaje, że jak już kupi to Bentley czy Maybah to projekt ten skończy swoje życie w jakiejś ściśle tajnej szufladzie i nie bedzie montowany. A jak już to zamontują co cena wzrośnie o 10-20 tyś - ale EURO :!:
  Search 4 million + Products
Browse Products