X

CITROEN xsara dmuchawa działa tylko na 4 poziomie

05 Nov 2005 18:37 FRfreedy20
  • #1 05 Nov 2005 18:37
    freedy20
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam mam taki problem ze dmuchawa działa tylko na 4 poziomie nie wiem co mam zrobic jak to naprawic prubowalem szukac tego bewzpiecznika pod schowkiem napodłodze od strony pasazera ale mojej wersj chyba tego nie ma moze ktos bym mi wytłumaczył gdzie to dokładnie jest moze to jest wina tego bespiecznika?? POMOCY!!!
  • #2 05 Nov 2005 18:43
    ADI_Si
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam moim zdaniem wina lezy po stronie oponika ktory zwykle steruje obrotami nawiewow. nalezy go szukac w nagrzewnicy w okolicach silnika nawiewu(4 grube przewody) jak go wyjmiesz to miernikiem sprawdzasz przejscie powinno byc kazdy z kazdym
  • #3 05 Nov 2005 20:00
    jarecki04
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Zobacz czy na obudowie dmuchawy masz ukad z tranzystorem często on ulega uszkodzeniu
  • #4 05 Nov 2005 20:15
    oram
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    Nie pamiętam dokładnie miejsca ale....
    Uszkodzeniu uległ bezpiecznik termiczny. Jest to metalowa rurka długości 1 cm średnicy 2-3 mm. Znajduje on się pomiędzy rezystorami drutowymi zwiniętymi w cewki po kilka zwojów o średnicy 2-3 cm. Na bezpieczniku termicznym jest napis do jakiej temperatury może się rozgrzać aby nie uległ spaleniu. Naprawa polega na jego wymianie (co polecem) koszt 2 zł, lub zwarciu go drutem i heja.....
    Gdzie to jest???. Jest to zamontowane na kanale nawiewowym powietrza. Być może trzeba wykręcić schowek przed pasażerem (ten na wprost nie ten na górze deski , w niektórych wersjach jest tam poduszka). potem musisz poszukać złączki z 4-5 przewodami grubymi o średnicy kilku mm. Jak odłączysz wtyczkę to moduł z rezystorami wyjmuje się obracając go zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Przepraszam za te niedokładnośći, ale robiłem to 2 latka temu i dokładnie nie pamiętam czynności demontażu. Zastosowałem termik o trochę wyższej temperaturze i do tej pory problem się nie pojawił. Napisz czy odniosłeś sukces.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jarecki "Zobacz czy na obudowie dmuchawy masz ukad z tranzystorem często on ulega uszkodzeniu" piszesz o elektronice przy silnikach z klimą. Tam są tranzystory. W tym układzie co opisuje freedy20 "działa na 4 poziomie" domniemam, że pisze o przełączniku z wyczuwalnymi skokami i wtedy przełacza się rezystory regulujące pracę silnika. Jeżeli chcecie foto to proszę o info na maila marek(malpa)core.pl to zrobię i podeślę zdjątka.
  • #5 05 Nov 2005 23:16
    freedy20
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    witam dzieki za pomoc i prosze o jeszcze wytumaczenie ale jak zobacze fotki to moze sie uda :D:D:D
  • #6 22 Jan 2008 16:55
    Pawel.k0
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Cześć, odgrzewam stary temat i proszę o wyrozumiałość. Mam Xsarę z kimatyzacją i moduł sterowania nadmuchem oparty na 2 tranzystorach FW 26025. Awaria jak w opisie, brak regulacji i dmucha na max. Kupiłem tranzystory BDX66C, wlutowałem i dmuchawa działała 1/2 sek. i całkowicie padła. "Fachowiec" stwierdził, że musiał nawalić jeden z elmentów zatopinych w na płytce w silikonie i z tego powodu spalą się każde nastęne tranzystory. Kiedy ponownie wlutowuję na próbę stare tranystory, działa jak poprzednio, na max. Moje pytanie jest następujące: Czy "fachowiec" ma rację i trzeba kupić nowy moduł, czy zaryzykować i kupić inne tranzystory np. MJ11015, ale jak się nie uda to idę znów w bezsensowne koszty. Jeśli ktoś wie na 99% jak zadziałać to proszę o odpowiedź.
  • #7 26 Jan 2008 23:04
    krzysta72
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Listwa rezystorów.
  • #8 28 Jan 2008 09:42
    kjx13
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wstaw lepsze tranzystory i zobacz jak będzie działało. Jeżeli to nie da rezultatu to wymień cały regulator, tylko nie kupuj w serwisie bo kosztuje ok 300 zł, na allegro widziałem po 170 zł.

    I najważniejsza sprawa: uszkodzenie wyżej wymienionego regulatora jest spowodowane w 90 % przez zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy!!! Wentylator ma wtedy zwiększone opory i pobiera większy prąd, co powoduje przegrzewanie regulatora. Wymieniaj filtr obowiązkowo co roku lub 15000km.
  • #9 28 Jan 2008 13:46
    bohdanek
    Level 12  
    Helpful post? (+2)
    Raczej pobiera mniejszy prad, a przegrzewa sie z powodu malej ilosci czynnika chlodzacego jakim jest w tym przypadku powietrze.:D
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products