Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



obróbka plexi


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny ->obróbka plexi Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#1 06 Lis 2005 12:09  Autor tematu   

obróbka plexi


witam....

mam poważny problem natury plastikowej... chcę zrobić sobie obudowe z plexi tylko o dość nietypowych kształtach tzn. w jednym kawałku dużo krągłości a do tego jeszcze połączenie z drugim symetrycznym kawałkiem plexi...

tak więc poszukuje informacji na temat:

- tłoczenia plexi

- spawania plexi

- wyginania plexi

- i wszelkiej obróbki pozwalającej nadać plexi dowolny kształt


będe wdzięczy za wszystkie informacje dotyczące obróki plexi...

p.s. szukałem na google ale tam są same firmu wykonujące takie usługi..

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
btomko
Poziom 23
Poziom 23
Dołączył: 18 Maj 2002
Posty: 2887
Pomógł: 167
btomko
Poziom 23
Post#2 06 Lis 2005 15:11    

obróbka plexi


Po pierwsze plexi się skleja ,2 wyginanie nad cipłym powietrzem mozesz wtedy zrobic wszystko z plexi ,o jakąa obróbkę chodzi napisz dokładniej a postaram się pomóc

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#3 08 Lis 2005 06:07  Autor tematu   

Re: obróbka plexi


btomko napisał:
Po pierwsze plexi się skleja ,2 wyginanie nad cipłym powietrzem mozesz wtedy zrobic wszystko z plexi ,o jakąa obróbkę chodzi napisz dokładniej a postaram się pomóc


o tym że się skleja to ja wiem... (jesli chodzi ci o spawanie to firmy reklamowe w interneci oferują taką usługe)

chodzi mi wogóle o obrubke ... co , jak, czym, dlaczego, w jakiej temperaturze i w jakim czasie... nic innego jak sprawdzone sposoby itp..

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
avatar
Poziom 23
Poziom 23
Miasto: NYC
Dołączył: 09 Lut 2003
Posty: 3825
Pomógł: 137
Ocena postów: 68
avatar
Poziom 23
Post#4 08 Lis 2005 06:43    

obróbka plexi


temperatura gecia plexy to ok 160-180'c

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
numerek12
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: trójmiasto
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 544
Pomógł: 15
Ocena postów: 3
numerek12
Poziom 18
Post#5 08 Lis 2005 08:52    

Re: obróbka plexi


hmmm obrobka pleksi to trudna sprawa szczegolnie jesli chcesz uzyskac jakies dziwne ksztalty
musisz pamiętac że podgrzewając pleksi doprowadzasz do tego że materiał jest bardzo miekki i kazdy dotyk nawet palcem pozostawia slad

to co opisales w 1 poście niewiele mowi o ksztaltach które chcesz uzyskac a to podstawowa sprawa

spawanie - mozna spawać ale jakość spawu jesli nie masz odpowiednich maszyn jest do niczego.
lepiej kleić - nie ma sladu łaczenia

napisz cos wiecej co chesz uzyskac a powiem Ci czy warto sie bawić - zajmuje się tym zawodowo i wiem ze czasami sie nie da wygiąc pleksi bez okaleczenia materiału

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
agaudio
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: Bochnia
Dołączył: 25 Cze 2004
Posty: 596
Pomógł: 25
Ocena postów: 1
agaudio
Poziom 18
Post#6 08 Lis 2005 14:59    

Re: obróbka plexi


Witam
Przy okazji tego tematu zapytam czym można kleić plexi ze szkłem .
W tym ma byc środek trawiący B-327 w temperaturze około 40 stopni.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#7 09 Lis 2005 05:35  Autor tematu   

Re: obróbka plexi


"numerek12" odnośnie klejenia to czy pozostawia ślady (bardzo widocze i w dotyku odczuwalne ????)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
djpeterek
Poziom 19
Poziom 19
Dołączył: 29 Sie 2003
Posty: 722
Pomógł: 27
Ocena postów: 6
djpeterek
Poziom 19
Post#8 09 Lis 2005 21:13    

obróbka plexi


Witam
Kolego agaudio plexe ze szkłem najlepiej skleić silikonem sanitarnym dobrze trzyma. Przynajmiej u mnie próbowałem poxipolem przeźroczystym i klejem epoksydowym dwu składnikowym ale wszystko się rożeszło dopiero silikon dobrze sklelił.
pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
numerek12
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: trójmiasto
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 544
Pomógł: 15
Ocena postów: 3
numerek12
Poziom 18
Post#9 09 Lis 2005 21:44    

Re: obróbka plexi


nebo napisał:
"numerek12" odnośnie klejenia to czy pozostawia ślady (bardzo widocze i w dotyku odczuwalne ????)


jak kazdy spaw czy spoina klejona slad będzie widoczny
jednak moge smialo powiedzieć że od staranności i czystosci kleju i spoiny zalezy czy bedzie widoczny bardzo czy mniej
w zasadzie ślad jest tak minimalny ze prawie go nie widac

swego czasu dodsyc duzo kleilem i jak teraz popatrze na te swoje "wyroby" sprzed roku to płakac sie chce - czyli jednym slowem doświadczenie i starannośc przede wszystkim
chwaląc sie teraz jak kleję cos to slad jest bardzo mały albo wcale i jesli nie ma przesuniecia części to niewyczuwalny pod palcem
może tez dlatego że sam robie sobie klej

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#10 10 Lis 2005 05:41  Autor tematu   

Re: obróbka plexi


numerek12 napisał:
....
może tez dlatego że sam robie sobie klej


a mógłbyś podać przepisa na ten klej ???

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
numerek12
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: trójmiasto
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 544
Pomógł: 15
Ocena postów: 3
numerek12
Poziom 18
Post#11 10 Lis 2005 18:58    

Re: obróbka plexi


nebo napisał:
numerek12 napisał:
....
może tez dlatego że sam robie sobie klej


a mógłbyś podać przepisa na ten klej ???


klej robiłem z roznych srodkow
moze to byc nawet nitro rozpuszczalnik
ja stosowalem chloroform środki z rodziny metylenow i chyba najlepiej sprawdza się chlorek metylenu

wystarczy zrobic okruszki rodzimego materialu i rozpuscic go
ale tylko tyle ile trzeba - reszte wyrzucic- nie nadaje się do powtórnego wykorzystania
klej powinien mieć konsystencje syropu - gesty ale bez grudek

kleić o ile warunki pozwola w nast sposob
na klejoną powierzchnie wylać/skapnąć troche kleju -i nie rozsmarowywać !
dociskac klejony material powoli -dokładnie od jednego konca do dugiego
zwrócić uwage aby wygonić powietrze ze spoiny


nadmiar kleju można wytrzec tym samym rozpuszczalnikiem albo zostawić do wyschnięcia
powinien być niewidoczny o ile nie zabrudzi sie kurzem w trakcie schniecia


nalezy pamiętać ze po docisnieciu elementów klejonych rozpoczyna sie proces rozpuszczania materiału i każde poruszenie spowoduje katastrofę


powodzenia

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#12 11 Lis 2005 09:53  Autor tematu   

Re: obróbka plexi


A ile mniej więcej schnie taki klej ????

W jakiego typu sklepie dostałeś chloroform, czy też chlorek metylenu ????

--->

Jaki sposób klejenia plexi będzie jak najzdrowszy dla człowieka???? Chodzi mi oto, że obudowa będzie miała częsty kontakt ze skórą... Nawet bardzo...

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
numerek12
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: trójmiasto
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 544
Pomógł: 15
Ocena postów: 3
numerek12
Poziom 18
Post#13 12 Lis 2005 20:29    

Re: obróbka plexi


Widywałem w sieci CHEMIA te roztwory.


Szkodliwości dla człowieka to nie ma dlatego, że po odparowaniu rozpuszczalnika materiał jest jednorodny.
Nie stosujesz innego kleju. Tylko materiał rodzimy, tylko rozpuszczony.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
twazny
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: podkarpackie
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 638
Pomógł: 80
Ocena postów: 7
twazny
Poziom 19
Post#14 14 Lis 2005 10:43    

obróbka plexi


Kiedyś jako modelarz wyciskałem z pleksi kabiny, do samolotów itp.
Pleksę rozgrzewało się w prawie wrzącym oleju.
Stempel,matryca itd. Przy niedużych elementach wychodzi super.
Ale z goracym olejem trzeba uwazac, o ile po wrzacej wodzie nie zostanie blizna, to po kapnięciu olejem zostanie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#15 14 Lis 2005 15:21  Autor tematu   

Re: obróbka plexi


a z czego są zrobione takie matryce i stemple bo prócz klejenia będe chciał to wykorzystać

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
twazny
Poziom 19
Poziom 19
Miasto: podkarpackie
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 638
Pomógł: 80
Ocena postów: 7
twazny
Poziom 19
Post#16 14 Lis 2005 21:03    

obróbka plexi


Hmm.Robiliśmy to z drewna łatwo obrabialnego (lipa) czasem trzeba bylo podszpachlować.
W większości przypadków nawet nie trzeba było matrycy.
Lopatologicznie wyglądało to tak ;
-robiło sie pełny model kabiny ,szyby itp z drewna
-w sklejce wycinało sie otwór odpowiadający największemu przekrojowi
powiększony na obwodzie o grubość pleksy- 2 sztuki.
-gorącą plekse kładło się na jednej sklejce, przykrywało drugą
i wciskało model kabiny w wycięty otwór na ządaną głębokośc.
Póżniej trzeba to było ładnie obciąć itd.
Jakoś tak to było.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
nebo
Poziom 16
Poziom 16
Dołączył: 27 Sie 2003
Posty: 272
Pomógł: 3
nebo
Poziom 16
Post#17 15 Lis 2005 17:04  Autor tematu   

Re: obróbka plexi


dzięki uprzejmości kolegów z http://forum.pirotechnika.one.pl pozyskałem wiedze na temat odlewania plexi ...

p.s. tylko teraz niebardzo wiem czy to będzie szkodliwe w kontakcie ze skórą...

Załączniki:

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
adammc
Poziom 20
Poziom 20
Miasto: Żabno
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1026
Pomógł: 82
Ocena postów: 17
adammc
Poziom 20
Post#18 15 Lis 2005 21:46    

obróbka plexi


witam jezeli chodzi o gięcie plexi po liniach prostych ja stosuję jeden sprawdzony sposób:
mianowicie mam na desce i 2 gwozdziach naciągnięty drut oporowy długości 0.5 m napinany spręzyna średnica drutu 0.5 mm podłączony pod trafo nagrzewa się do czerwoności jak chce wygiącc plexi to ukladam ja 1 cm nad drutem po lini gięcia i po 20 minutach plexi wygina sie idealnie tak że mozna ja nawet jak kartkę papieru złozyc uzyskując przy tym idealne krawędzie gięcia po zgięciu zmaczam krawędż mokra gąbką w celu ostudzenia..

co do klejenia to nie pamietam co to był za środek ale chyba jakiś rozpuszczalnik a technologia klejenia wyglądała tak ,że jak chcieliśmy skleić 2 kawałki powiedzmy jeden do drugiego pod kątem prostym to jeden kladło się na leząco i na nim pionowo stawiamy drugi jednakrze nie bezpośrednio tylko na 2 drucikach średnicy okolo 0.15 mm w ten sposób powstaje szczelina w którą przy pomocy strzykawki z igłą wpuszczamy rozpuszczalnik, on wcieknie sam idealnie przez sily przylegania itp.
po okolo kilku kilkunastu minutach gdy rozpuszczalnik rozpusci klejone powierzcznie wyciągamy delikatnie druciki i całośc zostawiamy na dzień ..
efekt jest taki że nie jest sklejone tylko jakby stopione lub wykonane z jednego kawałka ponieważ nie ma zadnej obcej spoiny tylko sama plexi.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Ricardo Picardo
Poziom 8
Poziom 8
Miasto: Kraków
Dołączył: 19 Wrz 2002
Posty: 29
Pomógł: 1
Ricardo Picardo
Poziom 8
Post#19 20 Lis 2005 21:41Pomocny post    

Re: obróbka plexi


Do klejenia plexi można użyć kleju z użyciem kwasu octowego w którym rozpuszcza się opiłki plexi.
Po pewnym czasie robi się z tego syrop czyli płynne plexi.
Spoina uzyskana przy pomocy tego kleju jest całkowicie przeźroczysta.
Ja osobiście wykonałem sobie z plexi pojemnik do trawienia płytek i jest całkiem wygodny w użyciu.:D

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
rafles
Poziom 3
Poziom 3
Miasto: Sosnowiec
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 6
rafles
Poziom 3
Post#20 22 Maj 2006 15:12    

Re: obróbka plexi


Witam. Jestem tutaj nowy. Chciałbym się dołączyć do tematu, chodzi mi o obróbkę z plexi przeźroczystej. Chciałbym zrobić klosz lampy tylniej do samochodu daewoo tico na wzór oryginalnego. Jak się za to najlepiej zabrać aby przy wyginaniu nie było załamań, odbarwień i żeby nie popękało?

Dziękuję i pozdrawiam.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Tomy_m
Poziom 14
Poziom 14
Miasto: JG
Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 175
Pomógł: 13
Ocena postów: 8
Tomy_m
Poziom 14
Post#21 14 Kwi 2007 13:32    

Re: obróbka plexi


Temat stary ale ciągle aktualny :-)
Ja również jestem zmuszony do wykonania klosza lampy tylnej którego po prostu nigdzie nie mogę kupić :-(

Szablon już wykonałem, pleksi wyciąłem szlifierką kątową. Teraz zastanawiam się jak ją zgiąć w dwóch miejscach ... zależy mi na promieniu gięcia ok. 10-15 mm i aby te zagięcie było w pełni przezroczyste.
Chciałbym opracować jakiś maly poradnik więc podobałby mi się pomysł w stylu " weź suszarkę do włosów itd." bez budowania maszyny na drut oporowy itp. bo dla dwóch zgięć to wydaje się bez sensowne i skomplikowane (chciał zrobiłem kiedyś taką wycinarkę do styropianu :-)))

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
cryptic
Poziom 12
Poziom 12
Miasto: Warszawa
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 87
Ocena postów: 153
cryptic
Poziom 12
Post#22 21 Lip 2007 17:58    

Re: obróbka plexi


Witam, ja właśnie testuje różne sposoby obróbki plexi i powiem ze przy dobrym pomyśle wszystko idzie gładko. Pierwsza rzecz to test gięcia. rozgrzałem plexi nad najmniejszym palnikiem kuchenki gazowej ruszając równomiernie aż do momentu gdy plexi zaczeła się lekko wyginać, położyłem ją szybko na blacie na nią gumowy wałek z drukarki igłowej (taki miałem pod ręką a średnica mi odpowiadała 5cm) i następnie wyginałem jednocześnie przyciskając podnoszoną powierzchnię do ściany (czegoś prostopadłego) poczekałem chwile aż ostygło i gotowe. efekt niesamowity wszystko pięknie wygląda. :) Kolejnym testem było malowanie, podklejanie plexi. Chciałem uzyskać efekt taki żeby powierzchnia była przezroczysta błyszcząca a jednocześnie biała, niestety biała plexi nie da takiego efektu dlatego pomalowałem jedno stronie plexi. efekt bardzo ciekawy jednak wychodzą wszystkie ryski.

Szukam teraz pomysłu na polerowanie krawędzi. :) może koś pomoże?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
submariner
Poziom 22
Poziom 22
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 2325
Pomógł: 51
Ocena postów: 95
submariner
Poziom 22
Post#23 21 Lip 2007 22:57    

Re: obróbka plexi


moze nie suszarke ale opalarke do farby i wszelkiego rodzaju ksztaltynp katowniki , rurki ... folii ochronnej nie nalezy zrywac do giecia bo mozna przegrzac powierzchnie plexi i pokryje sie drobnymi babelkami mnie udalo sie w ten sposob zniszczyc plexi o grubosci 20mm ale mozna bylo zeszlifowac . do klejenia idealny jest klej acrofix ktory klei rowniez poliweglany tyle ze na matowo ale przy plexi klejenie jest nie widoczne , polecam poliweglany zamiast plexi sa zdecydowanie odporniejsze na zlamanie i niezle sie wyginaja tyle ze przy wyzszej temperaturze.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Michaael
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Wieluń
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 13
Michaael
Poziom 5
Post#24 06 Lis 2008 14:14    

Re: obróbka plexi


Witam.
Odgrzeję troszke temat, ponieważ przymierzam się do zrobienia z plexi szybki motocyklowej ;) (Szybka będzie do motocykla Suzuki GSX 600 F - http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/suzuki/gsx600/svartrod-snettframifran.gif ) Nie próbowałem jeszcze giąć plexi, ale czy nie będzie problemu z takim kształtem? Nie będzie się marszczył materiał? Ponieważ szybka jest wygięta na okrągło z każdego brzegu ;P I czy ma ktoś jakieś pomysły w jaki sposób uzyskac taki kształt, czym podgrzać i jak to w ogóle trzymac żeby śladów nie narobić?
Pozdrawiam :)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
submariner
Poziom 22
Poziom 22
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 2325
Pomógł: 51
Ocena postów: 95
submariner
Poziom 22
Post#25 08 Lis 2008 01:21    

Re: obróbka plexi


nie jestes w stanie uzyskac takiego kszataltu bez podgrzania calej powierzchni , zazwyczaj takie rzeczy podgrewa sie w goracym oleju a jak arkusz jest miekki to przenosi na kopyto np z gispu i i schladza , tyle ze duze ilosci goracego oleju to dosc niebezpieczna zabawa.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Michaael
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Wieluń
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 13
Michaael
Poziom 5
Post#26 08 Lis 2008 11:12    

Re: obróbka plexi


Hmm, no to trudno, będe kombinował, może mi wyjdzie coś z tego, bardzo dziekuję za radę

Dodano po 7 [minuty]:

A jeszcze zapytam, czy w wodzie da rade zmiękczyć plexi? Czy tylko w oleju? tam ktoś wcześniej napisał, ze temperatura gięcia plexi jest dosyć wysoka, no ale postanowiłęm zapytać, moze akurat komuś się to udało :P

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Futrzaczek
Admin Grupy Retro
Admin Grupy Retro
Miasto: Piotrków Tryb. / Warszawa
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 6945
Pomógł: 470
Ocena postów: 163
Futrzaczek
Admin Grupy Retro
Post#27 08 Lis 2008 21:35    

Re: obróbka plexi


Wyginałem kiedyś pleksę poprzez gotowanie w wodzie i zginanie na kopycie. Nie polecam - tworza się pęknięcia, gięcie matowieje, po wystygnięciu bardzo łatwo jest złamać obrabiany fragment.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
michalwu
Poziom 12
Poziom 12
Miasto: Kraków
Dołączył: 09 Gru 2003
Posty: 90
michalwu
Poziom 12
Post#28 30 Sty 2009 08:56    

Re: obróbka plexi


Witam

Przez przypadek znalazłem świetny artykuł o pracy w plexi, może się komuś przyda...
Przewodnik po modelowaniu akrylu

Pozdrawiam
m

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
submariner
Poziom 22
Poziom 22
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 2325
Pomógł: 51
Ocena postów: 95
submariner
Poziom 22
Post#29 30 Sty 2009 18:20    

Re: obróbka plexi


do klejenia plexi kup klej ACRYFIX za ok 20pln tuba ok 100ml. Wszystkie rozpuszczane kombinacje po czasie metnieja lub odpadaja.
co do giecia to owszem jak to wczesniej jeden z kolegow opisywal nad drutem oporowym , tyle ze drut dobrze jest umiescic w korytku ok 10x10mm
i plyte podgrzewac na czyms plaski tak by drut byl ponizej poziomu , plexi pod wplywem temp i nierownomiernego grzania lubi sie deformowac a wtedy trzeba dociskac krawedzie nad miejscem ogrzewania.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
NorbertSenior
Poziom 3
Poziom 3
Miasto: Warszawa
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 5
Ocena postów: 1
NorbertSenior
Poziom 3
Post#30 01 Lut 2009 00:29    

Re: obróbka plexi


Klejenie - wszystkie moje próby z kwasem octowym chloroformem, toluenem, chlorkiem metylu dawały doskonałe efekty widokowe, ale spoina po kilku miesiącach pękała pod byle naciskiem albo "sama z siebie" Wypróbuję teraz specjalistyczne kleje oraz odprężę po klejeniu - o efektach dam znać.
Odprężanie - w plexi, w miejscu cięcia oraz gięcia na druciew, żelazku itp, powstają lokalne naprężenia, które po pewnym czasie dają mikropęknięcia. Plexi należy wygrzać w temperaturze około 100 - 120 stopni przez kilka godzin (2 godziny na 1 mm grubości) - podobno pomaga.
Formowanie - mój kolega wykonuje takie rzeczy w sposób śmiesznie prosty: kopyto, czyli forma na której plexi ma być formowane, jest umieszczone w płaskim pudełku. Górną pokrywę tego pudełka tworzy arkusz plexi, ze sporym zapasem rozmiaru. Pod kopytem podłączona jest pompa próżniowa (dwa odkurzacze szeregowo). Nad płytą plexi, na całym obwodzie pudełka jest położona ramka, która można docisnąć mocno, aby uszczelić plexi z pudełkiem. Nad tym wszystkim wisi kilka promienników podczerwieni (do małych kształtek wystarczy jeden promiennik). Promienniki grzeją plexi i kopyto pod plexi aż wreszcie miekkie plexi pod własnym ciężarem opadnie na kopyto, ale niezbyt dokładnie. Wtedy (nadal grzejąc) należy ramką docisnąć płytę plexi do krawędzi pudełka i włączyć pompę próżniową. Miękkie plexi dokladnie obłoży się na kopycie i na dnie pudełka. Wyłączyć promienniki, poczekać aż samo ostygnie do około 140 stopni, wyłączyć pompę, poczekać aż samo ostygnie całkiem. Obciąć nadmiar, brzegi itp.
W ten sposób można zrobić całkiem spore i głęboko formowane elementy, więc zapewne małe modelarskie tym bardziej.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny -> obróbka plexi 12  Następny
Strona 1 z 2




Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.078 seconds

elektroda.pl temat RSS