Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Archiwum ->Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm?? Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
Rabol
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: TG
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 205
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Rabol
Poziom 15
Post#1 06 Lis 2005 13:03  Autor tematu   

Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Witam
Kto z Was wie czym najlepiej sie tnie plekse grubości 4 mm??? Wiem ze brzeszczotem da sie ciąć ale myslałem ze może wyrzynarką albo czymś pdobnym tez idzie.
[h]

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Piotr Pajkert
Poziom 22
Poziom 22
Miasto: Poznań
Dołączył: 30 Mar 2003
Posty: 1511
Pomógł: 161
Ocena postów: 13
Piotr Pajkert
Poziom 22
Post#2 06 Lis 2005 13:44    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Witam!
Przed obróbką dobrze jest okleić plexi papierem samoprzylepnym. Uchroni to przed porysowaniem, a ułatwi narysowanie wcinanej figury. Obróbka plexi powinna być wykonana narzędziami wolnoobrotowymi (chodzi o temperaturę narzędzia bo plexi jest łatwotopliwe) - nie wiem, czy są wyrzynarki z regulacją obrotów. Do małych elementów najlepsza będzie piłka tzw. włośnicowa.
Cześć!

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
rafuls2
Poziom 14
Poziom 14
Miasto: Rzemień
Dołączył: 19 Mar 2005
Posty: 167
Pomógł: 11
Ocena postów: 2
rafuls2
Poziom 14
Post#3 06 Lis 2005 14:02    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Ostatnio ciąłem pleksi; proste kawałki piłą widiową 3000 obr/min nic się nie przytopiło bardzo ładnie przecięte. A kształty powinny bardzo dobrze wychodzić najzwyklejszą wyrzynarką.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Rabol
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: TG
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 205
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Rabol
Poziom 15
Post#4 06 Lis 2005 21:40  Autor tematu   

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


a napiszice mi jeszcze czym mozna łaczyc (kleic) plexie, czy może lepiej ja zkrecic śrubkami??

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Roli
Poziom 20
Poziom 20
Miasto: Cz-wa
Dołączył: 27 Gru 2004
Posty: 865
Pomógł: 58
Ocena postów: 12
Roli
Poziom 20
Post#5 06 Lis 2005 23:26    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Wszystko zależy od tego jaki efekt chcesz osiągnąć. Ładnie wygląda plexa sklejona żywicą epoksydową (bezbarwną) ale również uroku dodają jej śruby zakończone chromowanymi łbami imbusowymi. Jak napisałem wcześniej zależy to od "kontextu" i elementów towarzyszących tej konstrukcji.

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Rabol
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: TG
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 205
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Rabol
Poziom 15
Post#6 07 Lis 2005 07:24  Autor tematu   

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Właśnie tez myślałem o imbosach bo kiedyś z ich pomocą robilem obudowe i efekt był bardzo ładny ale teraz bede robił duzo elementów i kombinowanie z kątownikami i imbusami M3 byłoby bardzo czasochłonne i dosyc kosztowne (48 małych kątowników po 4 śruby w każdym). Mysle ze cześć konsrukcji poprostu poslejam. Nad żywica tez myslałem ale to jest troche babraniny z tym. Chyba zrobie to normalna "Ośmiorniczką", kiedys nia sklejałem gładki plastyk i bardzo dobrze trzymał. Oczywiście zrobie to estetycznie.

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Pawel_gdy
Poziom 6
Poziom 6
Miasto: Gdynia
Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 17
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Pawel_gdy
Poziom 6
Post#7 07 Lis 2005 08:46    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Plexi możesz ciać czymkolwiek najlepiej piłą tarczową obroty nie mają znaczenia.Jeśli chcesz wyciąć w plexi jakis kształt to zleć ciecie komuś na frezarce mozna naprawde fajne rzeczy tworzyć.
Plexi klejii sie najlepiej chloroformemem rozpuszcza on plexe i robi bezbarwne wiązania. Plexe po rozgrzaniu można tez spokojnie wygiać do kata 90stopni.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
r47bseba
Poziom 9
Poziom 9
Miasto: skc
Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 41
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
r47bseba
Poziom 9
Post#8 31 Gru 2009 15:47    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


PAnowie a ja mam  takie pytanko...po pierwsze musze napisaac ze nigdy nieciolem plexi....i dalatego ineresuje sie wszystkimi informacjami zamieszczonymi na elektrodzie....a o takowej jeszcze nieznalazlem.chodzi mi o to ze jak wytne obojetnie jaki wzor z plexi i potem piszecie zeby wszystkie nierownosci wyszlifowac pilnikiem itp narzedziem...............   i moje pytanko jest nastepujace.jak wyszlifuje dana krawędz to powiezchnia sie zmatowi.a jak bedzie sie rozpraszac swiatlo jak bede chcial wygrawerowac na srodku jakis napis,wzor itd....światlo wpadnie przez taka zmatowiona krawędz

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Paranoic
Poziom 2
Poziom 2
Miasto: Lodz
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 3
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Paranoic
Poziom 2
Post#9 12 Sty 2010 03:33    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


4 mm to nieduzo. Dla prostych ciec/przeciec, to mozna naciac/poskrobac zwyklym nozykiem do tapet z obu stron ciecia i nagiac/przelamac. Co do wymyslnych ksztaltow, to mozna sprobowac wyrzynarki, ewentualnie ze zmniejszona liczba "obrotow" - moze zastosowac tu autotransformator, tylko nie wiem, jak wytrzyma to silniczek wyrzynarki (made in China heh).
Natomiast klejenie: profesjonalne klejenie to najlepiej odnalezc w jakiejs ksiazce Stefana Sekowskiego o tworzywach sztucznych. Ja, jakies 10 lat temu robilem klej do plexi w sposob nastepujacy: do rozpuszczalnika nitro wrzucalem bardzo drobne skrawki plexi. Po 1-2 dniach calosc przechodzila w polplynna, galaretowata substancje, ktora po nalozeniu na klejone powierzchnie i docisnieciu kleila je przez ok. 24 h (zmiekczenie, rozpuszczenie, odparowanie).
Uwaga techniczna: ok. 10 lat temu rozpuszczalnik nitro mial inny sklad, niz dzisiaj. Proponuje po prostu poszukac (metoda prob i bledow) cieczy, ktore rozpuszczaja plexe; nalezaloby zaczac od niepolarnych benzyn ekstrakcyjnych, przez lakowe, rozpuszczalniki nitro (ksyleny + etylobenzen??), aceton i estry typu octan etylu.
A poza tym jedna z lepszych metod laczenia tworzyw jest spawanie/zgrzewanie. Nie bede wspominal o zgrzewarkach do tworzyw, ale podam metode domowa: 99% tworzyw termoplastycznych daje sie laczyc za pomoca lutownicy. trzeba poswiecic jeden, dwa swieze groty i po scisnieciu laczonych kawalkow roztapiac je grotem lutownicy. OSTROZNIE! Nie chodzi o to, by tworzywo calkowicie zdepolimeryzowac/zweglic, a tylko o zmiekczenie. To jest kwestia wprawy/manualnych zdolnosci, podobnie jak zwykle lutowanie.
Zycze powodzenia!

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lmyk
Poziom 3
Poziom 3
Miasto: Białe Błota
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 5
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
lmyk
Poziom 3
Post#10 26 Lut 2010 15:10    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Co do klejenia to polecam chloroform, w którym należy rozpuścić kawałki najlepiej bezbarwnej plexi. Trwa to kilka dni, ale efekt murowany. Wykonałem tym roztworem wiele liter przestrzennych podświetlanych z plexi. Klej nanosi się strzykawką z możliwie największą igłą.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
kt-konsul
Poziom 8
Poziom 8
Miasto: wrocław
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 25
Pomógł: 5
Ocena postów: 0
kt-konsul
Poziom 8
Post#11 23 Kwi 2010 01:54    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Witam ja mam z kolei pytanko gdzie można kupić chloroform

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Ryżu
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Mielec
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 20
Pomógł: 0
Ocena postów: 0
Ryżu
Poziom 7
Post#12 03 Maj 2010 21:19    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Co do cięcia plexi wyrzynarką to nie bardzo bo będzie zawsze jedną stronę szczerbić

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Vlody
Poziom 4
Poziom 4
Miasto: Warszawa
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 8
Pomógł: 2
Ocena postów: 1
Vlody
Poziom 4
Post#13 07 Paź 2011 17:11    

Re: Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??


Cytat:
Witam ja mam z kolei pytanko gdzie można kupić chloroform


W czystej postaci nie da się kupić bo jest to środek "obezwładniający" chyba że masz kogoś pracującego w szpitalu gdzie chloroformem w postaci rozcięczonej dyzenfekują pomieszczenia. Stamtąd można załatwić ale to "załatwić" niestety będzie przestępstwem trochęRazz
---------------------------------------------------------------------
Co do klejenia to istnieją na rynku kleje do plexi ja dawno temu używałem niemieckiego kleju "ACRIFIX", są one o tyle dobre że po wyschnięciu sa całkowicie przezroczyste, czyli jeśli ładnie przytniemy plexi i złączymy takim klejem to efekt jest taki że nie widzimy warstwy kleju na sklejonej powierzchni

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Archiwum -> Czym (b)ajlepiej ciąć plexe 4mm??
Strona 1 z 1
Podobne tematy
PF.126p- Planowanie głowicy o 4mm (27)
Saab 93 1.9 TiD 2006r co ciąć? (3)
Czy można ciąć i lutować CAN\'a? (27)
transit conect 2005 disel, co ciąć?? (6)
E-clasa cdi (w211) antyporwanie - co ciąć (4)
Ford Focus 2008 1.6 benzyna - co ciąć (3)
E60 2007 3.0D co ciąć? System keyless. (2)
Vito 2007 - Odcinanie zapłonu?Co ciąć? (1)
BMW E60 530d - Co ciąć do alarmu ? (1)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.048 seconds

elektroda.pl temat RSS