X
  • #1 06 Nov 2005 20:28
    Refus
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich,
    Mam pytanko czy ktos ma moze jakis pomysł na zrobienie pompki do spuszczania paliwa z baku auta do beczki. Czesto musze spuszczać paliwo i ciagnać caly czas wezyk to jest troche nie zdrowe, czy ktos ma moze jakis pomysl na spuszczanie paliwa moze być elektryczne np. na max 12V do polaczania pod zapalniczke czy o cos podobnego, chodzi o to zeby było w miare szybko i bez wdychania oparów
    Czekam na wasze pomysly
    Pozdrawiam
  • #2 06 Nov 2005 20:42
    Tommy82
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Ja bym zaczol testy z pompkami pompkami od spryskiwaczy (nie jestem tylko pewny czy taka zebata pompka bedzie w stanie zassac paliwo z baku)
  • #3 06 Nov 2005 21:18
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Używałem pompek od Webasta (wydajność ok. 1.5l./min ) oraz od helikoptera. Ta ostatnia o bardzo dużej wydajności napędzana z wiertarki.
  • #4 06 Nov 2005 23:23
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    a ja uzywam orginalnej pompki zamomtowanej w samochodzie - wystarczy odlaczyc przewod od listwy i samo leci.
    lub zewnetrzna pompka z usunietum zaworkiem to do diesla
  • #5 07 Nov 2005 11:50
    Heroses
    Level 24  
    Helpful post? (-1)
    Wiele ludzi stosuje pompki wodne od webasta.

    Mam tylko nadzieje że ta pompa nie posłuży ci do czynu jaki ostatnio popełniono na samochodzie mojego taty. Kierowca zatrzymał się na parkingu obok stacji paliw bo musiał zrobic pauze. wkoło mnustwo ludzi a w międzyczasie jak spał spuszczono mu prawie 200 litrów ON i w dodatku plandeke pocieli.
  • #6 07 Nov 2005 19:47
    lawenda
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Ja zrobilbym z pompki od pralki automat.Jest tam silnik zwarty i nie wystepuje iskrzenie jak w silnikach pradu stalego.Mysle ze jest troche bezpieczniej i nie grozi wybuchem podczas parowania.
  • #7 07 Nov 2005 22:05
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Dobrym rozwiązanie jest zastosowanie jakiejś pompy zębatej (występuje w układach smarowania silnika). Zaletą jest samozasysanie cieczy w porównaniu do pompy wirnikowej (np. od pralki) którą należy najpierw zalać żeby zaczęła pompować.
  • #8 08 Nov 2005 00:54
    alto
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Widzę że jesteście młodzi i niedoświadczeni życiowo.
    Nauka radziecka już dawno ten problem rozwiązała. Zestaw do spuszczania paliwa ze zbiornika był w każdym nowym UAZie. Można też było od ruskich kupić za marne piwo, a składał się z dwuch odcinków węża a między nimi przepływowa "gumowa gruszka" z jednokierunkowym zaworem z kulki. Wystarczyło ją kilka razy ścisnąć i paliwo płynęło.
    Jednak ja przez cały okres pracy zawodowej jako kierowca stosowałem jeszcze lepszy sposób. Potrzebny jest tylko trochę dłuższy wąż. Wkłada się go maxymalnie do zbiornika tak by duża jego część była zanurzona w paliwie, a koniec tylko wystawał. Przytykamy szczelnie kciukiem ten jego koniec, wyciągając go jednocześnie na tyle by drugi koniec został w zbiorniku. Podstawowa zasada by go opuścić na niższy poziom niż lustro paliwa. O ile tak będzie to znaczy praktycznie trzeba kanister położyć na plecach to z węża leci porządna struga zależna od różnicy poziomu jego wylotu od poziomu lustra paliwa w zbiorniku i średnicy węża zwanego "żywicielem"
  • #9 08 Nov 2005 03:33
    Paweł_swobodny
    Level 20  
    Helpful post? (-1)
    Ciekawy wątekdla organów ścigania .....
  • #10 01 Feb 2006 21:59
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Znajomy ma zrobioną z pompy olejowej od Żuka. Podłączona jest do silniczka 12V. Rozwiązanie dosyć ciekawe i duża wydajność.
  • #11 02 Feb 2006 02:28
    prus
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    alto wrote:
    Widzę że jesteście młodzi i niedoświadczeni życiowo.
    Nauka radziecka już dawno ten problem rozwiązała. Zestaw do spuszczania paliwa ze zbiornika był w każdym nowym UAZie. Można też było od ruskich kupić za marne piwo, a składał się z dwuch odcinków węża a między nimi przepływowa "gumowa gruszka" z jednokierunkowym zaworem z kulki. Wystarczyło ją kilka razy ścisnąć i paliwo płynęło.
    Jednak ja przez cały okres pracy zawodowej jako kierowca stosowałem jeszcze lepszy sposób. Potrzebny jest tylko trochę dłuższy wąż. Wkłada się go maxymalnie do zbiornika tak by duża jego część była zanurzona w paliwie, a koniec tylko wystawał. Przytykamy szczelnie kciukiem ten jego koniec, wyciągając go jednocześnie na tyle by drugi koniec został w zbiorniku. Podstawowa zasada by go opuścić na niższy poziom niż lustro paliwa. O ile tak będzie to znaczy praktycznie trzeba kanister położyć na plecach to z węża leci porządna struga zależna od różnicy poziomu jego wylotu od poziomu lustra paliwa w zbiorniku i średnicy węża zwanego "żywicielem"
    nalezy tu zaznaczyc ze jest to dobra metoda ale niestety trzeba miec tu wprawe

    Dodano po 1 [minuty]:

    leszeksz2 wrote:
    Znajomy ma zrobioną z pompy olejowej od Żuka. Podłączona jest do silniczka 12V. Rozwiązanie dosyć ciekawe i duża wydajność.


    moglbys zrobic kilka fotek tego wykonania i przeslac mi na rosik12(malpa)o2.pl z gory dzieki
  • #12 02 Feb 2006 07:23
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Narazie nie mogę pstryknąć zdjęć bo kumpel wyjechał.
  • #13 02 Feb 2006 10:28
    Removed
    Helpful post? (0)
    Witam
    Wprawdzie nigdy się nadtym problemem zbytnio nie zastanawiałem, ale moze wykorzystać poprostu elektryczną pompę paliwa która jest w niektórych autach montowanana przewodzie paliwowym poza bakiem?
  • #14 02 Feb 2006 17:31
    hubi2006
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    poszukaj na allegro takie pompki kosztuja ok.. 40zl...
  • #15 02 Feb 2006 22:10
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    A jaką wydajność mają te pompki. Ja mam taką pompę elektryczną ale nie wiem od czego. Wyglądem przypomina taką jak mechaniczna paliwa tylko jest wyższa. Raczej nie nadaje się do przelewania cieczy bo jej wydajność to ok. 0.3 - 0.4 l/min. Za jej pomocą to kanister napełniło by się w ok. godzinę.
  • #16 02 Feb 2006 22:45
    king252
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam
    pompa olejowa z duzego fiata na zlomie dosc tanio obciac smoka i zalozyc weze na pope sama pompe napedzamy sinikiemod wycieraczek
    polaczona z pompa olejowa po przez przegob gumowy
    wydajnosc dobra i zywotnosc dluga
  • #17 02 Feb 2006 22:51
    romek77
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wystarcz zwykła pompa przepływowa co były montowane pod zbiornikiem w starszych samochodach wydajność to ok 5L. na min.
  • #18 02 Feb 2006 23:15
    cezar
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    uzyj pompki od francuskiego diesla np. kangoo to taka czarna gruszka zamontowana blisko filtra paliwa. ma wbudowany zawor zwrotny.
  • #19 04 Feb 2006 00:30
    reed3
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Ja proponuje pojsc na złom i poszukac prali automatycznej i wymontowac z niej silniczek, z tego mozna zrobic dobra pompkę, jest tez gotowa przystwka do wiertarki metabo.
  • #20 04 Feb 2006 00:37
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Z pralki nie wiem czy to dobry pomysł. Tam znajduje się pompa wirnikowa. Aby taka pompa zadziałała najpierw należy ją zalać. Inaczej nie ruszy.
  • #21 04 Feb 2006 01:03
    reed3
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    JUz taka pompke widzialem i uwazam ze to bardzo dobry pomysł, wystarczy podlaczyc do ins 12v.
  • #22 22 Mar 2006 20:49
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Dzisiaj sam zrobiłem taką pompkę.
    Pompa: olejowa od fiata 125;
    napęd: silnik od pralki
    Próbowałem z silnikiem od wycieraczek ale nie miał siły pociągnąć. Urządzenie działa spoko. Wydajności narazie nie podam (jeszcze nie sprawdziłem), ale jest gdzieś ok. 5-8 l/min.
    Jutro postaram się dać fotki.
  • #23 22 Mar 2006 23:51
    reed3
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Tak naped od prali automatycznej znakomicie sie sprawdza , sam widzialem taka pompkę.
  • #24 23 Mar 2006 10:52
    rura2005
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    a nie wygodniej dwa węże a w środku pompa paliwa od jakiegoś samochodu z wtryskiem?przecież te pompy dają 9 bar i są na12v.
  • #25 23 Mar 2006 13:05
    leszeksz2
    Level 16  
  • #26 23 Mar 2006 13:15
    leszeksz2
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Musiałem pompę olejową trochę inaczej podłączyć.
    Otóż gdy obracała się tak jak w samochodzie (w prawo patrząc od strony wałka napędzającego) paliwo uciekało (kapało) przez wałek. Więc teraz kręcisię w lewo i jest ok. Tylko wylot paliwa mam na "smoku" (dłuższa rurka) a wlot na na krótszej rurce.
    Zmierzyłem wudajność i wynosi u mnie ok. 10 l/min.
  • #27 26 Mar 2008 22:29
    zaba1931
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Chłopaki a moze ktos chciałby zrobic mi taka pompke bo tez potrzebuje do diesla, oczywiscie zaplace!! Tak zeby miala wydajnosc 5-10l/min!! Musiała to byc chyba elektryczna bo inaczej nie bedzie takiej wydajnosci!! juz mam dosc zasysania wezyka!! Piszcie na moge e-maila zaba1931(malpa)wp.pl
  • #28 27 Mar 2008 06:33
    marcys20
    Level 18  
    Helpful post? (+2)
    a nie mozna poprostu zastosowac pompy paliwa z benzynowca na wtrysku?? chyba w Peugocie405 jest pompa ktora jest na zewnatrz baku i nie musi byc sama w sobie zanurzona w paliwie. wydajnosc powinna miec calkiem spora !!
  Search 4 million + Products
Browse Products