Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 16 Lis 2005 16:17
    agent8888
    Poziom 13  

    Mam problem z fiatem Seicento 900.
    Odpalony samochód na biegu jalowym terkocze - gdy wcisne sprzeglo
    dziwny odglos znika.Wszystko zaczelo sie od problemów z wchodzeniem biegów,nie moglem wlaczyc biegów - zadnego poza wstecznym, po wlaczeniu wstecznego zaczely wchodzic inne.Mechanik wymienil sprzeglo,tarcz,docisk,lozysko - w starej tarczy wyleciala sprezynka?
    Po naprawie bylo wszystko OK przez jakis tydzien - potem zaczelo cos klekotac ale tylko na biegu jalowym, gdy wcisalem sprzeglo dzwiek znikal.
    Ponowna wizyta u mechanika i diagnoza - slizga sie lozysko w sprzegle.
    Po rozebraniu sprzegla mechanik stwierdzil, ze tarcz i docisk czyli sprzeglo skrzywilo sie ok. wymiana sprzegla na inne - nie pasuje???.OK wymiana na inne sprzeglo ponoc firmowe Valeo.
    Dzialalo przez dwa dni potem terkotanie wrócilo, a po kolejnych dwóch dniach przy ruszaniu samochodem z pierwszego biegu czasami cos zazgrzyta lub uderzy. Gdy puszczam sprzeglo bardzo po woli to jest to czasami tego nie ma, a gdzy puszczesprzeglo szybciej to jest to doscglosne.
    Pomocy?

  • #2 16 Lis 2005 20:11
    vvaldek
    Poziom 28  

    tym terkotaniem sie nie przejmuj, to rzeczywiscie pochodzi od sprzegła , nawet fabrycznie nowe auta potrafia terkotać . i to nie tylko FIATY

  • #3 16 Lis 2005 20:24
    jarecki04
    Poziom 25  

    Sprawdz poziom oleju w skrzyni biegów. Jak wciskasz sprzęgło na postoju to skrzynie nie pracuje a jak puscisz to wałek sprzęgłowy, z choinką i kołami pracują przyjzyj sie skrzyni.

  • #4 16 Lis 2005 20:38
    slesz
    Poziom 11  

    terkot pochodzi od łożyska dociskowego na wałku sprzęgłowym w fiace-norma

  • #5 16 Lis 2005 23:34
    Heroses
    Poziom 24  

    popieram kolege wyżej. łożysko oporowe padło.
    wystarcza że naciśniesz lekko sprzęgło (bez pełnego wysprzęglenia skrzyni) i robi się ciszej.

  • #6 17 Lis 2005 16:02
    agent8888
    Poziom 13  

    Heroses napisał:
    popieram kolege wyżej. łożysko oporowe padło.
    wystarcza że naciśniesz lekko sprzęgło (bez pełnego wysprzęglenia skrzyni) i robi się ciszej.


    Ok skoro padło łożysko to dlaczego po dwóch dniach pracy,
    a tak wogóle to wymieniłem trzy komplety sprzęgła wraz z łożykiem,
    czyżby wszystkie się uszkodziły?
    Czy może jest jakaś wada techniczna w tym modelu fiata,
    a może coś się uszkodziło w skrzyni, albo podczas zakładania
    nowego sprzęgła.
    Co sądzicie o tym?

  • #7 17 Lis 2005 18:09
    Remik71
    Poziom 23  

    Żadne łożysko dociskowe - to hałasuje (tak jak jeden z kolegów wyżej pisał) wałek w skrzyni biegów. Jak naciskasz sprzęgło to wałek zatrzymuje się i nie słychać terkotania. Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Jeśli olej ok to kiedyś wymienisz łożyska w skrzyni i będzie jak trzeba.
    Jeszcze jedno: sprawdź, czy skrzynia prawidłowo połączona jest z silnikiem, czy trafiła na tulejki, czy z którejś strony nie ma szpary między blokiem silnika, a skrzynią.

  • #8 18 Lis 2005 20:40
    agent8888
    Poziom 13  

    Jeśli to jest łożysko w skrzyni to które??
    Co się może stać jak będę jeszcze jeżdził samochodem
    bez wymiany tego łożyska.
    Ile czasu ewentualnie nam jeszcze do momentu aż łożysko padnie całkowicie. I ile może kosztować wymiana łożyska części i praca mechanika?

  • #9 19 Lis 2005 17:53
    gracus7
    Poziom 26  

    jeśli mechanik wymienial sprzęgło dwa razy i nic to na 100% masz do wymiany łozysko które znajduje się w skrzyni na wałku atakującym!!
    przy pracujacym silniku słychac je wyraźnie a jak wciśniesz sprzęgło to od razu jest cisza bo wałek zatrzymuje się i łożysko też.... nie wiem jak jest w fiacie ale prawdopodobnie do łozyska dostaniesz się po zdjęciu skrzyni bez jej rozkręcania...

  • #10 30 Lis 2005 21:35
    Borys007
    Poziom 11  

    Ja mam w swoim Seju 900 te terkotanie od nowosci. W serwisie mowili ze to jest niegrozna wada i musi terkolic. Przejechalem juz 80 tys i jak na razie sie nic nie rozwalilo. Wiec jezdze dalej a do terkotania juz sie przyzwyczailem.

  • #11 30 Lis 2005 23:05
    vvaldek
    Poziom 28  

    to terkota tarczasprzeła jest troche luzu miedzy piastą sprzegła a jej osadzeniem i to taki odgłos daje ,nie jest to , nic grożnego , nie przejmuj sie tym

  • #12 01 Gru 2005 01:55
    maniek-a1
    Poziom 10  

    Nie wiem dlaczego większość pisze żeby się tym nie przejmować skoro po wymianie calego kompletu sprzęgla pokrzywila się tarcza i docisk. Wedlug mnie powinieneś zmienić mechanika bo co to za fachowiec jak wklada nowy komplet sprzęgla i nie sprawdzi czy walęk zdawczy skrzyni biegów nie ma czasem luzów i że należy wymienić lożysko.

  • #13 01 Gru 2005 07:36
    vvaldek
    Poziom 28  

    powiem krótko wszystkie sprzegła są tak paskudnie zrobione ze terkotaja jedne bardziej lub mniej i nie nalezy robic z tego problemu . jesli nawet panowie inzynierowie zBIELSKA B nie przejmuja sie tym tym po co ty masz łamac sobie głowe podejrzewam ze sptawe terkotania rozwiązało by załozenie tarczy ktura posiada piaste osadzoną na stałe np tak jak w maluchu tylki zwe wtedy nie bedzie tłumienia drgań.

  • Pomocny post
    #14 15 Gru 2005 08:50
    wlodek23
    Poziom 2  

    Miałem dokładnie ten sam problem z moim samochodem.
    Wymieniłem łożysko w skrzyni i śmiga jak nowy !!!

  • #15 12 Sty 2006 19:24
    facioo
    Poziom 9  

    A mi terkocze jak jest zimny silnik...Pózniej przestaje.albo bardzo delikatnie.Ale wciskanie sprzęgła nic nie daje-dalej terkocze...Acha.... ale w czasie jazdy! co o tym myslicie?

  • #16 12 Sty 2006 21:14
    kaputo
    Poziom 20  

    Z tym terkotaniem to może być jeszcze jedna rzecz. SC 900 ma coś takiego jak elektrozawór odcinający pary paliwa. Chodzi o to, że przy niskich temperaturach on właśnie się otwiera i zamyka i tak terkocze.
    Niektórzy próbują to jakoś wyciszyć ale chyba z miernymi skutkami.

    Na obrazku ten zawór to nr 10.

  • #17 13 Sty 2006 22:51
    prezes11
    Poziom 23  

    dokladnie lozysko na ataku taka wada sc cc punto uno polonez itd nic wiecej pozdr

  • #18 13 Sty 2006 23:29
    zibi70
    Poziom 17  

    Do autora postu ,jeżeli chcesz możesz tanim kosztem zrobic próbę . Nie wiem jaki masz zalany olej ,ale zmień na klase gęściejszy ,co prawda nie jest to dobre rozwiązanie ,ale będziesz mniał odpowiedż na nurtujące cie pytania.

  • #19 15 Sty 2006 17:50
    facioo
    Poziom 9  

    prezes 11-piszesz łozysko na ataku.To w skrzyni biegów???? czy chodzi o oporowe? ..wymiana tego łozyska jest skomplikowana?

  • #20 15 Sty 2006 19:35
    steryd1
    Poziom 11  

    mi raz padła skrzymia podczas jazdy straciłem najpierw 5 a potem 4 dojechałem na 3 do domu po wyciągnieciu i rozebraniu okazało się że łożysko padło w sirodku tryba zjadło, docisk i tarcza złom ale to była wina braku oleju.Wymieniłem skrzynie na używkę i jak pukało tak puka.Zrobiłem na pukającej skrzynce już40tyś .Olej lej pół syntetyk.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty