X
  • #1 17 Nov 2005 00:38
    odli
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Czy ktos moze sie orientuje jak sprawdzić czujnik halla przy tym silniczku mój pasek jest z początku 91r i gdzie jest ten czujnik jakie powinny byc prawidłowe wartosci pomiarowe? i co moze być przyzyną ze samochód cieżko mi odpala nieraz uda sie za 1 razem a nieraz kręce tak że akumulatr nie daje już rady i na benzynce i na gazie cieżko go uruchomić nawet wtedy jak jest ciepły.
  • #2 17 Nov 2005 00:54
    sharic
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Może to hall czasami tak ale czy reszta jest ok ,paliwko? świeczki? itd
  • #3 17 Nov 2005 00:59
    MDK
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Czujnik halla masz bodaj w aparacie zapłonowym:

    Bez wyciągania przewodów WN z kopułki odczep zatrzaski 2szt i podnieś wszystko razem z kablami do góry. Kabli nie odłączaj. Ściągnij palec rozdzielacza do góry i nie krec nim na boki. Teraz sciągasz okrągłą plastikową osłonke i juz masz czujnik halla ;) prowadzi do niego konektor z 3-ma przewodami.
    Jezeli masz taki sam aparat jak ja, to rozebranie tego pierwszy raz w życiu zajmuje max. 60 sekund a złożenie spowrotem 90 sekund.

    Pozdrawiam.
  • #4 17 Nov 2005 12:26
    firdy
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    W tym autku trzeba dobrze ustawić zapłon (trzeba wprowadzić go w stan serwisowy).
  • #5 17 Nov 2005 13:03
    odli
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Orientujesz sie moze jaka powinna byc rezystancja tego czujnika? bo chyba to sie sprawdza. Co do zapłonu to chyba nie to, nie wydaje mi sie żeby sam sie przestawił, ale w tak leciwym autku wszystko jest mozliwe. Zapłon będe musiał sprawdzić ale problemy zaczeły sie jak odpalałem autko w mrozie.
  • #6 17 Nov 2005 18:14
    Remik71
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Czy nie masz iskry, że chcesz go sprawdzać? Jak jest iskra to daj sobie z nim spokój. Ja sprawdzam oscyloskopem.
  • #7 17 Nov 2005 19:50
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Oscyloskopem imuls ze środkowego kabla. Można to również sprawdzić zwykłą diodą led ,ale takie sprawdzenie jest mało precyzyjne.Po drodze nasz jeszcze moduł zapłonowy.
    W twoim systemie wtrysku (dygifant) istotną rolę odgrywa czujnik tęperatury silnika( jest on odpowiedzialny za spododowanie wzbogacenia mieszanki dla zimnego silnika)
  • #8 19 Nov 2005 16:44
    sharic
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ten czujnik ma wyjście typu otwarty kolektor więc pomiary omomierzem mija się z celem ,chyba Ze jest zdecydowanie przerwa lub zwarcie ale to nie u Ciebie.Pomysł Doktorr a z diodą led wydaje się być bardzo sensowny wywalasz diodkę koło stacyjki i masz pełny monitoring zapłonu.

    Sprawdzenie działania halla polega na stwierdzeniu występującego na przemian stanu niskiego (ok0.7V) i wysokiego (ok4.5V) na środkowym przewodzie wtyku (3przewody) przy aparacie zapłonowym (z boku) .Odzywiście w trakcie obracania wałem korbowym przy włączonym zapłonie.(Uwaga tylko miernikiem pow 20kom/V)
    I nadal jestem za sposobem Doktorr a
  • #9 21 Nov 2005 22:39
    odli
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak sie okaząło wszystkiemu winna jest stacyjka dziś byłem na wymianie kostki stacyjki ale podobno uszkodzone jest coś w środku na samej kostce samochód odpala bez najmniejszego problemu natomiast jak jest włożona w obudowe to jest gorzej moge kręcić do rozładowania akumulatora i moze zapali a moze nie, jutro będe walczyć z tym ustrojstwem i moze sie w końcu uda to naprawić
  • #10 21 Nov 2005 23:30
    PBK
    Specjalista AGD
    Helpful post? (0)
    wyprostuj metalowy palec od stacyjki i bedzie dobrze
    zwłaszcza w audi czesto sie to przytrafia

    wiec kombinerki w reke i lekutko go naprostuj
  Search 4 million + Products
Browse Products