Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Spalona pompa paliwa

dariuszm2 17 Lis 2005 07:42
  • #1 17 Lis 2005 07:42
    dariuszm2
    Poziom 34  

    Cześć.
    Spalona pompa paliwa - to jest właściwie tylko temat.
    Moje pytanie jest następujące: czy przy jeździe na gazie pompa musi działać czy może być wyłączona i od czego to zależy.
    Wynikło ono z tego że jakiś czas temu (może z 1,5 roku) ojciec założył
    w UNO gaz - teraz spaliła się pompa paliwa (pewnie było za mało paliwa). Pojechał do jakiegoś mechanika, który stwierdził, że temu co zakładał gaz nie chciało się założyć przekaźnika, który wyłączał by pompę w czasie jazdy na LPG i przerobił instalację za odpowiednią kwotę. Jak zadzwoniłem do tego co zakładał gaz - stwierdził że paliwo musi krążyć bo zapiecze się wtryskiwacz i coś tam jeszcze.
    Kto ma rację?
    Jeśli był podobny temat to sorry (trochę szukałem).
    Pozdrawiam.

  • #2 17 Lis 2005 07:55
    czapajew
    Poziom 21  

    Według mnie gazownik miał racje nie mozna odłączyc pompy paliwa, musi ona pracować.

  • #3 17 Lis 2005 08:10
    dariuszm2
    Poziom 34  

    Cześć.
    A z czego to wynika.
    Pozdrawiam.

  • #4 17 Lis 2005 08:10
    damianek_m
    Poziom 13  

    w zasadzdzie to samochód powinien być odpalany na benzynie ale po przejsciu na gaz pompka może być odłączana.
    Wtryskiwacz może sie zapiec gdyby przez dłuższy czas nie było przepływu paliwa ale jeżeli zawsze odpalamy na benzynie to wtryskiwacz zdąży się przepłukać więc spokojnie można założyć przekażnik odłączający pompkę po przejściu na gaz tym samym zwiększy się żywotność pompki.

  • #5 17 Lis 2005 08:18
    dariuszm2
    Poziom 34  

    Cześć.
    A czy przy instalacji, która zaraz po dodaniu gazu przełącza się na LPG to też?
    Bo jak ten czas na samo zapalenie nie wystarczy do "przepłukania" wtryskiwacza i czegoś tam jeszcze to słyszałem że koszt naprawy ok 1000zł.
    Pozdrawiam.

  • #6 17 Lis 2005 09:01
    damianek_m
    Poziom 13  

    Nieraz spotkałem się z takim rozwiązaniem że pompka była odłączana na gazie i nic złego się nie działo a te 1000 zł to chyba w serwisie Fiata :) normalnie wtryskiwacz nie powinien kosztować więcej jak 200.
    Takie jest moje zdanie ale wybór należy do ciebie bo w tym temacie zdania są podzielone. może niech jeszcze się wypowie ktoś kto jeszcze miał jakieś doświadczenia w tej sprawie.

  • #7 17 Lis 2005 09:57
    Slawek J
    Poziom 30  

    Jedno jest pewne jakby byla wystarczajaca ilosc paliwa w baku problemu by nie bylo tylko ze co niektorzy jezdzacy na gazie oszczedzaja do bolu, np. swiece wymieniaja jak juz auto stanie. Bez urazy. Ja jezdze juz blisko 5 lat na gazie i z pompka paliwa nie mialem nigdy problemu.
    Pozdrawiam.

  • #8 17 Lis 2005 10:25
    dariuszm2
    Poziom 34  

    Cześć.
    Slawek J nie chodzi o oszczędzanie - chciałbym po prostu zasięgnąć opinii Szanownych Kolegów - które rozwiązanie jest mniej awaryjne, ponadto czy różnica zdań pomiędzy fachowcami od gazu, to tylko ośmieszanie konkurencji, czy ma jakieś podstawy?
    Pozdrawiam.

  • #9 17 Lis 2005 10:36
    jak o
    Poziom 2  

    Pompa paliwa powinna pracować nie tylko ze względu na wtryskiwacze, ale też gotowość do ponownego przełączenia na benzynę.
    W niektórych samochodach z K-Jetronic rozłączało się pompy ze względu na to, że nie zawsze skutkowało wyłączenie rozdzielacza i paliwo mogło być częściowo podawane podczas jazdy na gazie.
    W niektórych samochodach pompy po prostu padają, mimo że paliwo zawsze jest w zbiorniku. Mój teść, który w Lanosie zawsze ma min pół zbiornika pompę wymieniał 2 razy. Raz przy 70 tyś drugi raz przy 140 tys, czyli co około 70 tyś km.

    Pozdrawiam,
    Jako

  • #10 17 Lis 2005 10:44
    Remik71
    Poziom 23  

    Kupiłem corse B, zagazowałem i tego samego dnia założyłem przekaźnik odcinający pompkę. Autem jeździ żona i nie będę zastanawiał się, czy benzyna jeszcze jest, czy jest jej mało. Po co pompka ma ciągle pracować? Sądzę, że pracuje ona bardziej podczas jazdy na gazie, gdyż musi przepompować powrotem całość paliwa-przecież benzyny nie spala wcale, tylko gaz.
    Kiedy przełączam z gazu na benzynę (pompka rusza) nie odczywam żadnego opóźnienia, szarpnięcia. Nawet na wolnych obrotach, na postoju kiedy przełączam nie gaśnie, tylko czasami lekko się zająknie. Stosuję zasadę, że należy auto po odpaleniu przegonić kawałek na benzynie, a dopiero potem mocno przegazować, aby sterownik przełączył na LPG. Tak mam ustawiony sterownik, że przełącza dopiero na wysokich obrotach (ok. 2800obr/min.)

  • #11 17 Lis 2005 13:02
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Są bardzo różne opinie na temat. Ja jeżdżę Audicą 90 silnik 2,3 na mechanicznym wtrysku, pompa działa cały czas jak jest przełączony na gaz i już 3 lata (odpukać) z pompą nic się nie dzieje a przecież paliwo, które ona pompuje wraca do baku powrotem, więc nie wiem w czym tkwi problem, ale to są jak już mówiłem różnice zdań. Najważniejsze jest jak pisał kolega, żeby w baku zawsze była benzyna, bo można zatrzeć pompe, jeżdżąc bez benzyny.
    Pozdrawiam

  • #12 18 Lis 2005 22:45
    vvaldek
    Poziom 28  

    najpierw szuka sie gdzie najtaniej załozyc gaz a potem wymaga sie bajerów, [ przekaznik do pompki]

  • #13 19 Lis 2005 02:09
    piacho
    Poziom 11  

    zasadniczo pompa powinna chodzic(chlodzenie paliwa, wtryskiwacza (y) starzenie sie paliwa) ale jest to dla osob dbajacych o zawartosc baku
    z drugiej strony najwiekszy auturytet wtym temacie (Holendzy ) odcina pompe

    Dodano po 1 [minuty]:

    mialo byc Holendrzy i autorytet

  • #14 21 Lis 2005 07:53
    dariuszm2
    Poziom 34  

    Cześć.
    Dzięki Wszystkim za opinie - z tego można wywnioskować, że czy tak, czy tak jest dobrze - zobaczymy co się teraz i kiedy uszkodzi przy zainstalowanym wyłączaniu pompy.
    Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty