Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Jaki olej do silnika TDI


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Jaki olej do silnika TDI
Autor
Wiadomość
vipereek
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 77

Post#1 Post autora tematu 17 Lis 2005 20:08   

Jaki olej do silnika TDI


Witam mam pewien problem. Kupiłem dość niedawno Ibize z silnikiem tdi 90KM (wtrysk bezpośredni). Auto ma na 100% przebieg (110 tys. km). Niemiec jeździł do tego czasu na jakimś wynalazku ESSO 0W30. Jaki olej najlepiej zastosować do tego silnika ?? Podobno mój olej ma spełniać normę VW 505.00 Mogę zastosować oleje spełniające normę VW 503.00/506.01 ?? Proszę o rade. Pozdrawiam :D
Powrót do góry
   
Xrzychu
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 194

Post#2 18 Lis 2005 22:47   

Jaki olej do silnika TDI


osobiście to i tak wymienił bym olej, więc jak pójdziesz do zakładu i poprosisz by stary spuścili a dobrali jakiś nowy dobry do tego motoru to chętnie pomogą i pewnie dobiorą odpowiedni
Powrót do góry
   
dido78
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 83
Miasto: wroclaw

Post#3 19 Lis 2005 00:30   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Te normy fabryczne dla silnikow spelniaja wszystkie oleje silnikowe o danych paramerach . Najwazniejsze w olejach jest ich lepkosc.
Moglbym napisac ci na 2 strony tylko po co ci taka wiedza jezeli prosto mozna
nie patrz specjalnie na marki tylko na paramerty. Oczywiscie markowy olej powinien zawierac wiecej dodatkow , reklamoja to ale ........

0lej 0W-30 jest to pelny syntetyk, bardzo rzadki bardzo dobry do nowych samochodow
Ty masz juz spory przebieg radzilbym przejsc na olej 5W-40
albo 5W-50 ma on wieksza gestosc i tez jest pelnym syntetykiem
Jezeli chodzi o silniki benzynowe. Niestety Diesle to nie daje glowy

Ja jezdze na Mobile 1 5W-50 prebieg 50000 benzyna

pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Lis 2005 00:30   





Powrót do góry
   
wowka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 31 Lip 2002
Posty: 1399
Miasto: Bombay

Post#4 19 Lis 2005 01:03   

Jaki olej do silnika TDI


"Moglbym napisac ci na 2 strony tylko po co ci taka wiedza" - Jak mozesz to napisz, chetnie poczytam, "tak to jest w tych czasach ze oplaca sie wiedziec - niewiedziec sie nie oplaca" - text z jakiejs reklamy ale jakze prawdziwy :)
Powrót do góry
   
piacho
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 25

Post#5 19 Lis 2005 02:22   

Re: Jaki olej do silnika TDI


jesli nie jest na pompowtryskiwaczach (a chyba nie sadzac po koniach )to przedmowcy mieli zasadniczo racje ,a jesli jest to specjalnie dedykowany
Powrót do góry
   
vipereek
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 77

Post#6 Post autora tematu 20 Lis 2005 20:11   

Re: Jaki olej do silnika TDI


OK :D Mam jeszcze pytanie. Pytalem w paru warsztatach i proponuja mi zmiane oleju na MOBIL 1 0W40 Turbo Diesel. Co sadzicie o tym oleju ???
Powrót do góry
   
michnik77
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 13 Lip 2004
Posty: 23

Post#7 20 Lis 2005 21:34   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Polecam Mobil 1 , lub Motul, ktory sobie bardzo chwala urzytkownicy TDI.
Powrót do góry
   
dido78
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 83
Miasto: wroclaw

Post#8 21 Lis 2005 00:24   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury

:D:D:D:D:D


OLEJE


Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje silnikowe.
Odpowiednia jakość oleju silnikowego jest niezbędnym warunkiem sprawnej i długotrwałej pracy silnika spalinowego. Olej wpływa również w dużym stopniu na hałaśliwość silnika, emisję toksycznych składników spalin i zużycie paliwa.
Wybór najlepszego oleju silnikowego to temat często powracający w dyskusjach niezależnie czy mowa jest o motocyklach czy samochodach. Artykuł ten nie ma na celu reklamowania określonych produktów jedynie ma pomóc w wyborze odpowiedniego rodzaju oleju.
Producenci olejów udostępniają informacje na temat swoich produktów zwane „typowymi właściwościami”. Są to uśrednione dane zawierające typowe właściwości fizyczne i niektóre z właściwości chemicznych. Dane te można bez problemu uzyskać od importera wybranego produktu i porównać z innymi.

Spójrzmy teraz na sześć najważniejszych dla użytkownika i łatwo dostępnych parametrów dotyczących olejów – lepkość, współczynnik lepkości, temperatura zapłonu, temperatura płynięcia, zawartość popiołu siarczanowego i zawartość cynku.

LEPKOŚĆ

Lepkość najogólniej definiowana jako miara tarcia wewnętrznego cieczy głównie kojarzy nam się z „płynnością” oleju. Generalnie oleje gęstsze mają większą lepkość od olejów rzadszych. Lepkość jest najważniejszym parametrem dla układu smarowania silnika. Olej o zbyt niskiej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego /cienka otoczka oleju, która nie spływa/ w wysokich temperaturach. Olej o lepkości zbyt wysokiej w niskiej temperaturze może nie docierać do wszystkich elementów smarowanych, a jego film olejowy łatwo zrywa się przy wysokich prędkościach obrotowych.
Miarą tendencji do zmian lepkości oleju wraz ze zmiana temperatury jest...


WSPÓŁCZYNNIK LEPKOŚCI

Współczynnik lepkości wylicza się z lepkości oleju wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40° C i 100o C. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym zmiana lepkości wraz ze zmianą temperatury jest mniejsza. Lepkość oleju w temperaturze 100o C jest podstawą klasyfikacji lepkościowej olejów silnikowych opracowanej przez Society of Automotive Engineers. Aktualna klasyfikacja lepkościowa SAE wyróżnia sześć klas olejów zimowych: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W oraz pięć klas olejów letnich: 20, 30, 40, 50, 60
Klasyfikacja ta jest rozpowszechniona na całym świecie i stanowi jedno z podstawowych kryteriów stosowanych przy ocenie oleju. Z bardzo dużym przybliżeniem stwierdzić można, iż lepkość oleju w 100o C odpowiada średniej lepkości oleju w trakcie normalnej eksploatacji silnika.
Drugim elementem wspomnianej wyżej klasyfikacji lepkościowej olejów silnikowych SAE jest lepkość oleju w ujemnych temperaturach. Umownie przyjęto jako graniczną wartość temperaturę, w której olej osiąga lepkość 3500 cP /miara lepkości dynamicznej/. Praktycznie jest to najniższa temperatura, przy której nie ma problemów z uruchomieniem silnika (stosując olej odpowiedniej klasy lepkościowej).
Przykładowo:
• Oleje klasy SAE 10W/X osiągają lepkość 3500 cP w temp. -20' C, co znaczy, iż do tej temperatury nie powinny wystąpić kłopoty rozruchowe silnika wywołane olejem.
• Oleje klasy SAE 15W/X osiągają lepkość 3500 cP w temp. -15 C. Im niższa jest temperatura, w której olej osiąga tę lepkość, tym olej może być stosowany w "ostrzejszym" klimacie.


Oleje wielosezonowe uzyskiwane są przez dodanie polimerów do lekkiej bazy /5W, 10W, 20W/ co zabezpiecza olej przed rozrzedzeniem wraz ze wzrostem temperatury. W niskiej temperaturze polimery związane są ze sobą ściśle pozwalając zachować płynność oleju zgodną z wybraną bazą. Wraz ze wzrostem temperatury polimery „rozwijają” się w długie łańcuchy uniemożliwiając rozrzedzenie oleju w stopniu w jakim rozrzedził by się bez ich zawartości. W uproszczeniu olej 20W-50 to olej 20, który nie rozrzedzi się bardziej niż olej 50 w temperaturze 100 stopni C. Wbrew powszechnym opiniom i reklamom należy używać olejów o najwęższym zakresie ponieważ część polimerów w trakcie eksploatacji ulega zerwaniu lub spaleniu tworząc osady i szlamy powodujące wiele problemów. Uwaga ta dotyczy w zasadzie olejów mineralnych i półsyntetycznych, ponieważ zawartość polimerów w olejach syntetycznych jest dużo mniejsza.\



TEMPERATURA ZAPŁONU

Temperatura zapłonu jest to najniższa temperatura, przy której w ściśle określonych warunkach następuje zapalenie par oleju od zewnętrznego źródła ognia. Im niższa temperatura zapłonu oleju tym większa jest jego tendencja do odparowywania przy wyższych temperaturach i spalania się na gorących ściankach cylindra i tłoka. Temperaturę zapłonu można uznać za wskaźnik jakości zastosowanej bazy oleju. Im wyższa temperatura zapłonu tym lepiej. Wartość 205 C to minimum zabezpieczające przed wysokim zużyciem oleju. Mniejsza lotność olejów wykonanych na bazach syntetycznych powoduje także ich zmniejszone zużycie.


TEMPERATURA PŁYNIĘCIA

Jest to najniższa temperatura, w której olej znajduje się na granicy utraty płynności, pozostając nadal cieczą. Niektórzy producenci podają graniczną temperaturę pompowalności – jest to temperatura przy której olej w układzie potrafi zapewnić odpowiednie ciśnienie. Wielu producentów nie podaje tego parametru ale wygląda na to, że temperatura pompowalności zazwyczaj jest wyższa od temperatury płynięcia o około 7 stopni C. Parametr ten jest szczególnie ważny w zimie lecz jego ścisła zależność od zastosowanej bazy pomaga nam zobrazować jakość produktu.
Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik.

ZAWARTOŚĆ POPIOŁU

Ten wyrażony w procentach parametr pokazuje ile cząsteczek stałych pozostaje po spaleniu oleju. Wysoki procent spopielenia powoduje powstawanie osadów znacznie skracających żywotność prowadnic zaworowych, zaworów i innych elementów silnika. Niska wartość tego parametru to zaleta, której należy szukać.

ZAWARTOŚĆ CYNKU

A dokładniej ditiofosforanów cynku. Zawartość także podawana w procentach określa ilość tego doskonałego dodatku zabezpieczającego przed zużyciem silnika. Jego działanie dotyczy rzadkich sytuacji gdy następuje kontakt metalu z metalem czyli podczas uruchamiania, zerwania filmu olejowego z powodu wysokich obrotów, bardzo wysokiej temperatury /silniki chłodzone powietrzem/ lub ekstremalnych obciążeń /np. turbo, nitro/. Zawartość 0.11% jest wystarczająca w normalnej eksploatacji. Najnowsza klasyfikacja jakościowa API SJ zmniejszyła dopuszczalną zawartość cynku o połowę z powodu jego negatywnego wpływu na katalizatory, także jeżeli szukamy szczególnego zabezpieczenia naszego silnika – szukajmy wśród klasyfikacji SG i SH. W silnikach spalających ponadnormatywne ilości oleju można zauważyć negatywny wpływ dużej zawartości cynku na świece zapłonowe.




Stały rozwój konstrukcji silników wiąże się ze wzrostem ich wysilenia. Obecne tendencje do konstruowania jednostek o mniejszych rozmiarach powodują, że współczesne silniki są narażone na większe obciążenia cieplne i mechaniczne. Warunki pracy sprawiają, że do wytworzenia współczesnych silników i ich elementów używa się materiałów o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych. Te same warunki determinują zapotrzebowanie na oleje o coraz lepszych właściwościach.
Stosowane do tej pory w motoryzacji oleje mineralne, tzn. oleje oparte na bazach pochodzących z przeróbki ropy naftowej, osiągnęły kres możliwości technicznych i nie są w stanie spełnić dużych wymagań stawianych im przez silniki spalinowe. Wymaganiom takim mogą sprostać praktycznie tylko oleje syntetyczne, czyli oleje wykonane na bazie syntetycznej, powstałej w wyniku procesów chemicznych z surowców różnego pochodzenia; najczęściej są to polialfaolefiny i estry.
Bazowe oleje syntetyczne oferują znacznie lepsze właściwości smarne od olejów na bazie mineralnej dzięki wyjątkowym zdolnościom przeciwutleniającym przy wysokich temperaturach, wyjątkowo mocnemu filmowi olejowemu, niewielkiej tendencji do tworzenia osadów i szlamów, bazie o stabilnej lepkości i dobrej płynności przy niskich temperaturach. Zalecany przez producentów czasokres wymiany przewidziany dla użytkowania w normalnych warunkach /zalecana temperatura silnika, prędkości podróżne, niskie zapylenie otoczenia/ wynosi zazwyczaj około 10tys. km. Nie dotyczy to jednak przebiegów w warunkach miejskich, wysokiej temperaturze i przy dużych obciążeniach. W takiej eksploatacji trwałość olejów na bazie mineralnej /mineralne i półsyntetyki/ zmniejsza się co najmniej dwukrotnie. Syntetyki dzięki swojej znacznej przewadze zapewniającej utrzymanie wymaganych właściwości /min. odporności na starzenie i oddziaływanie tlenu/ przez 2-3 krotnie dłuższy /od minerałów/ okres eksploatacji nie wymagają takiego zwiększenia częstotliwości wymian. Nie reagują one z produktami spalania paliwa do tego stopnia jak zwykły soczek z dinozaurów, a to rekompensuje użytkownikowi ich wyższą cenę.

Parę uwag:
• Każdy z syntetyków opartych na bazie estrowej /Motul, Mobil 1, Amsoil/ oferuje zalety na których Castrol opiera swoją kampanię reklamową Magnatec`a. Zwiększone zdolności przylegania do powierzchni metalowych na skutek polaryzacji cząsteczek są naturalne dla bazy estrowej i nie są wyjątkowe dla składu oleju Castrol.
• Nie powinno się stosować dodatków do olejów. Producenci olejów zawierają w swoich produktach odpowiednie ilości dodatków, a niektóre z nich współdziałają w odpowiednich proporcjach aby zwiększyć ich efektywność. Dodawanie czegoś na własną rękę może zakłócić tą równowagę i pogorszyć właściwości oleju.
• Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
• Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.
• Oleje mineralne i syntetyczne można mieszać. Dawno temu /lata 70-te/, pierwotne syntetyki zawierały glikol, który powodował totalną inkompatybilność z innymi olejami – powodował zżelowanie w przypadku wymieszania ze standardowym olejem. Od wielu lat glikol nie jest stosowany, a syntetyki produkowane są na bazach polialfaolefinowych i estrowych. Są one bez wątpienia mieszalne z olejami konwencjonalnymi a na rynku znajdują się produkty, które de-facto są mieszankami olejów syntetycznych z mineralnymi. Najlepiej jednak jest mieszać oleje o tej samej klasyfikacji jakościowej – zapewnia to kompatybilność dodatków, a tym samym zachowanie ich efektywności
• Inne badania wykazały następujące korzyści stosowania olejów syntetycznych w stosunku do olejów mineralnych:
- około1,5-krotne zmniejszenie oporów tarcia smarowanych elementów,
- obniżenie zużycia paliwa (o 3-4%) i około 50% zużycia oleju w silniku,
- około dwukrotne zmniejszenie zużycia smarowanych elementów silnika, w tym również krzywek wałka rozrządu,





- polepszenie czystości elementów silnika,
- wydłużenie czasu pracy oleju do wymiany
Powrót do góry
   
mczapski
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 4031
Miasto: Warszawa

Post#9 21 Lis 2005 09:18   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Teraz to dopiero nie wiesz o co chodzi. Poniewż istnieje sporo teorii marketingowych skutecznie zaciemnaijących obraz proponuję krótko. W więc marka mniej ważna chociaż trochę prawdy zawiera. Kieruj się własnościami deklarowanymi przez producenta. I tutaj okazuje się, że prawie każdy producent proponuje podobne własności (poza ekstremami). Waże jeszcze czy chcesz używać tańszy mineralny czy droższy syntetyczny. Jak dla tego silnika widziałbym syntetyk o gęstości 10W40 o klasyfikacji CF. Przewaznie okaże się, że klasyfikacja będzie wspólna tj np SL/CF. Ponieważ nie wszystkie firmy ubiegają się o rekomendacje firmowe może się okazać, ze wybrana marka nie pokazuje specyfikacji firmowej (np Volkswagena) ale to niewiele znaczy. Jeszcze dla informacji (także z grubsza) olej syntetyczny pozwala na dłuższe przebiegi międzyprzeglądowe z racji większej stabilności. Prawdopodobnie okaże się w pewnych warunkach, że ekonomicznie nie robi różnicy czy stosujemy olej mineralny czy syntetyczny ale zwyczajnie rzadziej wykonujemy obsługi. Oczywiście sens stosowania droższego oleju istnieje przy symbolicznym zużyciu. Wystarczy?
10W40 radzę jako wymaganie minimalne. Nie mam pod ręką zestawień ofertowych ale jestem dziwnie przekonany, że taki syntetyk istnieje. A wymieniony QUAKER raczej na polskim rynku nie występuje z arcji iż dystrybutor zaczął nazywać go bodajże MICRO.
Powrót do góry
   
dido78
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 83
Miasto: wroclaw

Post#10 21 Lis 2005 23:01   

Re: Jaki olej do silnika TDI


zgadza sie prawie wszystko ale oleje 10W -40 nie sa w pelni syntetyczne .tzw semi syntetyk czyli pol syntetyk Sa to mieszanki olejow syntetycznych i mineralnych . A co do klasyfikacji CF to jest tak im dalsza druga liteta w alfabecie tym lepszy olej czylinp. CD jest gorszy od CF i tak dalej

pozdrawiam
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2200
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#11 21 Lis 2005 23:11   

Re: Jaki olej do silnika TDI


odnosnie 10w40 i ze nie ma takich syntetykow to co powiesz na pelen syntetyk 15w50 (akurat na takim smigam) lub 15w60 ewentualnie wymieniony przez ciebie 10w40 ?
Powrót do góry
   
toomson
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 27
Miasto: Kraków

Post#12 21 Lis 2005 23:30   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Kup sobie Castrol GTD magnatec 10w-40 (polsyntetyk). Zasada wg znawcow jest taka: do 60tys syntetyk, do 100tys polsyntetyk, powyzej mineralny ale jesli auto bylo z niemiec to tam dbaja o silniki (czeste przeglady w ASO) wiec jeszcze spokojnie mozesz lac polsyntetyk. Pzdr
Powrót do góry
   
dido78
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 83
Miasto: wroclaw

Post#13 22 Lis 2005 23:34   

Re: Jaki olej do silnika TDI


tplewa napisał:
odnosnie 10w40 i ze nie ma takich syntetykow to co powiesz na pelen syntetyk 15w50 (akurat na takim smigam) lub 15w60 ewentualnie wymieniony przez ciebie 10w40 ?


Z twojej wypowiedzi nie wynika na jakim ty oleju jezdzisz to sa tylko parametry techniczne. Podaj mi pelna nazwe twojego oleju , i producenta to sprawdze . :D:D

W dzisiejszych czasach wszystko jest mozliwe ale z regoly tylko 0W i 5W byly syntetyczne a 10W polsyntetykii 15W 20W to mineralne.:idea::idea::idea:
Z mila checia poczytam sobie o twoim oleju
pozdrawiam
Powrót do góry
   
m_wojcik
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 28 Lip 2004
Posty: 833
Miasto: Kraków

Post#14 22 Lis 2005 23:55   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Mi poradzili mechanicy Mobil1 i taki wlałem, trzeba wymieniać co 7 tys. km. Chyba nie ma co kombinować, tylko kupić jakiś w miarę sensowny olej (znanej marki) i kontrolować jego stan oraz wymieniać kiedy jest to zalecane (raz na rok na pewno, albo wg zalecanego przebiegu), przy okazji filtr paliwa, skontrolować czy nie ma gdzieś wycieków, i tyle.
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2200
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#15 23 Lis 2005 00:38   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Cytat:
Z twojej wypowiedzi nie wynika na jakim ty oleju jezdzisz to sa tylko parametry techniczne. Podaj mi pelna nazwe twojego oleju , i producenta to sprawdze.


Marka w sumie wymieniona w tym topic-u.

Konkretnie to:

15W-50 - MOTUL 300V COMPETITION
10W-40 - MOTUL 300V CHRONO

Cytat:

Mi poradzili mechanicy Mobil1 i taki wlałem


Moze niektorzy sie nie zgodza, ale dla mnie w Mobilu jest wiecej reklamy niz oleju ;) Juz wolal bym Castrola (tylko nie jakies Magnateki) - choc i Castrol jak zaczeli rozlewac w polsce sie pogorszyl :(

Osobiscie wybral bym cos z:

1. Motul
2. Valvoline
3. Quaker
4. Castrol (ale nie te najtansze)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Lis 2005 00:38   





Powrót do góry
   
m_wojcik
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 28 Lip 2004
Posty: 833
Miasto: Kraków

Post#16 23 Lis 2005 11:03   

Re: Jaki olej do silnika TDI


No to i ja skorzystałem z tego postu - już na parę tysięcy czeka mnie wymiana to może się przerzucę na tego Castrola. Rozumiem, że też trzeba go co 7 tys wymieniać? (TDI z 97 roku)
Powrót do góry
   
toomson
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 27
Miasto: Kraków

Post#17 23 Lis 2005 11:56   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Jesli nie masz co robic z pieniedzmi to wymieniaj co 7 tys nie zaszkodzi ale wg mnie dobry olej spokojnie mozesz wymieniac co 15 tys Pzdr
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2200
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#18 23 Lis 2005 12:50   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Cytat:
Jesli nie masz co robic z pieniedzmi to wymieniaj co 7 tys nie zaszkodzi ale wg mnie dobry olej spokojnie mozesz wymieniac co 15


Tutaj wszystko zalezy od typu silnika, jak on jest obciazony stylu jazdy itp.
Napewno czestsze zmiany oleju nie zaszkodza, zwlaszcza w silnikach mocno wysilonych. Ja zmieniam Motula co ok. 5000km - fakt droga zabawa, jednak napewno tansza niz remont silnika :)



Cytat:

No to i ja skorzystałem z tego postu - już na parę tysięcy czeka mnie wymiana to może się przerzucę na tego Castrola.


Jak juz to moze pomysl nad Motulem lub Valvoline naprawde bardzo dobre oleje.

Co do Castrola to uzywalem RS 0W-40 jednak przesiadlem sie na Motula...
Powrót do góry
   
m_wojcik
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 28 Lip 2004
Posty: 833
Miasto: Kraków

Post#19 23 Lis 2005 15:59   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Właśnie też nie byłem zachwycony perspektywą wymiany co 7 tys., wiem że co 15 albo nawet co 30 jest obecnie spotykane - ale mówimy o dieslu TDI z 1997 roku i dwa razy upewniałem się w serwisie, czy aby na pewno aż tak często trzeba zmieniać - no i zgodzę się z przedmówcą że i tak to chyba taniej wyjdzie niż remont silnika.
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2200
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#20 23 Lis 2005 16:47   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Jesli nie butujesz auta i jezdzisz wmiare spokojnie to mysle ze do 10tys mozesz przeciag - choc nie wiem co ile zaleca zmiane producent, w serwisie widocznie wola profilaktyke i sie z nimi zgodze. Remont silnika czy chocby zakup nowej turbiny to duze koszty, turbine ktora jest stosunkowo delkiatna (i wymaga dobrego oleju) mozna owszem regenerowac jednak niewiele ludzi robi to w naszym kraju fachowo i nie jest to tanie. Mozna oczywiscie regenerowac w roznych "specjalistycznych firmach" taniej jednak prawde mowiac taka regeneracja to najczesciej wywalenie 1000zl w kosz bo turbina za dlugo nie wytrzyma.

Ja tam wole lac olej czesciej i dobry, bo juz sie na tego typu oszczednosci przejechalem i kosztowalo mnie to kupe kasy (heh prawde mowiac gdyby nie zboczenie na punkcie mojego autka to bym tego nie robil - bo remont przekraczal wartosc auta)...
Powrót do góry
   
dido78
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 83
Miasto: wroclaw

Post#21 25 Lis 2005 20:00   

Re: Jaki olej do silnika TDI


15W-50 - MOTUL 300V COMPETITION
10W-40 - MOTUL 300V CHRONO

Oki przeczytalem reklame tego oleju nie znalazlem zadnego opisu . Jet tam napisane ze to pelne syntetyki wiec tak jest . Ten olej jest specjalnie przygotowywany do wyczynu wiec przy jego komponowaniu uzyli skladnikow syntetycznych . Niestety wiekszosc oleji nawet tych markowych o parametrach 15W -...... sa mineralne


. Dzieki za upomnienie dobrze cos nowego sie dowiedziec .

pozdrawiam
Powrót do góry
   
ogr22
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 37
Miasto: Kraków

Post#22 17 Cze 2009 18:38   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Producenci silników TDi każą wymieniać co 15k i ewentualnie oleje LONGLIFE co 30k a wy wymieniacie co 5-7k ? Po co ? Jeżeli ktoś w roku robi 7k to się zgodzę ale tak to nikt silnika non stop nie kręci pod 4000 rpm więc jakie tu przesilenie?

Osobiście do Pompowtryskiwaczy używam tego Oleju 5W-40:
http://sklep.variant.pl/?c=mdSklep-cmProdukt-29859-12481

Jest to produkt mało znany w PL jednak o bardzo dobrych parametrach. W stanach te oleje są popularne jak w PL Mobil.

Wcześniej do benzyniaka lałem 10W-40: http://sklep.variant.pl/?c=mdSklep-cmProdukt-29859-12204 i też się dobrze spisywał.
Powrót do góry
   
croma 1
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 173
Miasto: jastrzębie zdrój

Post#23 20 Cze 2009 11:51   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Z mojego doswiadczenia najlepszymi olejami na świecie są oleje MOTUL. Więc najlepiej skontaktować się z dystrybutorem tych olei i oni dobiora jak najbardziej wlaściwy do konkretnego samochodu lub motocykla.
Powrót do góry
   
siewcu
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 1533
Miasto: Wrocław

Post#24 20 Cze 2009 22:12   

Re: Jaki olej do silnika TDI


croma 1, oleje Motula nie są najlepsze. Lepsze są chociażby Millers Oils, chociaż Motul nie jest zły, no i raczej dobrze dostępny... No i jest raczej pewny, bo nie jest konfekcjonowany w Polsce(a to robi znaczącą różnicę). Poza tym polecałbym dwóch sprzedawców Motula, ale to już na pw.

PS. tplewa, jakim autem jeździsz ?
Powrót do góry
   
croma 1
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 02 Lis 2006
Posty: 173
Miasto: jastrzębie zdrój

Post#25 22 Cze 2009 05:47   

Re: Jaki olej do silnika TDI


siewcu jak widze jesteś z wrocka wiec chyba mowa o jetronikach? z opolskiej. no tak jak miałem na myśli o nie tak niszowym produkcie jak millersa
Powrót do góry
   
siewcu
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 1533
Miasto: Wrocław

Post#26 22 Cze 2009 10:49   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Nie tylko o G4.
Powrót do góry
   
Staszek49
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 998
Miasto: Rzeszów

Post#27 23 Cze 2009 19:07   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Po takiej wymianie zdań nt. wymiany oleju w silnikach TDI - zostałem nieco wystraszony. Nabyłem z Francji Passata 1,9 tdi z 1994 r. z przebiegiem nieco ponad 200000 km -obecnie ponad 230000 km i praktycznie od początku, z konieczności jeżdżę ma Lotosie mineralnym. Po miesiącu od nabycia auta, będąc w trasie wyciekł mi z silnika olej, jak się później okazało w wyniku urwania się rurki olejowej od turbiny. Z uwagi na fakt, iż nie wiedziałem jaki wcześniej był zalany olej oraz z braku innego w stacji paliwowej niż Lotos - zmuszony byłem zalać nim silnik i nadal takiego się trzymam. Dodaję, że po tym zdarzeniu musiałem 3-krotnie uzupełniać olej, aby dojechać do m. zamieszkania (kontrolka oleju jak i sygnał akustyczny zmusił mnie do tego). Wymieniam ten olej co 8 - 10 tyś. km. Obawiam się zmienić na inny, gdyż jak wynika z literatury i opinii fachowców - może dojść do oderwania się szlamu z poprzednich olei, a tym samym do zatkania kanałów olejowych i w końcu do zatarcia silnika. Jeśli macie Państwo w takim temacie własne doświadczenia - proszę o opinię.
Powrót do góry
   
siewcu
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 1533
Miasto: Wrocław

Post#28 23 Cze 2009 19:35   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Ja zainwestowałbym trochę kasy, kupił specjalny preparat Motula/Liqui Moly do czyszczenia silnika(wlewasz do ciepłego silnika do oleju, 15min na wolnych i zlewasz) i zalał porządny olej, Lotos to chyba najgorsze, co może być...
Powrót do góry
   
arulio
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 1
Miasto: wawa

Post#29 05 Lip 2009 15:46   

Re: Jaki olej do silnika TDI


Przepraszam,a co jest złego w Lotosie, skoro spełnia międzynarodowe normy jakości i lepkości?
Powrót do góry
   
masterix77
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 4
Miasto: olsztyn

Post#30 07 Paź 2009 13:49   

Re: Jaki olej do silnika TDI


witam!!! koledzy ja z podobnym zapytaniem odnośnie zmiany oleju. Niedawno kupiłem golfa 4 1.9 TDI 90 koni niedługo będę musiał zmienić olej przy ostatniej wymianie ktoś napisał ze to 10 w 40 czyli półsyntetyk i to olej ford i nic więcej. Jakie leją oleje do forda? czy mogę wlać innej firmy byle by to był półsyntetyk, i jaki olej byście polecali jakiego producenta. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Paź 2009 13:49   





Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Jaki olej do silnika TDI
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
vw golf 4 - jaki olej po remoncie silnika? (12)
Claas Mercur jaki olej do silnika (5)
Jaki olej do silnika agregatu prądotwórczego ??? (3)
Jaki olej do silnika przy LPG ? (3)
Audi A3 1.6, jaki olej do silnika. (33)
Jaki olej do silnika ,łańcuch? (2)
Szlif silnika - jaki olej? (16)
vw bora 2000r 1.9 tdi jaki olej (6)
Passat 1.9 TDI - jaki olej zastosować? (8)
Golf 1.9 TDI rok 94 jaki olej (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.092 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony