Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Antena do odbioru TV naziemnej - jaka?

AndrzejF 22 Lis 2005 09:15
  • #1 22 Lis 2005 09:15
    AndrzejF
    Poziom 13  

    Witam

    Mieszkam 25 km od lublina i Piask - czyli od najblizszych nadajnikow.
    Kompletnie nie znam sie na antenat do odbioru TV naziemnej.

    Mozeci mi polecic dobra antene?
    Max. do 150 zł
    Antena bedzie zamocowana na dachu budynku pietrowego.


    Pozdrawiam
    AndrzejF

  • #3 22 Lis 2005 10:44
    AndrzejF
    Poziom 13  

    Witam

    lampa napisał:
    Każda szeroko-psmowa +wzm



    Czy antena Telmor ASR-860 P25 bedzie odpowiednia? Czy do niej jeszcze nalezy wzmacniacz kupic?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • #4 22 Lis 2005 10:58
    lampa
    Poziom 18  

    Niestety Musisz sprawdzić czy bez wzm. będzie obraz OK.
    Niestety nie znam siatki geo. Twojego terenu. Atopografia nie jest tu
    bez znaczenia.poza tym wzm zawsze mozna dokupić

  • #5 22 Lis 2005 11:38
    AndrzejF
    Poziom 13  

    Witaj

    lampa napisał:
    Niestety Musisz sprawdzić czy bez wzm. będzie obraz OK.
    Niestety nie znam siatki geo. Twojego terenu. Atopografia nie jest tu
    bez znaczenia.poza tym wzm zawsze mozna dokupić



    A czy wybor anteny jest dobry?


    Pozdrawiam
    Andrzej

  • #7 22 Lis 2005 11:43
    AndrzejF
    Poziom 13  

    lampa napisał:
    dobry
    Powodzenia


    Dziekuje za informacje


    Pozdrawiam
    Andrzej

  • #8 22 Lis 2005 13:18
    stereoo
    Poziom 23  

    cześć kolego!
    nie mam orientacji co do ilości nadawanych z Lublina programów,ale zawsze mozesz zastosowac drugą antene skierowaną na inny przekaźnik(nadajnik) i stosując prostą zwrotnicę odbierać większą liczbę prog.
    Np: pr1 pr2 regionalna3 tv4 polsat i tvn ja to mam z dwóch anten.
    Co prawda zaleznie od propagacji fal zdazają sie interferencje na TVN,ale ogólnie nie jest żle.
    Pozdrawiam i udanych eksperymentów oraz super obrazów.

  • #9 22 Lis 2005 15:02
    humek
    Poziom 32  

    witaj kolego! Zaglądnij sobie na stronke DIPOLA hurtowni anten i osprzetu tv. Tam znajdziesz antene odpowiednią dla Ciebie.Np Yagi 25 elementów do niej musisz kupic symetryzator .Nie znam czestotliwości na których sa nadawane programy w okolicach Lublina jesli w przedziale 21-60 to taka antena wystarczy jesli jeszcze w przedziale 6-12 to musisz dokupic taką tez plus symetryzator i zwrotnice do połaczenia tych dwóch anten razem i sprowadzenia sygnału jednym kablem do TV.Możesz jeszcze zastosowac pionowa antene sonus do UKF tylko ze wtedy zwrotnice kupujesz na 3 wejscia tj.UKF,tv 21-60 i TV 6-12, w domu instalujesz gniazdo z dwoma "otworkami" do przyłaczenia kabla do TV i kabla do odbiornika radiowego.W sumie tej sie smiało zmiescisz ta 21-60 to ok 50zł ,ta na 6-12 to ok 25zł zwrotnica 17-18zł a antena na UKF-radiowa to 23zł takie gniazdo koncowe kosztuje ok 25zł. dokładny adres to www.dipol.com.pl.Jesli zechcesz ten sygnał podzielic na kilka odbiorników musisz jeszcze zakupic wzmacniacz i rozgałezniki oraz gniazda do innych pomieszczen domu.Tak bys sie nie meczył to polecam Ci wg numerów katalogowych ukf-A0228,tv-21-60-A3700 , tv-6-12 A0710, zwrotnica C0315,symetryzatory C0001 i C0005. Jesli wzmacniacz potrzebny to R90461 rozgałeżniki od R61200 w góre tj na ile maja podzielic a gniazda to GAR-BG/DK pozdrawiam i zycze powodzenia

  • #10 22 Lis 2005 18:38
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    Witam

    Zanim dokonasz zakupu jakiejkowiek anteny - zorientuj się u sąsiadów jakie anteny mają wystawione, na jakie kierunki i co odbierają.
    Możliwe, że temat rozwiążesz zwykłą anteną siatkową za 35zł - w wielu miejscach właśnie ona się sprawdza.

    Powodzenia

    Pozdrawiam

  • #11 16 Gru 2005 12:33
    Bricktop
    Poziom 9  

    Witam

    chciałbym zadać pytanie w temacie jw
    mieszkam w bloku, teren dosyć gęsto zabudowany wysokomi blokami, próbowałem odbioru naziemnego za pomocą anteny szerokopasmowej ze wzmacniaczem... wystawiłem na balkon, kręciłem we wszystkie strony i nic :(

    czy w związku z tym są jakiekolwiek szanse na odbiór z anteny pokojowej? czy tylko kablówka?
    bo zależy mi właściwie tylko na kilku podstawowych programach dostępnych naziemnie

    Dzięki :)

  • #12 16 Gru 2005 13:06
    maryann
    Poziom 37  

    Bricktop napisz w jakim mieście ten blok i jak wysoko ten balkon. Jeżeli ostatnie piętra, to masz szanse. O anteny trzeba pytać w najbliższej okolicy- sprzedawca powinien wiedzieć gdzie co chodzi.
    Poza tym, jeżeli "nic"- to może masz totalne zwarcie na kablu, (albo ten balkon w piwnicy :D ). Sorry za żart, ale antena na domu zawsze cos odbiera.

  • #13 16 Gru 2005 15:46
    Bricktop
    Poziom 9  

    maryann

    mieszkam w Wwie, 4 piętro w 11piętrowym bloku, w dodatku dosyć blisko stoi duży chyba 7piętrowy budynek (vis a vis)
    wystawiłem antene na balkon (na stojaku) kręciłem we wszystkie strony i złapałem tylko ledwo widoczną, śnieżącą TVP2
    instalacja (w sensie kabel, wzmacniacz) byla przeprowadzona poprawnie...niestety dach nie wchodzi w grę...

  • #14 16 Gru 2005 16:11
    maryann
    Poziom 37  

    O ile wiem to macie tam nadajnik na PKiN'ie. Antenę musisz wycelowac w tamtą stronę (mniej więcej do kilkunastu stopni). Jeżeli na lini prostej z Twojej anteny do nadajnika jest konkretna(metalowa lub grubsza niż blok) przeszkoda, to przykro mi bardzo. Żadna antena nie pomoze, by dobrze odbierać.

  • #16 06 Lut 2006 07:19
    AndrzejF
    Poziom 13  

    Kupiłem antene Telmor ASR-860.
    Jestem zadowolony. Dziekuje za informacje.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty