Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 07 Gru 2005 18:04
    malum
    Poziom 23  

    Mam pytanie!
    Gdzie znajduje się czujnik temperatury termometru seryjnego z Renault Megane z 1998 roku.
    Do tej pory wszystko było ok, ale dzisiaj od samego rana pokazuje po nagrzaniu się silnika 35 - 40 stopni, czego dotychczas nie robił. Był bardzo dokładny, aż tu nagle... lato w środku zimy!
    Chciałem sprawdzić czy czasami coś się nie urwało i nie spadł na silnik, ale nie bardzo wiem, gdzie go szukać.
    P O M O C Y ! ! !

  • #2 07 Gru 2005 19:44
    robjan1
    Poziom 10  

    poszukaj go w obudowie lusterka wstecznego od strony pasarzera. Od spodu powinno wystawać coś podobnego do diody LED takie czarne.

  • #3 07 Gru 2005 19:49
    mateo027
    Poziom 25  

    dokladnie tam gdzie mowi przedmowca.sprawdz obwod czy kabelka nie strzeliła cholera,pozniej czujnik

  • #4 07 Gru 2005 19:54
    malum
    Poziom 23  

    Chwila, lusterko wsteczne to jest to wewnątrz samochodu, a termometr pokazuje temperaturę na zewnątrz!!
    Mylę się czy właśnie tak jest ??

  • #5 07 Gru 2005 20:18
    bj86
    Poziom 14  

    Lusterko wsteczne to to w kabinie na przedniej szybie chyba no nie? A czujnik termometru jest w bocznym prawym lusterku, od spodu, między dwiema częściami jego obudowy - półokrągły czarny dzyndzelek. Teraz chyba wiadomo? ;)

  • #6 07 Gru 2005 20:26
    malum
    Poziom 23  

    Więc jednak nie we wstecznym a w zewnętrznym?!
    Rozbierałem niedawno drzwi i nie widziałem tam nic takiego, ale srawdzę jeszcze raz, może uwagi nie zwróciłem.
    Odezwę się jak sprawdzę.
    Dziękuję za pomoc!

  • #7 08 Gru 2005 16:17
    malum
    Poziom 23  

    Znalazłem ten czujnik i ... dalej nie wiem co jest!
    Temperatura na termometrze pokazuje np 1 stopień zaraz po włączeniu stacyjki. Następnie powoli zaczyna rosnąć, średnio o 1 stopień na sekundę. Wyłączyłem wtyczkę z czujnika (z lusterka) i temperatura spadła do -40 stopni, więc czujnik chyba działa, ale dlaczego przy włączonej stacyjce podskakuje aż od 38 do 41 stopni. Co może być powodem takiego zachowania się termometru?

  • #8 09 Gru 2005 00:30
    dec5000
    Poziom 10  

    Ja mialem podobna sytuacje w LII - latem po wlaczeniu zaczynal od jakis 40 stopni, po 1-2 min dochodzl chyba do 60 po czym wogole termometr znikal z wyswietlacza. Wymiana czujnika pomogla.

  • #9 09 Gru 2005 07:50
    mczapski
    Poziom 38  

    Chyba częściowo sam sobie odpowiadasz skoro rozbierałeś drzwi. Przecież właśnie tam jest wiązka z przewodami ( w tym od czujnika temperatury zewnętrznej). Między nadwoziem i drzwiami jest takie spore złącze przewodów (w nadwoziu). Pewno je poruszałeś lub nawet rozłączałeś. Niewykluczone, że gdzieś w wiązce udało się zewrzeć przewody. Chociaż czujnik mógł udać się na zasłużony odpoczynek.

  • #10 09 Gru 2005 15:32
    malum
    Poziom 23  

    Podczas rozbierania drzwi wiązka nie była ruszana. Zdjęta została jedynie tapicerka, a przewody idą wewnątrz. Poza tym po rozebraniu i złożeniu termometr działał jeszcze przez ponad 2 tygodnie, więc chyba nie tu jest problem
    Poza tym jak wyłączam wtyczkę z lusterka, to temperatura spada aż do minus 40 stopni, czyli kontakt jest.
    Czy idzie jakoś sprawdzić czy czujnik jest sprawny?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam pytanie do dec5000. Jak wymienić ten czujnik, jeśli tu właśnie znajdzie się przyczyna, bo wygląda na to, że jest on na stałe do lusterka wmontowany? Chyba całego lusterka nie trzeba wymieniać?

  • #11 09 Gru 2005 17:29
    dec5000
    Poziom 10  

    Aby wymienic czujnik musisz rozebrac lusterko wyjac czujnik i przeciac laczace go kable (w LII tam nie ma zadnej zlaczki) . Ja nowy przylutowalem i zabezpieczylem koszulkami termokurczliwymi.
    Sam czujnik mozna sprawdzic zwyklym omomierzem - w LII powinno byc 2500omow przy 20 st.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mozesz ewentualnie podlaczyc zwykly opornik 2.5kohm w miejsce czujnika i sprawdzic odczyt na termometrze

  • #12 09 Gru 2005 17:30
    malum
    Poziom 23  

    Dziękuję za poradę!
    Jutro sprawdzę jak to u mnie jest.
    Problem tylko polega na tym, że mam lusterka elektryczne i w jednej wtyczce jest ich sterowanie oraz czujnik temperatury. Muszę zlokalizować, które to złączki, a trochę ich jest, ale chyba sobie jakoś poradzę.
    Odezwę się jak mi poszło.

  • #13 09 Gru 2005 17:45
    bj86
    Poziom 14  

    A gdyby tak rozciąć kable tuż przy czujniku w samym lusterku? wtedy nie byłoby dużo szukania ;)

    Pozdro!

  • #14 09 Gru 2005 17:49
    malum
    Poziom 23  

    Ale rozebramie samego lusterka to już sporo roboty i jaki jest cel przecinanie czegoś co może działa?

  • #15 09 Gru 2005 17:51
    bj86
    Poziom 14  

    pytałeś jak wymienić czujnik - więc napisałem jak ja bym kombinował żeby było pewniej i wygodniej.

    Pozdro!

  • #16 10 Gru 2005 09:05
    hyper2000
    Poziom 16  

    Wymien ten czujnik i bedzie po problemie. Utnij kabelki w lusterku przy czujniku i przulutuj od nowego czujnika.
    Wymienilem juz tych czujnikow dziesiatki.
    Cena czujnika w serwisie ok 190 zl.
    Pozdrawiam.

  • #17 10 Gru 2005 10:44
    malum
    Poziom 23  

    Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie.
    Co to jest za czujnik - ze złota?
    Wiem, że ceny w sklepach firmowych nie są raczej "okazyjne", ale 190zł to lekka przesada za czujnik temperatury.
    Czujników na rynku są dziesiątki, ale nawet najdroższe platynowe nie osiągają takich cen!
    Czy ktoś wie może jaki to rodzaj czujnika, po co przepłacać w renault jak można w sklepie elektronicznym taki czujnik za kilka złotych kupić, zalać silikonem i wkleić w lusterko - efekt ten sam.

  • #18 23 Kwi 2006 21:51
    Michal_O
    Poziom 15  

    malum napisał:
    Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie.
    Co to jest za czujnik - ze złota?
    Wiem, że ceny w sklepach firmowych nie są raczej "okazyjne", ale 190zł to lekka przesada za czujnik temperatury.
    Czujników na rynku są dziesiątki, ale nawet najdroższe platynowe nie osiągają takich cen!
    Czy ktoś wie może jaki to rodzaj czujnika, po co przepłacać w renault jak można w sklepie elektronicznym taki czujnik za kilka złotych kupić, zalać silikonem i wkleić w lusterko - efekt ten sam.


    Witam,
    Termistor o następującej charakterystyce:
    Ze wzrostem temperatury maleje jego rezystancja (liniowo).
    Przy czym przy temperaturze 20 °C powinien mieć rezystancję 2.5kΩ.

    Pozdrawiam,
    Michał.

  • #19 06 Sty 2008 07:26
    waska
    Poziom 2  

    wlutowalem wczoraj do mojej megany termistor 2,2 k/2,5kilo nie ma w handlu/ termometr pokazywal temp z przeklamaniem o 3 stopnie w dol , szlifowanie pogorszylo sprawe,zaczal pokazywac 10 stopni mniej niz w rzeczywistosci.kupilem 2 2,2 kilo i pokazuje o 1 stopien tylko zle wiec juz nie zmienialem

  • #20 06 Sty 2008 14:21
    elektromechanik
    Poziom 27  

    malum napisał:
    Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie.
    Co to jest za czujnik - ze złota?
    Wiem, że ceny w sklepach firmowych nie są raczej "okazyjne", ale 190zł to lekka przesada za czujnik temperatury.
    Czujników na rynku są dziesiątki, ale nawet najdroższe platynowe nie osiągają takich cen!
    Czy ktoś wie może jaki to rodzaj czujnika, po co przepłacać w renault jak można w sklepie elektronicznym taki czujnik za kilka złotych kupić, zalać silikonem i wkleić w lusterko - efekt ten sam.


    Nic nie wykombinujesz. Masz czujnik w lusterku padnięty. Żabojady tak robią że tam nic nie dopasujesz. musi być oryginał.

  • #21 14 Sty 2008 17:31
    burzuj101
    Poziom 1  

    daj znać jak z tym czujnikiem mam megane 96 i też mi od tygodnia pokazuje jakieś 30 st jak mam w ogóle wyjąć te lusterko jak próbuje podważyć to boje sie że pęknie bo sie wygina

  • #22 14 Sty 2008 20:14
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to przynajmniej dowiedziałem się, że lusterko zewnętrzne nie jest lusterkiem wstecznym :D.
    Termistora proponuję poszukać na szrocie, w jakimś uszkodzonym lusterku. Szlifowanie teoretycznie powinno mieć wpływ na wzrost rezystancji, ale nigdy nie robiłem takich doświadczeń. Teoretycznie można włączyć równolegle rezystor, jednak takie rozwiązanie zmieni charakterystykę termistora i błąd pomiaru będzie rósł w każdą stronę od 20 st. C - im dalej, tym bardziej. Inna sprawa, że termistor 2k7 jest bliższy właściwemu, niż 2k2. Termistory można łączyć równolegle i szeregowo, więc można wykonać kilka prostych obliczeń i powinno się udać trafić blisko pożądanej wartości.

  • #23 14 Sty 2008 20:34
    Usunięty
  • #24 14 Sty 2008 20:39
    elektromechanik
    Poziom 27  

    Moim zdaniem nic nie wykombinujecie panowie. Ja robiłem iście alpejskie kombinacje z tym czujnikiem,< espace II>. Najpierw sam potem z kolego elektronikiem który robi termostaty elektroniczne i dorabia czujki termistorowe do różnych termostatów i nic nam nie wyszło. Kupiłem na allegro oryginał za 40zł. i chodzi luks. W sklepie motoryzacyjnym chciał facet 80zł.

  • #25 25 Lis 2008 12:27
    tomi2317
    Poziom 8  

    witam wszystkich mam podobny problem z czujnikiem ale dziś kupiłem na szrocie używany za 40 zł podłączyłem go i jest wszystko ok .mój problem polega na tym że nie wiem jak mam rozebrać lusterko żeby czegoś nie urwać aby dostać się do czujnika. Malum proszę o pomoc bo z tego co piszesz rozebrałeś je .Z góry bardzo dziękuję.

  • #26 04 Kwi 2010 19:51
    bongos
    Poziom 1  

    zeby rozebrac lusterko nalezy:w samym rogu drzwi zdjac plastikowa obudowe ona jest na zaczepy pod spodem jest nastepna plastikowana3 wkrety plastikowe reno laguna,nie trzeba zdejmowac tapicerki,dalej sa metalowe i jedna sruba.lusterko mamy zdemontowane,bedzie wygodniej go rozebrac.Lustro nalezy ustawic tak aby widoczne byly 2zapinki plastikowe ktore trzymaja zew.czesc lusterka ktore jest w kolorze karoserii .Po zdjeciu tego elementu mamy podobna sytuacje z lustrem wystarczy podwarzyc palcami lustro ustawic go w polozeniu zeby bylo dojscie plaskim srubokretem odciagnac jedno pozniej drugie zabezpieczenie pozniej lustro bedzie juz luzne .Czujnik zamocowany jest na jeden wkret.to wszystko

  • #27 03 Sty 2011 22:02
    jaropaw6
    Poziom 1  

    Witam wszystkich. Miałem identyczny problem w swojej megance, czyli zamiast prawidłowej temp wyskakiwało mi jakieś 40 stopni wiecej. Przeczytałem wasze rady, za które dziekuje jednak muszę dodać, że po wymontowaniu lusterka mialem problem z jasnością waszych opisow. Dlatego dla tych , którzy mieli podobny problem opiszę wszystko dokładniej.
    1) Zdjąć plastikową obudowę na wysokości lusterka. Jest ona zamocowana na 3 plastikowe wciski 1 u góry i dwa niżej po bokach. Należy użyć trochę siły i wiekszego plaskiego srubokreta. Jak uda sie troche odchylic to trzeba zlokalizowac dokladnie gdzie sa wciski i odchylac jak najblizej zeby ich nie wyrwac( jeden sam urwalem).
    Po zdjeciu plastiku widzimy gabke a pod nia kostke, która trzeba odłączyć oraz 2 nakrętki trzymajace lusterko. Uwaga na nie bo przy odkręcaniu moga spaść w szczeline pod tapicerke i tyle ich widzieli. Po odkręceniu 2 nakretek pozostaje jeszcze jedna po prawej stronie zdjetego plastiku. pod okraglym plastikiem jest ostatnia nakretka. Po jej odkreceniu można wyjac lusterko.
    Teraz trzeba znalesc narzedzie , ktorym podwazymy lustro (ja uzylem plaskiej drewnianej lyzki z kuchni czy cos w tym rodzaju. Trzeba uzyc troche sily ale uwaznie podwazac zeby nie peklo lustro.
    Po zdjeciu lustra sprawa jest juz prosta 4 zaczepy od zew obudowy z regoly w kolorze nadwozia i 1 zaczep tuz przy poczatku obudowy od strony auta ( niestety ja go ulamalem).
    Po tym wszystkim czujnik mamy na wierzchu.
    Moze niektorzy pomysla, ze niepotrzebnie powtarzam to co juz ktos wyzej napisal ale jak juz wspomnialem chcialem to opisac troche bardziej szczegolowo.

  • #28 03 Sty 2011 22:13
    balonika3
    Poziom 36  

    Po co wy odkręcacie te lusterka od drzwi??? Przecież bez odkręcania jest po stokroć wygodniej (nie trzeba trzymać lusterka).

  • #29 03 Sty 2011 22:34
    1078231
    Usunięty  
  • #30 03 Sty 2011 22:36
    balonika3
    Poziom 36  

    Motronic napisał:
    Kabla nie przewlecze jak nie odkręci.
    Ale po co kabel przewlekać?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty