X

Corsa b rok 96/1.2 i -duże spalanie i kod

11 Dec 2005 16:58 MAmajstercichy
  • #1 11 Dec 2005 16:58
    majstercichy
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    witam .
    autko zaczęło dużo palić zarówno na benzynie jak i na gazie . benzyna 11 litrow, gaz 13 litrów .
    wysykakuje kontrolka błędu na konsoli - po odczytaniu jest to kod 45 czyli Sonda Lambda zbyt bogata mieszanka .
    jeszcze jedna rzecz ,którą zauważyłem to temperatura .Auto po przejechaniu np 20 km nawet nie ruszy wskazówką temperatury . Czy to może być termostat i jaki ma on wpływ na spalanie oraz gdzie go znależć po maską .Wielkie dzięki z góry za odpowiedzi ..
  • #2 11 Dec 2005 17:34
    mcharls
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Gdzie znalezc termostat?
    poszukaj przy glownym wezu ,ktory wychodzi z chlodnicy,ten z dolu.(koncowka tego weza przy silniku,tam jest termostat)
    Temperatura silnika ma b.duzy wolyw na spalanie,po to wlasnie sa takie urzadzenia jak termostat.
    ale wynika tez ,ze lambda Ci rowniez kucnęla.
  • #3 11 Dec 2005 20:38
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (-1)
    Uszkodzony czujnik temperatury silnika dla wtrysku również może powodować nadmierne zużycie paliwa i wygenerować podobny błąd.
  • #4 11 Dec 2005 21:06
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Poprostu masz niedogrzany silnik bo padł ci termostat a jak jest nie dogrzany to dużo pali do silnik zwiększa dawke a jak silnik długo trzyma wyskoką dawke to wyskakuje błąd lambdy. a jak z ogrzewaniem w aucie dobrze grzeje czy letnim powietrzem dmucha??
  • #5 11 Dec 2005 21:17
    jacZek
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Temperatura ma istotny wpływ na spalanie, dlatego należy sprawdzić termostat, który znajduje się na bloku silnika od strony rozrządu. Wyjąć termostat i dokonać kontroli termostatu w kąpieli wodnej. Temp. początku otwarcia 91C - pełne otwarcie 103C.Następnie sprawdzamy sondę, świece, filtr powietrza, czujnik temp.
  • #6 12 Dec 2005 07:56
    majstercichy
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki za odpowiedzi . ogrzewanie w aucie spoko . jest ciepły nadmuch po paru kilometrach .termostat sprawdzę dzisiaj i napisze czy to było przyczyną .pozdrawiam i dziękuję póki co za posty .szerokości
  • #7 12 Dec 2005 08:01
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Jak nadmuch masz gorący to nie będzie termostat tylko czujnik temp silnika. Pomacaj chłodnice jak się nagrzewa nie powinna nagrzewać się razem z silnikiem.
  • #8 12 Dec 2005 21:39
    MikeC
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Jakbyś nie umiał zlokalizować termostatu to jest za rozrządem ... Musisz zdemontować pasek klinowy , koło pasowe , osłony rozrządu , pasek rozrządu wraz z rolką napinającą , osłonę dolną i bingo --- jest termostat .... :) .. Pozdrawiam MikeC ...
  • #9 12 Dec 2005 21:53
    majstercichy
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam ponownie . co do termostatu to nie ma innego sposobu na jego wymianę??? tragedia:-( ktos kiedyś pisał na forum że wymienili mu bez rozbierania rozrządu ,odginają jakis plastik .dziwne .druga sprawa to sprawdziłem na zimnym silniku : po kilku minutach pracy na niskich obrotach na postoju -dosłownie 10 minut - rura wchodząca na chłodnicę jest ciepła a sama chłodnica dosyć gorrąca.czy to objaw uszkodzonego termostatu czy też czujnika temperatury ????dzięki z góry
  • #10 12 Dec 2005 22:55
    janusz kaczor
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Raczej termostat.Radzę metodą MikeC ,bo inaczej można połamać osłonę.Po zdemontowaniu czeka Cię złożenie.Uwaga istotne ustawienie rozrządu i dokręcenie koła pasowego (mocno oj mocno).
  • #11 17 Dec 2005 17:08
    majstercichy
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok. więc oddałem auto do warsztatu ;-) wymieniono termostat i przy okazji rozrząd z napinaczem.wskaznik temperatury zaczął działać :-) w ruchu miejskim dochodzi nawet do 96 stopni Celsjusza -czy to normalne? poza tym nie ma juz kodu nr 45 -teraz jest 44 czyli uboga mieszanka .ale to juz dobrze bo moze bedzie mniej palił a lampka niech sobie świeci;-)
  • #12 18 Dec 2005 12:00
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam
    96 stopni jest OK niektóre wolkswageny trzymają nawet ponad 100 tylko z tą ubogą mieszanką to nie jest OK.
  • #13 19 Dec 2005 07:21
    majstercichy
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    ostatnie już koledzy pytanko ....mianowicie: przy jakiej temp silnika załączyć się powinien wentylator?? dzięki z góry i pozdrowionka
  • #14 19 Dec 2005 08:44
    janek26
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    witam jestem nowy na tym forum. wentylator wlancza sie przy 101-103 anawet 107 stopniach , oczywiscie nie widac takiej tempratury na wskazniku bo on jest tylko inforacyjny a nie dokladny, tak temperatura widoczna jest na tech2 ,tech 1 i innych urzadzeniach diagnostycznych, w tym silniku sa dwa czujniki jeden daje info na zegar a drugi do sterownika
  • #15 19 Dec 2005 12:30
    majstercichy
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    widzę że kolega troszkę siedzi w temacie wieć jeszcze coś zapytam -kod 44 czyli zbyt uboga mieszanka -co to może być ? jaka przyczyna oprócz np kulawego gazu??? zapala się na ciepłym silniku -niezbyt często .
  • #16 25 Dec 2005 23:34
    astral
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Witam, przyłącze się do tematu.

    Również mam problem z Oplem Corsa B. Od pewnego czasu pod zegarami pali się na żółto kontrolka z symbolem silnika. Samochód nie zawsze odpala za pierwszym razem, traci moc podczas ruszania i brak mu czasami odpowiedniego przyspieszenia.
    Silnik: benzyna, skrzynia: automatyczna, wersja: Sport.

    Co może być tego przyczyną?
  • #17 25 Dec 2005 23:54
    Removed
    Helpful post? (0)
    Ta kontrolka zaświeca się ze wzgledu na 40 różnych przyczyn.Mamy postawić kabałę?
  • #18 26 Dec 2005 11:15
    astral
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    No więc nie pozostaje mi nic innego jak podłączenie auta pod komputer i odczytanie kodu błędu. Dziękuję.
  • #19 26 Dec 2005 11:46
    janek26
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    najczesciej to czujnik obrotów walu korbowego--zasniedziala wtyczka z prawej strony silnika nad alternatorem, jezeli to x12sz a jezeli to c12nz to czujnik hala w aparacie zaplonowym. mozesz wymrugac bledy, jezeli to gniazdo 10 pinowe to zloncz spinaczem a-b,jezeli to 16 pinowe to wieczorem spojrze na schemat i zobacze gdzie mase podac.
  • #20 26 Dec 2005 15:57
    kamind
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Astral. :Sprawdź czujnik lambda i wyczyść czujnik MAF, ale ostrożnie.
  • #21 26 Dec 2005 17:54
    wagraf
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    janusz kaczor wrote:
    Raczej termostat.Radzę metodą MikeC ,bo inaczej można połamać osłonę.Po zdemontowaniu czeka Cię złożenie.Uwaga istotne ustawienie rozrządu i dokręcenie koła pasowego (mocno oj mocno).


    witam
    nie jest konieczne oddawanie auta do mechanika przy wymianie termostatu sam mam astre F 92r i wymienilem termostat sam wystarczy tylko zaznaczyc ustawienia paska i kola pasowego przy zdejmowaniu i później zamontować go w to samo miejsce.
    po wymianie termostatu przejechalem juz ok 1500 km i wszystko jest ok w ten sposób zaoszczędziłem 130 zł :-)
  • #22 25 Jun 2011 20:01
    pantoxen
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mam Corsę B 1.2 rok 1995, problem zaczął się, kiedy podczas jazdy zamuliło silnikiem, tak jakby przez moment nie dochodziło paliwo i auto zdechło, wcześniej zapalała się pomarańczowa kontrolka, ale wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik i problem znikał.
    Sprawdziłem kody podaje mi 18 i 85 od czego zacząć naprawę?
    Czy jest sens podpinać silnik pod komputer, czy dowiem się czegoś więcej, czy tylko uzyskam potwierdzenie usterek.
    Dziś jestem deczko mądrzejszy, strzelił pasek rozrządu, mam nadzieję, że w tym typie silnika, nie narobiło dużej szkody?
    ..........................................................................
    Wymiana paska rozrządu i silnik działa bez problemu, nic nie zostało uszkodzone.
  Search 4 million + Products
Browse Products