Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo
Autor
Wiadomość
artbi81
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 36
Miasto: Wrocław

Post#1 Post autora tematu 15 Gru 2005 01:20   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


NA WSTĘPIE witam i pozdrawiam całą ekipę z elektrody
Problem jak w temacie czyli mój samochód (renault 19 , 1,8i) na gaz oczywiście i jego instalacja gazowa.O początku bo chyba szczerze dojdę do czegoś = kupiłem swój 1-wszy samochód zaś padło na ( France ) czyli Francuzkie "Automobile" nie najgorsze w sumie ale gdyby nie ten gaz.
Kupiłem je miedzy innymi dlatego że właśnie posiada GAZ i chciałem zaoszczedzić na dojedzie do pracy. Ale jak widzę LPG stację to zaczynam myśleć np: JAK ZAMIENIĆ SAMOCHÓD NA KONIA itp. przecież miało być tanie a nie jest. Nie znam się za bardzo na Gazie i na mechanice samochodowej ale po zostawieniu blisko 3000 zł u mechaników zaczynam czuć cheć zgłebienia wszyskich Tematów.
Wracając. mam zaświadczenie od firmy na założenie i badanie techniczne pojazdu przystosowanego do zasilania gazem
Producent instalacji - STAKO-BRC
Pojemność 45DCM
Na zaświadczeniu pisze Typ reduktora "BRC"
za dużo mi to w sumie nie mówi.
w każdym razie z dniem dzisiejszym 14.12.2005 byłem na regulacji gazu i miły pan bez zębów powiedział że mam wyeksploatowany reduktor.
oprócz tego mój silniczek krokowy również nieraz fisiuje że tak powiem nieraz trzyma na "luzie"2500 - 3000 obr/min. przez co spalanie raczej dość duże.
W każdym razie stwierdził Miły pan że reduktor do wymiany - kosz z regulają montażem i nowym reduktorem w granicy 360 zł. Nowy reduktor ma być lepszy firmowo i gatunkowo- nie bedzie to BRC. W tej chwili auto dostawało ponoć za dużo gazu dla tego tyle :żarło:) no ale o naprawie spawarek na IGBTACH mogę z nim porozmawiać natomiast z zasady działania i naprawy Gazu to ze mnie Laik niesty.dlatego pytam i PROSZĘ o POMOC co może być przyczyną -silniczek krokowy reduktor czy coś innego.Jak to wygląda od strony technicznej - bardzo prosze o pomoc na forum czy na e-mail arturszymczuk(malpa)op.pl

Z góry dziękuje i nie życzę takiego SPALANIA

ps1. Zapomniałem mój smok na mieście pali tylko 22l/100km - Wiecie taki mały TANK!

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Gru 2005 01:20   





Powrót do góry
   
marian11@
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 421
Miasto: XXX

Post#2 15 Gru 2005 09:37   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Witam.
Przyczyn to moze byc kilka (reduktor ,regulacja ,ciezka noga ,silniczek krokowy).A benzyny ile ci spalla???????
Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#3 15 Gru 2005 10:15   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Z mechanikami to uwazaj - ich fachowosc bywa problematyczna, a koszty wlasnej niewiedzy przelewaja na klienta. Najlepiej zaproponowac od razu wymiane calej instalacji:) Kiedy mi zalozyli gaz, woz gasl mi na wolnych (np. na swiatlach) i nie chcial odpalac. Mordowali sie z nim baaaardzo dlugo, wymieniali, podmieniali, po czym stwierdzili ze mam stary silnik, przedmuchy itd. Jakis czas potemwyregulowalem zaplon i problemy znikly. Mial po prostu iopozniony i sie zalewal. Tacy fachowcy:)) To taka mala dygresja. Popytaj sie wiec wsrod znajomych o DOBRY warsztat.
A co do tego co tam masz i Ci nic nie mowi - STAKO produkuje zbiorniki, to u nas wlasciwie standard. BRC - instalacja, przyzwoita (firma zdaje mi sie holenderska, ale glowy nie dam)
Moj przedmowca dobrze gada - zalej troche benzyny i zobacz ile Ci wtedy pali. Jak tez duzo - to nie instalacja.
Reduktor mozna regenerowac. Tam w srodku sa membranki, ktore po jakims czasie sie zuzywaja. Kupujesz odpowiedni zestaw naprawczy i wymieniasz na nowe. Taniej niz nowy reduktor.

Dodano po 9 [minuty]:

A na za duze zaufanie do "fachowcow" - dobrze poogladac "Usterke" na TVN. Po kilku odcinkach czlowiek dochodzi do wniosku, ze jak cos ma byc zrobione dobrze, zrob to sam, hehe
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#4 15 Gru 2005 10:37   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Jesli chodzi o instalalecje z parownikiem (reduktorem) firmy BRC to bedą do wymiany membrany a nie cały, koszt zależnie od punktu 90-120 zł materiały + robocizna jakieś 40- 50 zł. Wychodzi max 170 zł. Sam posiadam instalację BRC w AUDI 80 1,8 Coupe , wymieniłem zestawik membran bo też żarł mi niesamowicie ok 20 L /100 km, teraz mam zużycie ok 9,5 litra, z obrotami też miałem szopki tyle ze u mnie jest gażnik i nie wrastały tylko silnik poprostu mi gasł i czuć było gaż z wydechu. Mysle ze regeneracja powinna w 100% pomóc i nie jest tak kosztowna. Dam sobie rękę uciąc ze membrana atmosferyczna w parowniku jest sztywna jak brystol, gdzie powinna być dosłownie jak bibułka, powinna sie ugiąć przy lekkim dmuchnięciu. Temat ten przerabiałem już 2 razy z moją instalacją, dokladnie co 2 lata. Pozdrawiam.




Mariusz:. :D

Załączniki:
Powrót do góry
   
Slawek J
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1355

Post#5 15 Gru 2005 10:44   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Reduktory BRC do najlepszych i najtrwalszych nie naleza. Ile przejechane jest na tej instalacji, w jakim stanie sa swiece ?
Sprobuj przejechac 100km na benzynie i mniej wiecej mozna okreslic ile spalil benzyny, choc wg mnie spalanie gazu jest wina tylko i wylacznie instalacji.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#6 15 Gru 2005 10:51   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


U mnie regularnie co 2 latka zestaw membran i po kłopocie. Dla porównania LOVATO jest trwalsze,mój ojciec ma LOVATO już 9 lat i raz dopiero regenerowałem parownik. Pozdrawiam.



Mariusz:. :D
Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#7 15 Gru 2005 10:58   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


I tu sie nie zgodze. Spalanie gazu nie jest tylko zalezne od instalacji.
Jesli na benzynie bedzie ok, to wtedy prawdopodobnie tak. Jesli jednak na benzynce tez bedzie szalal-trzeba szukac gdzie indziej. Moj autek niedawno zaczal palic ok. 20 literkow, wystarczylo wyregulowac zaplon i zszedl do ok. 15-16.
Reasumujac - pierwszy krok to testy na benzynie, a potem - zaleznie od wynikow tychze testow.
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#8 15 Gru 2005 11:06   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Zakladamy ze na benzynie jest ok. Więc nic tylko czepiamy sie instalacji. A jesli ma ponad 2 lata a wierz mi kolego adjar ze po 2 latach BRC "sztywnieje", a wiem bo ładnych kilka lat pracuje w mechanice i sam posiadam pojady z LPG. Nie podważam oczywiście twoich wiadomości ale z tego co wiem RENAULT ma nie regulowany zapłon. Pozdrawiam :D
Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#9 15 Gru 2005 11:23   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Co do trwalosci BRC nie bede sie wypowiadal - nie mam wystarczajacych danych:)
A co do zaplonu - ja pisalem ze u siebie ustawialem, jako uzasadnienie twierdzenia, ze rozne rzeczy wplywaja, nie tylko instalacja. A jak narazie nie wiemy, czy na benzynie ten wozek bedzie jezdzil OK. Bardzo prawdopodobne ze to instalacja, ale skoro mozna to latwo sprawdzic, to po co od razu isc w koszty (i to bez gwarancji powodzenia)? Zatankuje pare litrow i zaraz bedzie wiedzial:)
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#10 15 Gru 2005 11:27   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Ale jak już bedzie wiedział to ma dużo wiadomości na temat jak i co zrobić i nie dać sie nabrać pseudo-mechanikom. Pozdrawiam kolegów, czekam na wyniki testów Renatki na bezynce.



Mariusz :. :D
Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#11 15 Gru 2005 11:48   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


A jak to nie wystarczy, da znac a forum i jeszcze sobie pokombinujemy:) To zdrowo czasami glowka popracowac.
"Idac ulica Sztirlitz zamyslil sie. Spodobalo mu sie , wiec zamyslil sie jeszcze raz"
A po kilku wlasnych doswiadczeniach (oraz obejrzeniu paru odcinkow "usterki") do "fachowcow mam stosunek ambiwalentny.
Zreszta nie dziwie sie mechanikowi - po co kombinowac? Wezmie nowy reduktor, zalozy w kwadrans i skasuje naleznosc. Moze zaloze warsztat mechaniczny?
Powrót do góry
   
marian11@
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 421
Miasto: XXX

Post#12 15 Gru 2005 12:17   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Witam.
Jak na benzynie sie przejedzie to zostanie mniej do gdybania atak to moze zapłn moze parownik moze swieca albo kopułka a moze zawory itd itd.
W cale nie trzeba 10 litrow benzyny lac,wyskalowac jaks butelke wlac 1liter czy 2 i sie przejachac.jakbedzie ok to znaczy ze lpg.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Gru 2005 12:17   





Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#13 15 Gru 2005 12:35   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Jeden litr to mozna - ale w maluchu:) Jak zbiornik ma swoje rozmiary, to pompka moze nawet nie zassac. A jak jeszcze samochod bedzie stał nierowno i wszystko znajdzie sie w jakims rogu... Nie mowiac juz o dokladnosci takiego pomiaru.
Zreszta stosunek ceny benzyny do gazu tak sie obecnie popsul, ze to nawet az tak duzo drozej nie wyjdzie.
Powrót do góry
   
marian11@
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 421
Miasto: XXX

Post#14 15 Gru 2005 17:17   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Witam.
Mam pytanko do adjar :czy ty myslałes ze ja chce ten litr bezyny do baku wlac?????????????
Pisałem o butelce zeby sobie wyskalował, chyba mozna domyslec ze to bedzie jego bak.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Gru 2005 17:17   





Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#15 15 Gru 2005 18:19   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Szcerze powiedziawszy dokladnie tak to zrozumialem:) W koncu nie uszczegolowiles, a pisales tylko o litrze w butelce (pieknie to brzmi :) ). Ale tu widze dwa problemu: Po pierwsze trzeba sie bawic z przewodami paliwowymi , rozpiac i popdlaczyc butelke - klopotliwe. W dodatku w niektorych autach benzyna leci w obiegu bak-pompka-bak. Nie wiem czy tak jest tutaj, ale jesli tak, to i rurke zwracajaca paliwo trzebaby do butellki. Po drugie-nadal twierdze, ze po tak krotkiej jezdzie trudno bedzie o dobry pomiar. bedzie mozna sprawdzic, czy nie szarpie i jak sie zachowuje. Ale zanim silnik sie nagrzeje, bedzie palil wiecej. No chyba zeby sie zaczac bawic po uprzednim nagrzaniu silnika.
W kazdym razie troche zawracania glowy by z ta butelka bylo, jak mi sie wydaje. Kwestia czy warto.
Zreszta jesli sie okaze ze na benzynie jezdzi normalnie, to i tak lepiej do momentu naprawy jezdzic na niej - bo i przyjemniej, i - biorac pod uwage spalanie gazu - taniej.
Powrót do góry
   
marian11@
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 421
Miasto: XXX

Post#16 15 Gru 2005 22:26   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Witam .
W sumie rzecz biorac jak by chciał sprawdzic ile benzyny mu pali to musi zatankowac do pełna przejechac 100km i dolac jeszcze raz do pełna i wtedy bedzie przekonanay na 98% ile samochod pali bo jak do baku sie wleje 10litrow benzyny to tez sie nie wie ile pali bo skad mozna wiedziec ile jej juz tam było.
W kazdym badz razie trzeba sprawdzic ile pali benzyny.
Powrót do góry
   
artbi81
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 36
Miasto: Wrocław

Post#17 Post autora tematu 16 Gru 2005 01:22   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Na wstępie 8O 8O 8O 8O 8O :idea: jestem zszokowany tak licznymi odpowiedziami na mój kosztowny problem. BARDZO DZIĘKUJĘwszystkim za wyczerpujące informacje z własnego doświadczenia.
Ponadto spróbuje przyblizyć coś więcej bo opis usterki w Zapewne fajnym (Audi kooperator-a "Mariusza") jest całkiem podobny jak u mnie.
Po przełaczaniu na gaz czuć gaz albo po części spalony gaz w aucie szczególnie po włączeniu nawiewu. Auto ponoć wykalibrowali jak mogli pod względem spalania - czyli wąż do rury i komputer mierzy.Coś przekręcił coś zakręcił i niczym "zaczarowany ołówek" - ok płatne 35 zł.
W czasie regulacji wszystkie wskaźniki miały straszne wachania. Wiec diagnoza Nowy reduktorco najlepsze doszedł do tego jak jeszcze raz kazałem mu sprawdzić - za 1 razem tego nie widział.
Mam wydruk ale nie jest chyba dobry bo to ostatnie dane(chyba jak już rurę wyjmował).
HERMANN ELECTRONIC GmbH
CO {% poj} : 0.00
CO2 {% poj} : 5.80
O2 {% poj} : 18.70
HC {PPM poj} : 67
LAMBDA : 3.251

Pamiętam że "HC" wachało się w granicach od 57- do 80 - w każdej sekundzie było co innego.
Nie wiem właśnie czy to jak pisze dużo Kolegów na mój "diabelsko drogi post" czy nie jest to wina parownika.

Na pytanie jak zachowuje się na BENZYNCE - : Odopowiem tak na 100km pali w granicy 9-10l także myśle że odpada coś z bęzyną czy regulacją wtrysku.
Mam już trochę zurzyty silniczek krokowy bo nieraz ma wachania w granich od 1000-1600obr/min. w każdym razie nawet przy agresywniejszej jeździe pali max 12 anie 20 L.
Ale jadąc przełanczając z gazu na bęzyne jest różnica w "KM" chyba bliska 2 krotności - jak rakieta. Dodatkowo po tej regulacji przy 3000 obr/samochód jak by tracił moc i nie dało się dalej z niego wycisnąć.
Wcześniej ( przed regulacją żarł) jak nacisnełem pedał to szedł do 5000 obr. nie dusząc się.Teraz jak by go ktoś ciagnął do tyłu.

Dla wszystkich z podobnym problem - i dla siebie zamiesczam link (napiszcie czy w miarę dobry, a może ktoś ma lepszy) odnośnie Regeneracji reduktora
Kod:
http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja


Pomocna dłoń od adjar-a i doba rada - Poszukaj dobrego warsztatu.
Problem że mieszkam w tej ŁODZI od zaledwie 3 misięcy a wszytkich znajomych zostawiłem we Wrocławiu. Takze jak znasz albo ktoś dobry i tani AUTO GAZ to bardzo proszę o namiar.

Na pytanie ile jest przejechane na tej instalcji - w listopadzie 2003 była montowana Butla wiec myślę że i instalacja ma około 2 latek. Na zegarze biologicznym tego SMOKA mam około 160,000 wiec chyba taka stara nie jest.

Mariusza trzymam za słowo:Ale jak już bedzie wiedział to ma dużo wiadomości na temat jak i co zrobić i nie dać sie nabrać pseudo-mechanikom. Pozdrawiam kolegów, czekam na wyniki testów Renatki na bezynce.
i czekam na dalsze instrukcje od dobrych chłopaków od Samochodów - NIE SMOKÓW
Jeszcze raz pozdowienia i dziękuje.Wyjeli mi drut z ręki jutro tam zaglądne do Bestii.
Powrót do góry
   
artbi81
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 36
Miasto: Wrocław

Post#18 Post autora tematu 16 Gru 2005 09:20   

Poranne testy


Witam ponownie.
Dziś rano sprawdziłem jak auto zachowuje się na gazie ze sprawną rączką po operacji.
Jadąc na benzynie auto zachowuje się płynnie.
Natomiast po włączeniu gazu i przyduszeniu do 3000-3500 obr/min auto zachowuje się jak by nie dostawało płynnie gazu bądź też mieszanka nie była odpowiednia ( myślę że to drugie) bo ponoć nie mam w nim regulacji zapłonu.
Dodatkowo gdzieś na wężu w reduktorze zparciała guma co powoduje chyba małe wycieki płynu chłodniczego bo z dnia na dzień stan jest odrobinę mniejszy. Tak jak mówiłem patrzę się na to jak " żyd na kromkę chleba" no i jeszcze za dużo nie wiem. Dopiero wy uświadamiacie mnie o co chodzi bo Mechanikowi nie ufam jak Psu. Swojemu Psu bardziej Ufam.
Silniczek krokowy po zmianie sprężynki z łóżka polowego którą w czasie naprawy rozrządu chyba zgubiła grupa pajaców na gumce od majtek - zawnych jw. mechanikami Zachowuje sie Już płynnie- Dociska śrubke w silniczku krokowym z dostatecznie dużą siła aby nie drgała jak po robociźnie koło Bauckiego Rynku w Łodzi.
Także po regulacji gazu coś teraz z gazem nie tak. i Dalej zjada duże ilosci gazu.
Pozdrawiam artbi81
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#19 16 Gru 2005 09:48   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Sam powiedziałes ze instalka gazowa moze miec ok 2 latek, a BRC tak sie wlasnie zachowuje. Nie wyregulujesz tej instalacji jak bedą szywne membrany i bedzie działo sie to co piszesz :D Do wyczyszczenia również elektro zawór gazu, tam wewnątrz jest filterek z siatki i w jakiegos włoknistego materiału. Pozdrawiam.




Mariusz:. :D
Powrót do góry
   
marian11@
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 421
Miasto: XXX

Post#20 16 Gru 2005 12:02   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Witam.
Jezeli na benzynie jest ok to pozostaje lpg i pewno reduktor ktory mozna regenerowac badz wymienic na nowy.
Regeneracja reuktora nie jest taka skomplikowana ,tylko tak jak jest na tej stronie napisane mozna kupic nie orginalny zestaw naprawczy.Czyszczenie benzyna wcale nie jast takie do konca skuteczne(lepsza bedzie ekstrakcyjna badz jakis inny rozpuszczalnik ale to tez nie daje 100% wyczyszczenia).
A co do ulatniania sie gazu to sprawdz ten waz co reduktor z mikserem łaczy moze.
Powrót do góry
   
adjar
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 24 Lut 2004
Posty: 641
Miasto: Warszawa

Post#21 16 Gru 2005 14:12   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


No wiec mamy juz jasnosc, ze to raczej LPG.
Co do tego smrodku w kabinie - sugeruje to jakas nieszczelnosc w ukladzie "dolotowym" (jesli ten gaz nieprzepalony) lub w wydechu (np. przy kolektorz wydechowym - i byc moze niewlasciwy sklad mieszanki, ktora nie do konca sie wypala.
Co do ubytkow plynu - troche ma prawo, chocby przez parowanie. Jesli jednak to duze ubytki - przejrzyj rurki czy sa ok, a przede wszystkim polaczenia, moze masz maly przeciek. Miejmy nadzieje ze to na rurkach, a nie jakas nieszczelnosc w chlodnicy.
W reduktorze masz taka mala srubke do czyszczenia. Wykrecasz ja i wtedy splywa z reduktora rozne swinstwo, ktore moglo byc w gazie. jesli cos by sie tam dostawalo do gazu, typu plyn chlodniczy, to powinien splynac.
W sumie , skoro jak widac regulacje nie dawaly rezultatu, to mysle ze po pierwsze (poniewaz czujesz ten gaz) - sprawdzic szczelnosc instalacji (odpal silnik, otworz maske, "poniuchaj" , moze faktycznie masz nieszczelnosc), nie zawadzi sprawdzic filterek w zaworze gazowym. A jesli to nic nie da - otworzyc reduktor i zobaczyc co z nim. Skoro koledzy doswiadczeni z BRC twierdza, ze taka jest jego zywotnosc, to jesli chcesz troche tym wozem jeszcze pojezdzic, i tak prawdopodobnie czeka Cie wymiana membranek, wczesniej czy pozniej.

A co do warszaty - no coz, jestem z Warszawy, to o lodzkich niewiele wiem. Zreszta w wawie tez moge Ci co najwyzej jeden odradzic :)) Bo zazwyczaj robie we wlasnym zakresie.
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#22 16 Gru 2005 15:33pomocny post - solucja   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Co do zestawów do BRC są bezproblemowo dostępne oryginalne w cenie ok 90-100 PLN Tak jest bynajmniej u nasz na mazurach :D Zywotnośc jest jaka jest ale cena też niezbyt wygórowana a ze 2 latka pochodzi. Do innnych bardziej żywotnych instalacji to już koszt od 150 w góre. Pozdrawiam.




Mariusz:. :D

Dodano po 2 [minuty]:

Poza tym konstrukcja parownika BRC jest prosta jak budowa "cepa" z pewnością sam poradzisz sobie z regeneracją.
Powrót do góry
   
mars1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 125

Post#23 16 Gru 2005 20:07   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


artbi81 napisał:

Mam wydruk ale nie jest chyba dobry bo to ostatnie dane(chyba jak już rurę wyjmował).
HERMANN ELECTRONIC GmbH
CO {% poj} : 0.00
CO2 {% poj} : 5.80
O2 {% poj} : 18.70
HC {PPM poj} : 67
LAMBDA : 3.251

Pamiętam że "HC" wachało się w granicach od 57- do 80 - w każdej sekundzie było co innego.
Nie wiem właśnie czy to jak pisze dużo Kolegów na mój "diabelsko drogi post" czy nie jest to wina parownika.





No to cała kwestia wisi na prawidłowości pomiaru. Bo wynik pomiaru nie świadczy dobrze o składzie spalin.
CO -- 0 I to jest bardzo dobrze. Katalizator pracuje, albo zbyt dużo
powietrza.
CO2 -- 5.8 wartości optymalne 13-15%

O2 -- 18,7 Mieszanka zbyt uboga.

HC -- 67 troche za dużo, ale można przymknąć oko

λ -- 3,251 Zdecydowanie za dużo. Powinno być bardzo blisko "1".
Powyżej 1 mieszanka jest uboga, więc jeździsz na ubogiej
mieszance.

Nic nie piszesz o sterowniku gazu. To 1 czy 2 generacja. Jeżeli 2 to sterownik korzysta z sygnału sondy lambda. Sonda raczej sprawna jeśli na benzynie spalanie jest ok. Może połączenie sterownika z sondą szwankuje. A parownik też może mieć zbyt sztywne membrany.
Powrót do góry
   
artbi81
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 36
Miasto: Wrocław

Post#24 Post autora tematu 16 Gru 2005 22:17   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Cytat:
Nic nie piszesz o sterowniku gazu. To 1 czy 2 generacja. Jeżeli 2 to sterownik korzysta z sygnału sondy lambda. Sonda raczej sprawna jeśli na benzynie spalanie jest ok. Może połączenie sterownika z sondą szwankuje. A parownik też może mieć zbyt sztywne membrany

Nie wiem co ci odpowiedzieć. Stawiam że jest to 1 generacja bo komputera to raczej tam nie ma! Natomiast samochód ma wielopunktowy wtrysk . nie wiem na 100% to jest Składak. W dodatku chciałem wymienić przełącznik gaz -auto -benzyna na taki z diodami pokazujący stan gazu bo w trasie jadę na wyliczenia a i ich nie da rady obliczyć z dokładnością kiedy jadę przykładowo do Teściów (uwaga ! są spoko !) 600 km.
Także wracając -Reduktor „AT90E” Elektrycznie Sterowany jest
niezbedny do instalacji gazowych zakładanych w
samochodach z wtryskiem elektronicznym. Swietnie
nadaje sie równiez do samochodów gaznikowych.
Wyposazony jest w doskonała regulacje czułosci i
wolnych obrotów. Dostepny o róznych mocach i
wersjach: “PL” z przyłaczami plastykowymi, “OT” z
przyłaczami z mosiadzu, “WP” z przyłaczami z
mosiadzu i szczelnymi złaczami.
I teraz nie wiem czy bedzie pasował do tego Zestaw naprawczy reduktora GPLAT90E i Turbo S100
znalazłem coś takiego :
Kod:
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=75933354&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.


Przesyłam dla siebie i dla "potomnych" zdjecie jeżeli jakiś szpec może wyjaśnić co do czego w tem reduktorze i czy dam sam radę go podregulować czy znowu dam 35 zł Będe wdzięczny.
Pozdrawiam

Załączniki:
Powrót do góry
   
kooperator
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 326
Miasto: Bartoszyce :)

Post#25 16 Gru 2005 22:54   

BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Jest to typowy parownik 1 generacji do silnika gaźnikowego, mozna go z powodzeniem zastosować do wtrysku, jest bardzo prosty w budowie, Strzałka nr 1 to regulacja skladu mieszanki biegu jałowego, 2 zasilanie gazem ze zbiornika poprzez elektrozawór, 3 króciec podcisnienia urzadzenia rozruchowego podłaczany juz za przepustnicą . Pozwala na otwarcie dopływu gazu dopiero poczas rozruchu silnika ( wytworzenie podcisnienia powoduje przemieszczenie membranki rozruchowej ) i i zasilenie go gazem. Jest to proste i bardzo skuteczne rozwiazanie. Mam dokladnie taki sam parownik w swoim Audi i jestem zadowolony. Jak jest wszystko OK silnik u mnie odpala nawet w mrozy i to lepiej jak na benzynie. Kto nie chce niech nie wierzy ale tak po prostu jest. Ten niebieski elektrozawór zamontowany na parowniku słuzy tylko do wzbogacania mieszanki przy rozruchu zimnego silnika. podczas normalnej pracy zawór ten pozostaje zamkniety. Wyregulować mozna samemu ale polecam jednak diagnostyke na DOBRYM analizatorze spalin. Stosujemy do tego parownika zwykly przełacznik bez elektroniki (1 generacja). U mnie sie sprawuje bez zarzutu. Pozdrawiam.




Mariusz:. :D

Dodano po 12 [minuty]:

artbi81 U gazownika też kupisz membrany w tej cenie bo przegładałem link który podałeś, zestaw z allegro bedzie pasował ale taniej kupisz go w punkcie zajmującym sie LPG bo nie pokryjesz kosztów przesyłki. Ja kupowałem dokladnie takie same zestawy już 2 razy. Porostu szukaj czegos takiego u gazownika. Zestawy różnią sie dosłownie jedną membranką ( tą rozruchową, albo jest albo jej nie ma, reszta jest identyczna) Pozdrawiam.



Mariusz:. :D
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Gru 2005 22:54   





Powrót do góry
   
mars1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 125

Post#26 17 Gru 2005 19:03   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Cytat:
......Stawiam że jest to 1 generacja bo komputera to raczej tam nie ma! ......



Jeśli masz 1 generację to na wężu między mikserem a parownikiem będziesz miał pokrętło ze śrubą do regulacji składu mieszanki. Przy 2 generacji będzie tam silnik krokowy sterowany przez komputer śledzący napięcie na sondzie lambda. Przy obecnych cenach gazu powinieneś poznać lepiej swoją instalację i sam ją regulować aby ta zabawa opłacała się. Wygooglaj sobie "Krótki poemat na gazu temat". Tam są podstawy działania i regulacji 1 generacji. Być może w parowniku zebrał się szlam i należy go spuścić. Rozgrzej parownik, wyłącz silnik i odkręć tą najniższą śrubkę (jeśli mylę się niech ktoś poprawi, nie znam tego parownika) i być może coś wycieknie. Zrób sobie (kup, ale zbyt drogo) tester sondy lambda http://www.ekoalma.pl/modules.php?name=Tutoriaux&rop=tutoriaux&did=10 . Będziesz wiedział w jakim przedziale poruszasz się i sytuację gdy λ jest mniejsza lub większa od optymalnej zdiagnozujesz bez problemów.
Powrót do góry
   
artbi81
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 36
Miasto: Wrocław

Post#27 Post autora tematu 17 Gru 2005 20:35   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


DZIĘKI "mars1" ZA UKŁAD Z PEWNOSCIĄ GO ZMONTUJE BO RZECZYWIŚCIE KOSZT JEST BAGATELA BLISKO 10X TAŃSZY A URZĄDZONKO NIE JEDNORAZOWE.
Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. No i ogrzewanie siadło.Czy to może być przyczyna wycieku z reduktora płynu i czym w kolejnych następstwach moze grozić.???
Niedoj że Zima to jeszcze Ogrzewania nie mam-
Chyba wreście osiągne największą prędkość tym SMOKIEM.PIONOWO Z GÓRKI.
Chyba będzie trzeba za miesiąc wymienić ten cały reduktor.
Powrót do góry
   
mars1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 125

Post#28 18 Gru 2005 00:18pomocny post - solucja   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


artbi81 napisał:
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. .....


Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę? Jeśli tak to potwierdza to wiarygodność pomiaru składu spalin. Spalanie ubogiej mieszanki gazowej prowadzi do wzrostu temperatury i przegrzewania silnika. Prowadzić to może do uszkodzenia uszczelki pod głowicą i wypalania gniazd zaworowych. W chłodnicy płyn zawsze będzie miał niższą temperaturę, szczególnie teraz gdy sprawdzisz bezpośrednio po jeździe na mrozie.Ale może też to swiadczyć o uszkodzeniu termostatu.
Czy ubywa Ci płynu chłodniczego? Jeśli nie widać wycieków a płynu ubywa to może uszczelka po głowicą do wymiany. Sprawdż olej czy nie ma oznak obecności płynu.
Co do braku ogrzewania to może nagrzewnica jest zapowietrzona i należałoby odpowietrzyć układ chłodzenia.
Powrót do góry
   
artbi81
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 07 Maj 2005
Posty: 36
Miasto: Wrocław

Post#29 Post autora tematu 18 Gru 2005 00:45   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


Dorby duszku marsiku - szczerze w łodzi koło bałuckiego rynku zostawiłem samochód do roboty rozrząd mi palnął miałem robione prawie wszystko - głowice nową wymianę uszczelek pod głowicami - popychacze regulacje popychaczy wymianę oleju nowy filtr oleju - nowe zawory no wszystko słowem po -rozerwaniu się paska rozrządu - silnik 8 -io zaworowy wiec zostawiłem dokładnie 2000zł ogrągłe.
Partacze jeszcze przywieźli mi alternator ze szrotu bo człowiek głupi jest i zawsze 9 prawie zawsze leci na tańsze.
w sumie zostawiłem tam 2600 zł. I teraz jeżeli mówisz że uszczelki pod głowicami nie trzymają i przepuszczają tz. że jest to ich ewidentna wina. a płynu ubywa. ubywa do tego stopnia że zawsze po trasie kiedy przycisnę nim na autostradzie po zalaniu na maxa płynu zostaje min. silnik na 3000-obr.zaledwie.
Takze teraz szukaj igły w stogu siana - a ja poprostu nie chce do nich jechać bo za każdą wizytą coś nowego sie psuje.
Już tak myślałem o federacji praw konsumenta. Ale jeszcze nic straconego.
W każdym razie ( TECHNICZNIE) płynu ubywa a wcześniej wspomniany wymieniany u Bobów Budowniczych z Bałuckiego Alternator ładował mi na 17 V przeładowując akumulator i prowadząc do zniszczeń w instalacji.Teraz już poprostu jazda to nie jazda tylko WYDATEK i STRES - a tego nie lubie dlatego mozna powiedzieć tak męcze Temat.
NO ALE wkońcu ten temat kosztował mnie 2600zł
Coś wymyśle - Ciesze się że przynajmniej mogę bazować na dobrych informacjach od dobrych kolesi z Elektrody -
ELEKTRODA PRAWDĘ CI POWIE - walne sobie taką nalepkę na tylniej szybie.
Powrót do góry
   
mars1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 125

Post#30 18 Gru 2005 17:36pomocny post - solucja   

Re: BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo


No przykra sytuacja z której trzeba wyciągnąć wnioski i pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu. Montując tester pozostaw niepodłączoną 9 nóżkę układu. Spowoduje to punktowe wyświetlanie zamiast linijki. Moim zdaniem jest to bardziej czytelny sposób wyświetlenia. No i wymaga on kalibracji. Jeden z potencjometrów służy do regulacji jasności, drugi do zakresu pomiarowego. Prawdopodobnie masz sondę jednowoltową, więc ustaw zakres tak aby po podaniu na wejście 1V świeciła ostatnia dioda. Optymalnej mieszance odpowiada ok 0.45 V. Poobserwuj jak zachowuje się wskaźnik przy zasilaniu benzynowym. Na gazie przy 1 generacji nie będzie takich oscylacji, ale staraj się tak regulować aby w całym zakresie obrotów mieszanka nie była trwale uboga.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> BRC autogaz Gaz=raz za raz za dużo
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
BRC Sequent 24, Audi A4 1.6 (ANA) Raz przełącza raz nie (1)
Peugeot Partner 2005 benazyna + gaz raz pali raz nie (2)
punto 1 1100ccm bez+gaz, raz pali raz nie (5)
Opel Astra F 96r. 1,4 v16 Benzyna - Gaz | Raz odpala a raz nie. (7)
Punto I , 1,4 Benzyna+Gaz , 95 - Raz odpala, a raz nie!? (3)
Opel Astra F 1.6 - Gaz raz działa raz nie (1)
passat 99r b5 wskaźnik temperatury-raz działa raz nie i cent (11)
POMOCY!Opel astra raz odpala bez problemu, a raz nie... (15)
opel,omega A,kłopot z wskażnikiem temp. raz wskazuje raz nie (7)
ABS Sprinter CDI - błąd C1401, raz działa, raz nie (7)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.114 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony