Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 23 Gru 2005 11:28
    luk94
    Poziom 14  

    Sprawa wygląda tak:
    Moja Biała Strzała śmiga jak złoto, jednak od wtorku zauważyłem o dziwo coś takiego jak nierówną prace silnika na biegu jałowym. Na pocz. to było tak ze jak fura była „zimna” to jakoś te obroty jak się zmieniało bieg nie chciały spadać. Teraz już jest taki myk ze czasami jak wyrzucę na luz to skaczą tak odrobinę od 900 do ok. 1100.
    Nie wiem czego to wina i postawiłem początkowo na wymianę linki i zastanawiam się czy będzie to słuszna decyzja. Pomyślałem ze skoro obroty jakoś mulasto i niechętnie spadają to może gdzie się linka w pancerzu już wytarła. Z drugiej jednak strony, przychodzi na myśl silniczek od wolnych obrotów i wolę jednak dokładnie przebadać sprawę.
    Ostateczny wniosek jest, ze skoro bryka nie reaguje tak na naciśnięcie pedału gazu w sposób dynamiczny, to postawiałem na tą cholerną linkę.


    Kiedyś u mechanika widziałem jak koleś przyjechał vw vetno na gazie z Holandii sprowadzonym i robił takie „przygazówki” Przyznam ze fura reagowała na gaz z prawdziwym jadem.
    Ja już nasmarowałem wszystkie elementy ruchome na drodze linki i to nie pomogło.

    Jeśli odpowiada za to silniczek krokowy to gdzie on jest i jak to wygląda??

    Czy koledzy maja jakieś sugestie z tym związane?

  • #2 23 Gru 2005 12:23
    Orochimaru
    Poziom 30  

    Podaj model silnika.
    Silniczek to taki czarny walec przykręcony do "gaźnika" z którego wystaje kilka przewodów. Możesz go odkręcić i przemyć trzpień benzyną, jak również gniazdo w które ten trzpień wchodzi.
    Więcej (dużo) porad na temat twojej usterki na http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Board=astra

    Jeśli chcesz go sprawdzić to odłącz wtyczkę i pojeździj trochę bez niego.
    Oczywiście odłączaj po nagrzaniu silnika bo będą problemy z rozruchem.

    O widzę że kolega już zna to forum :D

  • #3 23 Gru 2005 12:51
    luk94
    Poziom 14  

    astra ma silnik 1.4 16V wyprodukowana w 1998 w gliwicach. Jest oczywiście na wtrysku.

    A co do forum to znam. ale nuczony doświadczeniem trzeba wysłuchac kilku opinii fachowców i dopiero sie zabrac do roboty, bo to różnie bywa. w silniku z wtryskiem silniczek ten bedzie w tym samym miejsu gdzies w okolicach wtryskiwaczy??

    Pozdrówka

  • #4 23 Gru 2005 13:18
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Domyslam się , że mówimy tu o wtrysku wielopunktowym. Regulator wolnych obrotów znajduje się przy przepustnicy powietrza ( tam gdzie dochodzi linka cięgna gazu)

  • #5 23 Gru 2005 13:36
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Raczej wskazuje na uszkodzoną sondę lambda.

  • #6 23 Gru 2005 14:25
    Orochimaru
    Poziom 30  

    Uszkodzona lambda jest sygnalizowana zapaleniem się check engine.
    więc skąd ten wniosek?
    Wyczyszczenie styków od silniczka i tps-a też nie zaszkodzi.

  • #7 23 Gru 2005 14:50
    luk94
    Poziom 14  

    Ok! Wczysciłem trzpien silniczka i faktycznie był pokryty czarnym nalotem. I zaobserwowałem znaczną poprawę!

    Co do sondy to raczej nie ona. Kontrolka "check engine" się nie świeci.

    Teraz ciąg dalszy- o co chodzi z tym tps?? Jaką on dokładnie pełni funkcję? I w jaki sposób moze byc odpowiedzialny za przedstawiony przezemnie stan rzeczy?

    Dodam jeszcze tylko ze autko smiga tylko na benzynie i nigdy nie miało gazu. No i ma wielopunktowy wtrysk.

  • #8 23 Gru 2005 15:25
    bandi21
    Poziom 28  

    TPS jest to czujnik położenia przepustnicy.Dzięki niemu komputwr silnika wie że auto pracuje na biegu jałowym i wtedy uruchamia silnik krokowy od wolnych obrotów.Jest to rodzaj potencjometru i znajduje się na osi przepustnicy.Pozdrawiam

  • #9 23 Gru 2005 17:06
    luk94
    Poziom 14  

    Wiec jest tak:
    Po rozebraniu najpierw silniczka krokowego nastapiła jakas poprawa, jednak nie jest to jeszcze to co ja chciałbym zeby było..
    Następnie dobrałemn sie do tego tpsa, ale nie widze tam zadnych nieprawidłowości. Po prostu kawał plastyku - styki ładne i czyste, wiec to chyba nie on robi robote....obroty wolne są więc chyba działą prawidłowo i załącza silniczek.
    Teraz tylko pytanie czy to moze lambda???

  • #10 23 Gru 2005 17:47
    Orochimaru
    Poziom 30  

    Dla mnie jest to bardzo wątpliwe, bo jeśli lambda daje nieprawidłowe wskazania to ECU to wykryje i wyświetli check.
    Umyłeś też gniazdo w zespole wtryskiwacza do którego wchodzi ten trzpień od silniczka?

    Zdejmij chwyt powietrza i zobacz jak wygląda przepustnica. Jeśli jest brudna to trzeba ją umyć.

  • #11 23 Gru 2005 18:13
    luk94
    Poziom 14  

    Tam przy silniczku krokowym nie wkładałem nic raczej kilka razy tylko szmatką przeleciałem, a tą rure od filtra zdjąłem, ale wczesniej już to czysciałem wiec sama przepustnica jest raczej czysta. Tam w głębi widac syf taką czarną sadzę.... MOze jakaś poroda jak umyc dokładnie to gniazdo na sliniczek zeby tam nic nie zepsuć ?
    MOze pędzelek z denaturatem bedzie?

  • #12 23 Gru 2005 20:23
    Orochimaru
    Poziom 30  

    Tam nie ma czego zepsuć.
    Nawiń kawałek szmaty na śrubokręt, nasącz benzyną i pokręć trochę tym "tamponem" w gnieździe. Musi być czyściutkie aluminium. Nie musisz sięgać głęboko, tylko stożek do którego dotyka trzpień.

    Tak przy okazji można sprawdzić czy nie łapie fałszywego powietrza.
    Posmarować pendzelkiem z benzyną łączenia w zespole wtryskiwacza. Jeśli obroty się zwiększą tzn. że łapie powietrze i trzeba wymienić uszczelkę.

  • #13 23 Gru 2005 21:23
    bandi21
    Poziom 28  

    Sprawdż wszystkie przewody podciśnienia w kolektorze dolotowym czy któryś nie spadł lub nie pękł.Poza tym jeśli gdzieś łapie lewe powietrze to słychać syk.Mozesz sprawdzić też napiecie na lambdzie które powinno sie wachać od około0,2do0,8 volta.Na sondzie pojawia sie napięcie dodatnie i zmienia sie cały czas w podanym wyzej zakresie i to jest prawidłowo.wysokie napiecie oznacza bogatą mieszankę a niskie ubogą.Otwarcie silniczka krokowego powoduje zubożenie mieszanki co widać automatycznie jako niskie napięcie lambdy i odwrotnie.To mozesz w prosty sposób sprawdzic dowolnym miernikiem (na analogowym widać najlepiej).Powodzenia

  • #14 24 Gru 2005 14:33
    luk94
    Poziom 14  

    Dobra to ja zrobię teraz tak, że pojeżdżę jakiś tydzień, i znowu rozbiorę krokowca i zobacze jaki nalot się tam zdążył osadzić, no i sprawdze ta lambdę, zobaczymy co powie.

    Pozdro
    I wielkię dzieki za wszelkie podpowiedzi

  • #15 27 Gru 2005 18:59
    luk94
    Poziom 14  

    Dobra Panowie!
    sprawa wygląda tak iż zrobiłem testa po przejechaniu 200 km. wypiąłem dziś silniczek, oraz później wypiąłem ten cały TPS. <mam na mysli wtyczki do tego>
    Przedstawia się to tak ze po wypięciu tpsa samochód znacznei lepiej reguje na spadek obrotów <szybciej spadają do jałowych>

    Wniosek nasówa się sam! Porzebny bedzie nowy TPS!! :/ <kolejne wydatki> i tu pytanie czy ktoś się orentuje jakie są tego koszty nowe lub uzywane? Czy model silnika <w moim przypadku 1,4 16V> ma jakies znaczenie, czy kazda astra ma takiego samego tpsa??

    POZDRO!

  • #16 13 Wrz 2007 22:09
    koner
    Poziom 1  

    witam wszystkich. szukam porady na temat nierównych obrotów silnika w astrze. jest to motor 1.8 8V. objawy są takie, że jak jest zimny to ma ok 1500 obrotów czasami nawet więcej. jesli trochę sie rozgrzeje to obroty powiedzmy ze są ok jednak wono spadają. nie wiem co robic. wymieniłem silniczek krokowy, czyjnik położenia przepustnicy, czyjnik temperatury cieczy chłodzącej. no i nic nadal to samo. może nasuwa sie komus co to może być...

  • #17 14 Wrz 2007 03:42
    luk94
    Poziom 14  

    Ja przyznam szczerze sporo czasu i wiele różnych operacji stosowałem ale najlepszy efekt przyniosło czyszczenie przepustnicy. A druga sprawa to miałem przepalony tłumik i wszystko co było w środku wywaliłem a teraz jest pusty i lepiej juz nie będzie chyba. Ale to jest tez coś chyba w tym stylu ze ten typ tak ma:/

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty