Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 30 Gru 2005 23:55
    senior
    Poziom 13  

    Witam.
    Proponuję (choć nie jest to dokładnie w profilu) zająć się rozeznaniem tematu wytwarzania energi elektrycznej przy wykorzystaniu silnika Stirlinga.
    Nowość to domowy kocioł gazowy CO dodatkowo doposażony w prądnicę napędzaną silnikiem Stirlinga.

    Pozdrawiam jeszcze w starym Roku.
    Senior.

  • #2 01 Sty 2006 15:10
    dzik6
    Poziom 14  

    witam :D pomysł dobry biorąc pod uwagie to że ruskie powoli zakręcają gaz to produkcja energi elektrycznej nawet na małą skale warte jest uwagi co do silnika Stirlinga jestem ciekawy jak i z czego taki silnik zrobić może ma ktoś jakieś pomysł jak taki silnik zrobić chodzi mi jak zrobić tłok w cylindrze który by dość ciasno był spasowany pewnie jakieś pierścienie ale jakie ? Są w internecie różne miniatury tych silników ale niem żadnych konkretów !

  • #3 05 Sty 2006 18:06
    senior
    Poziom 13  

    Witam.

    Ciekawe informacje na temat silnika Stirlinga znalazłem pod
    adresem

    http://www.uwemoch.de/

    Pozdrawiam.
    Senior

  • #4 28 Sie 2006 21:15
    wnuczek
    Poziom 12  

    Witam
    Od pewnego czasu zajmuje sie tematyka zwiazana z silnikami Stirlinga. Udalo mi sie wykonac model z puszki po piwie (jego opis byl po krotce poruszany na forum), silniczek ten sluzy w zasadzie jako zabawka ukazujaca zasade jego dzialania i posiada znikoma moc. Silniczek ten przy roznicy temp ok.15 st.( ciplo dloni i otoczenia) obracal sie z predkoscia ok. 250 obr/min. Po podgrzaniu go zapalniczka krecil jak oszalaly:) Idac tym przykladem wykonalem kolejny tez z puszki lecz tym razem wiekszej (litrowa Faxe-pewnie wszystkim dobrze znana:) ,silniczek ten (w zasadzie tez zabawka lecz troche wieksza) potrzebowal juz wiecej energii (wieksza masa , wieksze opory toczenia itp.) ,minimalna roznica temp. przy jakiej zaczynal pracowac wynosila ok.25 st (po ustawieniu go na kostce lodu zaczynal sie krecic lecz bardzo powoli). Przy podgrzewaniu go plomieniem zapalniczki obroty juz byly bardzo duze i dysponowal on tez wieksza, choc i tak stosunkowo niewielka moca. Teraz mam w planach wykonanie wiekszego silnika ktory pracowal by przy roznicy temp. przynajmniej 200 st. Jesli macie pytania lub chcecie podzielic sie wlasnymi doswiadczeniami w tej dziedzinie to czekam na kontakt.
    Pozdrawiam

  • #5 17 Lis 2006 01:26
    ttt
    Poziom 9  

    przygotowałem niedawno stronę o silnikach Stirlinga -

    www.stirling.fc.pl

    . Może znajdziecie tam coś ciekawego :)

  • #6 17 Lis 2006 07:33
    manta
    Moderator Samochody

    Oglądałem tą stronke i mam pytanie jaką moc rozwijają te silniczki?

  • #7 17 Lis 2006 10:48
    Dora4
    Poziom 13  

    Panowie silnik Stirlinga to nic ninnego jak przerobiona maszyna parowa dostosowywana do istniejących potrzeb konstrukcja z XIX wieku. Poza tym jest chętnie stosowany w małych i róznych przedsiębiorstwach których moc wytwarzanej pary ew. gazów nie przekracza kilku MW i nieopłaca siś stosować turbin. Silnik ten doskonale nadaje się ze względu na jego małe wymagania i daje się go łatwo regulować dostowując do potrzeb generatora. Niestety o stosowaniu mało słychać choć pojawiają się małe firmy które posiadają pare i zaczeły w ten sposób produkować prąd. Jesli chcecie stosować to w domowych warunkach to musicie posaidać kocioł parowy, bo gazami się nie opłaca lepsza byłaby w tym momencie mała turbina gazowa.

  • #8 17 Lis 2006 11:16
    forestx
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dora4 napisał:
    Panowie silnik Stirlinga to nic ninnego jak przerobiona maszyna parowa dostosowywana do istniejących potrzeb konstrukcja z XIX wieku.
    - nie wiem osobiście, co ma wpólnego Stirling z maszyną parową. Być może całe złudzenie polega na tym, że mamy w obu przypadkach tłoki, korbowody i koło zamachowe - ale na tym całe "podobieństwo" sie kończy.

  • #10 17 Lis 2006 19:11
    wnuczek
    Poziom 12  

    manta napisał:
    Oglądałem tą stronke i mam pytanie jaką moc rozwijają te silniczki?


    W literaturze mozna znalezc wzmianki o silnikach osiagajacych moce rzedu 200-300KW, a tego typu modele maja raczej znikoma moc, pozwalajaca jedynie na pokonanie oporow ruchu itp.

  • #11 30 Lis 2007 13:21
    chemik143
    Poziom 12  

    Modele maja małą moc bo pracują pod niskim cisnieniem. Kiedy podwyższyć ciśnienie w cylindrze, moc rośnie drastycznie. 2-3MPa pozwalają uzyskać bardzo dobre wyniki:) Na youtube jest nawet fajny filmik jak koleś ładuje komórkę za pomocą takiego silniczka podgrzewanego świeczką:)

    Polecam książkę Stefana Żmudzkiego: silniki Stirlinga, Wyd. Naukowo Techniczne :)

  • #12 30 Lis 2007 19:51
    Fyszo
    Spec od GSM

    silnik stirlinga to klasyczny silnik cieplny (każdy w szkole średniej przerabia jego przemiany) do których należy również silnik parowy.

  • #13 01 Gru 2007 16:29
    Moulder
    Poziom 23  

    Odnośnie silnika Stirlinga, to stosowany jest np. w Szwedzkich łodziach podwodnych, ponieważ wytwarza mało hałasu.

  • #14 18 Gru 2007 14:12
    Orchidea
    Poziom 1  

    OK.

    A czy Ktoś słyszał o:
    BADANIACH MODUŁU TERMOMECHANICZNEGO ZASILANEGO BIOMASĄ (boiler) Z SILNIKIEM STIRLINGA ??

    Chodzi o możliwość wykorzystania biomasy do produkcji energii elektrycznej i cieplnej w mikrosiłowniach z silnikiem Stirlinga.

  • #15 25 Sty 2008 00:53
    zborro
    Poziom 1  

    Stosowanie silnika Stirlinga w szwedzkich okrętach podwodnych typu Gotland związane jest raczej z ich autonomicznością niż głośnością. Chodzi o to że silnik taki pracuje w układzie zamkniętym, wiec nie potrzebuje powietrza (tlenu) do spalania oleju napędowego (Diesel). Z tego co się orientuję okręt taki może przebywać w zanurzeniu do 14 dni. Faktem jest że brak detonacyjnego spalania jaki ma miejsce w silnikach spalinowych wpływa równiez na wyciszenie jednostki, a tym samym namierzenia jej przez sonary wroga. W tym momencie okręt taki zachowuje sie niemal jak jednostka z napędem atomowym, jest przy tym zdecydowanie bezpieczniejsza no i tańsza :)

  • #16 20 Lut 2008 23:22
    maromarol
    Poziom 13  

    Czy jest ktos kto próbuje zbudowac jakiegos większego Stirlinga tak żeby mógł napędzać choćby jakąś malutką pradniczkę o mocy kilku Watt bo większość tego co jest w googlach to zabawki typu kręci się bo sie kręci?

  • #17 21 Lut 2008 09:28
    Fyszo
    Spec od GSM

    Odzysk energii cieplnej lepiej zrobić na bazie pompy ciepła i 'transferować' ciepło do bojlera, niz bawić się w niskowydajna technologię silników cieplnych. Pompy ciepła potrafią grzać element wyjściowy nawet zimą w mrozy. Wszystko zależy od mocy agregatu i ilości ciepła doprowadzanego do parownika (zewn.) aby ten nie zamarzał.

  • #18 27 Mar 2008 16:56
    duzyhary
    Poziom 10  

    a ja mam taki silnik stirlinga i będę montował do niego alternator

    Silnik Stirlinga (w wykorzystaniu do wytwarzania energi)

  • #19 28 Mar 2008 13:35
    dzik6
    Poziom 14  

    witam kolego podaj więcej informacji o tym silniku czym będziesz go grzał jakie jest tam ciśnienia itp. same zdjęcie to za mało może masz jakiś filmik jak on chodzi :D

  • #21 10 Cze 2010 14:09
    misiaty1985
    Poziom 16  

    Cytat:

    a ja mam taki silnik stirlinga i będę montował do niego alternatorobraz


    Do duzyhary minęło już sporo czasu i może są jakieś wieści czy ten silniczek działa?

  • #23 10 Cze 2010 17:26
    misiaty1985
    Poziom 16  

    Fajna sprawa, ale mi chodziło o ten silniczek ze zdjęcia wyżej. On chyba jest własnej konstrukcji.

  • #24 14 Sty 2012 17:54
    Zbyszek Kopeć
    Poziom 26  

    Dziwne, że nadal w Polsce nie można kupić żadnego silnika STIRLINGA.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty