Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

sonda lambda

Piuter 02 Sty 2006 20:23
  • #1 02 Sty 2006 20:23
    Piuter
    Poziom 10  

    Niewiem czemu w jakiś dla mnie tajemniczy sposób z tego forum mój post przeniesiony został do "Co i gdzie kupić?"

    Tymczasem w zasadzie ja wiem co i gdzie kupić, ale czy to zadziała to nie wiem i proszę o radę.

    Do rzeczy:
    Czy da się (i w jaki sposób to zrobić) podłączyć sondę czteroprzewodową zamiast jednoprzewodowej.
    Przecież sonda z grzałką będzie lepsza, bo po coś te grzałki tam montują. Czy to ma szanse zadziałać? Czy grzałka ma być włączona na stałe czy tylko np. 30 s. po rozruchu? A może tej grzałki nie podłączać i będzie tak jakby to była sonda jednoprzewodowa?

  • #2 02 Sty 2006 20:36
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Grzałka to dobra rzecz, ponieważ sonda osiąga szybciutko temperaturę pracy, ale Twój sterownik prawdopodobnie nie ma sterowania na taką grzałkę i musiałbyś stosować osobny układ elektroniczny. Jeżeli nie podłączysz grzałki, sonda też powinna działać, musisz tylko dojść, który przewód jest sygnałowy, a który masowy. Lepiej kup sobie sondę bez grzałki, będzie tańsza i napewno będzie dobrze działać

  • #3 02 Sty 2006 20:40
    sigi
    Spec od samochodów

    Da się podłączyć sondę czteroprzewodową. Musi grzałka grzać cały czas, tylko po co robić sobie kłopot i przerabiać instalację (bezpiecznik dodatkowy do sondy i przekaźnik)

    Pozdrawiam.

  • #4 02 Sty 2006 20:58
    Piuter
    Poziom 10  

    sens jest duuuuuuuuuuuży:

    i nie "będzie taniej"

    sonda BOSCH jednoprzewodowa = 290 zł
    sonda BOSCH czteroprzewodowa = 79 zł

    są sondy jednoprzewodowe za 50 zł i taką kupiłem 3 miesiące temu i juz padła.

  • #5 02 Sty 2006 21:15
    faziczek_r
    Poziom 19  

    Jak chcesz żeby ta sonda chodziła to sobie odpuść tego pseudo " boscha" i kup coś sensownego "NTK NGK".Kup jednoprzewodową zawsze będzie tańsza od tej z grzałkami.

  • #7 02 Sty 2006 23:38
    szymtro
    Poziom 30  

    Jak zamontujesz, podłaczysz i zacznie działać to się okaże że nic w pracy silnika (i w spalaniu) się nie zmieni. Będzie tak dlatego że sterownik i tak będzie ignorował sygnał z sondy lambda dopóki silnik się nie nagrzeje do odpowiedniej temperatury. Pochwal się co to za auto, jaki jest sterownik i jaki dokładnie numer jest na nim.

    Ostatnio zauważyłem na forum jakąś awersje do wszelkich przeróbek. Dlaczego się tak dzieje? Czy już wszyscy zatraciliście chęć do testowania, modyfikowania, sprawdzania czego kolwiek?

  • #8 03 Sty 2006 00:49
    Piuter
    Poziom 10  

    To jest golf 3 1.8 silnik ABS. Sterownik:
    Bosch: 1H0 907 311C
    VW: 0261 200 714 C

    A z tego co mi wiadomo (choć mogę sie mylić) to sygnał z sondy lambda jest pobierany dla sondy bez grzałki już poparudziesięciu sekundach od uruchomienia silnika. OK - silnik wtedy jest zimny - ale spaliny już nie. To i tak oczywiscie nic nie zmienia - racja jak podepnę sondę z grzałką to mój sterownik jej nie rozpozna - alezawsze to lepiej jak będzie cieplejsza. A nie wiem co na myśli ma faziczek_r z tym "pseuso boschem" - czyżby na allegro oferowano podróby?

    Tak naprawę nie zależy mi na tej grzałce tylko na różnicy ceny pomiędzy jedno i czteroprzewodową (wbrew powszechnym opiniom te cztero- są właśnie cztery razy tańsze (290 vs 75 zł)

  • #9 03 Sty 2006 03:04
    maras77
    Poziom 19  

    Dobra, firmowa sonda rozgrzewa mi się po kilku sekundach pracy, a po następnych kilku ma już pełną dynamikę.

    Sonda podróba z allegro rozgrzewała mi się na początku minutę, potem dwie, jak doszła do 10 minut i stygłą w korku (a przebieg jakieś 4 tysie), to kupiłem oryginalną, o której piszę powyżej i nie narzekam. A że oryginalną kupiłem za 20 zł na szrocie (i działa super), to nawet nie szkoda mi tych 50 zł na allegro (za doświadczenie się płaci).

    A poniżej zdjęcie podróby z allegro:

  • #10 03 Sty 2006 11:01
    Piuter
    Poziom 10  

    Sorry maras ale nie bardzo kumam. Czy "nazwa wspaniałej firmy" to BOSCH? Czy to jest właśnie podróba Boscha? Czy linki podane przeze mnie do allegro wskazuja na takie podróby, czy są to oryginały?

    Dodano po 18 [minuty]:

    Acha dzwoniłem pod ten numer z allegro i gość mówi, że ta sonda to nie jest podróbka, że ma znaczek boscha i nazwę, ale w katalogu boscha jej nie ma.

  • #11 03 Sty 2006 11:07
    maras77
    Poziom 19  

    Piuter napisał:
    Sorry maras ale nie bardzo kumam. Czy "nazwa wspaniałej firmy" to BOSCH? Czy to jest właśnie podróba Boscha? Czy linki podane przeze mnie do allegro wskazuja na takie podróby, czy są to oryginały?


    To jest akurat podróba AC Delco.
    Podaję ją jako przykład.

    Musisz poszukać w sieci zdjęcia oryginalnej sondy, a potem poprosić gościa z allegro, żeby przesłał zrobione z bliska zdjęcia jego towaru i porównać.

    Co do tych aukcji to jak na BOSCHa to jest za tanio.

    Przekonasz się dopiero po zakupie, czy jest dobrze, czy źle - wszak nie każda podróbka to padlina.

    Dlatego ja wolę kupić na szrocie za 20 zł, przynajmniej wiem, że jest oryginalna, a jak jest zwalona, to mi nie jest bardzo kasy szkoda.
    Albo oryginalna w sklepie z gwarancją.

  • #12 03 Sty 2006 18:42
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po pierwsze, na Allegro SĄ sprzedawane podróby opisane nazwą znanej firmy (jak np baterie do tel. Siemens - oryginał :)). Jeżeli chodzi o sondy - każdy mechanik Ci powie, że jest na rynku więcej podróbek udających Bosch, Delco itp, niż oryginałów. Jak chcesz mieć pewność, że kupujesz oryginał, to udaj sie do sprzedawcyautoryzowanego, który da Ci na to odpowiednie dokumenty. Oryginał poznasz też od razu po cenie.
    Jeżeli chodzi o awersję do modyfikacji, jak napisał kolega Szymtro, to jest na ten fakt wytłumaczenie. Kasa i tyle. Modyfikujemy, kiedy mamy nadzieje zaoszczędzić parę złotych, nie stać nas już za bardzo i nie mamy czasu na modyfikacje w celu poprawy parametrów, niestety.

  • #13 03 Sty 2006 22:33
    Piuter
    Poziom 10  

    Dzisiaj udałem sie do serwisu Boscha i kupiłem sondę. Okazało się że jest to odpowiednik mojej sondy tyle, że niefirmowany przez VW (ale to PRAWDZIWY BOSCH). I nie kosztuje 390 tylko 180. Tak więc nie bedę kombinował z czteroprzewodową, bo to rzeczywiście podróby - te z Allegro. Mają tylko napisane BOSCH i zadnego numeru. Gość pod telefonem mówi, że w sklepie sami pościerali numery bo ich nie było w żadnym katalogu, gdyż są przeznaczone tylko na rynek niemiecki. Normalnie obłęd: w Niemczech jest pewnie inny skład powietrza - stąd inne sondy BOSCH produkuje na tamtejszy rynek. Oczywiście sondy z allegro są w białym kartoniku - jak sie dowiedziałem - to z tego m .in. powodu sa tańsze. Taki kartonik to pewnie ze 100 zł kosztuje. Aż zadzwoniłem do Boscha i się dowiedziałem, że zadnych produktów nieskatalogowanych i bez opakowania BOSCH nie sprzedaje.

    Wszystkim dziekuję za pomoc . Jutro montuję sondę.

  • #14 04 Sty 2006 18:52
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A nie mogłeś tego zgłosić przy okazji w Bosch'u? Przecież handel takimi podróbkami jest nielegalny. Nawet na giełdach robią naloty na podróbki, a co dopiero tak bezczelnie na Allegro.
    Sam widzisz, niewiele brakło i byś kupił tą sondę i stracił pieniądze. Jak się za to nie weźmiemy, to kołomyja będzie ciągle.

  • #15 04 Sty 2006 23:02
    romek77
    Poziom 11  

    Cześć Piuter spokojnie możesz zastąpić sonde 1 przewodową 4.
    Przewód czarny-sygnał,szary-masa,a białe-grzałka.
    Grzałke można podłączyć pod przekażnik pompy paliwowej(jak się często spotyka).
    Pozdrawiam i powodzenia.

  • #16 05 Sty 2006 01:16
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dzięki Romek77, ja też sobie zanotowałem, na przyszłość.

  • #17 05 Sty 2006 14:08
    Doktorr
    Poziom 33  

    Podłączenie grzałki pod przekaźnik pompy paliwa to chyba nie najlepszy pomysł. Po co si grzanie sondy cały czas kiedy pompa paliwa prcuje.

  • #18 07 Sty 2006 22:22
    romek77
    Poziom 11  

    Chce zwrucić uwage że grzanie sondy przydało by sie gdy samochód pracuje a nie ma zgaszony śilnik,dlatego uważam że podłączenie pod przekażnik pompy paliwa to nie głupi pomysł (zresztą to nie ja na to wpadłem lecz spotyka się takie rozwiązania w samochodach)

  • #19 26 Sty 2006 17:54
    SciroWroc
    Poziom 13  

    podpiecie pod przekaznik od pompy paliwowej to nie wynalazek. VW bardzo czesto tak robi w swoich autach

  • #20 30 Sty 2006 22:21
    goraminek
    Poziom 1  

    chyba mnie tez czeka wymiana sondy, czy musza sie zgadzac numery?, mowa o cztero-przewodowej, mam z tym klopot bo jestem za granica a ceny w euro sa ciut wyzsze!

  • #21 11 Lut 2006 18:37
    Tomasz1023
    Poziom 13  

    Witam!!
    Pytanie odnosnie Sondy lambda! Jako ze nie moge dostac orginału, ani zamiennika do mojego samochodu (hyundai Scoupe , g4dj) sondy ngk/ntk, bosch to czy moge wsadzic sonde uniwersalna ngk/ntk 1-przewodową, 1v od opla....???
    Ta która chce kupic(ngk/ntk) jest z wtyczka ale od opla...
    Kolega ma wsadzoną od GM/opel 1 przewodową i działa....

  • #22 27 Cze 2007 15:05
    utas1
    Poziom 13  

    Witam. Montuj i od Opla oby sie tylko gwint zgadzał i bedzie dobrze, bo przeciez cyrkonowe sondy lambda praacują od 300 stopni C, a skoro jest jedno przewodowa to i tak szybciej sie nie zagrzeje. Wiec moim skromnym zdaniem nie ma co sie bać!!!

  • #23 27 Cze 2007 20:51
    Alien19999
    Poziom 10  

    mam pytanko kupiłem sonde mam na nią gwarancję i chciałbym sprawdzić czy działa jak mogę to zrobić??? jest to sonda 4-przewodowa. Można to sprawdzić jakoś miernikiem bo z tego co wiem to podobno można.

  • #24 27 Gru 2009 21:54
    bogdanzieba
    Poziom 29  

    Jak sprawdzić w sondzie lambda 5 cio przewodowej czy działa grzałka? Jestem jeden kabelek biały, pozostałe to szary, czarny, żółty, niebieski

  • #25 12 Sty 2010 23:55
    bogdanzieba
    Poziom 29  

    Ponawiam prośbę o sprawdzenie grzałki w sondzie 5-cio przewodowej

  • #27 13 Sty 2010 22:44
    bogdanzieba
    Poziom 29  

    A tak domowym sposobem? Sonad ma 5 przewodów

    1. Szary
    2. Biały
    3. Żółty
    4. Niebieski
    5. Czarny

    Do jakiego z nich podłączyć zasilanie 12V aby sprawdzić czy działa grzałka?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty