X

sonda lambda

Piuter 02 Jan 2006 20:23
  • #1 02 Jan 2006 20:23
    Piuter
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Niewiem czemu w jakiś dla mnie tajemniczy sposób z tego forum mój post przeniesiony został do "Co i gdzie kupić?"

    Tymczasem w zasadzie ja wiem co i gdzie kupić, ale czy to zadziała to nie wiem i proszę o radę.

    Do rzeczy:
    Czy da się (i w jaki sposób to zrobić) podłączyć sondę czteroprzewodową zamiast jednoprzewodowej.
    Przecież sonda z grzałką będzie lepsza, bo po coś te grzałki tam montują. Czy to ma szanse zadziałać? Czy grzałka ma być włączona na stałe czy tylko np. 30 s. po rozruchu? A może tej grzałki nie podłączać i będzie tak jakby to była sonda jednoprzewodowa?
  • #2 02 Jan 2006 20:36
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Grzałka to dobra rzecz, ponieważ sonda osiąga szybciutko temperaturę pracy, ale Twój sterownik prawdopodobnie nie ma sterowania na taką grzałkę i musiałbyś stosować osobny układ elektroniczny. Jeżeli nie podłączysz grzałki, sonda też powinna działać, musisz tylko dojść, który przewód jest sygnałowy, a który masowy. Lepiej kup sobie sondę bez grzałki, będzie tańsza i napewno będzie dobrze działać
  • #3 02 Jan 2006 20:40
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Da się podłączyć sondę czteroprzewodową. Musi grzałka grzać cały czas, tylko po co robić sobie kłopot i przerabiać instalację (bezpiecznik dodatkowy do sondy i przekaźnik)

    Pozdrawiam.
  • #4 02 Jan 2006 20:58
    Piuter
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    sens jest duuuuuuuuuuuży:

    i nie "będzie taniej"

    sonda BOSCH jednoprzewodowa = 290 zł
    sonda BOSCH czteroprzewodowa = 79 zł

    są sondy jednoprzewodowe za 50 zł i taką kupiłem 3 miesiące temu i juz padła.
  • #5 02 Jan 2006 21:15
    faziczek_r
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jak chcesz żeby ta sonda chodziła to sobie odpuść tego pseudo " boscha" i kup coś sensownego "NTK NGK".Kup jednoprzewodową zawsze będzie tańsza od tej z grzałkami.
  • #6 02 Jan 2006 21:28
    Piuter
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak to "pseudo" przecież napisane jest że firmy BOSCH?

    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78549991
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79778557
  • #7 02 Jan 2006 23:38
    szymtro
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jak zamontujesz, podłaczysz i zacznie działać to się okaże że nic w pracy silnika (i w spalaniu) się nie zmieni. Będzie tak dlatego że sterownik i tak będzie ignorował sygnał z sondy lambda dopóki silnik się nie nagrzeje do odpowiedniej temperatury. Pochwal się co to za auto, jaki jest sterownik i jaki dokładnie numer jest na nim.

    Ostatnio zauważyłem na forum jakąś awersje do wszelkich przeróbek. Dlaczego się tak dzieje? Czy już wszyscy zatraciliście chęć do testowania, modyfikowania, sprawdzania czego kolwiek?
  • #8 03 Jan 2006 00:49
    Piuter
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    To jest golf 3 1.8 silnik ABS. Sterownik:
    Bosch: 1H0 907 311C
    VW: 0261 200 714 C

    A z tego co mi wiadomo (choć mogę sie mylić) to sygnał z sondy lambda jest pobierany dla sondy bez grzałki już poparudziesięciu sekundach od uruchomienia silnika. OK - silnik wtedy jest zimny - ale spaliny już nie. To i tak oczywiscie nic nie zmienia - racja jak podepnę sondę z grzałką to mój sterownik jej nie rozpozna - alezawsze to lepiej jak będzie cieplejsza. A nie wiem co na myśli ma faziczek_r z tym "pseuso boschem" - czyżby na allegro oferowano podróby?

    Tak naprawę nie zależy mi na tej grzałce tylko na różnicy ceny pomiędzy jedno i czteroprzewodową (wbrew powszechnym opiniom te cztero- są właśnie cztery razy tańsze (290 vs 75 zł)
  • #9 03 Jan 2006 03:04
    maras77
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Dobra, firmowa sonda rozgrzewa mi się po kilku sekundach pracy, a po następnych kilku ma już pełną dynamikę.

    Sonda podróba z allegro rozgrzewała mi się na początku minutę, potem dwie, jak doszła do 10 minut i stygłą w korku (a przebieg jakieś 4 tysie), to kupiłem oryginalną, o której piszę powyżej i nie narzekam. A że oryginalną kupiłem za 20 zł na szrocie (i działa super), to nawet nie szkoda mi tych 50 zł na allegro (za doświadczenie się płaci).

    A poniżej zdjęcie podróby z allegro:
  • #10 03 Jan 2006 11:01
    Piuter
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sorry maras ale nie bardzo kumam. Czy "nazwa wspaniałej firmy" to BOSCH? Czy to jest właśnie podróba Boscha? Czy linki podane przeze mnie do allegro wskazuja na takie podróby, czy są to oryginały?

    Dodano po 18 [minuty]:

    Acha dzwoniłem pod ten numer z allegro i gość mówi, że ta sonda to nie jest podróbka, że ma znaczek boscha i nazwę, ale w katalogu boscha jej nie ma.
  • #11 03 Jan 2006 11:07
    maras77
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Piuter wrote:
    Sorry maras ale nie bardzo kumam. Czy "nazwa wspaniałej firmy" to BOSCH? Czy to jest właśnie podróba Boscha? Czy linki podane przeze mnie do allegro wskazuja na takie podróby, czy są to oryginały?


    To jest akurat podróba AC Delco.
    Podaję ją jako przykład.

    Musisz poszukać w sieci zdjęcia oryginalnej sondy, a potem poprosić gościa z allegro, żeby przesłał zrobione z bliska zdjęcia jego towaru i porównać.

    Co do tych aukcji to jak na BOSCHa to jest za tanio.

    Przekonasz się dopiero po zakupie, czy jest dobrze, czy źle - wszak nie każda podróbka to padlina.

    Dlatego ja wolę kupić na szrocie za 20 zł, przynajmniej wiem, że jest oryginalna, a jak jest zwalona, to mi nie jest bardzo kasy szkoda.
    Albo oryginalna w sklepie z gwarancją.
  • #12 03 Jan 2006 18:42
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze, na Allegro SĄ sprzedawane podróby opisane nazwą znanej firmy (jak np baterie do tel. Siemens - oryginał :)). Jeżeli chodzi o sondy - każdy mechanik Ci powie, że jest na rynku więcej podróbek udających Bosch, Delco itp, niż oryginałów. Jak chcesz mieć pewność, że kupujesz oryginał, to udaj sie do sprzedawcyautoryzowanego, który da Ci na to odpowiednie dokumenty. Oryginał poznasz też od razu po cenie.
    Jeżeli chodzi o awersję do modyfikacji, jak napisał kolega Szymtro, to jest na ten fakt wytłumaczenie. Kasa i tyle. Modyfikujemy, kiedy mamy nadzieje zaoszczędzić parę złotych, nie stać nas już za bardzo i nie mamy czasu na modyfikacje w celu poprawy parametrów, niestety.
  • #13 03 Jan 2006 22:33
    Piuter
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj udałem sie do serwisu Boscha i kupiłem sondę. Okazało się że jest to odpowiednik mojej sondy tyle, że niefirmowany przez VW (ale to PRAWDZIWY BOSCH). I nie kosztuje 390 tylko 180. Tak więc nie bedę kombinował z czteroprzewodową, bo to rzeczywiście podróby - te z Allegro. Mają tylko napisane BOSCH i zadnego numeru. Gość pod telefonem mówi, że w sklepie sami pościerali numery bo ich nie było w żadnym katalogu, gdyż są przeznaczone tylko na rynek niemiecki. Normalnie obłęd: w Niemczech jest pewnie inny skład powietrza - stąd inne sondy BOSCH produkuje na tamtejszy rynek. Oczywiście sondy z allegro są w białym kartoniku - jak sie dowiedziałem - to z tego m .in. powodu sa tańsze. Taki kartonik to pewnie ze 100 zł kosztuje. Aż zadzwoniłem do Boscha i się dowiedziałem, że zadnych produktów nieskatalogowanych i bez opakowania BOSCH nie sprzedaje.

    Wszystkim dziekuję za pomoc . Jutro montuję sondę.
  • #14 04 Jan 2006 18:52
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    A nie mogłeś tego zgłosić przy okazji w Bosch'u? Przecież handel takimi podróbkami jest nielegalny. Nawet na giełdach robią naloty na podróbki, a co dopiero tak bezczelnie na Allegro.
    Sam widzisz, niewiele brakło i byś kupił tą sondę i stracił pieniądze. Jak się za to nie weźmiemy, to kołomyja będzie ciągle.
  • #15 04 Jan 2006 23:02
    romek77
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Cześć Piuter spokojnie możesz zastąpić sonde 1 przewodową 4.
    Przewód czarny-sygnał,szary-masa,a białe-grzałka.
    Grzałke można podłączyć pod przekażnik pompy paliwowej(jak się często spotyka).
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • #16 05 Jan 2006 01:16
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Dzięki Romek77, ja też sobie zanotowałem, na przyszłość.
  • #17 05 Jan 2006 14:08
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Podłączenie grzałki pod przekaźnik pompy paliwa to chyba nie najlepszy pomysł. Po co si grzanie sondy cały czas kiedy pompa paliwa prcuje.
  • #18 07 Jan 2006 22:22
    romek77
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Chce zwrucić uwage że grzanie sondy przydało by sie gdy samochód pracuje a nie ma zgaszony śilnik,dlatego uważam że podłączenie pod przekażnik pompy paliwa to nie głupi pomysł (zresztą to nie ja na to wpadłem lecz spotyka się takie rozwiązania w samochodach)
  • #19 26 Jan 2006 17:54
    SciroWroc
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    podpiecie pod przekaznik od pompy paliwowej to nie wynalazek. VW bardzo czesto tak robi w swoich autach
  • #20 30 Jan 2006 22:21
    goraminek
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    chyba mnie tez czeka wymiana sondy, czy musza sie zgadzac numery?, mowa o cztero-przewodowej, mam z tym klopot bo jestem za granica a ceny w euro sa ciut wyzsze!
  • #21 11 Feb 2006 18:37
    Tomasz1023
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam!!
    Pytanie odnosnie Sondy lambda! Jako ze nie moge dostac orginału, ani zamiennika do mojego samochodu (hyundai Scoupe , g4dj) sondy ngk/ntk, bosch to czy moge wsadzic sonde uniwersalna ngk/ntk 1-przewodową, 1v od opla....???
    Ta która chce kupic(ngk/ntk) jest z wtyczka ale od opla...
    Kolega ma wsadzoną od GM/opel 1 przewodową i działa....
  • #22 27 Jun 2007 15:05
    utas1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam. Montuj i od Opla oby sie tylko gwint zgadzał i bedzie dobrze, bo przeciez cyrkonowe sondy lambda praacują od 300 stopni C, a skoro jest jedno przewodowa to i tak szybciej sie nie zagrzeje. Wiec moim skromnym zdaniem nie ma co sie bać!!!
  • #23 27 Jun 2007 20:51
    Alien19999
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    mam pytanko kupiłem sonde mam na nią gwarancję i chciałbym sprawdzić czy działa jak mogę to zrobić??? jest to sonda 4-przewodowa. Można to sprawdzić jakoś miernikiem bo z tego co wiem to podobno można.
  • #24 27 Dec 2009 21:54
    bogdanzieba
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Jak sprawdzić w sondzie lambda 5 cio przewodowej czy działa grzałka? Jestem jeden kabelek biały, pozostałe to szary, czarny, żółty, niebieski
  • #25 12 Jan 2010 23:55
    bogdanzieba
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Ponawiam prośbę o sprawdzenie grzałki w sondzie 5-cio przewodowej
  • #26 13 Jan 2010 10:18
    enauto
    Level 29  
  • #27 13 Jan 2010 22:44
    bogdanzieba
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    A tak domowym sposobem? Sonad ma 5 przewodów

    1. Szary
    2. Biały
    3. Żółty
    4. Niebieski
    5. Czarny

    Do jakiego z nich podłączyć zasilanie 12V aby sprawdzić czy działa grzałka?
  Search 4 million + Products
Browse Products