X

Jak prawidłowo podłączac akumulator?

Robson1966 03 Jan 2006 19:32
  • #1 03 Jan 2006 19:32
    Robson1966
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Mam dość banalny problem. Chodzi konkretnie jak prawidłowo podłączać i odłączać akumulator? Mam golfa III 1.6 benzyna monowtrysk. Auto nie ma immobilizera. Planuje wymienić akumulator i nie wiem czy po odłączeniu ustawienia komputera nie zostaną zmienione.tzn czy sie nie zresetuje? O ile wiem to najpierw powinno sie odłączyć minus a potem plus. Przy podłaczaniu jest na odwrót. Ale ostatnio doszły mnie głosy że w niektórych autach elektronika wymaga odłączenia najpierw plusa? Jak ta sytuacja wygląda w golfach ? Z góry dzięki za odpowiedź.
  • #2 03 Jan 2006 19:43
    grzechu40
    Level 21  
    Helpful post? (-1)
    Witaj.
    myślę że jest to obojętne byle byś nie pomylił plusa z minusem i miał wy łączoną stacyjkę.Jeśli masz kodowane radio to lepiej poszukaj kodu.
  • #3 03 Jan 2006 19:50
    1robert
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ja zrobilem taki "knif z kablami rozruchowymi - podłaczyłem je na czas przepinania akumulatora - nie zresetuje sie adaptacja komputera silnika, kod w radiu, alarm i takie tam - ja mam LPG - tu adaptacja jest dość ważna. Jak jezdzisz na benzynce to komp sam sie doprogramuje. Ważne żebyś nie spowodował przepięć, spadków napięcia itd- klemy odłączasz i już bez jakichś przypadkowych styków/rozłaczeń. Kolejność chyba jest obojętna - jak ktos uważa że jest inaczej niech wytłumaczy z jakiego powodu. Mi sie wydaje że prąd przestaje płynąć i tyle
  • #4 03 Jan 2006 19:50
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (+2)
    Jeśli nie masz radia kodowanego, to chyba bez większych problemów. Nie martw się o ustawienia komputera.
  • #5 03 Jan 2006 19:58
    Paviu
    Level 9  
    Helpful post? (+5)
    Jesli chodzi o sam komputer to nie ma znaczenia, w tej kolejnosci chodzi tylko o to ze jak przykrecasz lub odkrecasz kleme to jakbys zaczał odkrecać od plusowej to jak zetkniesz klucz do masy (do błotnika, osprzetu silnika czy co tam masz w poblizu aku) to zrobisz zwarcie, mi tak sie kiedys przytrafiło, od tamtej pory stosuje ta kolejnosc: zdejmowanie klem -,+, zakładanie klem +,-.
  • #6 03 Jan 2006 20:12
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    Z punktu widzenia przepływu prądu jest jak najbardziej wszystko jedno, czy przerwiesz obwód ściągając klemę dodatnią, czy ujemną. (ta dyskusja już była na forum) i ten problem nie ma całkowicie związku z rozprogramowaniem sterownika. Jeżeli chcesz ominąć ten problem, możesz na czas wymiany akumulatora zasadniczego podpiąć do klem napięcie z akumulatora dodatkowego (np. za pomocą krokodylków) wtedy dopływ napięcia będzie zachowany.

    >Ale ostatnio doszły mnie głosy że w niektórych autach elektronika wymaga odłączenia najpierw plusa?

    Tak. W Syrenach, Warszawach, oraz innych autach z plusem na masie. Wytłumaczenie jest prozaiczne. Jeżeli przypadkowo przy odkręcaniu przewodu na klemie połączonej z masą dotkniesz karoserii, to nic się nie stanie. Jeżeli odkręcasz najpierw przewód nie połączony z masą i dotkniesz karoserii, to poleci snop iskier (no wiesz).
  • #7 03 Jan 2006 22:18
    Robson1966
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki za szybką odpowiedź i wyczerpującą. Jeśli chodzi o to pytanie czy najpierw odłączać plus to znalazłem podobny temat na tym forum ( w chwili obecnej nie mogę go znaleść) i ktoś napisał że w aucie majacym imobilizer w przypadku podpięcia na odwrót tzn. najpierw minus potem plus imobilizer blokuje rozruch silnika. Niewiem dokładnie na czym to polegało bo nie studiowałem tego tematu dogłebniej, bo u mnie poprostu niema imobilizera. W kazdym razie dzięki za pomoc
  • #8 03 Jan 2006 23:08
    Enpro
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    W samochodach z komputerami, pełną elektronikom zaciąga się zawsze najpierw (- ) potem (+) a podłącza na odwrót najpierw (+) a potem (-) i bron cie panie z załączonym zapłonem chyba że chcesz uszkodzić urządzenie sterujące wtryskami. Po za tym odłączenie akumulatora powoduje rozkodowanie radia i utratę danych eksploatacyjnych komputera także lepiej jest wymienić akumulator bez zaniku napięcia.
  • #9 03 Jan 2006 23:30
    jaskrow71
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Mam takiego golfa możesz spokojnie odpinać - a pniej =



    Rady:
    - dbaj o styl swojej wypowiedzi
    - nie popełniaj błędów

    Sady
  • #10 04 Jan 2006 00:43
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    Robson1966 wrote:
    ktoś napisał że w aucie majacym imobilizer w przypadku podpięcia na odwrót tzn. najpierw minus potem plus imobilizer blokuje rozruch silnika


    My swoje, a Ty swoje... Nie rozumiesz, żę obojętnie którą klemę rozepniesz, to elektrony przestają zapier...lać, i nie mają z tym takich problemów jak Ty? Możesz w akumulator wyj. .bać z bazooki, i elektrony też przestaną zapier...lać, tak samo jak przy ściągnięciu klemy minusowej, i dokładnie tak samo jak przy ściągnięciu klemy plusowej. A to co zapodajesz, to są mądrości ludowe, coby prostym ludziom robić wodę z mózgu i wpędzać ich w kompleksy na temat ich niedouczenia na poziomie szkoły podstawowej.

    Pzdr.:D
  • #11 04 Jan 2006 15:28
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Myśle, że pisanie na ten temat książki mija się z celem a tym bardziej nic nie wnosząca dyskusja - wszystko co miało być, chyba już zostało powiedziane (chociażby Gerri, Enpro wytłumaczyli)

    Temat zamykam.
  Search 4 million + Products
Browse Products