Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Matiz i duże obroty biegu jałowego

slawek55 10 Sty 2006 09:18
  • #1 10 Sty 2006 09:18
    slawek55
    Poziom 23  

    Cześć.
    Co mogło się stać Matizowi. zabrałem na noc do ładowania akumulator i po podłączeniu na drugi dzień troszkę zwariował. Brak obrotów biegu jałowego. Są wysokie a w trakcie jazdy zauważyłem, że na luzie silnik raz wpada na obroty a raz są w miarę nrmalne, czego przedtem nie było bo zaczęło się tylko od wysokich brotów.
    W instrukcji jest mowa o programowaniu obrotów biegu jałowego i TAK zrobiłem, zresztą nie pierwszy raz odłączałem akumulator i było wzystko OK. tylko teraz.

    Pomóżcie
    Sławek

  • #2 10 Sty 2006 09:28
    profesore
    Poziom 15  

    sprawdzić silniczek krokowy czy działa , a najlepiej na komputer podłaczyć

  • #3 07 Lut 2006 16:39
    kerim74
    Poziom 10  

    No cóz .... ponowne rozłaczenie akumulatora (albo wyciągnięcie na jakies 15 sek. największego bezpiecznika w puszce 40 A) rozwiąże problem. Pod warunkiem, że silniczek krokowy sie nie uszkodził. Pozdrawiam

  • #4 04 Lut 2007 21:16
    ranger7
    Poziom 11  

    Warto też spróbować "zaprogramować" obroty biegu jałowego. Trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce (bez rozruchu) tak żeby zaświeciła się kontrolka "check". Odczekać 10 sekund i wyłączyć stacyjkę. Znowu przekręcić kluczyk i na moment zakręcić rozrusznikiem (bez odpalenia - jak odpali nic nie szkodzi). Wyłączyć stacyjkę, włączyć i normalnie na chwilę uruchomić. Niech silnik chwilkę popracuje. Obroty biegu jałowego zaprogramowane :-)

  • #5 04 Lut 2007 23:18
    Wiech26
    Poziom 19  

    Przerwanie zasilania powoduje utratę zapisanych w pamięci urządzenia sterującego aktualnych danych o stanie silnika i przejście na tryb fabryczny.Po podłączeniu akumulatora trzeba go "nauczyć"ponownie...czyli przeprowadzić procedurę ładowania do pamięci aktualnego stanu silnika.Uruchomić silnik i trzymać na wolnych obrotach do trzykrotnego załączenia wentylatora chłodnicy(przy niskich temp zewn może to trwać).Wyłączyć silnik następnie na ok 1 min. zdjąć plus(+)z akumulatora.Następnie podłączyć plusa(+) i uruchomić silnik do załączenia wentylatora chłodnicy(osiągnięcie nominalnej temp silnika).Wyłączyć silnik do wystygnięcia.Po uruchomieniu powinien trzymać już wolne obroty.Powodzenia...u mnie to zawsze skutkuje...

  • #6 04 Lut 2007 23:53
    Nik xxl
    Poziom 13  

    Witam poruszam sie Daewoo tyle ze Nubirka ale myśle ze procedura programowania obrotów biegu jałowego jest ta sama . Zdjać klemę minusa ,ponownie podłaczyc (musi byc wyłaczony i wyjety kluczyk ze stacyjki ) włożyc kluczyk do stacyjki przekręć na 10 s. na zapłon następnie cofnąć do pozycji 0 na 10 s, kolejny krok to uruchomienie silnika bez gazu i odczekać az nagrzeje się silnik do normalnej temperatury po czym wyłączyć silnik wyjac klkuczyk i jest zaprogramowany . Jeśli jest cała elektronika sprawna pozostało tylko jeździc , pozdrawiam

  • #7 12 Lut 2007 23:06
    ranger7
    Poziom 11  

    Czasem jest tak, że gniazdo silnika krokowego w przepustnicy jest tak uwalone, że po odłączeniu akumulatora silniczek (nawet po zaprogramowania "obrotów biegu jałowego") może się nie ułożyć poprawnie. Warta przed programowaniem go wykręcić (2 śrubki gwiazdki) i dokładnie wyczyścić czopek silniczka i gniazdo w przepustnicy - najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Trzpień silniczka można prysnąć preparatem WD40. Po złożeniu zaprogramować obroty zgodnie z przytaczaną procedurą.

  • #8 06 Lip 2007 15:27
    ur
    Poziom 2  

    Czy do programowania obrotów biegu jałowego trzeba je najpierw zresetować odpinając akumulator? Próbowałem kilka razy - włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie" - ale nie daje to żadnych efektów. Być może robie coś nie tak?

  • #9 25 Lip 2007 21:59
    picia18
    Poziom 10  

    Pomogło odłączenie akumlatora na 20 sekund , na wszelki wypadek włączyć zapłon na 10s, wyłączyć na 10s, zakręcić rozrusznikiem, wyłączyć, odpalić i zostawić na chwile na "luzie"

  • #10 18 Mar 2012 21:30
    jedrek25m
    Poziom 2  

    W przeciwieństwie do Lanosa czy Nubiry,Matiza nie trzeba "uczyć"obrotów,to auto po resecie uczy się samo.Pracowałem kilka lat temu w serwisie Daewoo i oczywiście byłem na kursach,także na Matiza.Pływające obroty biegu jałowego to standard w tym modelu.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty