X

do czego jest silniczek krokowy w samochodach.

11 Jan 2006 16:40 SLslawek55
  • #1 11 Jan 2006 16:40
    slawek55
    Level 23  
    Helpful post? (+1)
    Czesc.

    Możecie mi wyjaśnić jaką funkcję *do czegosłuży, po co jest( silniczek krokowy w samochodach wwielopunktowych wtryskowych silnikach.

    Ja osobiście mam matiza i cośb mu się stało i ma wysokie obroty biegu jałowego i podobno wina w silniczku krokowym, ale co on robi.

    Sławek.
  • #2 11 Jan 2006 16:54
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    "By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.
  • #3 11 Jan 2006 16:57
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ten silniczek ma za zadanie odpowiednie dozowanie ilości powietrza dla wolnych obrotów.
    Masz zabrudzony grzybek (wysuwany właśnie przez ten silniczek). Wyjmij, wyczyść i powinno być OK.
    Ale uważaj : przed ponownym założeniem silniczka grzybek musi być max. wsunięty, inaczej możesz uszkodzić silniczek wraz z przekładnią.
    Pozdrawiam
  • #4 11 Jan 2006 17:02
    Michał Walczak
    Level 18  
    Helpful post? (+5)
    Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób zawor plynnie sie otwiera i zamyka. Silniczek krokowy czasami potrafi sie zacinac i to powoduje brak regulacji wolnych obrotów - czyli albo gasniecie na wolnych, albo wysokie wolne obroty lub czasami przytnie sie w takiej pozycji ze zimny silnik dziala ok a jak sie nagrzeje to ma za wysokie lub przygasa na zimnym a na goracym dziala ok. Czasami mozna go rozebrac i wyczyscic ale jest to uzaleznione od samej jego konstrukcji. Mozna go jeszcze dla pewnosci sprawdzic miernikiem czy nie skopal sie elektrycznie ale to zadsza przypadlosc. Moja rada - jak sie uda to rozebrac i wyczyscic + nasmarowanie olejkiem a jak sie nie da zreperowac to wymiana. Przyczyna braku regulacji wolnych obrotów moze tez byc stycznik krancowy wystepujacy w niektorych autach na przepustnicy ktory jak sie skopie to tez wolne obroty glupieja- komputer wtedy ich nie reguluje bo uznaje ze pedal gazu jest leciutko wcisniety.
  • #5 11 Jan 2006 17:22
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Silniczeki krokowe slużą do napędu wskazówek desek rozdzielczych,służą do napędu klap wentylacji,itp.
  • #6 11 Jan 2006 19:41
    slawek55
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki za odpowidź. Ale jeszcze jedna taka rzecz, cały kłot z wolnymi obrotami zaczął mi się po tym jak zabrałem akumulator do ładowania. Dziwne jest jeszcze to ze wiele razy odłączałem akumulator od samochodu i nigdy nie było problemu aż do tej pory.

    Może pytanie troszke nie na miejscu ale jak poznać ten silniczek krokowy i jak ewentualnie sprawdzic czy jest z nim wszystko OK.

    Zapomniałem dodać takie moje spostrzerzenie: jak samochód się toczy na luzie to obroty wariują jak się zatrzymam to przez pewien czas ok 30sek. obroty są nadal duże i nagle spadaja i jest przez chilę ok. Tego to juz kompletnie nie rozumiem. Zaobserwowałem to dopiero dzisiaj po południu.
  • #7 11 Jan 2006 20:08
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    Po pierwsze wyczyść grzybek i gniazdo i sprawdź szczelność wszystkich rurek współpracujących.
    Po drugie wyczyść grzybek i gniazdo i sprawdź szczelność wszystkich rurek współpracujących.
    Po trzecie wyczyść grzybek i gniazdo i sprawdź szczelność wszystkich rurek współpracujących.

    Ten silniczek przeważnie jest w czarnej obudowie i ma gniazdo na kilka przewodów. Można go sprawdzić tylko wyspecjalizowanym układem.
    Jeszcze raz : wyczyść grzybek i gniazdo w którym grzybek pracuje.
    Pozdrawiam
  • #8 11 Jan 2006 20:30
    Michał Walczak
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    To ze klopoty zaczely sie po odlaczeniu od akumulatora uwazam raczej za zbieg okolicznosci. Z objawów które opisales to najprawdopodobniej silniczek krokowy sie przycina i jesli jest mozliwosc rozebrania to nalezy to zrobic, wyczyscic dokladnie wszystkie elementy, nasmarowac oliwka i powinien dzialac. Jesli nierozbieralny to niestety czeka cie wymiana. Tak na marginesie to silniczek krokowy bez problemu mozna sprawdzic pod wzgledem elektrycznym i jego dzialnia bez specjalistycznego sprzetu- prosty ukladzik i mozna go sobie sterowac i zobaczyc na stole jak dziala. A jeszcze jak go znalezc - przewaznie znajduje sie w poblizu przepustnicy tzn tam gdzie dochodzi linka od gazu.
  • #9 12 Jan 2006 06:27
    slawek55
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (+3)
    Macie rację znalazłem ale nie byłem zbyt pewny czy to jest on.
    Aleksnder_01 napisał: "przed ponownym założeniem silniczka grzybek musi być max. wsunięty, inaczej możesz uszkodzić silniczek wraz z przekładnią" ale jak sparwić by był max wysunięty. Próbowałem ręczne poruszać grzybkiem do przodu i do tyłu ale nie rusza się, i czy mogę po wykręceniu przekręcić zapłon i zobaczyć czy działa.
  • #10 05 Feb 2006 22:01
    teed_14
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    nic na siłę nie wciskaj i nie wyciągaj,ten silnik ma mimośród i morzesz jego uszkodzić ,on pracuje jak wspomniałem na takiej zasadzie i nie staraj się jego zniszczyć.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products