Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Sty 2006 16:40
    slawek55
    Poziom 23  

    Czesc.

    Możecie mi wyjaśnić jaką funkcję *do czegosłuży, po co jest( silniczek krokowy w samochodach wwielopunktowych wtryskowych silnikach.

    Ja osobiście mam matiza i cośb mu się stało i ma wysokie obroty biegu jałowego i podobno wina w silniczku krokowym, ale co on robi.

    Sławek.

  • #2 11 Sty 2006 16:54
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    "By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.

  • #3 11 Sty 2006 16:57
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Witam
    Ten silniczek ma za zadanie odpowiednie dozowanie ilości powietrza dla wolnych obrotów.
    Masz zabrudzony grzybek (wysuwany właśnie przez ten silniczek). Wyjmij, wyczyść i powinno być OK.
    Ale uważaj : przed ponownym założeniem silniczka grzybek musi być max. wsunięty, inaczej możesz uszkodzić silniczek wraz z przekładnią.
    Pozdrawiam

  • #4 11 Sty 2006 17:02
    Michał Walczak
    Poziom 18  

    Silniczek krokowy odpowiada wlasnie za wolne obroty w silniku. Steruje on uchyleniem bocznej przepustnicy która powodujac wiekszy lub mniejszy przeplyw powietrza daje mozliwosc regulacji obrotow. W niektórych samochodach zamiast silniczka jest zawór który sterowany jest przez komputer pojazdu sygnalem o zmiennym przebiegu wypelnienia i w ten sposób zawor plynnie sie otwiera i zamyka. Silniczek krokowy czasami potrafi sie zacinac i to powoduje brak regulacji wolnych obrotów - czyli albo gasniecie na wolnych, albo wysokie wolne obroty lub czasami przytnie sie w takiej pozycji ze zimny silnik dziala ok a jak sie nagrzeje to ma za wysokie lub przygasa na zimnym a na goracym dziala ok. Czasami mozna go rozebrac i wyczyscic ale jest to uzaleznione od samej jego konstrukcji. Mozna go jeszcze dla pewnosci sprawdzic miernikiem czy nie skopal sie elektrycznie ale to zadsza przypadlosc. Moja rada - jak sie uda to rozebrac i wyczyscic + nasmarowanie olejkiem a jak sie nie da zreperowac to wymiana. Przyczyna braku regulacji wolnych obrotów moze tez byc stycznik krancowy wystepujacy w niektorych autach na przepustnicy ktory jak sie skopie to tez wolne obroty glupieja- komputer wtedy ich nie reguluje bo uznaje ze pedal gazu jest leciutko wcisniety.

  • #5 11 Sty 2006 17:22
    Usunięty
  • #6 11 Sty 2006 19:41
    slawek55
    Poziom 23  

    dzięki za odpowidź. Ale jeszcze jedna taka rzecz, cały kłot z wolnymi obrotami zaczął mi się po tym jak zabrałem akumulator do ładowania. Dziwne jest jeszcze to ze wiele razy odłączałem akumulator od samochodu i nigdy nie było problemu aż do tej pory.

    Może pytanie troszke nie na miejscu ale jak poznać ten silniczek krokowy i jak ewentualnie sprawdzic czy jest z nim wszystko OK.

    Zapomniałem dodać takie moje spostrzerzenie: jak samochód się toczy na luzie to obroty wariują jak się zatrzymam to przez pewien czas ok 30sek. obroty są nadal duże i nagle spadaja i jest przez chilę ok. Tego to juz kompletnie nie rozumiem. Zaobserwowałem to dopiero dzisiaj po południu.

  • #7 11 Sty 2006 20:08
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Po pierwsze wyczyść grzybek i gniazdo i sprawdź szczelność wszystkich rurek współpracujących.
    Po drugie wyczyść grzybek i gniazdo i sprawdź szczelność wszystkich rurek współpracujących.
    Po trzecie wyczyść grzybek i gniazdo i sprawdź szczelność wszystkich rurek współpracujących.

    Ten silniczek przeważnie jest w czarnej obudowie i ma gniazdo na kilka przewodów. Można go sprawdzić tylko wyspecjalizowanym układem.
    Jeszcze raz : wyczyść grzybek i gniazdo w którym grzybek pracuje.
    Pozdrawiam

  • #8 11 Sty 2006 20:30
    Michał Walczak
    Poziom 18  

    To ze klopoty zaczely sie po odlaczeniu od akumulatora uwazam raczej za zbieg okolicznosci. Z objawów które opisales to najprawdopodobniej silniczek krokowy sie przycina i jesli jest mozliwosc rozebrania to nalezy to zrobic, wyczyscic dokladnie wszystkie elementy, nasmarowac oliwka i powinien dzialac. Jesli nierozbieralny to niestety czeka cie wymiana. Tak na marginesie to silniczek krokowy bez problemu mozna sprawdzic pod wzgledem elektrycznym i jego dzialnia bez specjalistycznego sprzetu- prosty ukladzik i mozna go sobie sterowac i zobaczyc na stole jak dziala. A jeszcze jak go znalezc - przewaznie znajduje sie w poblizu przepustnicy tzn tam gdzie dochodzi linka od gazu.

  • #9 12 Sty 2006 06:27
    slawek55
    Poziom 23  

    Macie rację znalazłem ale nie byłem zbyt pewny czy to jest on.
    Aleksnder_01 napisał: "przed ponownym założeniem silniczka grzybek musi być max. wsunięty, inaczej możesz uszkodzić silniczek wraz z przekładnią" ale jak sparwić by był max wysunięty. Próbowałem ręczne poruszać grzybkiem do przodu i do tyłu ale nie rusza się, i czy mogę po wykręceniu przekręcić zapłon i zobaczyć czy działa.

  • #10 05 Lut 2006 22:01
    teed_14
    Poziom 10  

    nic na siłę nie wciskaj i nie wyciągaj,ten silnik ma mimośród i morzesz jego uszkodzić ,on pracuje jak wspomniałem na takiej zasadzie i nie staraj się jego zniszczyć.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty