Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 17 Sty 2006 17:06
    Syriusz74
    Poziom 23  

    Witam
    Mam problem z rozrusznikiem w oplu vektra 92,zanim samochod odpali musze kilkakrotnie przekrecic stacyjka zeby zalapał.Ponadto akumulator trzyma mi tylko 2 dni, mowiono mi ze to tez moze byc wina rozrusznika.Musze go wiec zrobic,tyle ze sam poniewaz krucho z kasą.Słyszałem ze nie jest to az tak skomplikowane.Plan mam taki:wykręce rozrusznik ,sprawdze model(na zamontowanym nic nie widać) i pojade dokupic cześci.Wiem ze musze kupic tuleje,czy powinienem tam jeszcze cos wymienic? Czy taka naprawa wymaga jakiejś specjalistycznej wiedzy?

  • #2 17 Sty 2006 17:11
    Usunięty
  • #3 17 Sty 2006 17:39
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    tulejki, bendix, szczotki, umyć cały

  • #4 18 Sty 2006 10:54
    leszek sam
    Poziom 13  

    To o czym opisujesz moze wskazywać jeszcze na uszkodzenie stacyjki.Napewno musisz mieć sprawny akumulator ,to wtedy wyjdzie co jest uszkodzone.Lub sprawdzić rozrusznik na krótko.

  • #5 18 Sty 2006 11:42
    Syriusz74
    Poziom 23  

    Owszem,stacyjka nie jest w najlepszym stanie,jakiś czas temu było tam zwarcie i troche sie przytopiło ale jakos to poskładałem i działa.Natomiast bendix przeskakuje niemiłosiernie wiec rozrusznik jest do roboty tak czy inaczej,ale jak go wykrece to sprawdze na krótko.zastanawiam sie co to jest zębnik?

  • #6 18 Sty 2006 11:47
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam
    zębnik jest to inaczej bendiks.... ja to tak przynajmniej rozumie...
    pozdrawiam

  • #7 18 Sty 2006 12:04
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Jeśli jest uszkodzony bendiks, czy jak kto woli zębnik, to słychać przecięż jak 'rechocze' po zębach wieńca, albo się ślizga sam w środku poprzez wyrobienie wałeczków lub 'skosów'.
    Oczywiście wtedy jest on do wymiany, ale wyjęcie rozrusznika i podpięcie na krótko, jak tu piszą koledzy wcześniej, nic nie nie pomoże w kwestii zębnika.
    Zdaje się że Ty masz takie objawy,.... kręcisz stacyjką i na pozycji 'zapalanie' nic się nie dzieje, lub słuchać tylko stuknięcie automatu rozrusznika i na tym koniec, bo zębnik nie może wskoczyć do wieńca.
    Musisz dokładnie opisać co się dzieje, bo za którymś przekręceniem zapala bez problemu ???

    Pozdr.

  • #8 18 Sty 2006 12:52
    Usunięty
  • #9 18 Sty 2006 14:13
    Syriusz74
    Poziom 23  

    Podczas przekrecenia stacyjki na zaplon, słychać właśnie coś na kształt wiertarki,tzn slychać ze coś sie kręci.Co do odpalania to nie ma reguly czasem odpala za pierwszym razem czasem za 10-tym.Z tego co piszecie wynika ze prawie na pewno musze wymienić bendix.Tuleje i szczotki kosztują grosze,nie wiem natomiast jakie sa koszta bendixu.Wcześniej miałem opcje kupna za 100-120zł używanego rozrusznika,ale zrezygnowałem poniewaz diabli wiedza co kupie.Moze wrócić do tej opcji?

  • #10 18 Sty 2006 14:39
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam, te objawy wskazują że wieniec zębaty bendiksa jest uszkodzony, za moło się zazębiają wieniec koła zamachowego z bendiksem. Należy wymienić bendiks a przy okazji sprawdź szczotki i tuleiki.

  • #11 18 Sty 2006 16:57
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Nie idź przypadkiem w zakup starego rozrusznika, bo takowy to już masz, kup nowy bendiks, wymianka i jazda.
    Pozdrowienia.

  • #12 22 Sty 2006 22:14
    T_E_D_I
    Poziom 14  

    Zużycie bendiksa nie musi objawiać się zgrzytem zębatki.Często zazębia pięknie,ale sprzęgiełko bendiksa ślizga i rozrusznik kręci ale silnik stoi.Szczególnie przy większym oporze ze strony silnika (np.mróz).

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty