Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Mopeds Other Engines -> Simson-SR 50-układ zapłonowy
Author
Message
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#1 Post from the author of the topic 18 Jan 2006 22:19   

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Jestem posiadaczem Simsona SR 50 B-3, który wyposażony jest w układ zapłonowy z przerywaczem. Problem polega na tym, że silnik uruchamia sie z wielkim trudem. Jeżeli już uda mi się uruchomić to pracuje bardzo nierówno,tzn. tak jakby w pewnych momentach brakowało iskry.Szczególnie na biegu jałowym w chwili gdy naciskam hamulec (cewka zasilająca światło stopu jest obciążona), silnik gaśnie(dziwny objaw, nie prawda!?).Przerywacz nowy, kondensator nowy, cewka wysokiego napięcia nowa. Gaźnik jest sprawny. Po małej przeróbce układu zapłonowego i podłączeniu go pod akumulator wszystko jest ok a cewka od zapłonu, która jest w iskrowniku działa poprawnie (żarówka 12V/21W świeci jasno)-pomocy!!!

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Jan 2006 22:19   





Back to top
   
Duch__
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 12 Dec 2004
Posts: 2036
Location: Opole

Post#2 19 Jan 2006 02:56   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Zła mieszanka w gaźniku lub zły kąt wyprzedzenia ZZ. Też mam Simsona z przerywaczem mechanicznym i miałem podobny problem. U mnie był zły kąt.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#3 Post from the author of the topic 19 Jan 2006 15:00   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Wyprzedzenie zapłonu jest prawidłowo ustawione, zgodnie z danymi fabrycznymi. Zmieniałem wartość ZZ wokół tej podanej w książce, tak dla sprawdzenia. Problem jest nietypowy. Wydaje mi się jednak, że jest to wina zapłonu a nie gaźnika. Po uruchomieniu objawy są takie jakby silnik wypadał losowo z zapłonu a nie takie, że np. silnik sie "dusi", brak przyspieszenia czy coś w tym stylu. Z akumulatora chodzi idealnie!

Helpful message? + -

Back to top
   
Duch__
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 12 Dec 2004
Posts: 2036
Location: Opole

Post#4 19 Jan 2006 15:41   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Sprawdź świece czy nie jest uwalona lub brudna. Może byc też sytuacja że przegrzałeś świece. Ja osobiście mam do swojego wsadzoną świece samochodową na kilku okrągłych podkładkach. Te świece do piździków lubią sie przegrzewać i potem tak sie dzieje

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#5 Post from the author of the topic 19 Jan 2006 21:04   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Świeca orginalna, ISOLATOR. Ciepłota 260. Z innymi też już eksperymentowałem. Bez rezultatu.

Helpful message? + -

Back to top
   
mind
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 09 Oct 2004
Posts: 324

Post#6 20 Jan 2006 13:20   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Ja kiedyś miałem podobny problem z Simsonem. Przyczyna była prozaiczna brak poprawnej masy przy zasilaniu kierunkowskazów i świateł przy tylnej lampie. Jeśli z akumulatora chodzi ci idealnie to sprawdź ładowanie i wszystkie połączenia masowe.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#7 Post from the author of the topic 22 Jan 2006 19:43   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Sprawdziłem wszystkie połączenia masowe, dlaej to samo. Ładowanie ok.

Helpful message? + -

Back to top
   
Breżniew
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 04 Jun 2003
Posts: 329
Location: NOE

Post#8 22 Jan 2006 21:05   

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Moim zdaniem masz jakis bład połaczenia przewodu od gaszenia silnika przy stacyjce. Sprawdz dokładnie poprawność połałczeń ze schematem. Aby sprawdzic układ odłącz przewód gaszenia od stacyjki i sprawdz jak pracuje silnik. Gaszenie w simsonie polega na zwarciu przez styki stacyjki z masą tego przewodu. W twoim przypadku prawdopodobnie masz podłączony przewod od gaszenia z obwodem zasilania stopu.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#9 Post from the author of the topic 22 Jan 2006 22:00   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Raczej nie wydaje mi sie żeby to była wina tego przewodu. Sprawdzałem w inny sposób. Odłączałem przwód w listwie zaciskowej, 2 od góry jak się nie mylę (po odłączeniu jego nie da się zgasić silnika i da się uruchomić bez użycia stacyjki), silnik pracuje dalej tak samo. Problem jest inny. Chodzi o to, że po włączeniu stopu przy wolnych obrotach silnik zgaśnie. Jeżeli zrobie to przy wyższych lub podczas jazdy to pracuje dalej. Po prostu przy niskich obrotach jest jakby mała energia iskry a po zaświeceniu stopu jeszcze mniejsza-tylko jak to się dzieje skoro to dwa różne obwody (zapłonowy i stopu).

Helpful message? + -

Back to top
   
Breżniew
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 04 Jun 2003
Posts: 329
Location: NOE

Post#10 23 Jan 2006 22:48   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Byc moze masz ustawione zbyt wolne obroty biegu jałowego. Bieg jałowy ustawia sie przy zapalonych swiatłach drogowych.
Jak duzą masz przerwę na elektrodach swiecy? W zapłonie iskrownikowym powinna byc nie wieksza jak 0,5mm. Czy silnik rozwija pełna moc?
Jaki olej lejesz do skrzyni biegów ,moze hipol- jest za gęsty i zwiększa znacznie opory ruchu. Zmień na zalecany . Może byc SAE30 np LUX10.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#11 Post from the author of the topic 23 Jan 2006 23:13   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Tak jak wcześniej napisałem silnik pracuje tak jakby losowo "wypadał" z zapłonu. Objawy są następujące. Na wolnych obrotach słychać kiedy nie dostaje iskry na świecę albo jest za słaba aby spowodować zapłon mieszanki. Po prostu nie za każdym razem jest spalanie. To wszystko dzieje się w nieregularnych odstępach czasu.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Jan 2006 23:13   





Back to top
   
Duch__
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 12 Dec 2004
Posts: 2036
Location: Opole

Post#12 24 Jan 2006 00:55   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Wracając do tego stopu, ja u siebie miałem też sytuacje że kurcze mam instalacje niby pod 6V a okazuje sie że na żarówkach 12V lepiej chodzi, przy żarówce stopu miałem 6V i też lubił mi gasnąć silnik, wogóle nie wiem czemu tak było u mnie w simku

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Jan 2006 00:55   





Back to top
   
przemek 22
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 19 Oct 2005
Posts: 32
Location: okolice cz-wa

Post#13 24 Jan 2006 22:12   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro

Helpful message? + -

Back to top
   
Patrycjusz
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 5
Location: Racibórz

Post#14 10 Feb 2006 11:52   

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Siemka!! Simsony to dobre maszyny tylko że jak się coś zacznie sypać w nich to jest przej...e!!!! Miałem simka s51 elektronik(największe badziarstwo jakie wyjechało z fabryki ifa!!!) psuł mi się co wyjazd!! raz modół,drugi raz cewka itd. przygasał mi w czsie jazdy,światła ledwo co świeciły wymieniłem w nim calutką elektrykę (wszystkie kable,cewki,przerywacz,modóły) a bład tkwił w stacyjce która robiła spięcie!!! jeżeli w twoim jest tak jak mówisz kup se nową stacyjkę i masz problem z gowy!! miłego grzebania

Helpful message? + -

Back to top
   
przemek 4x4
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 22 Nov 2005
Posts: 120

Post#15 10 Feb 2006 13:57   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Musisz pokombinować z przerwą na platynkach najlepiej ustaw minimalną. Gdzie podłączasz prąd z cewki zasilającej zapłon? Musi być podłączony pod platynki razem z kondensatorem. Jeżeli nic nieda to cewkę masz do wymiany. A jak łożyska na wale bo jeśli masz luzy to po wciśnięciu stopu robi się obciążenie na cewce ładowania i przerwa na stykach ci się zmienia.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#16 Post from the author of the topic 13 Feb 2006 14:41   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Co do odpowiedzi Patrycjusza. Można i tak spróbować ale nie wiem czy jest sens. Podczas gdy zapłon jest wyłączony obwód zapłonowy jest tak jakby zwarty do masy. Włączając zapłon następuje jego przerwanie. Jeżeli zrobie to po obejściu stacyjki (odłącze jeden z przewodów na listwie zaciskowej-zacisk 2) objawy nie ustępują.[/u]

Helpful message? + -

Back to top
   
pkobier
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 10 Feb 2003
Posts: 88
Location: Łódź

Post#17 13 Feb 2006 18:37   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


A ma jakie napiecie masz tą zewnetrzną cewke zapłonową?Bo ja kiedyś strasznie sie barowałem z simsonem i właśnie pkazało sie że ktoś założył cewke na 6V i za bardzo obciążała tą cewke pod kołem zamachowym - słabiutka iskra itd.Musi być na 12V.Sprawdź koniecznie.Pozdrawiam!

Helpful message? + -

Back to top
   
datatomek
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 27 Sep 2005
Posts: 772
Location: N53°16'38.16" E18°13'13.88"

Post#18 13 Feb 2006 21:39   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Takie wypadanie zapłonu w dwusówie może być też spowodowane luzem na wale lub luźnym kołem magnesowym(jeśli na tym kole jest mimośród do platynek).Nie piszę konkretnie o simsonie,bo nie pamiętam jak tam jest rozwiązane,ale tak bardziej ogólnie.Oczywiście są to skrajne sytuacje po większych przebiegach,i pod warunkiem że wszelkie poprzednie możliwości kolega sprawdził.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#19 Post from the author of the topic 13 Feb 2006 22:50   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Dzięki za odpowiedź dla kolegi datatomek ale luzy na wale raczej odpadają. Kolego pkobier tak jak wspomnialem na początku mojego postu wszystkie elementy w zapłonie są nowe, cewka jak najbardziej na 12V. Jezeli to moze cos pomóc to powiem, że taki problem objawił się najpierw uszkodzeniem cewki wysokiego napięcia, którą później wymieniłem na nową. Po tej wymianie zaczęło mi sie wszystko "krzaczyć" i do dzisiaj nie mogę doprowadzić simsona do stanu używalności. Dodam tylko, że uszkodzenie cewki WN powstalo w wyniku korozji wyprowadzenia 4 wysokiego napięcia.

Helpful message? + -

Back to top
   
przemek 4x4
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 22 Nov 2005
Posts: 120

Post#20 14 Feb 2006 07:34   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Zmień cewkę pod zbiornikiem na 8V. Masz za małe napęcie w zapłonie i dlatego ci przerywa. Tylko po tej zmianie nie podłączaj zapłonu pod akumulator 12V bo ci padnie kondensator.

Helpful message? + -

Back to top
   
pkobier
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 10 Feb 2003
Posts: 88
Location: Łódź

Post#21 14 Feb 2006 09:03   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


No to zostają tylko opcje: rozmagnesowane koło zamachowe, uszkodzona cewka zapł. wewnetrzna(najlepiej podmienić), uszkodzony przewód łączący cewki zapłonowe, ew. uszkodzona cewka zapł, zewnetrzna (ta co jest nowa) i zobacz czy na świecy nie wypaliła sie taka ścieżka (musisz sie dobrze przyjrzeć) po której iskra idzie do masy a nie na elektrode.Pozdrawiam!

Helpful message? + -

Back to top
   
krymar2006
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 23 Jan 2006
Posts: 1
Location: Kepno

Post#22 15 Feb 2006 23:31   

Simson-SR 50-układ zapłonowy


silnik nie ma dobrego połaczenia z masa sprawdz przewody masowe najlepiej polacz silnik i rame osobnym mostkiem masomym

Helpful message? + -

Back to top
   
pokoj12
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 15 Dec 2005
Posts: 3
Location: olsztyn

Post#23 17 Feb 2006 08:31   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Cześć .Mam problem z oplem Corsą B 1993r. Auto rano odpala mi normalnie tylko silnik pracuje nierównomiernie, jakby nie palił na jeden gar.Wymieniłem świece zapłonowe , przewody wysokiego napiecia. Zastanawiam sie nad wymianą cewki zpłonowej. Prosze o jakąś porade.Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
cezar40
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 92
Location: nic

Post#24 19 Feb 2006 17:32   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


A tak przy okazij jak okreslić poziom paliwa w gażniku w tym simku ?

Helpful message? + -

Back to top
   
przemek 22
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 19 Oct 2005
Posts: 32
Location: okolice cz-wa

Post#25 21 Feb 2006 23:10   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


cze jak kolega wczesniej wspomnial to problemy zaczely sie po wymianie cewki ja bym radzil jeszcze zamienic kabel od platynek i kabel masy miejscami na cewce to tesz moze pomuc

Dodano po 3 [minuty]:

kolego pokoj wymiana cewki nic tu nieda mozesz sprubowac wymienic kopulke moze to cos pomoze

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#26 Post from the author of the topic 03 Apr 2006 14:59   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Witam!!! Przyszła wiosna a wraz z nią nowe chęci. Udało mi się w końcu naprawić motorek. Po zmianie przerwy na świecy o połowe (do 0,2mm) motorek ruszył. Jak zminiejszony odstęp pomiedzy elektrodami wpłynie na eksploatację silnika poza tym, że może częściej następować "zaspawanie" elektrod wywołane przez paproch. Mniejsza przerwa to mniejsza energia potrzebna do przeskoku iskry. Czy przyczyną może być rozmagnesowane koło magnesowe? Producent twierdzi, że nawet po dłuższej eksploatacji pojazdu koło magnesowe nie wymaga domagnesowywania (jeżeli to w ogóle możliwe) czy też wymiany. Nie wiadomo tylko jaki okres czasu miał na myśli. Czy istnieje inna możliwość sprawdzenia tego elementu poza podmianą na drugi? Pozdrawiam!!!

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Apr 2006 14:59   





Back to top
   
thomas__1
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 541
Location: Zator - małopolska

Post#27 13 May 2006 23:41   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane koło - szczególnie że moje troche pospawałem bo miało duży luz na nitach. W wolnej chwili dowinę trochę zwojów na cewce w magnecie, bo nowe kolo kosztuje koło 200zł !!!

Helpful message? + -

Back to top
   
goldwinger
Zasłużony dla elektroda
Zasłużony dla elektroda


Joined: 07 Mar 2006
Posts: 6530

Post#28 14 May 2006 11:11   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


nie chciało mi się czytać wszystkich postów bo trochę ich jest ale kto ci naopowiadał że koło może się rozmagnesować
po pierwsze może to być cewka ta aluminiowa jeżeli ją wymieniłeś to problem tkwi w gaźniku te silniki są bardzo czułe ciężko jest wyregulować gaźnik żeby dobrze chodził
jak wygląda świeca gdy nie chce zapalić pewnie czarny nalot za bogata mieszanka.
wyczyścisz świecę i po problemie prawda?
i wsadź prawidłową świecę.

Helpful message? + -

Back to top
   
Romaniczok
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Location: Hajnówka

Post#29 Post from the author of the topic 15 May 2006 01:54   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Witam!!!
Drogi kolego thomas__1. Nie wiem czy dowinięcie zwojów w magnecie przyniesie oczekiwany efekt. Z własnego doświadczenia wiem, bo już to kiedyś robiłem, że przynosi to różne skutki. Kiedyś przewinąłem cewkę zasilającą światła przednie dokładając przy okazji pare ładnych zwojówVery Happy. Gdy złożyłem motorowerek i odpaliłem to byłem rozczarowany, światła ledwo się świeciły ale jaka była tego przyczyna to nie wiem. Cewka była na pewno dobrze przewinięta i drutem nawojowym o takiej samej średnicy jak fabryczny. Drut miałem od sąsiada, który zajmuje się przezwajaniem silników elektrycznych.
Pozdrawiam!!!

Helpful message? + -

Back to top
   
thomas__1
Poziom 18
Poziom 18


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 541
Location: Zator - małopolska

Post#30 15 May 2006 22:46   

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Testy robiłem z gwoździem włożonym do kapturka. Zapaliłem bzyka i oddalałem gwóźdź od świecy. Iskra była mocna biła z dobrych kilku centymetrów, ale co jakiś czas pojawiała się zanik, a dokładnie słaba iskra i do teej pory nie wiem jaka jest tego przyczyna. Gdy dodatkowo wcisnę stop efekt ten jest na tyle częsty że motor gaśnie. Może wina częściowo tkwi w platynkach, bo nigdzie nie mogę dostać naprawdę dobrych. Nie wspominając o platynkach w ktorych tylko jeden styk jest z tawrdego metalu a drugi to zwykła blacha

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Mopeds Other Engines -> Simson-SR 50-układ zapłonowy
Page 1 of 2 Go to page 12  Next
Similar topics
Moduł zapłonowy Simson, szukam schematu. (1)
Moduł zapłonowy elektroniczny Simson Enduro (1)
Simson s 50 elektronik, uszkodzony moduł zapłonowy. (6)
Simson s51 elektronik - moduł zapłonowy (9)
Elektroniczny układ zapłonowy (108)
elektroniczny układ zapłonowy (1)
układ zapłonowy do wsk (30)
układ zapłonowy tempra (3)
układ zapłonowy bezstykowy (2)
Mikroprocesorowy układ zapłonowy do dwusuwa. (4)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.084 seconds

elektroda.pl topic RSS feed