Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Simson-SR 50-układ zapłonowy


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Mopeds Other Engines ->Simson-SR 50-układ zapłonowy Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#1 18 Jan 2006 22:19  Topic author   

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Jestem posiadaczem Simsona SR 50 B-3, który wyposażony jest w układ zapłonowy z przerywaczem. Problem polega na tym, że silnik uruchamia sie z wielkim trudem. Jeżeli już uda mi się uruchomić to pracuje bardzo nierówno,tzn. tak jakby w pewnych momentach brakowało iskry.Szczególnie na biegu jałowym w chwili gdy naciskam hamulec (cewka zasilająca światło stopu jest obciążona), silnik gaśnie(dziwny objaw, nie prawda!?).Przerywacz nowy, kondensator nowy, cewka wysokiego napięcia nowa. Gaźnik jest sprawny. Po małej przeróbce układu zapłonowego i podłączeniu go pod akumulator wszystko jest ok a cewka od zapłonu, która jest w iskrowniku działa poprawnie (żarówka 12V/21W świeci jasno)-pomocy!!!

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Duch__
Level 31
Location: Opole
Joined: 12 Dec 2004
Posts: 2177
Helped: 31
Post rating: 1330
Duch__
Level 31
Post#2 19 Jan 2006 02:56    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Zła mieszanka w gaźniku lub zły kąt wyprzedzenia ZZ. Też mam Simsona z przerywaczem mechanicznym i miałem podobny problem. U mnie był zły kąt.

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#3 19 Jan 2006 15:00  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Wyprzedzenie zapłonu jest prawidłowo ustawione, zgodnie z danymi fabrycznymi. Zmieniałem wartość ZZ wokół tej podanej w książce, tak dla sprawdzenia. Problem jest nietypowy. Wydaje mi się jednak, że jest to wina zapłonu a nie gaźnika. Po uruchomieniu objawy są takie jakby silnik wypadał losowo z zapłonu a nie takie, że np. silnik sie "dusi", brak przyspieszenia czy coś w tym stylu. Z akumulatora chodzi idealnie!

Helpful post? + 0
Back to top
Duch__
Level 31
Location: Opole
Joined: 12 Dec 2004
Posts: 2177
Helped: 31
Post rating: 1330
Duch__
Level 31
Post#4 19 Jan 2006 15:41    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Sprawdź świece czy nie jest uwalona lub brudna. Może byc też sytuacja że przegrzałeś świece. Ja osobiście mam do swojego wsadzoną świece samochodową na kilku okrągłych podkładkach. Te świece do piździków lubią sie przegrzewać i potem tak sie dzieje

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#5 19 Jan 2006 21:04  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Świeca orginalna, ISOLATOR. Ciepłota 260. Z innymi też już eksperymentowałem. Bez rezultatu.

Helpful post? + 0
Back to top
mind
Level 17
Joined: 09 Oct 2004
Posts: 324
Helped: 18
Post rating: 6
mind
Level 17
Post#6 20 Jan 2006 13:20    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Ja kiedyś miałem podobny problem z Simsonem. Przyczyna była prozaiczna brak poprawnej masy przy zasilaniu kierunkowskazów i świateł przy tylnej lampie. Jeśli z akumulatora chodzi ci idealnie to sprawdź ładowanie i wszystkie połączenia masowe.

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#7 22 Jan 2006 19:43  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Sprawdziłem wszystkie połączenia masowe, dlaej to samo. Ładowanie ok.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Breżniew
Level 21
Location: NOE
Joined: 04 Jun 2003
Posts: 329
Helped: 51
Post rating: 9
Breżniew
Level 21
Post#8 22 Jan 2006 21:05    

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Moim zdaniem masz jakis bład połaczenia przewodu od gaszenia silnika przy stacyjce. Sprawdz dokładnie poprawność połałczeń ze schematem. Aby sprawdzic układ odłącz przewód gaszenia od stacyjki i sprawdz jak pracuje silnik. Gaszenie w simsonie polega na zwarciu przez styki stacyjki z masą tego przewodu. W twoim przypadku prawdopodobnie masz podłączony przewod od gaszenia z obwodem zasilania stopu.

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#9 22 Jan 2006 22:00  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Raczej nie wydaje mi sie żeby to była wina tego przewodu. Sprawdzałem w inny sposób. Odłączałem przwód w listwie zaciskowej, 2 od góry jak się nie mylę (po odłączeniu jego nie da się zgasić silnika i da się uruchomić bez użycia stacyjki), silnik pracuje dalej tak samo. Problem jest inny. Chodzi o to, że po włączeniu stopu przy wolnych obrotach silnik zgaśnie. Jeżeli zrobie to przy wyższych lub podczas jazdy to pracuje dalej. Po prostu przy niskich obrotach jest jakby mała energia iskry a po zaświeceniu stopu jeszcze mniejsza-tylko jak to się dzieje skoro to dwa różne obwody (zapłonowy i stopu).

Helpful post? + 0
Back to top
Breżniew
Level 21
Location: NOE
Joined: 04 Jun 2003
Posts: 329
Helped: 51
Post rating: 9
Breżniew
Level 21
Post#10 23 Jan 2006 22:48    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Byc moze masz ustawione zbyt wolne obroty biegu jałowego. Bieg jałowy ustawia sie przy zapalonych swiatłach drogowych.
Jak duzą masz przerwę na elektrodach swiecy? W zapłonie iskrownikowym powinna byc nie wieksza jak 0,5mm. Czy silnik rozwija pełna moc?
Jaki olej lejesz do skrzyni biegów ,moze hipol- jest za gęsty i zwiększa znacznie opory ruchu. Zmień na zalecany . Może byc SAE30 np LUX10.

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#11 23 Jan 2006 23:13  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Tak jak wcześniej napisałem silnik pracuje tak jakby losowo "wypadał" z zapłonu. Objawy są następujące. Na wolnych obrotach słychać kiedy nie dostaje iskry na świecę albo jest za słaba aby spowodować zapłon mieszanki. Po prostu nie za każdym razem jest spalanie. To wszystko dzieje się w nieregularnych odstępach czasu.

Helpful post? + -1
Back to top
Duch__
Level 31
Location: Opole
Joined: 12 Dec 2004
Posts: 2177
Helped: 31
Post rating: 1330
Duch__
Level 31
Post#12 24 Jan 2006 00:55    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Wracając do tego stopu, ja u siebie miałem też sytuacje że kurcze mam instalacje niby pod 6V a okazuje sie że na żarówkach 12V lepiej chodzi, przy żarówce stopu miałem 6V i też lubił mi gasnąć silnik, wogóle nie wiem czemu tak było u mnie w simku

Helpful post? + 0
Back to top
przemek 22
Level 12
Location: okolice cz-wa
Joined: 19 Oct 2005
Posts: 42
Helped: 2
Post rating: 3
przemek 22
Level 12
Post#13 24 Jan 2006 22:12    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Patrycjusz
Level 9
Location: Racibórz
Joined: 05 Feb 2006
Posts: 5
Patrycjusz
Level 9
Post#14 10 Feb 2006 11:52    

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Siemka!! Simsony to dobre maszyny tylko że jak się coś zacznie sypać w nich to jest przej...e!!!! Miałem simka s51 elektronik(największe badziarstwo jakie wyjechało z fabryki ifa!!!) psuł mi się co wyjazd!! raz modół,drugi raz cewka itd. przygasał mi w czsie jazdy,światła ledwo co świeciły wymieniłem w nim calutką elektrykę (wszystkie kable,cewki,przerywacz,modóły) a bład tkwił w stacyjce która robiła spięcie!!! jeżeli w twoim jest tak jak mówisz kup se nową stacyjkę i masz problem z gowy!! miłego grzebania

Helpful post? + 0
Back to top
przemek 4x4
Level 14
Joined: 22 Nov 2005
Posts: 119
Helped: 8
Post rating: 3
przemek 4x4
Level 14
Post#15 10 Feb 2006 13:57    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Musisz pokombinować z przerwą na platynkach najlepiej ustaw minimalną. Gdzie podłączasz prąd z cewki zasilającej zapłon? Musi być podłączony pod platynki razem z kondensatorem. Jeżeli nic nieda to cewkę masz do wymiany. A jak łożyska na wale bo jeśli masz luzy to po wciśnięciu stopu robi się obciążenie na cewce ładowania i przerwa na stykach ci się zmienia.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#16 13 Feb 2006 14:41  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Co do odpowiedzi Patrycjusza. Można i tak spróbować ale nie wiem czy jest sens. Podczas gdy zapłon jest wyłączony obwód zapłonowy jest tak jakby zwarty do masy. Włączając zapłon następuje jego przerwanie. Jeżeli zrobie to po obejściu stacyjki (odłącze jeden z przewodów na listwie zaciskowej-zacisk 2) objawy nie ustępują.[/u]

Helpful post? + 0
Back to top
pkobier
Level 13
Location: Łódź
Joined: 10 Feb 2003
Posts: 88
Helped: 4
Post rating: 1
pkobier
Level 13
Post#17 13 Feb 2006 18:37    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


A ma jakie napiecie masz tą zewnetrzną cewke zapłonową?Bo ja kiedyś strasznie sie barowałem z simsonem i właśnie pkazało sie że ktoś założył cewke na 6V i za bardzo obciążała tą cewke pod kołem zamachowym - słabiutka iskra itd.Musi być na 12V.Sprawdź koniecznie.Pozdrawiam!

Helpful post? + 0
Back to top
datatomek
Level 26
Location: N53°16'38.16" E18°13'13.88"
Joined: 27 Sep 2005
Posts: 772
Helped: 75
datatomek
Level 26
Post#18 13 Feb 2006 21:39    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Takie wypadanie zapłonu w dwusówie może być też spowodowane luzem na wale lub luźnym kołem magnesowym(jeśli na tym kole jest mimośród do platynek).Nie piszę konkretnie o simsonie,bo nie pamiętam jak tam jest rozwiązane,ale tak bardziej ogólnie.Oczywiście są to skrajne sytuacje po większych przebiegach,i pod warunkiem że wszelkie poprzednie możliwości kolega sprawdził.

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#19 13 Feb 2006 22:50  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Dzięki za odpowiedź dla kolegi datatomek ale luzy na wale raczej odpadają. Kolego pkobier tak jak wspomnialem na początku mojego postu wszystkie elementy w zapłonie są nowe, cewka jak najbardziej na 12V. Jezeli to moze cos pomóc to powiem, że taki problem objawił się najpierw uszkodzeniem cewki wysokiego napięcia, którą później wymieniłem na nową. Po tej wymianie zaczęło mi sie wszystko "krzaczyć" i do dzisiaj nie mogę doprowadzić simsona do stanu używalności. Dodam tylko, że uszkodzenie cewki WN powstalo w wyniku korozji wyprowadzenia 4 wysokiego napięcia.

Helpful post? + 0
Back to top
przemek 4x4
Level 14
Joined: 22 Nov 2005
Posts: 119
Helped: 8
Post rating: 3
przemek 4x4
Level 14
Post#20 14 Feb 2006 07:34    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Zmień cewkę pod zbiornikiem na 8V. Masz za małe napęcie w zapłonie i dlatego ci przerywa. Tylko po tej zmianie nie podłączaj zapłonu pod akumulator 12V bo ci padnie kondensator.

Helpful post? + 0
Back to top
pkobier
Level 13
Location: Łódź
Joined: 10 Feb 2003
Posts: 88
Helped: 4
Post rating: 1
pkobier
Level 13
Post#21 14 Feb 2006 09:03    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


No to zostają tylko opcje: rozmagnesowane koło zamachowe, uszkodzona cewka zapł. wewnetrzna(najlepiej podmienić), uszkodzony przewód łączący cewki zapłonowe, ew. uszkodzona cewka zapł, zewnetrzna (ta co jest nowa) i zobacz czy na świecy nie wypaliła sie taka ścieżka (musisz sie dobrze przyjrzeć) po której iskra idzie do masy a nie na elektrode.Pozdrawiam!

Helpful post? + 0
Back to top
krymar2006
Level 1
Location: Kepno
Joined: 23 Jan 2006
Posts: 1
krymar2006
Level 1
Post#22 15 Feb 2006 23:31    

Simson-SR 50-układ zapłonowy


silnik nie ma dobrego połaczenia z masa sprawdz przewody masowe najlepiej polacz silnik i rame osobnym mostkiem masomym

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
pokoj12
Level 2
Location: olsztyn
Joined: 15 Dec 2005
Posts: 3
pokoj12
Level 2
Post#23 17 Feb 2006 08:31    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Cześć .Mam problem z oplem Corsą B 1993r. Auto rano odpala mi normalnie tylko silnik pracuje nierównomiernie, jakby nie palił na jeden gar.Wymieniłem świece zapłonowe , przewody wysokiego napiecia. Zastanawiam sie nad wymianą cewki zpłonowej. Prosze o jakąś porade.Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
cezar40
Level 12
Location: nic
Joined: 12 Jul 2005
Posts: 92
Post rating: 1
cezar40
Level 12
Post#24 19 Feb 2006 17:32    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


A tak przy okazij jak okreslić poziom paliwa w gażniku w tym simku ?

Helpful post? + 0
Back to top
przemek 22
Level 12
Location: okolice cz-wa
Joined: 19 Oct 2005
Posts: 42
Helped: 2
Post rating: 3
przemek 22
Level 12
Post#25 21 Feb 2006 23:10    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


cze jak kolega wczesniej wspomnial to problemy zaczely sie po wymianie cewki ja bym radzil jeszcze zamienic kabel od platynek i kabel masy miejscami na cewce to tesz moze pomuc

Dodano po 3 [minuty]:

kolego pokoj wymiana cewki nic tu nieda mozesz sprubowac wymienic kopulke moze to cos pomoze

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#26 03 Apr 2006 14:59  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Witam!!! Przyszła wiosna a wraz z nią nowe chęci. Udało mi się w końcu naprawić motorek. Po zmianie przerwy na świecy o połowe (do 0,2mm) motorek ruszył. Jak zminiejszony odstęp pomiedzy elektrodami wpłynie na eksploatację silnika poza tym, że może częściej następować "zaspawanie" elektrod wywołane przez paproch. Mniejsza przerwa to mniejsza energia potrzebna do przeskoku iskry. Czy przyczyną może być rozmagnesowane koło magnesowe? Producent twierdzi, że nawet po dłuższej eksploatacji pojazdu koło magnesowe nie wymaga domagnesowywania (jeżeli to w ogóle możliwe) czy też wymiany. Nie wiadomo tylko jaki okres czasu miał na myśli. Czy istnieje inna możliwość sprawdzenia tego elementu poza podmianą na drugi? Pozdrawiam!!!

Helpful post? + 0
Back to top
thomas__1
Level 22
Location: Zator - małopolska
Joined: 16 Feb 2004
Posts: 546
Helped: 45
Post rating: 10
thomas__1
Level 22
Post#27 13 May 2006 23:41    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane koło - szczególnie że moje troche pospawałem bo miało duży luz na nitach. W wolnej chwili dowinę trochę zwojów na cewce w magnecie, bo nowe kolo kosztuje koło 200zł !!!

Helpful post? + 0
Back to top
goldwinger
VIP Zasłużony dla elektroda
Joined: 07 Mar 2006
Posts: 6553
Helped: 493
Post rating: 174
goldwinger
VIP Zasłużony dla elektroda
Post#28 14 May 2006 11:11    

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


nie chciało mi się czytać wszystkich postów bo trochę ich jest ale kto ci naopowiadał że koło może się rozmagnesować
po pierwsze może to być cewka ta aluminiowa jeżeli ją wymieniłeś to problem tkwi w gaźniku te silniki są bardzo czułe ciężko jest wyregulować gaźnik żeby dobrze chodził
jak wygląda świeca gdy nie chce zapalić pewnie czarny nalot za bogata mieszanka.
wyczyścisz świecę i po problemie prawda?
i wsadź prawidłową świecę.

Helpful post? + 0
Back to top
Romaniczok
Level 12
Location: Hajnówka
Joined: 14 Nov 2005
Posts: 103
Post rating: 1
Romaniczok
Level 12
Post#29 15 May 2006 01:54  Topic author   

Re: Simson-SR 50-układ zapłonowy


Witam!!!
Drogi kolego thomas__1. Nie wiem czy dowinięcie zwojów w magnecie przyniesie oczekiwany efekt. Z własnego doświadczenia wiem, bo już to kiedyś robiłem, że przynosi to różne skutki. Kiedyś przewinąłem cewkę zasilającą światła przednie dokładając przy okazji pare ładnych zwojów:D. Gdy złożyłem motorowerek i odpaliłem to byłem rozczarowany, światła ledwo się świeciły ale jaka była tego przyczyna to nie wiem. Cewka była na pewno dobrze przewinięta i drutem nawojowym o takiej samej średnicy jak fabryczny. Drut miałem od sąsiada, który zajmuje się przezwajaniem silników elektrycznych.
Pozdrawiam!!!

Helpful post? + 0
Back to top
thomas__1
Level 22
Location: Zator - małopolska
Joined: 16 Feb 2004
Posts: 546
Helped: 45
Post rating: 10
thomas__1
Level 22
Post#30 15 May 2006 22:46    

Simson-SR 50-układ zapłonowy


Testy robiłem z gwoździem włożonym do kapturka. Zapaliłem bzyka i oddalałem gwóźdź od świecy. Iskra była mocna biła z dobrych kilku centymetrów, ale co jakiś czas pojawiała się zanik, a dokładnie słaba iskra i do teej pory nie wiem jaka jest tego przyczyna. Gdy dodatkowo wcisnę stop efekt ten jest na tyle częsty że motor gaśnie. Może wina częściowo tkwi w platynkach, bo nigdzie nie mogę dostać naprawdę dobrych. Nie wspominając o platynkach w ktorych tylko jeden styk jest z tawrdego metalu a drugi to zwykła blacha

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Mopeds Other Engines -> Simson-SR 50-układ zapłonowy 12  Next
Page 1 of 2

Similar topics to simson-SR 50-układ zapłonowy

Moduł zapłonowy Simson, szukam schematu. (1)
Moduł zapłonowy elektroniczny Simson Enduro (1)
Simson s 50 elektronik, uszkodzony moduł zapłonowy. (6)
Simson s51 elektronik - moduł zapłonowy (9)
Elektroniczny układ zapłonowy (108)
elektroniczny układ zapłonowy (1)
układ zapłonowy do wsk (30)
układ zapłonowy tempra (3)
układ zapłonowy bezstykowy (2)
Mikroprocesorowy układ zapłonowy do dwusuwa. (4)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.191 seconds