X

Simson-SR 50-układ zapłonowy

Romaniczok 18 Jan 2006 22:19
  • #1 18 Jan 2006 22:19
    Romaniczok
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jestem posiadaczem Simsona SR 50 B-3, który wyposażony jest w układ zapłonowy z przerywaczem. Problem polega na tym, że silnik uruchamia sie z wielkim trudem. Jeżeli już uda mi się uruchomić to pracuje bardzo nierówno,tzn. tak jakby w pewnych momentach brakowało iskry.Szczególnie na biegu jałowym w chwili gdy naciskam hamulec (cewka zasilająca światło stopu jest obciążona), silnik gaśnie(dziwny objaw, nie prawda!?).Przerywacz nowy, kondensator nowy, cewka wysokiego napięcia nowa. Gaźnik jest sprawny. Po małej przeróbce układu zapłonowego i podłączeniu go pod akumulator wszystko jest ok a cewka od zapłonu, która jest w iskrowniku działa poprawnie (żarówka 12V/21W świeci jasno)-pomocy!!!
  • #2 19 Jan 2006 02:56
    Duch__
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Zła mieszanka w gaźniku lub zły kąt wyprzedzenia ZZ. Też mam Simsona z przerywaczem mechanicznym i miałem podobny problem. U mnie był zły kąt.
  • #3 19 Jan 2006 15:00
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wyprzedzenie zapłonu jest prawidłowo ustawione, zgodnie z danymi fabrycznymi. Zmieniałem wartość ZZ wokół tej podanej w książce, tak dla sprawdzenia. Problem jest nietypowy. Wydaje mi się jednak, że jest to wina zapłonu a nie gaźnika. Po uruchomieniu objawy są takie jakby silnik wypadał losowo z zapłonu a nie takie, że np. silnik sie "dusi", brak przyspieszenia czy coś w tym stylu. Z akumulatora chodzi idealnie!
  • #4 19 Jan 2006 15:41
    Duch__
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź świece czy nie jest uwalona lub brudna. Może byc też sytuacja że przegrzałeś świece. Ja osobiście mam do swojego wsadzoną świece samochodową na kilku okrągłych podkładkach. Te świece do piździków lubią sie przegrzewać i potem tak sie dzieje
  • #5 19 Jan 2006 21:04
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Świeca orginalna, ISOLATOR. Ciepłota 260. Z innymi też już eksperymentowałem. Bez rezultatu.
  • #6 20 Jan 2006 13:20
    mind
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Ja kiedyś miałem podobny problem z Simsonem. Przyczyna była prozaiczna brak poprawnej masy przy zasilaniu kierunkowskazów i świateł przy tylnej lampie. Jeśli z akumulatora chodzi ci idealnie to sprawdź ładowanie i wszystkie połączenia masowe.
  • #7 22 Jan 2006 19:43
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdziłem wszystkie połączenia masowe, dlaej to samo. Ładowanie ok.
  • #8 22 Jan 2006 21:05
    Breżniew
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Moim zdaniem masz jakis bład połaczenia przewodu od gaszenia silnika przy stacyjce. Sprawdz dokładnie poprawność połałczeń ze schematem. Aby sprawdzic układ odłącz przewód gaszenia od stacyjki i sprawdz jak pracuje silnik. Gaszenie w simsonie polega na zwarciu przez styki stacyjki z masą tego przewodu. W twoim przypadku prawdopodobnie masz podłączony przewod od gaszenia z obwodem zasilania stopu.
  • #9 22 Jan 2006 22:00
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Raczej nie wydaje mi sie żeby to była wina tego przewodu. Sprawdzałem w inny sposób. Odłączałem przwód w listwie zaciskowej, 2 od góry jak się nie mylę (po odłączeniu jego nie da się zgasić silnika i da się uruchomić bez użycia stacyjki), silnik pracuje dalej tak samo. Problem jest inny. Chodzi o to, że po włączeniu stopu przy wolnych obrotach silnik zgaśnie. Jeżeli zrobie to przy wyższych lub podczas jazdy to pracuje dalej. Po prostu przy niskich obrotach jest jakby mała energia iskry a po zaświeceniu stopu jeszcze mniejsza-tylko jak to się dzieje skoro to dwa różne obwody (zapłonowy i stopu).
  • #10 23 Jan 2006 22:48
    Breżniew
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Byc moze masz ustawione zbyt wolne obroty biegu jałowego. Bieg jałowy ustawia sie przy zapalonych swiatłach drogowych.
    Jak duzą masz przerwę na elektrodach swiecy? W zapłonie iskrownikowym powinna byc nie wieksza jak 0,5mm. Czy silnik rozwija pełna moc?
    Jaki olej lejesz do skrzyni biegów ,moze hipol- jest za gęsty i zwiększa znacznie opory ruchu. Zmień na zalecany . Może byc SAE30 np LUX10.
  • #11 23 Jan 2006 23:13
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Tak jak wcześniej napisałem silnik pracuje tak jakby losowo "wypadał" z zapłonu. Objawy są następujące. Na wolnych obrotach słychać kiedy nie dostaje iskry na świecę albo jest za słaba aby spowodować zapłon mieszanki. Po prostu nie za każdym razem jest spalanie. To wszystko dzieje się w nieregularnych odstępach czasu.
  • #12 24 Jan 2006 00:55
    Duch__
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Wracając do tego stopu, ja u siebie miałem też sytuacje że kurcze mam instalacje niby pod 6V a okazuje sie że na żarówkach 12V lepiej chodzi, przy żarówce stopu miałem 6V i też lubił mi gasnąć silnik, wogóle nie wiem czemu tak było u mnie w simku
  • #13 24 Jan 2006 22:12
    przemek 22
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro
  • #14 10 Feb 2006 11:52
    Patrycjusz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Siemka!! Simsony to dobre maszyny tylko że jak się coś zacznie sypać w nich to jest przej...e!!!! Miałem simka s51 elektronik(największe badziarstwo jakie wyjechało z fabryki ifa!!!) psuł mi się co wyjazd!! raz modół,drugi raz cewka itd. przygasał mi w czsie jazdy,światła ledwo co świeciły wymieniłem w nim calutką elektrykę (wszystkie kable,cewki,przerywacz,modóły) a bład tkwił w stacyjce która robiła spięcie!!! jeżeli w twoim jest tak jak mówisz kup se nową stacyjkę i masz problem z gowy!! miłego grzebania
  • #15 10 Feb 2006 13:57
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Musisz pokombinować z przerwą na platynkach najlepiej ustaw minimalną. Gdzie podłączasz prąd z cewki zasilającej zapłon? Musi być podłączony pod platynki razem z kondensatorem. Jeżeli nic nieda to cewkę masz do wymiany. A jak łożyska na wale bo jeśli masz luzy to po wciśnięciu stopu robi się obciążenie na cewce ładowania i przerwa na stykach ci się zmienia.
  • #16 13 Feb 2006 14:41
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Co do odpowiedzi Patrycjusza. Można i tak spróbować ale nie wiem czy jest sens. Podczas gdy zapłon jest wyłączony obwód zapłonowy jest tak jakby zwarty do masy. Włączając zapłon następuje jego przerwanie. Jeżeli zrobie to po obejściu stacyjki (odłącze jeden z przewodów na listwie zaciskowej-zacisk 2) objawy nie ustępują.[/u]
  • #17 13 Feb 2006 18:37
    pkobier
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    A ma jakie napiecie masz tą zewnetrzną cewke zapłonową?Bo ja kiedyś strasznie sie barowałem z simsonem i właśnie pkazało sie że ktoś założył cewke na 6V i za bardzo obciążała tą cewke pod kołem zamachowym - słabiutka iskra itd.Musi być na 12V.Sprawdź koniecznie.Pozdrawiam!
  • #18 13 Feb 2006 21:39
    datatomek
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Takie wypadanie zapłonu w dwusówie może być też spowodowane luzem na wale lub luźnym kołem magnesowym(jeśli na tym kole jest mimośród do platynek).Nie piszę konkretnie o simsonie,bo nie pamiętam jak tam jest rozwiązane,ale tak bardziej ogólnie.Oczywiście są to skrajne sytuacje po większych przebiegach,i pod warunkiem że wszelkie poprzednie możliwości kolega sprawdził.
  • #19 13 Feb 2006 22:50
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź dla kolegi datatomek ale luzy na wale raczej odpadają. Kolego pkobier tak jak wspomnialem na początku mojego postu wszystkie elementy w zapłonie są nowe, cewka jak najbardziej na 12V. Jezeli to moze cos pomóc to powiem, że taki problem objawił się najpierw uszkodzeniem cewki wysokiego napięcia, którą później wymieniłem na nową. Po tej wymianie zaczęło mi sie wszystko "krzaczyć" i do dzisiaj nie mogę doprowadzić simsona do stanu używalności. Dodam tylko, że uszkodzenie cewki WN powstalo w wyniku korozji wyprowadzenia 4 wysokiego napięcia.
  • #20 14 Feb 2006 07:34
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Zmień cewkę pod zbiornikiem na 8V. Masz za małe napęcie w zapłonie i dlatego ci przerywa. Tylko po tej zmianie nie podłączaj zapłonu pod akumulator 12V bo ci padnie kondensator.
  • #21 14 Feb 2006 09:03
    pkobier
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    No to zostają tylko opcje: rozmagnesowane koło zamachowe, uszkodzona cewka zapł. wewnetrzna(najlepiej podmienić), uszkodzony przewód łączący cewki zapłonowe, ew. uszkodzona cewka zapł, zewnetrzna (ta co jest nowa) i zobacz czy na świecy nie wypaliła sie taka ścieżka (musisz sie dobrze przyjrzeć) po której iskra idzie do masy a nie na elektrode.Pozdrawiam!
  • #22 15 Feb 2006 23:31
    krymar2006
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    silnik nie ma dobrego połaczenia z masa sprawdz przewody masowe najlepiej polacz silnik i rame osobnym mostkiem masomym
  • #23 17 Feb 2006 08:31
    pokoj12
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Cześć .Mam problem z oplem Corsą B 1993r. Auto rano odpala mi normalnie tylko silnik pracuje nierównomiernie, jakby nie palił na jeden gar.Wymieniłem świece zapłonowe , przewody wysokiego napiecia. Zastanawiam sie nad wymianą cewki zpłonowej. Prosze o jakąś porade.Pozdrawiam
  • #24 19 Feb 2006 17:32
    cezar40
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    A tak przy okazij jak okreslić poziom paliwa w gażniku w tym simku ?
  • #25 21 Feb 2006 23:10
    przemek 22
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    cze jak kolega wczesniej wspomnial to problemy zaczely sie po wymianie cewki ja bym radzil jeszcze zamienic kabel od platynek i kabel masy miejscami na cewce to tesz moze pomuc

    Dodano po 3 [minuty]:

    kolego pokoj wymiana cewki nic tu nieda mozesz sprubowac wymienic kopulke moze to cos pomoze
  • #26 03 Apr 2006 14:59
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!!! Przyszła wiosna a wraz z nią nowe chęci. Udało mi się w końcu naprawić motorek. Po zmianie przerwy na świecy o połowe (do 0,2mm) motorek ruszył. Jak zminiejszony odstęp pomiedzy elektrodami wpłynie na eksploatację silnika poza tym, że może częściej następować "zaspawanie" elektrod wywołane przez paproch. Mniejsza przerwa to mniejsza energia potrzebna do przeskoku iskry. Czy przyczyną może być rozmagnesowane koło magnesowe? Producent twierdzi, że nawet po dłuższej eksploatacji pojazdu koło magnesowe nie wymaga domagnesowywania (jeżeli to w ogóle możliwe) czy też wymiany. Nie wiadomo tylko jaki okres czasu miał na myśli. Czy istnieje inna możliwość sprawdzenia tego elementu poza podmianą na drugi? Pozdrawiam!!!
  • #27 13 May 2006 23:41
    thomas__1
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane koło - szczególnie że moje troche pospawałem bo miało duży luz na nitach. W wolnej chwili dowinę trochę zwojów na cewce w magnecie, bo nowe kolo kosztuje koło 200zł !!!
  • #28 14 May 2006 11:11
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    nie chciało mi się czytać wszystkich postów bo trochę ich jest ale kto ci naopowiadał że koło może się rozmagnesować
    po pierwsze może to być cewka ta aluminiowa jeżeli ją wymieniłeś to problem tkwi w gaźniku te silniki są bardzo czułe ciężko jest wyregulować gaźnik żeby dobrze chodził
    jak wygląda świeca gdy nie chce zapalić pewnie czarny nalot za bogata mieszanka.
    wyczyścisz świecę i po problemie prawda?
    i wsadź prawidłową świecę.
  • #29 15 May 2006 01:54
    Romaniczok
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam!!!
    Drogi kolego thomas__1. Nie wiem czy dowinięcie zwojów w magnecie przyniesie oczekiwany efekt. Z własnego doświadczenia wiem, bo już to kiedyś robiłem, że przynosi to różne skutki. Kiedyś przewinąłem cewkę zasilającą światła przednie dokładając przy okazji pare ładnych zwojów:D. Gdy złożyłem motorowerek i odpaliłem to byłem rozczarowany, światła ledwo się świeciły ale jaka była tego przyczyna to nie wiem. Cewka była na pewno dobrze przewinięta i drutem nawojowym o takiej samej średnicy jak fabryczny. Drut miałem od sąsiada, który zajmuje się przezwajaniem silników elektrycznych.
    Pozdrawiam!!!
  • #30 15 May 2006 22:46
    thomas__1
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Testy robiłem z gwoździem włożonym do kapturka. Zapaliłem bzyka i oddalałem gwóźdź od świecy. Iskra była mocna biła z dobrych kilku centymetrów, ale co jakiś czas pojawiała się zanik, a dokładnie słaba iskra i do teej pory nie wiem jaka jest tego przyczyna. Gdy dodatkowo wcisnę stop efekt ten jest na tyle częsty że motor gaśnie. Może wina częściowo tkwi w platynkach, bo nigdzie nie mogę dostać naprawdę dobrych. Nie wspominając o platynkach w ktorych tylko jeden styk jest z tawrdego metalu a drugi to zwykła blacha
  Search 4 million + Products
Browse Products